jedrus

Belarus układ kierowniczy

Polecane posty

Junkers    44

@Uziu a jakiej firmy kupiles ta pompe, a jakiej jest ta stara?? Ale chyba ta nowa to nie NSZ z Hydrosily??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7884

Nowa jest albo litewska albo ukrainska. Stara byla od nowego i jest bodajze bialoruska. Kupilem niemiecki uszczelniacz i nowy oring pod pokrywke do tej nowej pompy i zobaczymy. Ruskie uszczelniacze i oringi sa nic nie warte, choc w tej starej pompie uszczelniacze nie puszczaly ale moze dlatego ze bylo 2 upchane. Takze nie polecam wyrobow ukrainskich, a jezeli juz to od razu wymieniic uszczelniacz na polski lub inny porzadny zeby 2 razy roboty nie robic, bo w tej nowej dalo by go rade wymienic bez rozbierania pompy , wydlubac wkretakiem , nabic nowy , sekunde roboty , bo zabijany od frontu , zabezpieczony segerem , bo w starej byly zabijane 2 od wewnatrz pokrywki takze 8 srub na 12 stke kluczyk do odkrecenia i pokryweczka do zwalenia, ale u mnie stara juz ww srodku wyjechana bo jak olej sie rozgrzal to wspomaganie ginelo i nie dzialala blokada tylnego dyfra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    9

Uziu dzwoniłem do goscia dzisiaj i powiedzial ze sprawdzic olej w hydraulice. Ciągnik posiadam od kwietnia nie wiem gdzie dokladnie w ktorym miejscu . Pomożecie?? powiedzial jeszcze ze jak bedzie 10 cm od dna zbiorniczka to kupic i dolac 5 litrow oleju i bedzie git. Ale w ktorym miejscu jaki olej nic nie wiem . proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7884

jak maske podniesiesz to zaraz pod przednia szyba jest zbiornik na olej , na sciance zbiornika jest wziernik poziomu oleju z lewej strony ciagnika , u gory jest korek z lbem kwadratowym na klucz 22 albo 24 , obok niego jest tez bagnet , odkrecasz korek , wlewasz olej i kontrolujesz na wzierniku stan , powinno byc mniej wiecej w polowie tego oczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

HL 46 taki powinien byc. 68 w zime robi sie za gesty i pompa bardzo wyje.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    9

Panowie dzisiaj z tata rozebralem maske , boczne blachy i co? okazało sie ze jest tylko duzy zbiornik przy przedniej szybie u gory czerwony korek a z boku szybka do kontrolowania oleju .Teraz pytanie.Czy ten zbiornik miesci olej do hydrauliki i wspomagania kierownicy, czy moze sa jakies osobne zbiorniki o ktorych z tata nie wiemy > Olej jest jeden do wszystkiego czy rozne . Przy okazji przedmuchalem chlodnice z kurzu. Za odpowiedzi bardzo dziekuje . Pozdrawiam posiadaczy belarusów. :)

Edytowano przez Marcin4512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz układ kierowniczy orbitrol zamontowany pod deska rozdzielczą i jeden wspólny zbiornik dla hydrauliki i układu kierowniczego. Wszystko jest ok. To taka ruska modernizacja po wyrzuceniu serwomechanizmu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7884

ale jeszcze kwestia czym masz zalana ta hydraulike , czy jakims HL czy silnikowym, zebys nie pomieszal , bo sie zwazyc moze, piana sie zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A tak zapytam od kiedy zaczeli robic oddzielny uklad hydrauliki (pompa, zbiornik itd.) do kierowania??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej przestali. Pierwsze miały zbiornik w przekładni kierowniczej na wsporniku osi przedniej. Potem założyli do niej orbitrol i dalej przekładnia była zbiornikiem. Z czasem orbitrol powędrował pod deskę rozdzielczą ele jeszcze zostawiono serwomechanizm. Na pewno połączono z jednym zbiornikiem hydraulikę i układ kierowniczy gdy założono nowy tym maski.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mam Belarusa z 2012r i uklad jest calkowicie oddzielny, zbiornik jest zalozony tak jak mowisz tzn przed chlodnicami a orbitrol pod kierownica bez serwa(bo jak jedno to nie drugie). Wiec jest troche inaczej niz mowisz??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U nas ruskich niewiele. Nie wiedziałem że są bez serwa ale z osobnym zbiornikiem na płyn do wspomagania. W żadnej instrukcji czy katalogu też nie widziałem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Z tego co mi wiadomo to seria 900.3 i kropki wyzej wszystkie na 100% maja calkowicie oddzielny uklad kierowania z orbitrolem, bez zadnych dzielnikow i serw, na osobnej pompie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dzielników strumienia w żadnym nie było. Faktycznie w każdym z trójką po kropce jest osobny zbiornik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj