MarcinO10

belarus 820 turbina

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MarcinO10    69

Witam

Trafiłem na aledrogo na gotowy zestaw montażowy turbiny: aukcja

Ciekawi mnie, czy pozostałe części silnika wytrzymają? Są takie same jak w wersji turbo? Pewnie należy zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej?

W aukcji jest mowa o przyroście mocy na poziomie 25 KM, realnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelzaza    5

Nie radziłbym. Turbina w krótkim czasie może zjeść ci silnik w krótkim czasie jeśli jest on nie przystosowany. Jeśli się jednak zdecydujesz to należy wyregulować pompę pod tym kątem. Co do przyrostu mocy to liczyłbym na ok 95KM ale wyraźnie wzrośnie również moment obrotowy. Mimo wszystko moim zdaniem nie warto robić takiej przeróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Silnik teoretycznie niczym sie nie różni, znajomy do MTZta założył trzy lata temu turbo, zostawił 2200 obr i nic sie z nim jak na razie nie stało, a pracuje jako ciągnik główny na czterdziestu ośmiu hektarach.


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Silnik w wersji turbo i normalnej to jedno i to samo .Przy montażu należy pamiętać o zwiększeniu dawki paliwa a także luzu zaworowego na zaworach wydechowych i dodaniu chłodnicy oleju .Jeśli jest to taka sprężarka jak w 1025 to 25 KM jest możliwe . :)

Edytowano przez SZYMANOX



Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

952 podkręć z 1800 do 2200 to zobaczysz wtedy co sie z nim będzie działo xP


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Podkręcę jak sobie ochraniacze słuchu kupię :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

nie zapominajcie że doładowane silniki MMZ miały tłoki pokrywane jeszcze czymś (zapomniałem czym) także jest różnica i czasami zwykłe mogą nie wytrzymać :blink:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Powinny być inne tłoki i końcówki wtryskiwaczy, poza tym w silnikach z turbiną tłoki są dodatkowo chłodzone olejem przy pomocy dodatkowych kanałów.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tłokach do turbo jeśli się nie myle pierwszy pierścień jest osadzony w metalowej wtopce. Patrząc na katalog części to kupa podzespołów różni się numerem katalogowym ale czy są między nimi różnice to nie mam pojęcia. Tyrbiny są w wersji TKR-6 i TKR-7. Ta druga ponoć mocniej ciśnie. Na YT kupa filmów jak zakładają do mtz-ta turbiny. Wiekszość to węgry i z tego co widać to silniki chodzą. Więc może nia ma aż tak znaczących różnic.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

tylko mtz z turbo mają:

 

- większą chłodnicę

- chłodnicę oleju i wymiennik ciepła przy filtrze oleju

- silnik wykonany z mocniejszych materiałów

- + żeby była ta moc +20KM to musi być też dawka paliwa zwiększona, tak jest w MTZ Belarusie 1025 którego jestem posiadaczem, silnik prawie ten sam co w 820, ale dawka paliwa większa, obroty też i silnik lepiej wykonany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Znajomy do mtz 82 dołożył turbo z tego większego, dorobił chłodzenie - chodzi już 5rok, i nic sie nie psuje. miły gwizd podczas pracy jest :D

Moc nie do porównania, minimum 20km wiecej. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie piotrze:)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
i co wam z tych 20 km więcej jak i tak to samo będziecie ciągnąć 1025 jak i 820

no cóż - wiele nie da ale czasami potrzeba te 10-15KM aby nie redukować pod górkę z przyczepami, czasem się przyda jak się wpadnie na ciężki ił którego jest może z 10-15 metrów i trzeba by redukowac a tak uda sie przeciągnąć brony czy agregat nie naciskając sprzęgła.

Sam stałem przed wyborem 820 czy 952, wybrałem 952 m. in ze względu na większą moc której zawsze lepiej mieć więcej niż mniej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Odpowiednio eksploatowany 820 daje radę z pługiem 4x43(obrotowym)na ciężkich glebach IIkl.A ile koni ma Ursus 904 bo miał co robić z pługiem 4x40(zagonowym)na podobnej glebie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Jestem ciekaw jak mój z 4x40 pójdzie zagonie. Silnik nie wydaje się byc wyje*** Bo nie kopci na czarno niby, zobaczymy. Piotr jakim biegiem orzesz ?


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

widze kontrowersyjny temat

ja mowie ze silnik do turbo musi byc delikatnie odprezony wieksza komora spalania ale to mozna uzyskac poprzez grubsza uszczelke pod glowice (tak jest fabrycznie ) wymagana jest chlodnica oleju

chlodzenie denek tloka jak rowniez i tloki powinny byc inne (pierscienie na tlokach rowniez pierwszy chyba nawet zatopiony jak to juz ktos wczesniej pisal)

korbowody i wal jako tako powinny wytrzymac chociarz jak by byly wzmocnione te zeczy to by bylo kapitalnie juz

i oczywiscie inne wtryski dawka paliwa ale to juz wiadomo inaczej bez tych zabiegow nie uzyskamy za wiele mocy mocy a silnik bedzie sie niszczyl i bobrze by jeszcze bylo jak by taki uklad posiadal intercooler

takie jest moje zdanie

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 952 on ma dokładnie 1900 obrotów na max i niby 90 km co by było jak bym zwiększył obroty na 2200 jak mają wszytkie modele mtz? miało by to jakiś wpływ na silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

turbina mogla by wytworzyc za duze cisnienie jezeli nie posiada zaworu upustowego co by za dobre dla silnika napewno nie bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

pierdu, pierdu napewno 820 nie pójdzie w pługu obrotowym 4x43 w orce na zimę w glinie - mój w zagonie 4x40 w orce na zimę ma co robić ( ja mam 1025) na glinie to do 6km/h a na innych ziemiach do 7km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

widze kontrowersyjny temat

ja mowie ze silnik do turbo musi byc delikatnie odprezony wieksza komora spalania ale to mozna uzyskac poprzez grubsza uszczelke pod glowice (tak jest fabrycznie ) wymagana jest chlodnica oleju

chlodzenie denek tloka jak rowniez i tloki powinny byc inne (pierscienie na tlokach rowniez pierwszy chyba nawet zatopiony jak to juz ktos wczesniej pisal)

korbowody i wal jako tako powinny wytrzymac chociarz jak by byly wzmocnione te zeczy to by bylo kapitalnie juz

i oczywiscie inne wtryski dawka paliwa ale to juz wiadomo inaczej bez tych zabiegow nie uzyskamy za wiele mocy mocy a silnik bedzie sie niszczyl i bobrze by jeszcze bylo jak by taki uklad posiadal intercooler

takie jest moje zdanie

 

to albo to, przecież intercooler chłodzi turbine. wink.gif a chłodnica oleju silniku to już inna baja, nie tak potrzebna jak ICR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Stopień sprężania jest chyba inny. Jeśli się nie myle to wolnossący 16 a turbo 15,1. Czyli pierwsza różnica większa komora sprężania. Dawka paliwa musi być większa o tyle o ile więcej powietrza jest upchane w cylindrze turbo, do tego dochodzi podciśnieniowy korektor który akurat można zamontować na zwykłej pompie bez problemu. Patrze na schemat smarowania silnika d-240 i d-245 i nie widze jet-oil. Według mnie mógł by sprubować. Przyrost mocy fabryczny do 90 koni to nie wiele i mało ważne bo przyrost momętu jest kolosalny z 296 na 396. To dane z instrukcji 920 wolnossącego i 950 doładowanego. Ciekawe jest że w ruskiej instrukcji jest mtz 100 i 102, ma doładowany silnik d-245, obroty silnika 2200 a nie jak w 950 1800 i moc 73,50kW. Czyli ponad 95 koni. Ma też mocniejszą sprężarke tkr-7. Myśle że ryskie wiele nie kombinowali zakładając turbine i jeśli chodzi o silnik to ma zapas żeby to spokojnie wytrzymać.

 

Kolego inter... nie chłodzi turba tylko rozgrzane powietrze wychodzące z turbiny zanim trafi do silnika. A turbine chłodzi olej a bardziej obciążone szczególnie w silnikach benzynowych dodatkowo woda więc jak najbardziej chłodnica oleju silnikowego jest wskazana. WE mtz-cie jest chłodnica oleju pytanie tylko czy na tyle wydajna.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Jestem ciekaw jak mój z 4x40 pójdzie zagonie. Silnik nie wydaje się byc wyje*** Bo nie kopci na czarno niby, zobaczymy. Piotr jakim biegiem orzesz ?

Zawsze 1500-1650 obr.silnika prędkość 7,5do 8,1 bieg to VI zając, lub VII żółw, lub VIII żółw,


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

a ja akurat patrzyłem do książki którą dostałem jak kupywałem 1025 i tam jest napisane w danych technicznych że 820 i 1025 mają taką samą komorę spalania, stopień sprężania też tylko spalanie większe czyli te 20 koni jest wymuszone zwiększoną dawką paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj