aster453

Proxima skrzynia 40km czy 30 km

Polecane posty

aster453    26

Zastanawiam się nad tym co mi daje skrzynia 40 km przecież po drogach i tak nie możnajechac więcej niż 30 km poza tym nowe ciągniki sa na tyle krótkie że taka prędkość działa jak katapulta w nich. Chciałbym żebyście się wypowiedzieli czym sie różnią te dwa rodzaje skrzyń w proxie i czy warto dopłacać do szybszej skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

możesz jechać na największym biegu na mniejszych obrotach i nie będziesz musiał dawać do oporu gazu. po drogach można jeździć 40 km na godzinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

zgodzę się z Tobą ale nie o to mi chodziło chodzi mi o plusy i minusy tzn która jest lepsza i dalczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

plusów szybka skrzynia ma dużo jeden minus to dopłata, w zetorze to wszystkie biegi z taką skrzynią mają inne przełożenie, ale jak masz dalej od domu pola lub latasz w transporcie z przyczepami to się nawet chwili nie zastanawiaj,

plusów jest wiele, przede wszystkim taki że z 30stką jedziesz gaz do dechy wkładasz wyższy bieg i jedziesz z tą samą prędkością przy obr 1500, jedzie przed tobą dziadek jakimś c 330 ze skrzynią 30 ciężko było by wyprzedzić, podobnie rowerzystów, kwestia odpowiedniego ciśnienia w oponach i na większości dróg da się jechać około 30km/ha a na równych szosach pocinasz 40km/ha i oszczędzasz bardzo bardzo dużo czasu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

@Ferdek07 , dzięki o takie wlasnie wypowiedzi mi chodzi co prawda potwierdza to wypowiedź @kryssr-a też dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero756    0

jak sądze chce pan kupić zetora terz miałem taki zamiar ale muj kolega ma 50h kupił 120km nowy i wiecej remontuje nirz iezdzi prawda taka ze miałem 7711 i latał w 4 skibuwce po pewnym czasie nie mugł 3 skip uciągnąć a palił jak czołg kupiłem teraz jd 6600 96r myśle żę lepsze rozwizanie nisz zetor pozatym inny komfort jazdy .

 

za zetora trzeba wybulić 120tys a po 2 latach szmelc i nowy zetor niema tego co jd 6600 wszysko jak w c360 .

 

zrobili ładnom kabine i maske a pod spodem to samo co 10lat temu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

pewnie że z chęcią wziałbym JD ale jelonek kosztuje przynajmniej 50 tys. więcej niż Zetor w tym samym wyposażeniu jeszcze dwa tygodnie temu byłem przekonany ze nic tylko JD 5080M ale jak dowiedzialem się o kilku awarjach tuż po okresie gwarancyjnym to goła a M juz nie chcę. R kosztuje przynajmniej 20 tys. więcej.

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

nie myslałeś o lamborghini evo r3 w wersji target lub agrofarm w wersji ecoline, goły ciagnik ale szybką skrzynie rewers i 2 prędkości wałka ma wstandardzie do tego niskie spalanie i standardowo dość szerokie opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero756    0

ale nie nowy kup sobie 97-99 dasz za niego 70-80 ale maszyna ja swojego mam 2 lata i zadnych problemuw.

pozatym nie mam elektryji wszystko na chdralulice polecam.

 

zalezy ile mocy ci potrzeba wiem jedno bylem w belgi tam rolnik nie czepia sie nic ineg tylko jd i fendt

 

popatsz na allegro za 6400-6410 skrzunia power qlad zaplacisz 70tys kasy zostanie i problemu mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

jak sądze chce pan kupić zetora terz miałem taki zamiar ale muj kolega ma 50h kupił 120km nowy i wiecej remontuje nirz iezdzi prawda taka ze miałem 7711 i latał w 4 skibuwce po pewnym czasie nie mugł 3 skip uciągnąć a palił jak czołg kupiłem teraz jd 6600 96r myśle żę lepsze rozwizanie nisz zetor pozatym inny komfort jazdy .

 

za zetora trzeba wybulić 120tys a po 2 latach szmelc i nowy zetor niema tego co jd 6600 wszysko jak w c360 .

 

zrobili ładnom kabine i maske a pod spodem to samo co 10lat temu .

Ale w szkole to cię chyba ortografii nie uczyli co :blink:

+ szybkiej skrzyni to takie,że na pewno szybciej pojedziesz i jak masz dość daleko pola to się przyda na 100%,bo zaoszczędzisz czas i raczej też paliwo.

Jak szybka skrzynia to koła 34 najlepiej,bo co z tego,że szybka skrzynia jak na 28 się nie rozpędzisz...

Reszta jak wyżej Ferdek napisał :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

w przypadku zwykłej proximy przy skrzyni 12/12 30km/k max prędkość przy znamionowych obrotach silnika i kołach 16.9r34 wynosi 28,81 a przy skrzyni 40km/h max to 35,95 czyli raptem 7km/h różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

nie no z przodu 24 z tyłu 34, a co jest lepsze 540/540E czy 540/1000

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Kolego przejżyj kilka tematów o Proximie tam jest dużo na temat ich skrzyn i zóżnic. Jak wciszniesz w podłoge prawie i przez dołki przejedziesz to nie podskoczy ci nawet tylko poduchy walno i pojedziesz dalej ;)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy jakich obrotach?

 

chyba 2200

 

 

@aster453 to zależy do czego będziesz używał tych prędkośći

ja mam 540/1000 i wziąłem dodatkowo cyfrowy wyświetlacz i tam mi pokazuję przy jakich obrotach jest dana prędkość na wałku

np. jak włączę na 540 to uzyskuję się te obroty przy 2000 obr silnika a jak przełączę na 1000 wom to przy 1200 obrotach silnika pokazuje 540 obrotów wałka czyli w pewnym stopniu można 1000 używać jako 540E do lekkich prac na wałku jak ;)

Edytowano przez krzysiekfarmer5

red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocyk134    0

Tak na temat skrzyni to w skrzyni 40 cięrzko jest dobrać bieg do orania, agregatowania i innych prac polowych a w plusach to że masz szybszy dojazd na ple i itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

chodzi mi o to jaki WOm jest najlepszy np. sieczkarnia do ququ, prasa rolująca itp.

To mówicie że 40 km kiepsko jest z pracami polowymi ? Najdalepij pole mam 6 km ode mnie ale większośc mam góra 2 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    820

Pitero756, kolega kupuje NOWEGO a nie starego. Ja zawsze powtarzam że stare to jest dobre wino i skrzypce, wiadomo dlaczego.

Kupi na allegro za 70tyś starego, kasy mu zostanie ale na naprawy a problemów mniej?... możliwe ale do pierwszej naprawy, bo póki będzie jeździł to ok, gorzej jak stanie.

Poszukaj w skrzynce swojego JD słownika poprawnej polszczyzny może dorzucili jak brałeś no chyba że masz kilka lub kilkanaście lat to nie ma tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Moja proxa idzie 41km/h przy 2200 obr na oponach 16.9.

W polu dobrze idzie, szybsze biegi sa poprostu.

Co do uzywanego JD, to wahałem sie nad 6220 z 2006r a nowa Proxima, ja wziałbym Johna, bo na duzo lepszym wyposazeniu ale brat mial decydujacy glos i padło na Zepcia ;)


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Dobra, ale kto przy zdrowych zmysłach ciśnie ciągnikiem na 2200 obr !! o spalaniu przy takich obrotach już nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kocyk134    0

Z tymi pracami to jest tak że terenowa 4 do orania za szybko a 3 za wolno tak samo jak ciagnik pracuje z prasą.A z womem to nie wiem. aster453 a jaka ta proxima będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj