pawela122

IHC D-239 zatarty silnik

Polecane posty

pawela122    0

Witam

Zwracam się do was o poradę, chodzi o silnik IHC d-239 4-cyl.2lata temu robiłem szlif wału i wałka rozrządu.W tym roku nagle zaczeęło coś stukać w silniku(dodam ze kontrolka od smarowania nie paliła się nawet na wolnych obrotach).Po rozebraniu okazało się że wypadły jakieś sworznie(odważniki) z tych przeciwwag wału korbowego(balancer-a) i je zmieliło.Wszystko to poszło z olejem i złapało silnik na 3 korbowodzie oraz na środkowej panewce głównej.Oddałem wał do szlifu i teraz mam zamiar także zrobić remont kapitalny.Mam drugą przeciwwage z innego silnika również IHC-239 w której też jeden sworzeń jest lekko wysunięty.Dodam także że są one takie jakby z ołowiu(odważniki).Nie wiem co mam z nim zrobić????Czy próbować dobić go na swoje miejsce czy wyrzucić całkiem???Może ktoś z forumowiczów coś doradzi.Dodatkowo załączam kilka fotek silnika.

 

https://picasaweb.google.com/pawela122/IHC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Dobij przypunktuj spawarką ten sworzeń do korpusu przeciwwag i powinno hulać, wiesz jak ustawić przeciwwagi czy nie bardzo, są tam pkt-znaki, na kole zebatym wału też są, jak coś to pisz, też miałem kilka przejść z tym wynalazkiem


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawela122    0

no wiem ze sie ustawia na znaki jednak nie wiem czy to da sie spawac????Wyglada mi to na jakis metal niespawalny(ołów czy cos podobnego)

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Te przeciwwagi masz jakieś inne niż te silniki co ja robiłem, te co robiłem kształtem przypominały półksiężyce, czy przeciwwagi u rometa czy komara na wale tylko większe i grubsze, ale to nie istotne ,ważne aby spełniały swą funkcje. Jeżeli to ołów to wydłub go z 2 mm wstaw podkładkę i przypunktuj, 2g niczego nie zmieni a pewność najważniejsza, zwróć uwagę na ten wewnętrzny dekiel rozrządu ten pod pompą wody, tam lubią być wżery kawitacji, zaklej ich jak niechcesz aby olej cudownie ci się mnożył, również oringi na tulejach cylindra grosze kosztuje a roboty od cholery a akurat masz rozebrane, nie musze mówić chyba o śrubach na korbowodach, tam nie ma zabezpieczeń śruby bezwzględnie nowe i nakretki, wszystko dostepne, jak masz problem z cześciami to pisz na pw to podeśle linki.

A śruby np. z dekli które się zrywają to nawet sie nie baw tylko przerabiaj gwinty na metryczne, chyba że masz dostep do calowych


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawela122    0

no te przeciwwagi to faktycznie 2 takie polksiężyce,a te sztyfty to cos podbnego do ołowiu.Boje się coś tam spawać,żeby potem to nie odpadło i nie narobiło bigosu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To wymyśl coś innego, niewiem przywal w ten wlewek ołowiu młotkiem przez coś okrągłego aby spuchł i nie wylazł, kleić nie radze, a przeciwwagi mają być cięższą stroną do dołu w chwili gdy 1 i 4 tłok jest w gmp, na tym kółku zebatym przeciwwagi od lewej strony silnika (tam gdzie pompa wtryskowa)powinna być kropka lub dwie, i na kole zębatym wału gdy 1 i 4 tłok jest w gmp to znaki kropka lub dwie (niepamietam) powinny być na dole, kropki do siebie i ma chulać


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawela122    0

Silnik dostał nowe zestawy naprawcze Bepco,wał po szlifie,wałek rozrządu szlif.Poskładane wszystko.Pali na dotyk jednak tak jak wczesniej dymi na biało-siwo.Wtrysk ustawiony na ok 20' wg skali na kole pasowm.Luzy zaworowe ssace na 0.25,wydechowe na 0.30.Dałem jeszcze wtryski do regeneracji.Zobaczymy co będzie na zrobionych wtryskach.Przed remontem też dymił na biało-siwo-niebiesko.Dopiero jak zagrzał się do temp ok 90st. wtedy praktycznie ustawało,ale pod słońce był widoczny dymek.Może ktoś coś doradzi????Wtrysk ustawiony na 1-3-4-2.

 

Gdzie leży przyczyna dymienia???

post-41350-0-39748800-1319905623_thumb.jpg

Edytowano przez pawela122

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja też wysylałem końcówki do regeneracji i pomagało, nawet dymka nie puści


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawela122    0

Wczesniej też miałem szlifowane koncówki wtrysków jednak dymił zawsze(po regeneracji troche mniej).Czy to może wina pompy????Czy może jedynym wyjsciem jest zakup nowych koncówek za ok 400zł/kmpl??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Gdzie to ci regenerowali, mi w piotrkowie tryb. i zawsze cudownie pyliły, cena ok 40zł szt +przesyłka


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19710

Witam rozebrałem niedawno silnik od ciągnika ihc 654s o symbolu d-206 w celu regeneracji głowicy i wymiany uszczelki, głowica zrobiona,uszczelka kupiona i teraz pora na składanie i tu moje pytanie jak ustawić luzy zaworowE?

Na 0,25 ssące i na 0,30 wydechowe???

Edytowano przez soltys48

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz pawela122 ja tam bym kupił nowe końcówki i to takie same jak były założone nie co kombinować masz spokój na szmat czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj