kajetan

Ceres 345 X - Szarpanie przy ruszaniu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kajetan    0

Koledzy proszę o pomoc.

Ciągnik strasznie szarpie podczas ruszania do przodu. Do tyłu rusza jeszcze w miarę płynnie, chociaż po rozgrzaniu oleju też już czuć szarpnięcie. Niemożliwe jest praktycznie płynne używanie rewersu. Przy każdej zmianie kierunku jazdy tył-przód, muszę blokować koła hamulcami w przeciwnym razie szarpnięcie jest tak silne, jak miałoby za chwilę ukręcić oś. Jeszcze kilka miesięcy temu zjawisko to nie występowało na zimnym oleju. Wymiana oleju też nie pomaga. Dodatkowo czasem zapala się także kontrolka "akumulator przekreślony błyskawicą" i wtedy ciągnik staje. Dopiero przełożenie na kilka chwil rewersu w pozycję N i ponowne przełożenie na kierunek jazdy sprawia, że traktor rusza. Bywa, że zdarza się tak kilka razy na godzinę, a bywa, że kontrolka nie daje o sobie znać przez kilka miesięcy.

 

Obdzwoniłem wszystkie serwisy, nikt nie potrafi mi pomóc. Jedni mówią, że potrzebna jest kalibracja sprzęgła, inni mówią że konieczna wymiana elektrozaworu do jazdy do przodu,a to wszystko duże koszty i nie chcę wtopić kilku tyś. bez pewności usunięcia awarii. Nie mogę nawet trafić na fachowca, który podjąłby się tej naprawy. Może doradzicie mi coś, lub polecicie kogoś. Jestem z woj. mazowieckiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scottie    0

Kolego mamy podobny problem, z tym że u mnie kabelek dotykający do obudowy pod kierownicą robił zwarcie i spalał mi bezpiecznik od rewersu. Podczas gwałtowniejszego skrętu, kiedy obudowa się przesuwała i dotykała kabelka, wywalało bezpiecznik ,pojawiała się kontrolka P i odcinało mi układ napędowy. Ja wkładałem coraz większy bezpiecznik (nominalnie 10 siedziała) ale nic nie pomagało aż w końcu wyskoczyła kontrolka akumulatora z błyskawicą plus pikanie i wcale nie mogłem jeździć. Skończyło się w serwisie Claas gdzie powiedzieli że spalił się rewers, niby go naprawili ale teraz też sporadycznie wyskakuje mi kontrolka akumulatora z błyskawicą i pika, ale wtedy przerzucam rewers na neutrala i znowu np do przodu i działa. Chciałbym też pozbyć się tego problemu, ale w serwisie do końca nie wiedzą czemu tak się dzieje. Może ktoś ma jakiś pomysł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
st220    20

Jedna rada do kolegi wyżej, nigdy nie należy wkładać większych bezpieczników niż zalecane przez producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kajetan    0

No właśnie - w serwisie nie wiedzą czemu tak się dzieje. To jest najbardziej denerwujące, bo skoro jest serwis, to powinien być od tego, żeby tego typu problemy rozwiązywać. A tu serwis nie wie i szukaj wiatru w polu.

Wymieniłem u siebie olej, filtry i nic się nie zmieniło. Jak szarpał tak szarpie i zatrzymuje się teraz bez powodu coraz częściej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody79    0

Koledzy proszę o pomoc.

Ciągnik strasznie szarpie podczas ruszania do przodu. Do tyłu rusza jeszcze w miarę płynnie, chociaż po rozgrzaniu oleju też już czuć szarpnięcie. Niemożliwe jest praktycznie płynne używanie rewersu. Przy każdej zmianie kierunku jazdy tył-przód, muszę blokować koła hamulcami w przeciwnym razie szarpnięcie jest tak silne, jak miałoby za chwilę ukręcić oś. Jeszcze kilka miesięcy temu zjawisko to nie występowało na zimnym oleju. Wymiana oleju też nie pomaga. Dodatkowo czasem zapala się także kontrolka "akumulator przekreślony błyskawicą" i wtedy ciągnik staje. Dopiero przełożenie na kilka chwil rewersu w pozycję N i ponowne przełożenie na kierunek jazdy sprawia, że traktor rusza. Bywa, że zdarza się tak kilka razy na godzinę, a bywa, że kontrolka nie daje o sobie znać przez kilka miesięcy.

 

Obdzwoniłem wszystkie serwisy, nikt nie potrafi mi pomóc. Jedni mówią, że potrzebna jest kalibracja sprzęgła, inni mówią że konieczna wymiana elektrozaworu do jazdy do przodu,a to wszystko duże koszty i nie chcę wtopić kilku tyś. bez pewności usunięcia awarii. Nie mogę nawet trafić na fachowca, który podjąłby się tej naprawy. Może doradzicie mi coś, lub polecicie kogoś. Jestem z woj. mazowieckiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwertydys    0

Witam, 

Chciałbym się dowiedzieć czy komuś udało rozwiązać problem z ruszaniem, mam taki sam problem w Ceres 335x nadepnę na sprzęgło i wywala błąd akumulator z strzałką. Wcześniej udawało się za którymś razem N i kierunek jazdy a teraz stoję godzinę i nic.

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AniaKudyba    1

kolega wyzej ma uszkodzony wyłacznik krancowy nad pedałem sprzegła przerabiałem to samo u siebie po wymianie na nowy działa  bez zarzutu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj