Skocz do zawartości

Zdjęcie

zmiana alternatora u 904


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share lukaszursus904

lukaszursus904

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 15 wrzesień 2011 - 21:39

zmiana alternatora u 904 witam.

Wiec mam problem z ładowaniem w ursusie 904 alternator łądował pieknie jak go kupiłem 5 lat temu to poprzedni włascicicl załozył nowy z agromy.
i nagle cos mu sie stało i nieładuje wogule.wiec mam alternator magneton 55A w którym wymieniłem czczotki bo miałem go załozyć do 4011 ale tata kupił nowy 70A zamiast zepsutej pradnicy :)
wiec moje pytanie brzmi.jak go podłączyc aby działa poprawnie wczesniej był w u c-385 ale ja robilismy remont kapitalny tata załozył nowy a ten lezy juz długo na pułce i chiał bym go uruchomic koszt naprawy tamtego wyniusł by mnie drogo bo chyba sie coś z doidami stało przez srare akumulatory które zakończyły zywot ;/ jeszcze łozyska by trzeba wymienic wiec pomyślałem o magnetonie .wrzucem fotke
http://pokazywarka.p...#zdjecie2115951

Edytowany przez lukaszursus904, 15 wrzesień 2011 - 21:44.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiana alternatora u 904 Dzisiaj, 12:52
  •  

#2 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 16 wrzesień 2011 - 08:41

zmiana alternatora u 904 Trzeba było nie zakładać nowego tematu a poszukać informacji w dziale elektryka i elektronika w rolnictwie. Tam kolega Elektrotech podał jak podłączyć alternatory 6 i 9 diodowe co prawda A124F ale podłączenie jest takie same dla innych. Ten regulator to możesz od razu wyrzucić, bo ja kupiłem nowy i zaraz padł. ze zdjęcia tego nie widać, ale czy mocowania są takie same jak w oryginalnym alternatorze, chodzi mi o "fasolkowaty" otwór.

Masz wyręczyłem Cię.

http://www.agrofoto....__1#entry719363




http://www.agrofoto....__1#entry572836



#3 Share lukaszursus904

lukaszursus904

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 16 wrzesień 2011 - 08:52

zmiana alternatora u 904 dzięki ale akurat schemat do alternator 9 diodoego niedziała ;/

#4 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 16 wrzesień 2011 - 12:47

zmiana alternatora u 904 Poniżej masz link do obu schematów, po pobraniu musisz tylko go rozpakować. A na pewno twój alternator jest 9 diodowy?

Schematy podłączenia alternatora



#5 Share Piotr1216

Piotr1216

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:Rolnictwo mechanika motoryzacja

Napisany 12 październik 2013 - 17:40

zmiana alternatora u 904 Witam mam mały problem z zamocowaniem nowego alternatora na 2 paski tutaj jest wszystko opisane i pokazane httpt//www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/458642-mocowanie-alternatora-w-ursusie-902/ Zgóry dzięki za pomoc :)

#6 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 12 październik 2013 - 18:36

zmiana alternatora u 904 Tego alternatora nie założysz poprawnie.Jedynie tutaj pasuje czeski PAL i polski z elmotu A124. Ewentualnie Bosch z mercedesa 190/124
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#7 Share ryzakk1

ryzakk1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2013 - 17:45

zmiana alternatora u 904 Witam mam pytanie do posiadaczy ursusow jak w temacie .
z jakich samochodow macie altelnatory lub jakie moga pasowac oprocz fiata 125 poloneza??
chcial bym wstawic jakis z wbudowanym regulatorem napiecia. oprocz tych polskich.

#8 Share xerion3800

xerion3800

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 928 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Czarna Woda
  • Zainteresowania:Rolnictwo i mechanizacja

Napisany 21 grudzień 2013 - 18:28

zmiana alternatora u 904 Jak się nie mylę to od VW pasuje.. Tylko że od diesla. Przykładowo GOLF II lub PASSAT B3. Pozostaje mocowania dorobić.
Zapraszam na mój kanał na YouTube!
https://www.youtube.com/user/clasxerion3800

#9 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 21 grudzień 2013 - 19:14

zmiana alternatora u 904 Jaki będziesz miał taki zamontujesz tylko kwestia mocowania.Polskie alternatory są dobre,żeby nie powiedzieć najlepsze.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#10 Share ryzakk1

ryzakk1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2013 - 19:38

zmiana alternatora u 904 a mnie juz te polonezoskie wnerwiaja. wiecznie mam z nimi problemy a na auto zlomie nie maja jak narazie. oszczedny czlowiek ze mnie wiec wole dodac temat na forum niz kupowac nowy. pomysle nad tym od golfa. ale tez bym chcial zeby tego mocowania zbytnio nie przerabiac.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiana alternatora u 904 Dzisiaj, 12:52
  •  

#11 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 21 grudzień 2013 - 19:46

zmiana alternatora u 904 Ja też nerwy straciłem przy polskich.Ale jeszcze gorsze są czeskie :)
Od golfa to raczej nie,nieraz jest problem z utrzymaniem napięcia 14,4V
Najlepiej jakiś od mercedesa W201/124 tylko dopasowanie koła zostaje :)
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#12 Share ryzakk1

ryzakk1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2013 - 19:57

zmiana alternatora u 904 wlasnie mam mercedesa i wyciagalem zeby dopasowac do ursusa.
na dole nie pasuje w altelnatorze mocowanie tu co srube wsadza sie jest za szeroko a w ursusie jest wezsze wejscie i na gorze ten plaskownik tez trzeba jakos przesunac . mysle teraz czy nie ciac obudowy w altelnatorze od merca i jakos kabinowac. tez myslalem zeby od poloneza obudowe wsadzic do altelnatora z merca. wiesz moze czy by to pasowalo i wyszlo cos z tego? jak by udalo sie z merca wstawic to bym mial z glowy na dlugi czas;)

gorze

#13 Share jakubmaliszewski23

jakubmaliszewski23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2013 - 20:08

zmiana alternatora u 904 znajomy ma od astry f z wersji bez napinacza paska klinowego

#14 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 21 grudzień 2013 - 20:36

zmiana alternatora u 904 Jak zakładałem ze 190 to naszego 904 to pod napinacz wciąłem obudowę.
Przekładanie obudowy nie ma sensu.Nawet nie wiem czy będzie pasowało.Wątpię.
Nie wiadomo czy byś miał z głowy na długi czas.Zależy w jakim stanie jest alternator.Jak z beznyny to wymiana łożysk.Zawszę trzeba rozkręcić,przemyć pomierzyć.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#15 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 21 grudzień 2013 - 21:16

zmiana alternatora u 904 J azakładałem z jakiś VW Volwo itp. Tylko żeby pasowało mocowanie, głównie konty pod napinacz i "grubą stronę". Ja k coś to podcinałem obudowe, rozwiercałem pod śrubę, podkładałem podkładki, napinacz doginałem jak chciałem. Nawet nie remontowałem ich tyko nowe na złomie kupowałem po 30-50 zł.

#16 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 21 grudzień 2013 - 22:15

zmiana alternatora u 904 Mam zamontowany od FSO 12 lat niema z nim żadnych problemów ładuje jak trzeba.

#17 Share bubel500

bubel500

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Suwałk
  • Zainteresowania:Sport (szczególnie Formuła 1, walki MMA), wszelkie nowinki techniczne, motoryzacja i oczywiście rolnictwo oraz wszystko co z nim związane - szczególnie produkcja mleka, rasy bydła mlecznego, uprawa kukurydzy, produkcja pasz.

Napisany 24 grudzień 2013 - 08:32

zmiana alternatora u 904 Ja mam w c-360 od golfa 1 diesla, wg mnie jest dobry bo ma wbudowany regulator napięcia a nie jak od fiata, ze trzeba jeszcze przez 2 przekaźniki podłączać. Wystarczy tylko 1 kabel do aku a 2 do kontrolki. W zetorze 8045 mam oryginalny alternator LUCAS.
Pozdro
Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

#18 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 grudzień 2013 - 10:59

zmiana alternatora u 904 Z racji, że w 12'tce nie mam sprężarki, a ciągnik robi tylko w polu i w koło chałupy i zazwyczaj po nocach, to dorobiłem mocowanie na alternator w miejscu sprężarki. Bosch 100A z Astry II. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby prądu brakło, nawet przy częstym gaszeniu i odpalaniu w międzyczasie pracy przy pełnym oświetleniu. Podłączenie banalne (jak każdego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia) tj. + na wzbudzenie i drugi kabelek na + z kontrolką ładowania. Myślę, że dało by się go wpasować w miejscu oryginalnego alternatora, gdyby się obcięło kilka zbędnych mocowań przy obudowie alternatora.

bubel500- kiedyś na zachodzie mawiali: Lucas- prince of darkness :)

Edytowany przez Stefano1, 24 grudzień 2013 - 11:01.


#19 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 24 grudzień 2013 - 11:52

zmiana alternatora u 904

Ja mam w c-360 od golfa 1 diesla, wg mnie jest dobry bo ma wbudowany regulator napięcia a nie jak od fiata, ze trzeba jeszcze przez 2 przekaźniki podłączać. Wystarczy tylko 1 kabel do aku a 2 do kontrolki. W zetorze 8045 mam oryginalny alternator LUCAS.
Pozdro


Od Poloneza też były z wbudowanym regulatorem.Z fiata też można przerobić na dziewięciodiodowy po wcześniejszym dołożeniu diód wzbudzenia.Przy sześciodiodowym od fiata nie trzeba dwóch przekaźników,tylko jeden.

@Stefano Właśnie ten kabelek z kontrolką jest to wzbudzenie alternatora.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiana alternatora u 904 Dzisiaj, 12:52
  •  

#20 Share bubel500

bubel500

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Suwałk
  • Zainteresowania:Sport (szczególnie Formuła 1, walki MMA), wszelkie nowinki techniczne, motoryzacja i oczywiście rolnictwo oraz wszystko co z nim związane - szczególnie produkcja mleka, rasy bydła mlecznego, uprawa kukurydzy, produkcja pasz.

Napisany 24 grudzień 2013 - 17:31

zmiana alternatora u 904

Z racji, że w 12'tce nie mam sprężarki, a ciągnik robi tylko w polu i w koło chałupy i zazwyczaj po nocach, to dorobiłem mocowanie na alternator w miejscu sprężarki. Bosch 100A z Astry II. Nie miałem jeszcze przypadku, żeby prądu brakło, nawet przy częstym gaszeniu i odpalaniu w międzyczasie pracy przy pełnym oświetleniu. Podłączenie banalne (jak każdego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia) tj. + na wzbudzenie i drugi kabelek na + z kontrolką ładowania. Myślę, że dało by się go wpasować w miejscu oryginalnego alternatora, gdyby się obcięło kilka zbędnych mocowań przy obudowie alternatora.

bubel500- kiedyś na zachodzie mawiali: Lucas- prince of darkness :)

Mimo że jest wiekowy to nie narzekam, prądu nie brakuje, mam też rozrusznik Lucas'a też jest bdb.

Od Poloneza też były z wbudowanym regulatorem.Z fiata też można przerobić na dziewięciodiodowy po wcześniejszym dołożeniu diód wzbudzenia.Przy sześciodiodowym od fiata nie trzeba dwóch przekaźników,tylko jeden

Nie wiem, ja miałem chyba od fiata 125p lub poloneza, nie pamiętam. Od niego szło do takiej "czarnej skrzynki" i od niej do aku, a taki drugi przekaźnik był metalowy i do niego była podłączona kontrolka.

Edytowany przez bubel500, 24 grudzień 2013 - 17:33.

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Podobne tematy alternator ursus c-385 914 10