zbigi123

Mtz-Tur pod obieg hydrauliki

Polecane posty

mani51    373

Olej pójdzie przez rozdzielacz pod kierownicą.

Jak dasz czwórnik i puścisz wąż do zbiornika to skąd weźmiesz ciśnienie na regulatorze i rozdzielaczu jak będziesz chciał ich użyć? Ciśnienia nie będzie i nie zadziała nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

a jak bym zrobił wg. tego schematu co wstawiłem to nie będzie działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

kolego najprościej to weź podłącz rozdzielacz od tura prosto pod pompę a przewód który odłączysz od pompy podłącz pod powrót rozdzielacza od tura i wszystko będzie działać. jak działało :) bez żadnych dodatkowych trójników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

trójnik muszę dać bo pod pompę mam podłączone teraz 2 rozdzielacze z ciągnika rurkami. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodziło "powrót z niego podłączony jest do zasilania rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej a powrót z niego do zasilania podnośnika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Uparty jesteś.

Kolega pisał o innym ciągniku i robi tu tylko zamieszanie ;[ W MTZ 82 regulator pod siedzeniem i rozdzielacz pod kierownicą muszą być podłączone równolegle tzn przez zwykły trójnik tak jak jest w oryginale Inaczej sie nie da. Ile razy można powtarzać? :wacko:

Tylko ten rozdzielacz od TUR-a musi być wpięty szeregowo między pompę a trójnik rozdzielający olej na regulator i rozdzielacz pod kierownicą.

Przerobiłem Twój schemat tak jak być powinno. Inaczej się nie da, koniec, kropka, bez dyskusji :wacko:

Na czerwono jest powrót do zbiornika. On już jest, nic tam robić nie musisz.

schmat tur.bmp

schmat tur.bmp

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

Dzięki za pomoc ;) , jak kupie przewody i przyłącze to spróbuje tak podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

mani51 oto mi chodziło żeby nic nie robić w instalacji tylko wpiąć tura zaraz za pompą a reszty nie ruszać tak jak napisałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko napisałeś to jedno nieszczęsne zdanie, że powrót z TURa podłączyć pod rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej a dopiero powrót z tego rozdzielacza do rozdzielacza podnośnika i to wprowadziło zamieszanie. W MTZcie tak się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkamill    2

Wystarczy dobrze przejrzeć forum wszystko można znaleźć. Kolega Kris14 zamieścił instrukcję montażu rozdzielacza tura T229 z Metal-Fachu.

 

http://www.metalfach...29_b920.pdf/get lub http://chomikuj.pl/k.kamilek/Dokumenty

 

podpinam się pod temat - wie ktoś może od czego są zaślepione gniazda w zbiorniku oleju hydraulicznego, widoczne na zdjęciu poniżej?

Podejrzewam że są to wolne gniazda, do których można podłączyć np wolny spływ do zbiornika od rozdzielacza tura.

Podłączenie węża pod jedno z tych wyjść byłoby lepszym rozwiązaniem niż wkręcenie redukcji w korek wlewowy jak w powyższej instrukcji.

post-49975-0-48572600-1391713860_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak to są wolne gniazda pod które można podpiąć wolny spływ oleju. Zaletą jest że olej nie omija wtedy filtra tak jak przy wpięciu się w korek wlewowy, czy tez spustowy. Opcjonalnie zasilanie można wykombinować wstawiając w przewód ciśnieniowy pompa->rozdzielacz zawór trójdrożny, zaletą tego rozwiązania będzie to że całe ciśnienie będzie kierowane w zależności od położenia zaworu albo na rozdzielacz ładowacza albo na rozdzielacz h. zewnętrznej ciągnika.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkamill    2

Wydaje mi się że nie ma potrzeby montowania zaworu trójdzielnego. W moim przypadku używam tura i h. zewnętrznej jednocześnie np. przy pracy z prasą zwijającą. Nie wiem czy przeglądałeś instrukcję podaną w linku, ponieważ wg niej, rozdzielacz tura zamontowany jest szeregowo wraz z rozdzielaczem h. zewnętrznej. Jakiś magik pisał tę instrukcję bo "przedłużony króciec z gumeczką na końcu" to tuleja ciśnieniowa :D ale reszta powinna działać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj