modelarz

Problem z podnoszenie mtz82

Polecane posty

modelarz    0

Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Jest problem z podnoszeniem tylko czy ta sama sytuacja występuje z wywrotem przyczepy (hydrauliką zewnętrzną)???

 

W rozdzielaczu są 2 zaworki z lewej strony (strona sprzęgła), jeden z góry nakręcony kapturkiem na klucz 22 lub 24 pod nim jest śruba na śrubokręt (wykręcając licz obroty albo ustawić ciśnienie z manometrem)pod tą śrubą znajdziesz sprężynkę, uchwyt kulki oraz oczywiście kulkę, drugi od dołu pod takim owalnym dekielkiem na 2 śrubkach na klucz 14 (aby go wymontować może być konieczne odkręcenie powrotu rozdzielacza 3 śruby na klucz 13 i delikatnie trącić z góry aby wybić zawór) wyczyścić i powinno pomóc w tylnym rozdzielaczu mamy 1 zaworek na klucz 32 z góry.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

a weź ustaw tą wajchę od podnoszenia przy siedzeniu na max i drugi drążek od prawej w dół powinno zadziałać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Drugi to jak są 4 a jak 3 to powinien być pierwszy ( bynajmniej w moim przypadku od podnoszenia jest 1 z prawej).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Witam, z wywrotem przyczepy też nie jest całkowicie ok. Bo też wolno podnosi (w poprzednim mtz nie miałem takiego problemu) to może być za słabe ciśnienie w układzie ??? To żeby zwiększyc ciśnienie to muszę tą śrubkę wykręcać ?? A co do zaworka w regulatorze siłowym to odkręce go bez wyciągania regulatora ??? (przez tą osłonę po siedzeniem da rade go wykręcić ??) Jak wyciagne zawory z rozdzielacza i regulatora to nic się nie stanie ?? nic nie wypadnie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Zwiększyć ciśnienie to w prawo tylko nie więcej jak 160 bar.

 

Tak jak napisałem nic nie wypadnie, ciśnienia bym nie zwiększał tylko sprawdził zaworki oraz ciśnienie i szukał przyczyny.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możliwe że za małe ciśnienie bo im wyżej podnosisz to siłownik ma ciężej. Cisnienie wystarczy jak sprawdzisz na gniezdzie hudrauliki zewnętrznej i ma być między 160-180 bar. Przy rozdzielaczy odkręcasz kołpak na zaworze, kontre luzujesz i wkręcasz by zwiekszyć. Prosta sprawa tylko manometr musisz jakiś mieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Witam. Pozwole się dołączyć.Mam Mtza 82 z 96r. Trzy wajchy koło kierownicy.Podnosiłem zawsze urządzenia za pomocą dźwigni obok siedzenia ale coraz bardziej musiałem nią uderzyć do tyłu na maxa żeby coś podnieść naciąganie dźwigienki od regulatora na nic się zdało.Próbowałem też dać ją na maxa do tyłu i podnosić tą koło kierownicy - pierwsza z prawej- podnosi ale nie da rady opuścić. Na inną dźwignie nie reaguje.Dodam jeszcze że jak próbóje podnosić tą dźwignią obok kierownicy to ciśnienie również idzie na wyjście zewniętrzne z tyłu pierwsze z prawej.Czy tak powinno być?

Edytowano przez hopper5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

witam przy moim mtz występują różne problemy z hydraulikom jeśli nie podnosi wcale lub słabo za to są odpowiedzialne 2 zaworki przy rozdzielaczu ten od góry może wyskoczyć lub dolny się wypracował można dokupić ja wymieniłem rozdzielacz pod kierownicom i nie zgrywa się z siłowym niby był r80 3/4 222 ale siłowy jest starego typu r50 i powinien być jakiś inny symbol lub siłowy jest uszkodzony hopper5 możesz podnosić przy kierownicy a opuszczać siłowym u mnie tak też działa teraz wyłączyłem siłowy pracuję tym przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Ale u mnie jest coś porypane bo jak zalożylem pług obrotowy i chciałem go podnieść dźwignią obok kierownicy to od razu mi plug obracalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

wygląda jak by olej jednocześnie szedł na podnośnik i kiper a jak kiprujesz to podnośnik idzie w górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

u mnie na tym starym rozdzielaczu zawsze było ok po założeniu innego w pługu podnosiłem nic się nie działo ale przy obrocie podnośnik sam szedł na maksa jadąc na pusto też sam się unosił i przy wywrocie też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

hopper5 u Cb przyczyną może być wyrobioa sekcja w rozdzielaczu pod kierownicą, wtedy olej z 1 sekcji może iść na 2 i jak w twoim wypadku obracać pług

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj