Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny


43 odpowiedzi na ten temat

#1 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 28 wrzesień 2007 - 18:03

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Czy ktoś z was wojował z sasaiadem za miedzy aby zlikwidował chwasty-osty itd ....jak się okazuje z sąsiedniego pola przełażą osty-samosiew,ostrężyny i kupe innego licha...Powiedzuiałem sobie w tym roku ze nie popuszcze napisze do gminy....przeciez chyba jest jakiś zapis...doprowadzenie pola do jakiejś kultury????

ps
mam takie 2 kawałki jeden 60 ar a drugii 40 ar...-przecież kiedyś cierpliwość ludzka się kończy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Dzisiaj, 19:35
  •  

#2 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 28 wrzesień 2007 - 18:12

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny jeśli bierze za te pole dopłaty ma obowiązek koszenia chwastów.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#3 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 28 wrzesień 2007 - 19:06

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny

jeśli bierze za te pole dopłaty ma obowiązek koszenia chwastów.


nie sądzę Andrzejku aby to był wymóg..z tego co wiem jest jakiś przepis odnośnie utrzymania pola-ponoc 2 razy do roku zaorane...

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Dzisiaj, 19:35
  •  

#4 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 28 wrzesień 2007 - 19:14

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny jeśli bierze dopłaty to musi kosić przynajmniej raz w roku (chyba do końca czerwca potrzeba ściąć). Ugór nie musi być koszony ale musi być wtedy wykonana jakaś uprawa która niszczy chwasty. Jeśli nic nie robi a bierze kasę to wystarczy zgłosić do agenci. Przyjedzie kontrola i będzie płacił kare.
U mnie za miedzo jest takie pole i jak była kontrola to musiał skosić. Przyjechali potem jeszcze raz sprawdzić czy jest ścięte. Pole jet nie uprawiane gdyż tam nawet chwasty słabo rosno ;) Ale to z innych przyczyn.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#5 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 28 wrzesień 2007 - 19:42

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Nie ma sie co cackać, znajomy poszedł do straży miejskiej, że jego sąsiad nie kosi nieużytków że trawsko po pas, suche-łatwopalne, wzięli się za dziada, dowalili kare tak że wyszło coś koło 5tys zł za to że w 1 teminie nie skosił. Potem dostali drugi termin to już jakoś mnie wezwali do koszenia rozdrabniaczem. Zgarnąłem 300zł i wypiliśmy flaszke z tym co podał do straży że niewykoszone jest.
U nas obowiązek jest taki że trzeba wszystko raz do roku skosić, nieważne czy masz dopłaty czy nie, poprostu musisz, żeby sie dziadostwo nie robiło, pożary itp. Jestem bardzo wdzięczny za to bo ja zajmuje sie koszeniem, i niezła kasa na tym jest ;]

Idź jutro z rana do straży i po problemie, jeżeli znasz dane tego kolesia to jeszcze lepiej, podasz, oni napiszą liścik i dziad zmięknie;]

#6 Share wojt

wojt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 312 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk, Orzesze

Napisany 28 wrzesień 2007 - 20:39

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny no i tak powinno być jak @hinco pisze,teraz może byc coraz wiecej ugorów bo deweloperzy czy ktos tam co ma kase,wykupują ziemie ,ona potem lezy chwasty rosną i jak to wygląda takie coś! byle ma ziemie wiecej juz go nieobchodzi

#7 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 28 wrzesień 2007 - 20:51

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny

no i tak powinno być jak @hinco pisze,teraz może byc coraz wiecej ugorów bo deweloperzy czy ktos tam co ma kase,wykupują ziemie ,ona potem lezy chwasty rosną i jak to wygląda takie coś! byle ma ziemie wiecej juz go nieobchodzi

Tylko,że ja mieszkam w tzw mieście, ale tylko z nazwy bo o kanalizacje ciężko nawet! :x
Moze dlatego tego tak pilnują, pozatym miejscowość uzdrowiskowa.. no a i kasa straży sie przydaje ;]
Nie wiem czy tego nawet przepisy nie narzucają że trzeba wykosić, znacyz napewno, ale gdzie i co ?
Straż miejska załatwi sprawe, jesteś z okolic Krkaowa-jak ja, wiec powinno być podobnie, powodzenia! ;)

#8 Share wojtus

wojtus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Inowrocław

Napisany 28 wrzesień 2007 - 20:59

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny To w moich stronach czegoś takiego nie ma,żeby pola nie uprawiać. :angry: Dodam jeszcze,że nawet miedz nie ma zarośniętych,tylko ładnie pole do pola zaorane,nawet tych po sąsiedzku!Ostatnio sąsiad zwrócił mi uwage dlaczego nie przejechałem po brużdzie między jego polem a moim jak uprawiałem pod pszenice. ;)

#9 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:03

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny znajomych widze na af.hinco z kąd dokładnie jestes? i elektrotech tez z kad jestes? u mnie sąsiad co robi w lesie mtz starym to chwsty zdarł łyzką na tylnim tuzie ale on nie bierze dopłat

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#10 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:05

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny a czemu miałeś przejechać??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Dzisiaj, 19:35
  •  

#11 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:12

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny pewnie zeby nie zarosła miedza.jak zyje w zgodzie z sasiadem to sie nie bedą o to bic hehe

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#12 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:14

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny mieszkam na wsi,wiec tu straż miejska nie pracuje...WYMASZCZE TAKIE PISMO DO GMINY ŻE ŁEB BOLI-znam nr działek
bo mam mapki wiec niebedzie problemu

#13 Share wojtus

wojtus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Inowrocław

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:18

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny a bo wiesz jak bruzda ma ze 40 centymetrów to jak ją wyrównam i zasieje pszenice i on to samo zrogi ze swojej strony to i zielcho nie rośnie i jest kawałek pola zagospodarowane. ;) Tylko jest mały problem w żniwa-czyje jest czyje heh :( A i jakoś tak ładniej to wszystko wygląda bez perzu.

#14 Share samo

samo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Nowego Sącza
  • Zainteresowania:konie i jeżdziectwo

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:19

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny a powiedzcie mi do jakich organów władzy to zgłaszać?? znajomamu za miedzą posadzili drzewka na 1,5 m wysokości co robi duzy cień na jego pole i dowiedział się że jeżeli drzewka przejda poza miedze może je obciąć a poza tym nic innego. i są nie tykalni

#15 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:20

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny to nie ma miedzy?? u mnie to ludzie miedze orzo bo i m pola mało ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#16 Share wojtus

wojtus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Inowrocław

Napisany 28 wrzesień 2007 - 21:30

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny No jako takich miedz to nie ma.Miedza to jest linia ciągła taka jak jest narysowana na mapce wydzielone jakoś tam między słupkami granicznymi i tyle. To powiem tak jeśli miedza miałaby mieć przykładowo metr to kazda ze stron sobie odoruje połowe,czyli tak naprawde swoją połowe i jest spoko.U mnie to normalne mam pola graniczące ze spółdzielnią i też nie ma żadnych miedz.Pola są doorane do końca i jest naprawde ok.Nie rozumiem zdziwienia @ andrzej2110?

#17 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 28 wrzesień 2007 - 23:02

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny

znajomych widze na af.hinco z kąd dokładnie jestes? i elektrotech tez z kad jestes? u mnie sąsiad co robi w lesie mtz starym to chwsty zdarł łyzką na tylnim tuzie ale on nie bierze dopłat

Już Ci raz pisałem, Bochnia, i Ty mi jużraz chyba nie odpisałeś ;) Skad Ty jesteś? ;]
Tumok tez z okolic jest-Gdów..

mieszkam na wsi,wiec tu straż miejska nie pracuje...WYMASZCZE TAKIE PISMO DO GMINY ŻE ŁEB BOLI-znam nr działek
bo mam mapki wiec niebedzie problemu

Na pismo mogą długo reagowac, a pasuje kare dowalić jeszcze w tym roku(hehe chociaż skosić w tym roku..), idź osobiście, nie znam sie na tym ale ktoś chyba musi odpowiadac za porządek w Twojej okolicy, tylko kto? Sołtys? Starosta? Kij wie, pewnie nikt nie bedzie chciał sie za to wziąć, a może podejdź do straży miejskiej i zapytaj, może mogą sie do osób 'ze wsi' dobrać.. ?

#18 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 29 wrzesień 2007 - 06:42

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny na sołtysa niema co liczyć, napisze pismo w 2 egz -potwierdzenie...co do koszenia mnie to juz w tym roku lata..bo szykuje się do orki i siania zbóż...ale chce wymóc uprzatniecie tych zachwaszczonych 2 pól

#19 Share Matey

Matey

    Bad Moderator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 5201 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie ;)

Napisany 29 wrzesień 2007 - 09:56

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny U mojego sąsiada tak jest, ma dwie działki a po srodku chaszcze ze mała bania. Przetarg na to był jakiś koleś wygrał, zaczął robić (może 15% uprzątnął) i narazie nic nie robi... a chwasty lecą i na lewo i na prawo

KS Falubaz


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny Dzisiaj, 19:35
  •  

#20 Share S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • Members
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 09 październik 2007 - 18:14

Kłopotliwy sąsiad-nieużytek rolny

to nie ma miedzy?? u mnie to ludzie miedze orzo bo i m pola mało :P

W koło Legnicy (dolnyśląsk) to pola leży bardzo dużo przyjeżdżaj orz i siej . :P
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jak przymrozki wpływają na stosowanie herbicydów? zobacz »