Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ustawienie zapłonu mtz


31 odpowiedzi na ten temat

#1 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 06 wrzesień 2011 - 16:58

Ustawienie zapłonu mtz Witam wie ktoś morze jak ustawic zapłon w mtz 84r.Mam taki problem ze od rozrusznika niechce zapalic a na zaciag wustarczy mu 1 metr i pali bez problemu i ten problem wystepuje naewt gdy jest zagrzany

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie zapłonu mtz Dzisiaj, 21:59
  •  

#2 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 06 wrzesień 2011 - 19:07

Ustawienie zapłonu mtz Skoro na zaciąg pali bez problemu to napewno nie trzeba kąta wtrysku ustawiać. Raczej to jest zbyt wolny rozrusznik(może mieć zwarcie) albo zużyta juz pompa wtryskowa i od rozrusznika nie daje wtrysku(odkręć przewody i sprawdź czy jest wtrysk) a najlepiej daj pompę do sprawdzenia u specjalistów

#3 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 06 wrzesień 2011 - 20:12

Ustawienie zapłonu mtz Przy rozrządzie lepiej nic ni ruszaj, bo to na pewno nie jest on winny. tak jak napisał poprzednik. Najpierw sprawdź rozrusznik, a najlepiej załóż z innego albo załóż mu drugi akumulator i na 24 spróbuj.

Ja raz zapłon ruszyłem bo mi pompę źle wyregulowali i miałem za bardzo stuk detoniczny na silniku. To później co się nakombinowałem żeby go z powrotem ustawić. Z 5 razy dzwoniłem do Pronara i nie potrafili mi pomóc. Po paru serwisach dzwoniłem to powiedzieli że najlepiej na słuch bo i oni tak robią.Wreszcie sobie dałem spokój i na słuch ustawiłem.

#4 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 06 wrzesień 2011 - 21:43

Ustawienie zapłonu mtz Rozrusznik mam nowy kreci jak głupi ale jeśli chodzi o zapłon to już za późno bo próbuje go ustawić i na razie bez rezultatu ale przy jednym z ustawień rozrządu ciągnik zapalił i zgasł i tak za każdym razem,jutro znowu będę walczył zobaczę co z tego wyjdzie

#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2011 - 22:02

Ustawienie zapłonu mtz Z prawej strony w obudowe sprzęgła jest wkręcony kołek. Odkręć go i włóż trzpieniem w ten sam otwór, obracaj wałem aż wpadnie w pierwszą dziure w kole zamachowym. Jest jeszcze jeden dalej ale to górny martwy punkt i nie interesuje cię to. Odkręć przewód z pierwszego wtryskiwacz. Potem odkręć pokrywkę przed pompę, dwie śruby zębatki i kręć tak by w tek pierwszej sekcji drgnęło paliwo. Skręć do kupy i tyle. Tak to wygląda w uproszczeniu. Nie zapomnij wyjąć trzpienia.
KPK Kumurun Team

#6 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 06 wrzesień 2011 - 22:25

Ustawienie zapłonu mtz Aha czyli jak ten trzczpien w obudowie sprzegła wpadnie o otwór to odkrecam ta pokrywke z przodu pompy te dwie sruby i krece pompa az wyjdzie w pierwszej sekcji paliwo i jak tam bedzie skrecam do kupy tak mam to zrobic.

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2011 - 22:33

Ustawienie zapłonu mtz Tak. Pamiętaj że w wale są dwa otwory. Kręcąc silnikiem w prawo ma wpaść w pierwszy. Reszta jak powiedziałeś sam. I nie słuchaj bzdur że tego lepiej nie ruszać bo coś tam. Teoretycznie to powinno się to kontrolować co 1000 mth a przynajmniej raz na pare lat sprawdzić żeby skorygować kąt wtrysku paliwa z zużyciem elementów rozrządu.




I pamiętaj że czy pompą czy silnikiem zawsze kręcimy w prawo patrząc na niego od strony chłodnicy.


Edytowany przez seweryn20, 06 wrzesień 2011 - 22:34.

KPK Kumurun Team

#8 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 06 wrzesień 2011 - 23:11

Ustawienie zapłonu mtz a jezeli chodzi o ten trzczpien to jest taka szpilka na klucz 17, a w prawa strone to znaczy ze jakbym stana za ciagnikiem to krece w prawo

#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 wrzesień 2011 - 06:27

Ustawienie zapłonu mtz Tak. Taka szpilka wkręcona w blache koło korka wlewu oleju. Nie za ciągnikiem tylko przed. Patrząc na niego stojąc przed przednimi kołami zawsze kręcisz w prawo. W tą strone w którą obraca się pracujący silnik.
KPK Kumurun Team

#10 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 07 wrzesień 2011 - 21:39

Ustawienie zapłonu mtz no i ustawiłem tak jak pisałes ale dalej od kluczyka nie pali tak jak powinien i wydaje mi sie ze teraz słysze klekotanie na sekcjach w pompie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie zapłonu mtz Dzisiaj, 21:59
  •  

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 wrzesień 2011 - 22:34

Ustawienie zapłonu mtz Pompa powinna cykać tyle że samo ustawienie kąta wtrysku nie ma wpływu na to jaki wydaje dzwięk. Możliwe że silnik idzie inaczej i po prostu to słyszysz.. Powodów kiepskiego zapalania może być więcej. Zawory, wtryski, kompresja. Musisz po kolei wykluczać możliwości.

Edytowany przez seweryn20, 07 wrzesień 2011 - 22:36.

KPK Kumurun Team

#12 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 08 wrzesień 2011 - 11:47

Ustawienie zapłonu mtz Wiec teraz robiłem kapitalke silnika i zawory były ustawiane wtryski dawałem do sprawdzenia wiec to chyba jest wporzadku a jest taka mozliwosc ze jest to wina pompy bo powiem tyle ze ten kłopot z odpalaniem mam juz od paru lat

#13 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 wrzesień 2011 - 12:10

Ustawienie zapłonu mtz To znaczy, że może pompa sie wykańcza i głupoty wychodzą...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#14 Share xmatixxx

xmatixxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świdnica

Napisany 10 wrzesień 2011 - 18:51

Ustawienie zapłonu mtz To bede musiał pompe zawiesc do sprawdzenia i sie okaze. Ale mam jeszcze takie pytanie jak zapłon przyszpieszam to wtedy ciagnik zapala od kluczyka pusci czarny dym i odrazu gasnie czy to jest normalne przy przyszpieszniu zapłonu?

#15 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 28 wrzesień 2014 - 22:09

Ustawienie zapłonu mtz

panowie problem !!! Mam mtz 82 i nową pompę rozdzielaczową od T-40 lub LTZa, i wydaje mi się że coś z tym zapłonem jest nie tak jak być powinno pompa została założona dokładnie tak samo jak poprzednia, a ciągnik odpala na dotyk (dosłownie, mechanik mówił że jak tak odpala to nic nie ruszać) ciągnik ma moc jak cholera ale wydaje  mi si e mułowaty i jak ma ciężko to dymi na czarno, a przed remontem silnika nie dymił wogóle, i na obudowie pompy są otwory z ,,nutami'' i można popuścić i pchnąć pompę do silnika albo od i czy to zmieni szybkość zapłonu? 

 

I mam jeszcze jeden problem morze nie w tym temacie ale morze znajdzie się ktoś kto soię na tym zna:  mam po remoncie 50 mtg, i nowa pompa, i nie wchodzi na większe obroty silnik niż 2000 a zaraz po odpaleniu jak był na dotarciu wkręcał się na 2400 obr/min regulatora obr nie chce rusza c bo poblombowane a pompa jak co wróci na gwarancji ;)

 

http://rolnex.pl/cze...z-oryginal.html

 

i czy tą pompę zalewa się olejem czy sama się smaruję???



#16 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 28 wrzesień 2014 - 23:19

Ustawienie zapłonu mtz Ustawienia i smarowanie tej pompy masz na takiej samej zasadzie jak w T25.
Na samym dole pompy masz spust oleju, nieco nad nim korek kontrolny, a na gorze, ten dziwny korek obok sekcji to wlew.
Wlewasz az pokaze sie korkiem kontrolnym.

Co do ustawienia zaplonu, to poprobuj, moim zdaniem jest opozniony i spalanie nastepuje w wydechu a nie w cylindrach, przez to kopci. Sprobuj go przyspieszyc na tych otworach fasolkowych, tylko obawiam sie, zy to nie z malo. Byc moze bedziesz musial na kole rozrzadu o otworek przesunac tarcze. (jest wiele opisow na forum jak to zrobic.) Przestawiaj, az zacznie agresywniej wchodzic na obroty, to i moment obrotowy wzrosnie i obroty max.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#17 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 29 wrzesień 2014 - 08:05

Ustawienie zapłonu mtz

ja miałem przedtem te z tAKĄ pompe i niczym nie była zalana, a t a zalałem jak mówiłeś i zrobiła się pełna ropy i regulator fiksował spóściłem to i chodził normalnie korkiem wyrównawczym, nowa pompa 50 mtg i już nie chodzi ruskie ustrojstwo...



#18 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 21 październik 2014 - 07:36

Ustawienie zapłonu mtz

znowu problem mam, kupiłem nową pompę i się skończyła i wysyłam ją na gwarancje, założyłem starom pompę  (poprzedni na niej chodził dobrze sam odpalał etc mam założone i wyregulowane nowe wtryskiwacze) i czy przy zakładaniu starej pompy mogłem źle ustawić zapłon???  nic nie odkręcałem przy rozrządzie tego koła zębatego gdzie szukać przyczyny??? cały dzień próbowałem go odpalić i z rozrusznika i na zaciąg lekko zaczyna dymić na biało ale nie chce zapuścić, pompka zasilająca też jest ok, jak odpowietrzałem to popuściłem każdy przewód przy wtryskiwaczu i ropa wyskakuje, CZY jak pompę zakładałem i żeby wypust na pompie zgrał się z zębatką kręciłem silnikiem to mogło się coś przestawić bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny  :(  Chyba że jest jest źle odpowietrzony, ale skoro z rurek wtryskiwaczy ropa leci to już sam nie wiem, jak dałem mu trochę STARTERU to coś zaczął chwytać ale zaraz przestał, coś ewidentnie nie pasuje, a poprzednio palił dosłownie na dotyk już żałuję że wogóle zmieniałem pompe....

 

z góry dzięki za pomoc  :huh:



#19 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1761 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 21 październik 2014 - 09:08

Ustawienie zapłonu mtz

Jeśli na poprzedniej pompie palił OK, a po założeniu tej mimo odpowietrzenia tylko kopci na biało, to znaczy, że problem jest z pompą. Biały dymek oznacza, że podawane jest paliwo, ale się nie spala.

Jeśli nie ruszałeś nic od strony rozrządu, tylko wyciągnąłeś jedną pompę i założyłeś drugą, to teoretycznie nic się nie zmieniło. Piszę teoretycznie, bo trafiałem już sprzęgiełka w pompie z wycięciem na klin obrócone o 180 stopni. Jeszcze nie udało mi się namierzyć, od czego taki typ. Podobno od DET-a. Z wyglądu jest identyczne jak w MTZ, ma tylko przestawiony klin na wałku pompy o 180 stopni.

Jak zakładałeś tą "nową" pompę to ustawiłeś kąt wtrysku i zapalał OK ? Starą pompę wymieniałeś , bo nie palił.

Możesz próbować ustawić ponownie kąt wtrysku albo czekać na powrót pompy z naprawy gwarancyjnej.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ustawienie zapłonu mtz Dzisiaj, 21:59
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 październik 2014 - 14:54

Ustawienie zapłonu mtz

Czarny dym to oznaka niespalonego paliwa, biały czy szary jeżeli chodzi o układ paliwowy to oznaka źle ustawionego kata wtrysku. Kąt wtrysku teoretycznie powinno się ustawiać po każdym jej demontażu a już kategorycznie przy zmianę jednej na druga. To praktycznie graniczy z cudem żeby trafić dwie takie same pompy do których nie trzeba ustawiać kąta wtrysku.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy