MateuszL123

Wymiary elementów WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MateuszL123    1

Witam! Piszę w następującej kwestii. Jestem studentem Politechniki Warszawskiej i robię pracę inżynierską z wzmacniacza momentu U385. Wcześniej jednak muszę zrobić taki mały projekt. Chodzi o zaprojektowanie sprzęgła WOM. Nie musi to być idealnie, bo to jeszcze nie dyplomówka, ale do obliczeń potrzebne mi są pewne wymiary. Ponadto, aby oddać jako tako skalę poszczególnych elementów potrzebuję kilku innych wymiarów.

Chodzi mi głównie o wymiary tarcz (średnice wewnętrzne, zewnętrzne, z wypustkami zewnętrzne, grubość). Do tego całkowita długość zabieraka zewnętrznego (koszyk+wejście wału), długość samego koszyka i średnica, oraz jeśli by się dało to także otwór wejściowy pod wom w ciągniku (średnica), rozstaw i liczbę śrub kołnierza, oraz długość zabieraka wewnętrznego (tego, który zazębia się z wewnętrznymi płytkami). Oczywiście będę wdzięczny za wszystkie informacje i jeśli będę miał chociaż wymiary tarcz sprzęgłowych to jakoś bym sobie poradził, bo chodzi raczej o skalę, a płytki wystarczą do obliczeń.Może ktoś ma wyjęty WOM od 385, albo pochodnych (912/914, 1224 itp.) i mógłby mi podać jakieś wymiary- wystarczy zwykła suwmiarka i ok. 1mm dokładności. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

czwarty rok na SiMRze a kombinowac sie jeszcze nie nauczyles. Pojdz do byle jakiego sklepu z czesciami popros o tarcze i ja zmierz(znajdz w necie sklep zadzwon i niech ci zmierza). jak masz wymiary tarczy to reszte zaprojektujesz, wymiary pewnie nie musza sie w 100% zgadzac z tymi rzeczywistymi bo z tego co zrozumialem to masz zaprojektowac sprzeglo wom na nowo a nie skopiowac juz istniejace. Powinienes juz robic cos podobnego na projektowaniu PKM.

 

Spoko, spoko. Nie byłbym na 4 jak bym nie potrafił kombinować. Oczywiście- pójście do sklepu jest najbardziej naturalnym co można zrobić, zaraz po przekopaniu neta. Zapytałem na forum, bo tematów o WOM jest dużo, więc myślałem, że komuś się po domu walają te tarcze ;), a ze sklepem- nie chodzi bynajmniej o lenistwo, tylko to, że w sklepie do którego mam blisko czasem robią wieeelką łaskę, że w ogóle coś przyniosą- nawet jeśli chcę kupić, a nie zmierzyć. Oczywiście- masz absolutną rację, że wystarczy rozmiar tarcz i sam to nawet napisałem powyżej. Reszta wymiarów jest tylko po to, żeby wyglądało to w miarę proporcjonalnie i sprawiało wrażenie, że ew. by się zmieściło do Ursusa bez wieeelkiej rewolucji w konstrukcji, ale to jestem w stanie zrobić na podstawie zdjęć w necie, dlatego zależało mi głównie na tarczach. Sprzęgło robione na PKM oczywiście jest fajne...tylko, że do wolnostojącej maszyny, a nie traktoru w którym przewidziano pod nie konkretne miejsce i ani milimetra więcej (PS. podobno w tym roku już go nie ma- znaczy się sprzęgła). PS. A Kolega po SIMRze?

PS@. Do inżynierki po materiały polecę do Ursusa pewnie, ale z tym to trochę lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

to ciekawe jakie projekty sie teraz bedzie robic:d jak piszesz prace u Zebrowskiego to dobrze wybrales bo to przyjazny czlek. Moze da wam jakies materialy, poszukajcie tez w bibliotece podobnych prac. ja juz po inzynierskich, teraz robie magisterke.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MateuszL123    1

Tak u dr Żebrowskiego, bo jego wiedza praktyczna w temacie jest porażająca dla zwykłego śmiertelnika;) i choć miałem robić coś z jakąś koparą, albo ładowarką, to temat przekładni planetarnych bardzo mnie zainteresował i padło na wzmacniacz.

 

Co do wymiarów- byłem w sklepie i ku zdziwieniu mojemu (i nie tylko) trafiłem na bardzo spoko człowieka, który nawet pożyczył mi miarkę (okazało się, że te tarcze są b. duże, ale o tym niżej, i mi suwmiarki nie stykło). Pokazał mi też koszyk i podał jeden bardzo ważny wymiar. Niewiem, czy te wymiary są komuś potrzebne, al może ktoś kiedyś będzie szukał, albo znajdzie w garażu i będzie się zastanawiał do czego to jest (mierzyłem na kolanie, metrówką- więc dokładność mała):

 

- tarcza wewnętrzna:

 

- średnica zewnętrzna:170 mm

- śr. wew (minimalna): 135 mm ; występy: 4-5 mm (ciężko było zmierzyć)

- grubość ok 3,5 mm

 

- tarcza zewnętrzna- tej nie było, więc dostałem tarczę od przedniego napędu porównam jeszcze z normą, ale wymiary być może są takie same jak WOM)

 

- z wypustkami- 184mm

- bez 170

- wew 140

 

O-ringi uszczelniające całość (w korpusie)- 3 sztuki- 180x3

Zabierak: l~58,5 mm (dla 6 płytek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Witam, potrzebuje schematu budowy mechanizmu do włączania wałka odbioru mocy, z naciskiem na ciegła którędy i jak mają iść. Czy cięgła od wzmacniacza będą pasowały? Nic w katalogu znaleść nie moge.

Dowiedziałem się od znajomego że mechanizmy do włączania urządzeń mam jak stwierdził starego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Najlepiej będzie jak sam ściągniesz sobie katalog części od ursusa 904 czyli starszego modelu skoro piszesz, że masz starsze rozwiązanie w co wątpię. Mała uwaga, bo plik ma wirusa, więc antywirus może zablokować dostęp do niego ato jest niestety jedyny katalog części do tych modeli dostępny w internecie.

 

Katalog części 904

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Mam ten katalog, miałem okazje mieć tez w formie papierowej, ani ja ani brat czy tez sprzedawca nie doszliśmy do ładu. Rozebrać rozbiore ale dopiero po niedzieli, a że teraz troche chory jestem to szukam o co w tym wszystkim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A o co właściwie Ci chodzi? Chcesz wymienić jakieś cięgno czy inną część z tego mechanizmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Musze kupić bo brakuje jednego cięgna

Edytowano przez Bazalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to przecież w tym katalogu jest wszystko. Wystarczy znaleźć cięgno i jego numer katalogowy i po kłopocie. Co do cięgien każde jest inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Rozebrałem, brakuje mi dolnego cięgna, znalazłem wreszci9e to w katalogu.

Nie orientuje się ktoś w cenach tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Takie kompletne cięgiełko nie powinno kosztować więcej jak 15zł. To tylko kawałek pręta z  plastikową główką i  dźwigienką. 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj