Skocz do zawartości

Zdjęcie

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku


34 odpowiedzi na ten temat

#21 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7587 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 wrzesień 2011 - 22:38

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Albo przesunięcie połowy otworu w stopie względem drógiej połowy w bloku. Tego można się było spodziewać.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Dzisiaj, 15:48
  •  

#22 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 wrzesień 2011 - 08:36

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku

Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

no ja wymieniałem np jeden korbowód i dawałem wszystkie 4 sztuki do warsztatu (w 3 starych wymiana główek) gdzie robili mi wał. Blok też poszedł do honowania przez wymianę pierwszej stopy.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#23 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 wrzesień 2011 - 10:04

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Odnośnie honowania, to nie dotyczy tych stóp. Poprzez honowanie obrabia się tuleje cylindrów, w procesie którego to wizualnie uzyskują takie ukośne rysy, które to mają na celu lepsze utrzymywanie oleju na gładzi cylindra.

Edytowany przez zorzyk2, 08 wrzesień 2011 - 10:04.


#24 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 08 wrzesień 2011 - 12:39

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Aj @zorzyk co za głupoty ty piszesz... honowanie jest to wykańczająca bardzo dokładna obróbka otworów poprzez szlifowanie, wykonuje się je na szlifierkach specjalizowanych zwanych HONOWNICAMI!!!! wg. ciebie jeżeli honuje się po to aby lepiej się trzymał olej, to po co jest proces docierania???to po dotarciu już nie trzyma się olej??? osiowanie bloku można wykonać honowicą, lub też odpowiednim rowiertakiem (ogromnym i dokładnym).

następna głupota- co daje oddzielne ważenie stopki od reszty korbowodu czy jak tam napisałeś główki-nie da się zważyć samej główki-bo jak? :blink: waży się cały korbowód z rozwierconą wyosiowaną tulejka,śrubami i podkładkami

Edytowany przez bobytempelton, 08 wrzesień 2011 - 12:54.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#25 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 wrzesień 2011 - 14:08

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Po prostu nie znasz się wystarczająco na mechanice, procesach obróbki i eksploatacji. Tak najprościej, to odpowiednia obróbka do odpowiednich miejsc. Stóp korbowodów nie honuje się w dokładnym rozumieniu tego procesu obróbki, co do smarowania nie zmieniam zdania. Jak trochę przewiniesz to co na linku, to zobaczysz odpowiedź, poczytać też możesz.
http://www.passwordj...256a6fd534e4181

Cytat na netu o honowniu, wspomniano tez o smarowaniu

Jedną z najważniejszych operacji podczas regeneracji silnika jest obróbka gładzi cylindra. Konstrukcje nowoczesnych silników charakteryzują się wąskimi tolerancjami średnic cylindrów oraz małymi wartościami odchyłek błędów kształtu. Również wymagania co do jakości powierzchni cylindra są bardzo wysokie. Sprostanie wymaganiom producentów bez zastosowania nowoczesnej, automatycznej honownicy jest niezwykle trudne.

Zagładzenie wytoczonego wcześniej cylindra z naddatkiem 0.01÷0.02 (mm) jest niewystarczające. Warstwa wierzchnia cylindra powinna posiadać strukturę materiału rodzimego, wolną od mikropęknięć i zniekształceń struktury powstających zawsze po operacji wytaczania.

Aby uzyskać strukturę materiału rodzimego, wielkość usuniętego podczas honowania naddatku powinna wynosić od 0.07 (mm) do 0.1 (mm) na średnicy.

Zawarte w żeliwie płatki grafitu powinny pozostać po regeneracji cylindra "otwarte" i "niezniekształcone". Zjawiska "zasmarowania" powierzchni cylindra grafitem lub struktura "płaszczowa" cylindra są uznawane przez producentów pierścieni tłokowych jako dyskwalifikujące cylinder.

Honowany cylinder powinien posiadać równomierną strukturę krzyżową o określonym kącie przecięcia rys, zapewniającą odpowiednie warunki smarowania zarówno podczas pracy jak i podczas rozruchu zimnego silnika.

Aby spełnić wymagania co do jakości cylindra należy zapewnić podczas operacji honowania warunki "czystego" skrawania, bez nadmiernego docisku osełek do powierzchni cylindra.

Edytowany przez zorzyk2, 08 wrzesień 2011 - 14:33.


#26 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 08 wrzesień 2011 - 21:51

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Widze że kolega użył wujka "google" oraz głupot i wypocin wymyślanych przez nastolatków go używających.... chętnie podyskutował bym z tobą w 4 lub więcej oczu o mechanice stanie techniki, doświadczeniach zawodowych i tematach z nią powiązanych(bez pomocy internetu i z chęcią przy świadkach) ciekawi mnie stan twojego doświadczenia i wiedzy...aż na myśl przychodzi mi 2 zwrotka piosenki "strachy na lachy-żyje w kraju" przesłuchajcie (od 1.21min), nie dam linka bo bana dostane :lol:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#27 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 wrzesień 2011 - 22:43

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Linka użyłem z lenistwa, po co pisać jak jest gotowiec. Wziąłem teraz do reki książkę "Mechanik Pojazdów Samochodowych"wydanie z 1981r, która była podręcznikiem III klasy zawodówki(kupiłem go sobie 30 lat temu bo był pomocną literaturą w szkole średniej)i na stronie 138 jest rysuneczek ważenia korbowodu na 2 wagach i opis
"Do jednego silnika mogą być stosowane korbowody o różnicy mas nie większej niż 10g. Ze względu na wyrównoważenie układu tłokowo-korbowego należy również dokonać selekcji główek i łbów korbowodów. Główkę i łeb waży się na dwóch wagach uchylnych"
Widać nie posiadasz wiedzy na poziomie 3 klasy szkoły zawodowej. U mnie we wsi jest mechanik praktyk, be wykształcenia technicznego, on niczego nie mierzy ani waży i to wystarczy do wykonywania remontu ursusów i władimirców dla ich posiadaczy. Rysunek techniczny i dane remontowe silników, przekładni są dla niego ciemnością niepoznaną. Standard naprawy jest zbieżny z wiedzą i zasobnością portfeli właścicieli tych ursusów.
Nie neguję poprawności napraw prowadzonych przez Ciebie lecz przyjmij do wiadomości, że nie wszystko jest tak jak myślisz i wszystko wiesz. Osobiście już prawie nie naprawiam silników, i innych zespołów bo z braku czasu muszę dać zarobić innym, co nie oznacza, że nie potarfiłbym. Wystarczy wiedzy by zdiagnozować dolegliwość i w warsztacie zlecać zakres naprawy. Nie jestem alfą i omegą, coś pamiętam ze szkoły, coś z praktyki i ciągle się uczę - tak do starości :) .

#28 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 27 wrzesień 2011 - 20:01

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Zgadzam sie z kolegą zorzyk2
Praca silnika spalinowego tylko z zewnątrz wydaje sie prosta.Ale rzeczywistości detale takie jak wyważanie dynamiczne ma wielkie znaczenie
Fakt konstrukcje w ursusach to lata 50 i wiele wybaczają.
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Dzisiaj, 15:48
  •  

#29 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7587 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 wrzesień 2011 - 23:21

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku W 60-ce to racej nikt się specjalnie nie spuszczał nad korbowodami. Silnik dość pancerny, wolno się kręci, sam fakt że wagowo może się różnić korbowody juz dużo mówi. W benzynowych silnikach na stopce i główce są nadlewy do wyrównywania masy korbowodów. W szybszych dislach też





KPK Kumurun Team

#30 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 28 wrzesień 2011 - 08:02

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku W silniku zetora 72 jest sa nadlewy na główce. I właśnie dla tego ze nikt sie nie przejmuje takimi rzeczami to w okolicach 1500 rpm cała kabina drży bo silnik powoduje wibracje. Wiekszosci to nie przeszkadza mi jednak tak.
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#31 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 wrzesień 2011 - 18:42

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku w c360 zamiast nadlewów na główce korbowodu szlifuje się boczne powierzchnie korbowodu w miejscu szwu(czyli śladu na odkuwce miedzy matrycą a stęplem kto wie o co chodzi wie gdzie) różnica miedzy korbowodami ma wynosić nie więcej jak 10g, tj. w innych silnikach z tej epoki nie przekraczających 3000rpm, a od tłumienia pozostałych drgań są przeciwwagi i koło zamachowe,sprzęgła dwumasowe,sprężyny na tarczach itp. wynalazki, a jeżeli ktoś twierdzi inaczej to sie nie zna, choć wg. niektórych jestem na poziomie 3 klasy zawodówki, choć chciałbym z takimi tłukami pogadać w realu B)
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#32 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 29 wrzesień 2011 - 19:08

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku ja jestem po 3 klasie samochodówki :rolleyes: lecz inżynierowi samochodowemu silnik robiłem-powód-sam nie potrafił się za to zabrać-dobrze że za dużo nie pomieszał-nawet nie wiedział w którą stronę zamki(panewek) korbowodów dać.

Edytowany przez wiesmag, 29 wrzesień 2011 - 19:29.


#33 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 wrzesień 2011 - 20:58

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Nie do ciebie panie Wiesławie piłem w tym poście, ale nie ważne czy ktoś jest inż, czy po podstawówce , ważne że ktoś ma pojęcie w danej sferze życia i umie ją wykorzystać ;) ,a jak ma doświadczenie i lubi to co robi to jeszcze lepiej B)
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#34 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 30 wrzesień 2011 - 19:29

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku @bobytempelton-"panie-pan" aż tak zramolały nie jestem-kości dokuczają-ale nadal myślę że jestem jeszcze młody-że tę 3 klasę ledwie skończyłem,a tu 22 latka minęło :blink:

z imienia-czytasz mnie,ze zrozumieniem-miło,bardzo miło-też cię czytam-masz wiedzę-szacun.mnie przez te 20 lat zaczęło powoli umykać,nie nadążam za techniką,która w ostatnich latach się dynamiczniej rozwija-powód-brak kontaktu-ale na tdi się czuję-na sterownik(najbardziej jak go wyrzucić i zastąpić manualną) :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Dzisiaj, 15:48
  •  

#35 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 30 wrzesień 2011 - 21:12

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku Trzeba sobie radzić :lol: , niekiedy trzeba ominąć lub zastąpić niektóre wynalazki które wyszły z fabryk innymi własnymi :D , chwała i podziw dla takich ludzi, nie pisze tego o sobie choć bardzo dodrze sobie też radze z poprawianiem konstrukcji :P
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy