Skocz do zawartości




Reklama



Wskaźnik paliwa i temperatury


  • Dodaj odpowiedź
40 odpowiedzi na ten temat

#1 Maniek1178

Maniek1178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2011 - 21:33

Witam
Posiadam Belarusa 820 z 2011r. Pewnego dnia zauważyłem ze wskazówka paliwa spadła tak jakby zbiornik pusty był i w ogóle nie reaguje na ilość paliwa w zbiorniku, kontrolka chyba działa bo od czasu do czasu mruga. Po kilku dniach wskaźnik temperatury pokazał wartość minimalną, następnego dnia działał przez chwile normalnie działał i znowu przestał, nie reaguje na zmiany temperatury silnika. Co może być problemem ?

#2 KACZOR12

KACZOR12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomino 50 km od Olsztyna

Napisany 09 październik 2011 - 07:04

Diurawy pływak w czujniku a wskazywał dlatego że miałeś ju pusty bak i zeszło  niego paliwo.

#3 Maniek1178

Maniek1178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2011 - 08:32

Jak wymontować ten pływak ?
A co może dolegać czujnikowi/wskaźnikowi temperatury ?

Edytowany przez Maniek1178, 09 październik 2011 - 08:37.


#4 Rolnik1973

Rolnik1973

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1608 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]

Napisany 09 październik 2011 - 08:49

Mi się wydaje że zgubili masę, i brak przewodzenia odczytu.

#5 KACZOR12

KACZOR12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubomino 50 km od Olsztyna

Napisany 09 październik 2011 - 09:21

Na 100% pływak bło tak u nas i u sąsiada. Zeby  wyciągno czujnik trzeba wymątowac całe siedzenie a potem odkręci tą dużą blache pod nim.



#6 tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5515 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie okolice Strzegomia

Napisany 09 październik 2011 - 09:25

Ja miałem taki problem to okazało się że masy nie było.

#7 gregorius

gregorius

    niepokorny

  • Members
  • PipPipPip
  • 667 postów
  • 6170829
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KPK Kumurun Team, Prezes
  • Zainteresowania:Historia, polityka, geografia, rolnictwo, motoryzacja no i kobiety :)

Napisany 09 październik 2011 - 11:48

odkręcić siedzenie, blachę odkręcić, i mamy dostęp do baków, może coś się rozłączyło warto zobaczyć niż później wykręcać ten pływak, który jest zamocowany 3 śrubami na płaski śrubokręt do 2 jest dobry dostęp a do 3 masakra trzeba kombinować ;)
Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

#8 piotr119

piotr119

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • 84 postów
  • 23972610
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GKA

Napisany 09 październik 2011 - 15:49

zgadzam się z kolegami wyżej że pewnie masa tam gdzieś zniknęła pływak w zbiorniku to raczej odpada bo przecież od czego tak nagle mógłby się przedziurawić pływak ?? hehe :lol:  chyba że ropa jest taka ostra  :lol:

#9 piotrb14

piotrb14

    Yamaha Tyros

  • Members
  • PipPipPip
  • 2000 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 09 październik 2011 - 17:21

kolego coś jeszcze ci doradzę przy okazji odkręcania fotela i dostania sie do baku... wyrzuć tą uszczelkę pod czujnikiem paliwa i w miejsce uszczelki daj specjalny (klejo-silinkon) który nie boi się paliwa. Bo u mnie po roku expoloatacji ta uszczelka orginalna się do niczego nie nadawała i przy pełnym baku paliwo wywalało na bak a teraz po wymianie jest ok :)
>> kliknij strzałkę <<
serdecznie zapraszam na mój profil (galeria,blog)

#10 Maniek1178

Maniek1178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2011 - 22:34

A wskazania temperatury cieczy chłodzącej(znaczy ich brak) też mogą być spowodowane jakimś defektem połączenia ??

#11 piotr119

piotr119

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • 84 postów
  • 23972610
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GKA

Napisany 10 październik 2011 - 06:59

raczej tak bo skoro mówisz że pewnego dnia chodził a drugiego nie a potem znów chodził to na pewno jest coś z połączeniem

#12 agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 933 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2011 - 10:34

Temat tyle razy wertowany, że aż przykro. W rusku jeżeli zaczyna szwankować elektryka, to najpierw sprawdza się masę. Ja na początku sprawdził bym, czy kabina i zegary [nie czujniki] nie zgubiły masy. W 90 % to jest przyczyną awarii.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona swoim doświadczeniem.

#13 piotr820

piotr820

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Radomsko Gmina Gidle
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja

Napisany 10 październik 2011 - 13:59

U mnie od mowości nie był założony przewód do czujnika temperatury (tam przy głowicy), podłączyłem i działa jak należy.
KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

#14 tomcio87

tomcio87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • 12923573
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, dziewczyny ;)

Napisany 10 październik 2011 - 14:55

koledzy a co to bedzie w mojej 920 ze temp. cieczy chlodzacej pokazuje a wlasnie paliwa nie pokazuje???z gory dzieki

#15 piotr119

piotr119

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • 84 postów
  • 23972610
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GKA

Napisany 11 październik 2011 - 08:05

Zobacz posttomcio87, o 10 październik 2011 - 14:55, powiedział:

koledzy a co to bedzie w mojej 920 ze temp. cieczy chlodzacej pokazuje a wlasnie paliwa nie pokazuje???z gory dzieki


tak jak koledzy wyżej pisali musisz sprawdzić połączenie zajrzeć o czujnika przy zbiorniku,sprawdzić czy masa dochodzi  :D

#16 mariush19

mariush19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów

Napisany 12 grudzień 2011 - 18:12

Podłączę się pod temat, u mnie w 920 wskazania temp cieczy są ok, ale gdy rusek się już rozgrzeje i jadę na światłach to wskaźnik temperatury idzie na czerwone pole, wskaźnik ciśnienia oleju idzie ku wartości minimalnej a wskaźnik paliwa idzie ku wartości maksymalnej. Gdy wyłączę światła wskaźnik pokazują prawidłowo, co to za cyrki?

#17 luki21

luki21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • 8193306
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj dolnośląskie

Napisany 08 luty 2013 - 21:34

Koledzy czy zegary (paliwa, temp.....ect.) muszą mieć na obudowie masę? Bo wiem że masą odbywa się całe sterowanie ale czy jeszcze na obudowie ma być?

#18 henes

henes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanizacja.

Napisany 08 luty 2013 - 22:31

W moim MTZ 1025.3 właśnie dziurawy pływak powodował złe wskazania wskażnika paliwa.Natomiast nie mogę znaleść przyczyny "szalejącego" zegara temperatury.Dokręciłem wszystkie punkty masowe pod pulpitem wskażników, ale to nie pomogło.Mam nadzieję,że to nie jest wina zegara bo nowy kosztuje ok.600 zł.Proszę o Wasze sugestie gdzie dalej mam szukać.Pisałem wczoraj o tym w temacie "KIEDY POTANIEJĄ....",bo nie wiedziałem.że już jest niniejszy temat.Proszę o pomoc.

#19 henes

henes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanizacja.

Napisany 10 luty 2013 - 08:59

Zobacz postagromatik, o 10 październik 2011 - 10:34, powiedział:

Temat tyle razy wertowany, że aż przykro. W rusku jeżeli zaczyna szwankować elektryka, to najpierw sprawdza się masę. Ja na początku sprawdził bym, czy kabina i zegary [nie czujniki] nie zgubiły masy. W 90 % to jest przyczyną awarii.
Agromatik dzięki za przypimnienie o masie kabiny,zupełnie o niej zapomniałem.Po zdjęciu plecionki okazało się,że jej brzegi są pordzewiałe,gdyż są ze zwykłej blachy.Wszystko oczyściłem i złożyłem mocno dociskając śrubami i mam nadzieję,że to było przyczyną szalejącego zegara.Myślę,że trzeba będzie kupić plecionkę lepszej jakości,bo brzegi tej będą zapewne nadal rdzewieć.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 luki21

luki21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • 8193306
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj dolnośląskie

Napisany 10 luty 2013 - 18:15

Czy masa musi być na obudowie zegarów?



Dodaj odpowiedź



  




Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk