ziom3

C-328 - temperatura płynu chłodniczego

Polecane posty

karola44    1

Jak juz robisz dol silnika, zo przyjzyj si eglowicom. Moze sa pokrzywione?? Jak si eprzegrzal raz to planowanie moze si eokazac konieczne. Na pewno zrobienie porzadne glowicy nie zaszkodzi. Wiem z eto koszta. Ale moze czasami lepiej sie oplaci drozej raz niz tanien 2 lub 3 razy??

 

Skoro pisales ze z oleju dawalo para wodna to na 100% byla tam woda. Oczywiscie koniecznie zmien natchmiast olej. Ale to chyba oczywiste.

 

Co do termostatu. Zamontuj nowy. te nawet 40 zl wiecej moze sie oplacic. Pamietaj ze niedogrzany silnik tez duzo szybciej sie zuzywa. Jezeli termostat jest sprawny i uklad chlodzenia tez, a to zapewne juz masz sprawdzone, to wszystko musi dzialac. Po wymianie tuleji i tlokow zadbaj zeby docieranie przebiegalo w optymalnych warunkach. Tzn zeby silnik nie przegrzal sie i ni ebyl za bardzo obciazony, ale i zeby pracowal w odpowiednio wysokiej temp.

 

PS. Tak wogile to jest jakis godny polecenia sklep internetowy w jrorym mozna kupic takie drobiazgi jak np. termostat, korek chlodnicy czy inne czesto wymieniane elementy?? Instalacje to mozna na kazdej aukcji kupic, ale nikt ni esprzedaje termostatow, swiec zarowych, filtrow... A to przeciez podstawa... No mi sie tak wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Jedyny taki sklep internetowy jaki znam, to GRENE

Można tam kupić wiele części, których nie kupisz na allegro. Są tam świece żarowe, przewody chłodnicze itd.

 

Jeszcze przy okazji znalazłem sklep internetowy ze wszystkimi drobiazgami. Są części do różnych ciągników i maszyn rolniczych, a tu podaję link do części do C-330.


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Witam ponownie! ;)

Wymiana cylindrów i tłoków trwała dosyć długo ze względu na to, że bardzo ciężko jest dostać panewki do C-328 i w dodatku są strasznie drogie. Ale pokombinowaliśmy i wsadziliśmy nowe korbowody i panewki od C-330 i wszystko jest OK. Z doborem właściwych panewek było też ciężko, a wszystko przez pracownika sklepu Agroma S.A., który bardzo niedokładnie zmierzył wielkość otworu w korbowodzie z panewkami, w wyniku czego 3 razy musieliśmy jeździć i wymieniać panewki ;)

Ale wszystko się udało, ciągnik już się nie grzeje i znakomicie chodzi teraz z pługiem :)

W sumie na naprawę poszło ponad 700zł razem z innymi drobnymi rzeczami, takimi jak śruby, uszczelki, termostat, olej no i oczywiście paliwo nieszczęsne :)


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

U mnie wskaźnik temperatury trzyma się mniej więcej na połowie zielonego pola i tak być powinno. A u Ciebie jak jest?


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek7cr    0

przejechałem dzis samym ciągnikiem około 2km i juz miałem wskazówke na 80,wywaliłem termostat bo wogóle sie nie otwierał, był cały zardzewiały, kumpel mi doradził zeby poskładać bez termostatu, wsadziłem tam tylko taki wężyk, ale nadal to samo, przestudiowałem ten temat i chyba jednak załoze ten termostat, tylko musze kupic nowy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Jeżeli przestudiowałeś ten temat, to zapewne wiesz, że przyczyną mogą być cylindry. U mnie właśnie tak było i po ich wymianie chodzi idealnie ;)


Deutz-Fahr Agrotron 4.85 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
U mnie wskaźnik temperatury trzyma się mniej więcej na połowie zielonego pola i tak być powinno. A u Ciebie jak jest?

 

Panowie to, że jest na zielonym niewiele znaczy bo każdy wskaźnik pokazuje inaczej. Właściwa temperatura silnika wynosi 95°C. W praktyce nic się nie stanie jeżeli wynosi 90°-100°C (woda w chłodnicy wrze przy 108°C). Najlepiej sprawdzić wkładając termometr do chłodnicy zaraz po wyłączeniu silnika (zachować ostrożność przy otwieraniu korka). U mnie na przykład wskaźnik jest na końcu zielonego pola a silnik ma 90°C.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek7cr    0

założenie nowego termostatu i całkowice wywalenie go nie pomogło, ciapek nadal sie grzeje, kupiłem pompe wody, jutro bede wymieniał, jakby tego było mało nie chce mi podnosić pługa, podnosi chyba 5minut pług 2 skibowy na najwyższych obrotach, po czym pług opada.... ;) wymieniłem olej, przeczysciłem filter, po rozebraniu rozdzielacza, nie zauważyłem jakichs usterek (oringi...) więc co moze byc przyczyną opadania ? to ze nie podnosi to domyslam sie ze pompa hydrauliczna podnośnika jest juz zajechana, ale czy opadanie to również wina pompy ? zamówiłem pompe po regeneracji za 100zł, jutro bede wymieniał, niestety jeszcze w podnośniku nie grzebałem, na co zwrócić szczególną uwage ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kolego szybko ci ten podnośnik opada ?

Przy okazji jak będziesz wymieniał pompę to wymień pierścienie uszczelniające na tłoku to jest na pewno przyczyna opadania podnośnika ciekawi mnie czy masz miskę olejową czy pompa bierze olej ze skrzyni tylnego mostu. Jak masz miskę olejowa to w sumie można by wymienić olej wchodzi go tam kilka litrów niewielki koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ja nie wiem po co pchac sie w koszty. Najpierw trzeba sprawdzić siłownik nastepnie rozdzielacz a dopiero pompe hydrauliki. Bo skoro ledwo podnosi to może byc i wina pompy ale jesli opada to znaczy że układ nie trzyma cisnienia co pompa nie ma nic do tego. Co innego gdyby lewo podnosił a podnosnik by nie opadał to tak winna pompa. Ale tu trzeba sprawdzać siłownik bo olej idzie bokami. Nastepnie jesli nie pomogło lub pomogło ale nie całkowicie to bierzemy sie za rozdzielacz. I jesli wtedy podnosnik trzyma ładnie ale sa problemy z podnoszeniem to w tedy wymieniamy pompe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

pompa wody nowa nic nie pomoże bo jedyne co może w niej nawalić to uszczelnienia na wałku i bedzie woda wyciekać

chlodnice sprawdzileś spośc wode odkrec opaski

zciągnij wqęże i lej powoli wode

zobacz jak wycieka woda z dolnego otworu

czy leci strumieniem czy sie tylko sączy

jezeli to drugie to kamień

co do podnośnika sprawdz czy niema przecieków na zlaczach przewodów , może być zapowietrzony uklad lub jak już tu pisano nieszczelnosć na tłoku


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel5821    0

co do układu chlodzenia ja tak nigdy nie miałe ale mi sie zdaje ze to bedzie chłodnica jak wczesniej pisali. a do podnosnika moze zły olej wlałes :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u-man    0

Witam. Chciałem opisać mój problem z c-328. Pracuje nim z prasą JD CB-300 po kilku godzinach pracy woda osiaga temp. ponad 100 stopni i para wydostaje się przez wężyk od nadmiaru. Uszczelka pod gł nowa termostat ok. bo normalna praca nim i temp 90 st. Ostatnio po 1.5 godziny i miał już dość czyli pojawił się ww. problem. Moje pytanie jak poprawić chłodzenie w tym modelu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmniejszyć mu obciążenie.

Założyć jeszcze jeden wentylator tak by było w sumie 4 łopatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam jaka powinna byc temperatura silnika w ursusie c 330 ? I czy gorny waz od chlodnicy ma byc cieply , a dolny zimny ? I czy dol chlodnicy powinien byc zimny a gora ciepla ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj