Gość minio

Wymiana uszczelniacza na wale w silniku

Polecane posty

Gość minio   
Gość minio

Czy ktoś z Was wymieniał może uszczelniacz na wale w silniku MMZ D-243 81KM. Jeśli tak to proszę o informacje czy jest to dużo roboty - czy silnik trzeba rozbierać czy to jakoś od zewnątrz się robi ??? Obecnie zaczyna się pocić pod kołem pasowym. Dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Nigdy tego nie robiłem, ale wydaje mi się, że powinno dać się bez rozbierania silnika... Jeśli się mylę to niech mnie koledzy poprawią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Ale rozpołowić trzeba do wymiany od strony sprzęgła, a do wymiany od strony "wentylatora" chyba nie trzeba... ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

do wymiany uszczelniacza od strony sprzegla na pewno trzeba rozjechac traktor ale pod kolem pasowym ?:huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

pod kołem pasowym to nie, po prostu zwalasz koło pasowe i osłone jakąś tam w której uszczelniacz jest. ewentualnie inne zbedne elementy jak chłodnica


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

i wszystko wyjasnione bo wiadomo jak to w ruskim wszystko inaczej i mozna sie nieswiadomie pomylic albo oszukac :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość minio   
Gość minio

Czyli podsumowując - jeśli dobrze zrozumiałem to nie trzeba rozpoławiać ciągnika i rozkręcać całego silnika, aby się dostać do uszczelniacza wału od strony koła pasowego (wentylatora) ???

 

@UrsusCzesio - co się stało Farmerowi, że musiałeś go rozpoławiać ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Farmer ciekł z wału właśnie dlatego był rozpołowiony. Ale MTZ o wiele lżej rozpołowić i zjechać

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj