Skocz do zawartości

Zdjęcie

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 18:45

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Witam nabyłem Belarusa 1221.4 z silnikiem mmz na elektronicznym wtrysku common rail i wydaje mi się że za słabo się wkręca na obroty dopiero jak złapie ponad 1000 wtedy w miarę normalnie czy posiada ktoś z takim silnikiem jak tak to jak to u niego wygląda?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Dzisiaj, 06:41
  •  

#2 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 24 październik 2011 - 18:51

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" ja mam 1221A i to samo jest i moim zdaniem to przez turbinę że powyżej 1000obr/min zaczyna normalnie pracować i ciągnik się lepiej wkręca. A tak nawiasem jaką masz w nim skrzynie ??

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#3 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 24 październik 2011 - 18:58

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" U kolegi podobną rzecz zaobserwowałem ale w JD też CR troszke opóźnioną reakcje i powyzej iluś obrotów dopiero sie ostro wkręća widocznie tak musi być
Mój Wladimirec podbija świat

#4 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 24 październik 2011 - 19:00

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Kolego @yuras23 to jest efekt tzw. turbo dziury (bezwładności turbosprężarki). Aby osiągnąć odpowiednie ciśnienie doładowania turbosprężarka musi nabrać odpowiednich obrotów - im większa turbina tym większa jej bezwładność i więcej spalin aby ją "bujnąć", ale za to większe ciśnienie doładowania przy większych obrotach, nie łapie "zadyszki". Mniejsze turbo, mniejsza bezwładność,, mniej spalin potrzebnych do jej ruszenia, ale przy wyższych obrotach nie daje wysokiego ciśnienia doładowania.
CR nie ma tu nic do tego.

Edytowany przez Michufarmer, 24 październik 2011 - 19:01.

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#5 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 19:24

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

ja mam 1221A i to samo jest i moim zdaniem to przez turbinę że powyżej 1000obr/min zaczyna normalnie pracować i ciągnik się lepiej wkręca. A tak nawiasem jaką masz w nim skrzynie ??

skrzynie mam 16/8 a jakie masz obroty na biegu jałowym? bo u mnie 650 i wydaje mi się że są za małe ale ciągnik na największym biegu na pusto po puszczeniu gazu i dodaniu ma problemy z powrotem na obroty się wkręcić a co dopiero jak w transport pójdzie

#6 Share hendryk21

hendryk21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 19:42

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" w porządnym transporcie to masz przerąbane bo na 4 zakresie pod górkę braknie ci biegów, a zredukować na niższy zakres w czasie jazdy jest to niemożliwe bo skrzynie rozwalisz
KPK Kumurun Team

#7 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 19:59

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

w porządnym transporcie to masz przerąbane bo na 4 zakresie pod górkę braknie ci biegów, a zredukować na niższy zakres w czasie jazdy jest to niemożliwe bo skrzynie rozwalisz

ta jedynka az taka szybka nie jest o redukcji poniżej szybkiej jedynki niema mowy w czasie transportu ale ciągnik 136 km powinien iść bez problemu stary mtz 82 najwyżej chmurę dymu puści ale idzie a co do turbo to aż tak dużo tych km z niego nie jest skoro tłoki i skok jest ten sam co w starym a dwa cylindry więcej

#8 Share Kulik

Kulik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 221 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Gołdapi
  • Zainteresowania:Rolnictwo,wymyślanie wynalazków i udoskonaleń maszyn,KPK Kumurun team

Napisany 24 październik 2011 - 20:16

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Nie wiem jak jest w 1221.4 ale np.w 952.3 max moment obrotowy jest od 1400 obr/min i podejrzewam że i w tym 1221.4 tak jest bo na niższych obr mało co się zdziała <_<

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Dzisiaj, 06:41
  •  

#9 Share piotrb14

piotrb14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2160 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 24 październik 2011 - 20:21

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

>> Zapraszam na fanpage<<
https://www.facebook.com/psrka710


#10 Share hendryk21

hendryk21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 20:41

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

ja weźmiesz 20 ton ładunku + przyczepy to pod większe górki na pewno na 1 na 4 zakresie nie podjedziesz, chyba że ciągasz jedną 4 tonową
KPK Kumurun Team

#11 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 20:52

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

między innymi dlatego nie chciałęm 1025 bo właśnie słyszałem że są problemy z zaszybką 1 wt ym niby ma być wolniejsza no i o 30km więcej i to niby miało sprawę załatwiać ale coś mi się wydaje żę tak nie będzie

#12 Share hendryk21

hendryk21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 20:56

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" tak jak moim 1025 z dwiema czwórkami z zbożem ok 6ton na jednej nie miał problemu, ale gdyby założył mu dwie 10 lub 12 i porządnie załadował to na pewno byłby problem i pewnie to nie mały
KPK Kumurun Team

#13 Share yuras23

yuras23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2011 - 20:58

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

Nie wiem jak jest w 1221.4 ale np.w 952.3 max moment obrotowy jest od 1400 obr/min i podejrzewam że i w tym 1221.4 tak jest bo na niższych obr mało co się zdziała <_<

też jest od 1400 obr/min

#14 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 25 październik 2011 - 17:14

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Ja kolego mam też ok 700 ale to już naprawdę najwolniejsze a przy normalnej pracy to na 900 ustawiam...
wrzuć jakieś fotki ok ??

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#15 Share piotrb14

piotrb14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2160 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 27 październik 2011 - 16:33

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" ja jechałem ze zbożem z 2 przyczepami ósemkami i nie miał problemu.. ale pomyśleć gdyby stanął pod górę to jak to przeredukować :D to jest pytanie ;d

>> Zapraszam na fanpage<<
https://www.facebook.com/psrka710


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" Dzisiaj, 06:41
  •  

#16 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 28 październik 2011 - 17:43

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail" ja już umiem przeredukować na niżej jak i wyżej tylko że tylko na 4 zakres w ruchu bo oczywiste że zanim pod górę zmienię zakres to się zatrzymam :)

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy