tomekjan

Problem skrzynia biegów JD 6920S

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rafal3113    0

dokladnie dzwonilem do serwisu i powiedzieli tej skrzyni sie nie naprawia koszt nowej 15 tys.euro, a juz doszłem ze musi byc uszkodzony jakis uszczelniacz bo po zapaleni cisnienie jest 18bar a jesli sie rozgrzeje jest 6bar czyli jakis przeciek w środku.......

naprawia naprawia ale jest problem z częściami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Tak sie fajnie składa że pracuje w serwisie JD i mam troszkę pojęcia co do budowy przekładni AutoPower Jednak nie będe was utwierdzał w przekonaniu że tak nie jest wiecie lepiej wasz problem ,mi ciągnik nie szwankuje chcecie słuchać domorosłych mechanirów to prosze bardzo drógi bieg w autopower dobre sobie niech wam będzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Przecież ta skrzynia to ZF Eccom 1.8 więc nie da się części ściągnąć bezpośrednio od ZF-a?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Powiem wam tak niema rzeczy których by nie można wykonac kwestia dostepności cześci i znajomości tematu .Problem w tym że przekladnia autopower jest urządzeniem specyficznym i napewno pierwszy lepszy nie poskłada tej przekładni tak jak należy ,nie bedę wnikal w specyfikację panowie tego sie tak poprostu nie naprawia zazwyczaj przychodza gotowe elemęty całego sprzęgła ,a w większości przypadków cała przekładnia ,tak wiele czynników ma wpływ na prawidłowe poskładanie tej przekładni że nie warto brać siesamemu za to.choć by ze wzgledu na gwarancje jaka dostajesz po naprawie serwisowej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Jak nie ma 2 biegu to co jest jak się przekracza 20km/h pod dużym obciążeniem jest uczucie jak by się przełączało na drugi bieg w serwisie mówio że to drugi bieg ale jak nie ma 2 biegu to co jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Aby wyjaśnić jak działa przekładnia Auto Power ,musiał bym zobrazować jak zbudowana jest taka przekładnia ,jednak pomijając obrazki , w kilku słowach wygląda to tak . Jak każda przekładnia posiada zespół przełożeń ,kół zębatych ,sprzęgieł i przekładni planetarnych , te elementy można by powiedzieć są jak w każdej innej przekładni rzeczą naturalną i raczej bez tego nie nazywali byśmy jej przekładnią i tu kończy się podobieństwo . Dodatkowym elementem jest napęd hydrostatyczny i blok elektrozaworów oraz sterownik TCU jest to zespół sterujący przekładnią ten dodatkowy układ sterowania pozwala tak wysterować i dobrać przełożenie ,optymalnie do warunków pracy i oczekiwań operatora ,jednak operator niema większego wpływu na dobór przełożenia odbywa się to automatycznie . Operator może jedynie określić i wybrać jeden z dwóch zakresów pracy przekładni stąd co niektórym może myli się to z biegiem 1 i 2 jednak to nie to samo.

 

Budowa tej przekładni i elementy współpracujące z nią tworzą dosyć skomplikowany układ ,więc branie się samemu za naprawę takiej przekładni jest niepoważne i raczej bym odradzał każdemu .Sama diagnostyka jest dosyć specyficzna i zajmuje kilka ładnych godzin i jest podstawą do określenia czy należy taką przekładnię rozbierać czy nie, następnie precyzja dystansowania określająca luzy i dystanse pomiędzy poszczególnymi elementami jest tak istotna że wymaga konkretnej wiedzy i urządzeń do prawidłowego montażu .Jednak znając życie zawsze znajdą się tacy którzy sami będą próbować naprawy takiej przekładni ot nasza polska natura, życzę powodzenia każdemu który się tego podejmie samodzielnie .

tomekjan jest tego najlepszym przykładem narobił sie a i tak przekładnia nie działa , dalej jest w tym samym miejscu wyjścia dalej nieznając przyczyny , tomek może czas najwyższy zamówić serwis, choć by tylko do dokonania diagnostyki, co wy na to panowie.

Pozdrawiam

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Jak jest awaria czysto mechaniczna i widać co jest to dobry mechanik da radę gorzej jak nie da się określić tak łatwo przyczyny awarii

Czym się różni zakres od biegu (tylko nazwą)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Duzy 1 w całej rozciągłości się z tobą zgadzam ,a jeśli chodzi o różnice pomiędzy biegiem a zakresem to w najprostrzy sposób można określić to tak ,bieg to określony układ przełożenia czyli konkretne koła zazębiają się w danym momencie i jest to dokonane z wyboru operatora ,poszczególny bieg jest w stanie przenieść określone obciążenie i to operator określa moment i rodzaj przełożenia. Natomiast zakres jest sumą składową jaka jest określona umożliwiająca przeniesienie napedu w zakresie od-do i to sterownik określa jak i kiedy załączać kombinację poszczególnych elektrozaworów sterujących nie tylko poszczgulnymi sprzęgłami ale i pracą napędu hdrostatycznego bo tak naprawdę to całą robotę on odwala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Czyli w uproszczeniu można powiedzieć że bieg = zakres tu i tu jest mechaniczna zmiana przełożenia

W JD 7430 czyli Eccom 2.0 (jak się nie mylę) są 2 zakresy czy 4 ? bo słyszałem różnie

Edytowano przez Duzy1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Duzy 1 bieg a zakres to niejest to samo nie zwracajmy uwagi na tą dżwidnię zakresów 1-2 bo to niejest dżwignia zakresów biegow tylko dżwignia zakresów prędkości a to są dwie różne sprawy jak już pisałem całą robotę wykonuje hydrostat a to już niejest żadna przekładnia ,nie wnikając w jego budowę i działanie ,działa to bezstopniowo i niema tu mowy o konkretnym biegu .Tu masz tylko sprzęgło jazdy do przodu ,sprzęgło jazdy do tyłu parę kół pośrednich i napęd hydrostatyczny . Niewiem czy jest to zrozumiałe co piszę ,ale staram się skrutowo to opisać i nie zagłębiam się w budowę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekjan    0

to niejest tak ze sie narobilem na darmo bo przed remontem jezdzil tylko 6km/h a tera smiga normalnie tylko jak olej sie rozgrzeje traci cisnienie i mysle ze przy skladani moglem uszkodzic ktorys z uszczelniaczy............a jest ich pare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

@wjanusz23 masz może jakiś schemat tej skrzyni (Eccom) bo nigdzie nie mogę znaleźć bo jak są to tylko IVT

Ta zakres zmienia się powyżej 20km/h nie ważne w którym miejscu jest dźwignia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Duzy 1 bieg a zakres to niejest to samo nie zwracajmy uwagi na tą dżwidnię zakresów 1-2 bo to niejest dżwignia zakresów biegow tylko dżwignia zakresów prędkości a to są dwie różne sprawy jak już pisałem całą robotę wykonuje hydrostat a to już niejest żadna przekładnia ,nie wnikając w jego budowę i działanie ,działa to bezstopniowo i niema tu mowy o konkretnym biegu .Tu masz tylko sprzęgło jazdy do przodu ,sprzęgło jazdy do tyłu parę kół pośrednich i napęd hydrostatyczny . Niewiem czy jest to zrozumiałe co piszę ,ale staram się skrutowo to opisać i nie zagłębiam się w budowę .

właśnie i tu jest problem za bardzo nie wiesz co piszesz i wprowadzasz ludzi w błąd spytaj TOMKAJAN to ci napisze ile tam jest sprzęgieł i biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Rafal proszę cię czytaj ze zrozumieniem ,po pierwsze to nie pisałem jak konkretnie zbudowana jest ta przekładnia tylko obrazowo starałem się wyjaśnić zasadę działania ,a to jest różnica i nikogo nie wprowadzam w błąd po drugie chodziło oto że w tej przekładni niema czegoś takiego jak 2 bieg . Tomek ,to fakt że może nie do końca narobiłeś się na darmo ,jak by nie patrzeć nabyłeś nowe doświadczenie remontując samemu tą przekładnie ,tyle że sam widzisz że dalej jest problem , więc raczej czeka cię ponowna rozbiórka i pytanie jak długo dadzą radę wytrzymać te elementy dorobione, obawiam się że może być z tym problem ,skoro oryginalne części uległy uszkodzeniu musiał być jakiś powód i pytanie czy usunąłeś przyczynę ,czy tylko naprawiłeś skutek

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Właśnie o coś takiego

Trochę tu tego jest ale na zbyt skomplikowanę to to nie wygląda nie dziwie się że nie którzy próbują sami naprawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Poszukuję serwisu/ mechanika który podejmie się naprawy skrzyni w JD 6920 Premium. Dodam, że objawy są identyczne jak u przedmówcy. 

Pozdrawiam ! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
    • Przez Kuba1234444
      Witam mam pytanie dotyczące pracy silnika John Deere 6320 premium common rail
      pytanie dotyczy tego że za każdym razem jak odpalę ciągnik to na początku chodzi normalnie ale po około 10 min silnik nagle zaczyna pracować głośniej i bardziej klekocze
      co może byc tego przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj