18mateo18

grzeje się podpora

Polecane posty

18mateo18    0

witam w zimę zakładałem napęd do mojego mtz oś kupiłem używaną a całą resztę nowa podporę wały przystawkę grzeje mi się bardzo ta podpora co może być przyczyną olej jest ostatnio pojechałem orać i na ciężkiej glebie przestał ciągnąć mi napęd kręcił się tylko wał przed podporą od skrzyni biegów ten 1 przyjechałem do domu postanowiłem dokręcić tą śrubę w podporze i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .

 

dodam że przed żniwami remontowałem przód wymieniałem uszczelniacze i półośki poziome jedna była urwana a druga była dobra tylko miała zęby trochę zjechane i kupiłem 2 nowe długo się na jednej nie najeździłem bo pojechałem orać to 3 żeby wyrwało i aż jeden wyszedł tym dekielkiem na 6 śrub i z powrotem założyłem tą starą i jedna jest nowa a druga stara pomóżcie co może być przyczyna rwania półosiek i grzania się podpory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a jakie masz rozmiary kół? może nie zgrywają się obroty ta przystawka zwykle jest dosyć ciepła a tym bardziej podczas pracy na przednim napędzie tam są relatywnie duże obroty a rwanie półośki to inna bajka pewnie przy montażu źle wyregulowałeś luz między półośkami napisz coś więcej może się coś wymyśli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
...i od tej pory się bardzo grzeje i coś w niej wyje na 9 szosowej .....

9 szosowa to jaką prędkość ma ciągnik?

A i przy jakiej prędkości nie wolno używac przedniego napędu?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

No to przy takiej prędkości na przednim napędzie to prawie pewne że będzie półosie rwało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

a jakie masz rozmiary kół? może nie zgrywają się obroty ta przystawka zwykle jest dosyć ciepła a tym bardziej podczas pracy na przednim napędzie tam są relatywnie duże obroty a rwanie półośki to inna bajka pewnie przy montażu źle wyregulowałeś luz między półośkami napisz coś więcej może się coś wymyśli

opony mam 11,2 x 20 wyje na 9 szosowej ale w podporze przy wyłączonym napędzie dodoam że ta podpora grzeje się po początku a co do tych półosi to gość w sklepie powiedział mi że trzeba wymienic obie poziomą i pionową a ja jak wymieniałem po tylko te poziome bo pionowe są jak nowe tylko mają inne zęby takie bardziej półokrągłe a te stare miały trapezowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Też zakładałem przód i też bardzo mocno grzała się ta podpora (nówka sztuka,czerwona ) , wystarczyło przejechać się po asfalcie 2km i nie dało się jej dotknąć (oczywiście bez włączonego napędu) Podpora na stół i okazało się że badziewie było fabrycznie za ciasno spasowane i łożyska nie miały "luzu" wystarczyło dorobić parę podkładek z tektury by grzanie zniknęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Też zakładałem przód i też bardzo mocno grzała się ta podpora (nówka sztuka,czerwona ) , wystarczyło przejechać się po asfalcie 2km i nie dało się jej dotknąć (oczywiście bez włączonego napędu) Podpora na stół i okazało się że badziewie było fabrycznie za ciasno spasowane i łożyska nie miały "luzu" wystarczyło dorobić parę podkładek z tektury by grzanie zniknęło.

Ja dzisiaj rozebrałem ją i łożysko to duże rusza się w obudowie złożyłem i raz ciągnie napęd a raz nie tarczek było tam 10 śrubę co się dociska tarcze skręciłem mocno i jak na piasku napęd ciągnie a w rędzinie już nie bo ma ciężko i wał ten 1 (od skrzyni biegów) się kręci a ten od (przodka )już nie.

 

A te podkładki to gdzie dorabiałeś

Edytowano przez 18mateo18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak rozbierzesz obudowę to łożysko musi się ruszać bo ta obudowa nie dociska. Jak jest poskręcana to dasz radę ośką pokręcić ręką? U mnie się nie dało (no prawie) podkładki dałem pod obudowę tak żeby się lekko kręciło. A i u mnie było więcej tarczek po 10 cienkich i po 4 grube nakrętkę dokręciłem momentem 70Nm i nie ma mowy o jakimkolwiek poślizgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Jak rozbierzesz obudowę to łożysko musi się ruszać bo ta obudowa nie dociska. Jak jest poskręcana to dasz radę ośką pokręcić ręką? U mnie się nie dało (no prawie) podkładki dałem pod obudowę tak żeby się lekko kręciło. A i u mnie było więcej tarczek po 10 cienkich i po 4 grube nakrętkę dokręciłem momentem 70Nm i nie ma mowy o jakimkolwiek poślizgu.

lekko się kręciła ręką i od strony tej śruby były 2 podkładki komplet tarczek 10 1 podkładka i tam w środku były jakieś jeszcze ale ich nie wyciągałem 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

te 10 to na zmianę idą jedna na wałek druga w tuleję (ząbki) a 4 grube to po prostu sprężyny ;)

Co do grzania lekko ciepłe może być a olej tam jest :huh: I się nie dziw że przed tą podporą wałek sie kręci a za nie bo w niej są te tarczki-rodzaj sprzęgła i przy przeciążeniu rozłączą napęd by wałek sie nie ukręcił np (no chyba że wadliwy był)

Inna przyczyna to 4x4 włączaj tylko jak trzeba czyli w polu na drodze wyłączaj no chyba że śnieg leży

A rozmiar opon to sie podaje wszystkich przy 11,2-20 powinny być 15,5-38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

te 10 to na zmianę idą jedna na wałek druga w tuleję (ząbki) a 4 grube to po prostu sprężyny ;)

Co do grzania lekko ciepłe może być a olej tam jest :huh: I się nie dziw że przed tą podporą wałek sie kręci a za nie bo w niej są te tarczki-rodzaj sprzęgła i przy przeciążeniu rozłączą napęd by wałek sie nie ukręcił np (no chyba że wadliwy był)

Inna przyczyna to 4x4 włączaj tylko jak trzeba czyli w polu na drodze wyłączaj no chyba że śnieg leży

A rozmiar opon to sie podaje wszystkich przy 11,2-20 powinny być 15,5-38

tylko ona nie jest lekko ciepła tylko po przejechaniu 1 km nie da się jej dotknąć (przy wyłączonym napędzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Unieś przednią oś do góry i pokręć ręką wałem od przedniego napędu ma się lekko kręcić. Tak samo jak zakręcisz przednim kołem lekko się kręci. A co do tarczek to sprężyny swoją drogą, a grube traczki w mojej podporze występują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Unieś przednią oś do góry i pokręć ręką wałem od przedniego napędu ma się lekko kręcić. Tak samo jak zakręcisz przednim kołem lekko się kręci. A co do tarczek to sprężyny swoją drogą, a grube traczki w mojej podporze występują.

lekko się kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Hm, lekko się kręci i się grzeje, musiałbym sam tym pokręcić. Zrób jeszcze taki myk, dla pewności odkręć pierwszy wał ten od przystawki do skrzyni i przejedź się zobaczymy czy się będzie podpora grzała. Jak tak to musi coś być w niej źle poskładane.

W załączniku rysunek podpory.

http://www.fotoszok.pl/show.php/602687_p1000959.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie podpora też się grzeje. Łozyska maqją luz, olej nalany i się grzeje. To raczej dla tego że każdy wał idzie pod innym kątem względem podpory i w czasie jazdy nawet bez napędu obracająca się część napiera na jedną strone. Jak jest jakiś nacisk to i grzać się troche musi. Do tego jeszcze bardzo mała ilość oleju jaka tam wchodzi i taki efekt.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Hm, lekko się kręci i się grzeje, musiałbym sam tym pokręcić. Zrób jeszcze taki myk, dla pewności odkręć pierwszy wał ten od przystawki do skrzyni i przejedź się zobaczymy czy się będzie podpora grzała. Jak tak to musi coś być w niej źle poskładane.

W załączniku rysunek podpory.

http://www.fotoszok.pl/show.php/602687_p1000959.jpg.html

narazię nie mam podpory w domu bo ją zareklamowałem bo się nawet pół roku nie nachodziła jak ją dostane to sprawdzę . Mam do ciebie hemi pytanko gdzie mógłbym dostać taką książkę do mtz z tej co brałeś rys podpory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

koledzy ja mam natomiast problem taki z podpora ze po wymianie lozysk na nowe dalej jest luz nie na lozyskach tylko tak jakby na tych walkach w srodku z tarczkami.Co mo\ze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na wałkach jest luz na pewno. U mnie do 5 lat na goni na łożyskach i wałkach. Nabiłem smaru i sprawę olałem. Chodzi jak złoto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

wiesz wymienilem krzyzaki i cieszylem sie ze zero luzu a tu ta podpora.chyba zrobie tak jak Ty.puki nie bedzie larmowal zostawie to.kurcze gdyby wymiana walka ze srodka razem z tarczkami pomogla zaras bym to zrobil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno powiedzieć czy konstrukcyjnie już tam luzu nie ma. Jak wspomniałem u mnie lata już 5 lat i na razie hula. jeden krzyżak się rozpadł ale nic dziwnego w zimie lekko nie maja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

spoko.lubie jak wszystko dziala w bidnym rusku na 100%chyba dam se z tym spokoj.dziala narazie nie huczy wiec bedzie git,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Sprawdz tylko czy sama podpora jest porządnie przykręcona do skrzyni. Wiem ze zdarza się że popuści i pęknie mocowanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

zawsze ja dowalam dosc mocno.mialem juz ja odkrecona z piec razy.raz do wymiany lozysk raz musialem dodac tarczek bo slizgalo potem jeszcze szlizgalo i takie tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen88    0

Witam. Mam taki problem z nową podporą że bardzo się grzeje po przejechaniu 5 km. Rozebrałem ten dekiel, dorobiłem podkładkę z 1 mm tektury,  nie zakładałem przedniego walka i przejechałem się około 4 km,  podpora zimna. Jak założyłem przedni wałek znów się grzeje. Pytanie co może być nie tak? Podpora zalana olejem GL 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj