nitek

sprzęgło MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
nitek    0

Witam, mam problem ze sprzęgłem w mtz, tzn. wymieniłem docisk, łożysko, tarcza była wcześniej wymieniana. po złożeniu i wyregulowaniu łapek, ciągnie sprzęgło i pali się, co może być przyczyną ? tarcza ? MTZ 86 r.

 

I drugi problem, po naciśnięciu sprzegła i wrzuceniu biegu traktor podjeżdza do przodu i się zatrzymuje, dlaczego tak się dzieje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

moze masz pekniety walek na kturym są osadzone widelki z lozyskiem oporowym, u mnie były podobne objawy i wymieniony docisk tarcza i bez zmian a sie okazalo ze walek napekniety i raz było ok a potem wariacje sie zaczynały pomimo iz sprzegło było wyreguloweane prawidłowo. Po rozjechaniu ciagnika pierwszy raz nikt nie pomyslal o walku bo byl prosty i nie bylo widac pekniec, ale sproboj go wyjac to moze ci sie pokazac pekniecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

a chociaż rozkręciłeś docisk? Nowy docisk jest skręcony 3 śrubami żeby sie nie rozpadł. Ale rozkręć po założeniu bo przed jak byś wykręcił te śruby to by Cię zabiło B)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

a chociaż rozkręciłeś docisk? Nowy docisk jest skręcony 3 śrubami żeby sie nie rozpadł. Ale rozkręć po założeniu bo przed jak byś wykręcił te śruby to by Cię zabiło B)

 

już to zrobiłem i przestało ciągnąć :D , nie wiem jak mogłem o tym zapomnieć B) .

 

Został problem z podjeżdżaniem do przodu po wrzuceniu biegu, moze być to wina hamulca wałka sprzęgła ? Czy jak to się nazywa fachowo <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumpers    0

Tak się dzieje czasem jak łopatki są nie równo ustawione.Najlepiej jest przed zjechaniem silnika sprawdzić sów miarką ewentualnie -po dotykając łożysko oporowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

 

Został problem z podjeżdżaniem do przodu po wrzuceniu biegu, moze być to wina hamulca wałka sprzęgła ? Czy jak to się nazywa fachowo <_<

Może i ten hamulec trzeba podkręcić


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witam, odnowie troche temat. Mianowicie w jednym z wuja MTZow skleilo sprzeglo po zimie.

Po dwuletnim postoju spowodowanym awaria, uruchomilismy go i normalnie wjechal pod wiate, a teraz nie mozna wrzuzcic biegu, a jak sie wrzuci na zgaszonym to na rozruszniku wyjezdza spod wiaty :D

Mieliscie taki przypadek?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Poszedł olej na sprzęgło i zakleszczyło tarczę? Nie ma wycieków z tego okienka rewizyjnego ?

A bez sprzęgła na zapalonym silniku nie wrzucisz biegu.

Jak wrzucisz bieg, to na rozruszniku to normalne, że ciągnik jedzie. Co tu dziwnego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To w tym, dziwnego że pewnie ciągnik jedzie mimo wciśniętego sprzęgła.

Spróbuj podciągnąc sprzegło na tym cięgnie dochodzącym do dżwigni nawet więcej niż trzeba i może puści a dopiero potem wyregulujesz luz.

Ale najpierw sprawdź czy w ogóle łożysko wciska dźwigienki bo może ktoś w czsie postoju tam kręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Sprawdzone, wszystko w porzadku, wystarczylo uderzyc przez srubokret w tarcze i puscilo, docisk odchodzil a tarcza byla przylepiona do zamachu, wuj w kabinie, ja pod spodem i zrobione, przy okazji dowiedzielismy sie, ze lozysko caly czas dotyka lapek. Przykleilo przez rdze, w okienku sucho. Dekielka brak.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Mam taki problem. Ciągnik mtz w małej kabinie.

Po dwóch latach po wymianie kompletnego docisku ,łopatki się zjechały.

Czy dam radę wymienić te łopatki bez rozjeżdżania ciągnika?? Moim zdaniem wystarczy wkręcić trzy śruby blokujące i wymienić chociaż na 100 % nie jestem tego pewny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie poza jedną. Pamiętaj żeby w otwory półramy włożyć śruby żeby nie opadły niżej niż blacha, obudowa sprzęgła. 

A i sprawdz zawleczki w docisku. Są kiepskie i za cienkie.Wymień na nowe niezbyt długie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. A czy z samym rozpołowieniem będzie problem czy wystarczy wszystko odkręcić i po prostu odjechać przodem. Patrząc do instrukcji nie widzę jakichś komplikacji. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma komplikacji. Znajomemu rozjechanie zajęło mi niecałą godzinę. Bardzo fajnie się to robi  a prościej i szybciej przy starym układzie kierowniczym z drążkiem nad silnikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A i ustaw sobie przed zjechaniem ciągnika łapy wstępnie. 

https://www.google.pl/search?q=mtz+regulacja+sprz%C4%99gla&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi_1-bouvvJAhWD1RoKHU8_BEsQsAQIOg&biw=1680&bih=925#imgrc=ctEPt65et2ZlXM%3A

To jest ich optymalna pozycja a później tylko mała korekta do łożyska i liz na drążku. Jeśli się nie mylę jałowy skok pedału 50-60 mm.

A widzisz i dokładnie sprawdź śruby którymi jest przykręcone koło zamachowe a najlepiej daj nowe. Nie dawaj pod nie grubych podkładek bo łby mogą walić w amortyzatory w tarczy i skręć na kleju. Najlepiej daj podkładki schnorr  o wiele lepiej zabezpieczają przed odkręceniem szczególnie twarde śruby do których sprężynowa nie wbije się.

https://www.google.pl/search?q=podk%C5%82adka+schnorr&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwja1pPvvfvJAhVMXhoKHesDCW8QsAQIHg&biw=1680&bih=925#imgrc=v6szkAbMOpexYM%3A

 

A i jeszcze taka sprawa. Jeśli masz utrudniony dostęp do kalamitki łożyska oporowego sprzęgła to pronar zakładał już wężyk był nawet na necie kompletny wkręcony w korek. Nie mogę znaleźć. trzeba by sprawdzić czy z 30-ki lub 80-ki jest odpowiedniej długości i założyć przed zjechaniem ciągnika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super właśnie o takie rady mi chodziło. Jest wiele rzeczy o których należy pamiętać a o których się nigdzie nie mówi. Jutro wjeżdżam na warsztat i powoli zacznę działać. Mam do zrobienia tą głowicę o której wiele dyskutowaliśmy w temacie (Woda zalewa komorę cylindra) oraz sprzęgło a i do skrzyni nie omieszkam zajrzeć bo wyskakuje mi jeden bieg i wyje 9. Będziemy w kontakcie. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Rozbieram mojego ruskaja i być może będę musiał wymienić sprzęgło. I teraz pytanie czy kupować nowy wycisk taki jak mają ts-y czy wyremontować ten oryginalny , i jaką tarczę zakupić? Zwykłą , plecioną (wzmocnioną) , czy ceramiczną? Czy miał ktoś do czynienia z tymi ceramikami? Zwykłej bym nie chciał bo z trwałością kiepsko , zastanawiam się nad ceramiką , tylko jak to wpłynie na docisk i koło zamachowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do prośby kolegi bo właśnie dziś rozjechałem traktor. Docisk jest chyba do wymiany (mówię chyba bo nie wiem jaką grubość ma nowy). Pytanie dodatkowe skąd tyle oleju w komorze sprzęgła? Czy od strony reduktora powinno być tyle oleju? 

 

4284959_20160202_193843.jpg

 

4284960_20160202_193931.jpg


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A gdzie ubywało koledze oleju? Silnik , skrzynia , hydraulika ? Z tych miejsc może się znaleźć olej na sprzęgle.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029
Napisano (edytowany)

Na bank ciekło z uszczelnienia osi koła pośredniego napędu pompy hydraulicznej, na zdjęciu słabo widoczna śruba nad wałkiem sprzęgłowym. Do ceramicznej tarczy trzeba koło zamachowe i tarcze docisku wymienić bądź przetoczyć, nie może być żadnych wżerów i spękań.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj