Skocz do zawartości

Zdjęcie

IHC D-239 zatarty silnik


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 12 październik 2011 - 20:31

IHC D-239 zatarty silnik Witam
Zwracam się do was o poradę, chodzi o silnik IHC d-239 4-cyl.2lata temu robiłem szlif wału i wałka rozrządu.W tym roku nagle zaczeęło coś stukać w silniku(dodam ze kontrolka od smarowania nie paliła się nawet na wolnych obrotach).Po rozebraniu okazało się że wypadły jakieś sworznie(odważniki) z tych przeciwwag wału korbowego(balancer-a) i je zmieliło.Wszystko to poszło z olejem i złapało silnik na 3 korbowodzie oraz na środkowej panewce głównej.Oddałem wał do szlifu i teraz mam zamiar także zrobić remont kapitalny.Mam drugą przeciwwage z innego silnika również IHC-239 w której też jeden sworzeń jest lekko wysunięty.Dodam także że są one takie jakby z ołowiu(odważniki).Nie wiem co mam z nim zrobić????Czy próbować dobić go na swoje miejsce czy wyrzucić całkiem???Może ktoś z forumowiczów coś doradzi.Dodatkowo załączam kilka fotek silnika.

https://picasaweb.go...m/pawela122/IHC

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
IHC D-239 zatarty silnik Dzisiaj, 08:32
  •  

#2 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 październik 2011 - 21:45

IHC D-239 zatarty silnik Dobij przypunktuj spawarką ten sworzeń do korpusu przeciwwag i powinno hulać, wiesz jak ustawić przeciwwagi czy nie bardzo, są tam pkt-znaki, na kole zebatym wału też są, jak coś to pisz, też miałem kilka przejść z tym wynalazkiem
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#3 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 12 październik 2011 - 22:54

IHC D-239 zatarty silnik no wiem ze sie ustawia na znaki jednak nie wiem czy to da sie spawac????Wyglada mi to na jakis metal niespawalny(ołów czy cos podobnego)

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowany przez krolikNH, 13 październik 2011 - 12:18.


#4 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 październik 2011 - 21:14

IHC D-239 zatarty silnik Te przeciwwagi masz jakieś inne niż te silniki co ja robiłem, te co robiłem kształtem przypominały półksiężyce, czy przeciwwagi u rometa czy komara na wale tylko większe i grubsze, ale to nie istotne ,ważne aby spełniały swą funkcje. Jeżeli to ołów to wydłub go z 2 mm wstaw podkładkę i przypunktuj, 2g niczego nie zmieni a pewność najważniejsza, zwróć uwagę na ten wewnętrzny dekiel rozrządu ten pod pompą wody, tam lubią być wżery kawitacji, zaklej ich jak niechcesz aby olej cudownie ci się mnożył, również oringi na tulejach cylindra grosze kosztuje a roboty od cholery a akurat masz rozebrane, nie musze mówić chyba o śrubach na korbowodach, tam nie ma zabezpieczeń śruby bezwzględnie nowe i nakretki, wszystko dostepne, jak masz problem z cześciami to pisz na pw to podeśle linki.
A śruby np. z dekli które się zrywają to nawet sie nie baw tylko przerabiaj gwinty na metryczne, chyba że masz dostep do calowych
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#5 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 18 październik 2011 - 20:49

IHC D-239 zatarty silnik no te przeciwwagi to faktycznie 2 takie polksiężyce,a te sztyfty to cos podbnego do ołowiu.Boje się coś tam spawać,żeby potem to nie odpadło i nie narobiło bigosu.

#6 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 październik 2011 - 21:21

IHC D-239 zatarty silnik To wymyśl coś innego, niewiem przywal w ten wlewek ołowiu młotkiem przez coś okrągłego aby spuchł i nie wylazł, kleić nie radze, a przeciwwagi mają być cięższą stroną do dołu w chwili gdy 1 i 4 tłok jest w gmp, na tym kółku zebatym przeciwwagi od lewej strony silnika (tam gdzie pompa wtryskowa)powinna być kropka lub dwie, i na kole zębatym wału gdy 1 i 4 tłok jest w gmp to znaki kropka lub dwie (niepamietam) powinny być na dole, kropki do siebie i ma chulać
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#7 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 29 październik 2011 - 17:18

IHC D-239 zatarty silnik Silnik dostał nowe zestawy naprawcze Bepco,wał po szlifie,wałek rozrządu szlif.Poskładane wszystko.Pali na dotyk jednak tak jak wczesniej dymi na biało-siwo.Wtrysk ustawiony na ok 20' wg skali na kole pasowm.Luzy zaworowe ssace na 0.25,wydechowe na 0.30.Dałem jeszcze wtryski do regeneracji.Zobaczymy co będzie na zrobionych wtryskach.Przed remontem też dymił na biało-siwo-niebiesko.Dopiero jak zagrzał się do temp ok 90st. wtedy praktycznie ustawało,ale pod słońce był widoczny dymek.Może ktoś coś doradzi????Wtrysk ustawiony na 1-3-4-2.

Gdzie leży przyczyna dymienia???

Załączone miniaturki

  • DSCF24281.JPG

Edytowany przez pawela122, 29 październik 2011 - 17:29.


#8 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 październik 2011 - 19:03

IHC D-239 zatarty silnik Ja też wysylałem końcówki do regeneracji i pomagało, nawet dymka nie puści
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
IHC D-239 zatarty silnik Dzisiaj, 08:32
  •  

#9 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 29 październik 2011 - 22:26

IHC D-239 zatarty silnik Wczesniej też miałem szlifowane koncówki wtrysków jednak dymił zawsze(po regeneracji troche mniej).Czy to może wina pompy????Czy może jedynym wyjsciem jest zakup nowych koncówek za ok 400zł/kmpl??

#10 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 30 październik 2011 - 15:17

IHC D-239 zatarty silnik Gdzie to ci regenerowali, mi w piotrkowie tryb. i zawsze cudownie pyliły, cena ok 40zł szt +przesyłka
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#11 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 07 listopad 2011 - 12:37

IHC D-239 zatarty silnik Ja to robiłem w okolicy.Jak możesz to daj namiary na jakis dobry warszat.

#12 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 15 listopad 2011 - 01:20

IHC D-239 zatarty silnik Znalazłem podbny przypadek poogladajcie

#13 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3405 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 24 czerwiec 2012 - 15:17

IHC D-239 zatarty silnik Witam rozebrałem niedawno silnik od ciągnika ihc 654s o symbolu d-206 w celu regeneracji głowicy i wymiany uszczelki, głowica zrobiona,uszczelka kupiona i teraz pora na składanie i tu moje pytanie jak ustawić luzy zaworowE?
Na 0,25 ssące i na 0,30 wydechowe???

Edytowany przez soltys48, 26 czerwiec 2012 - 08:07.

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#14 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 24 czerwiec 2012 - 18:37

IHC D-239 zatarty silnik wiesz pawela122 ja tam bym kupił nowe końcówki i to takie same jak były założone nie co kombinować masz spokój na szmat czasu

#15 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 24 czerwiec 2012 - 21:19

IHC D-239 zatarty silnik http://www.vapormati...s=&modelid=D206 soltys ustaw oba na 0,3 mm.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
IHC D-239 zatarty silnik Dzisiaj, 08:32
  •  

#16 Share pawela122

pawela122

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brzozowa

Napisany 10 styczeń 2015 - 19:51

IHC D-239 zatarty silnik

Film z remontu silnika IHC 8-61 kod motoru D239




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy