Skocz do zawartości

Zdjęcie

Temperatura płynu w zetorze 7745


78 odpowiedzi na ten temat

#21 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 16 sierpień 2012 - 18:29

Temperatura płynu w zetorze 7745 W takim wypadku też optuję za stacyjką.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Temperatura płynu w zetorze 7745 Dzisiaj, 20:10
  •  

#22 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 19 kwiecień 2013 - 15:46

Temperatura płynu w zetorze 7745 Temat z grzaniem silnika jest nadal.
Przy rozgrzanym silniku płyn pieni się do tego stopnia że nie mieści się w rurce od przelewu, wycieka przez korek. Po dolaniu płynu do chłodnicy do poziomu minimalnego zanurzenia płytek i pracy ok godz ten nalany płyn wyrzuci (wydaje mi sie, że nawet więcej). Po godzinnej jeździe (nawet na pusto) z obrotami ok 1800-2000 płynu w chłodnicy już nie widać, tzn poziom jest poniżej kratek w chłodnicy.

Czy to może być uszczelka pod którąś z głowic? tzn kompresja dostaje sie do płynu i podwyższa jego temperaturę?

Dodam jeszcze, że jazda drogą z obrotami ok 1500 nie grzeje silnika, ale już z 2000 grzeje silnik i wyrzuca pieniący sie płyn.
Przy pracy z temp blisko 90-100 stopni wydaje mi się, że silnik jest słabszy, minimalne większe obciążenie znacznie podwyższa temperaturę.
Termostat jest włożony, otwiera sie ok 60 st - tzn taka temp utrzymuje sie na biegu jałowym

#23 Share kuzaj63

kuzaj63

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie

Napisany 20 kwiecień 2013 - 08:45

Temperatura płynu w zetorze 7745 Może być uszczelka pod głowicą ale pomyślał bym o nowej chłodnicy i dobrym korku do niej ,ewentualnie profesjonalne czyszczenie tej którą masz .

#24 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 20 kwiecień 2013 - 11:26

Temperatura płynu w zetorze 7745 Piana nie robi temperatura 100 stopni ani spaliny dostające się do układu chłodzenia chociaż one mają wpływ. Piana powstaje wtedy gdy pompa wody miesza płyn z powietrzem. To ona pieni. I musisz znaleźć przyczynę dla czego na jej wysokości jest powietrze. W samym silniku też musi być powietrze i temu masz takie skoki temperatury.
czy w układzie chłodzenia robi się ciśnienie, czy jest koło korka tłusty nalot, czy jesteś pewny że układ jest drożny, (kolektor, kanały w głowicy, otwory którymi pompa tłoczy do bliku) ?
KPK Kumurun Team

#25 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 20 kwiecień 2013 - 23:20

Temperatura płynu w zetorze 7745 seweryn 20
Twoja odpowiedz wnosi coś znaczącego do tematu.

W układzie nie ma ciśnienia (po odkręceniu korka nie tryska). Mam 90 stopni - pieni sie dość dość, odkręcam korek i nic nie tryska.

W chłodnicy nie ma plamek oleju, nie ma żadnych tłustych śladów w chłodnicy (czy to świadczy, że silnik nie jest uszkodzony - głowica,tuleje?) - ogólnie silnik jest czysty, ubytek oleju to ok 1 litra na 200mth, z odmy czasem pojawi sie kropelka oleju, poza tym nic się z niej nie wydostaje.

Na pompie wodnej jest jakaś dziurka/odpowietrznik - czasem pojawia się tam jakaś kropla płynu (znikome ilości) -może tamtędy zasysać powietrze?

Na pyt czy układ jest drożny odpowiedzieć nie mogę... na ten moment załóżmy, że tak. Nagrzewnice są drożne to wydaje mi się, że układ również, chyba że coś tam wpadło/urwało się - ale chyba nie możliwe. kolektor wodny równomiernie się nagrzewa - to wiem na pewno.

Skąd może brać się powietrze w silniku?

Na pewno zauważyłem taką zależność: mniejsze obroty silnika = mniejsze pienienie się płynu a tym samym mniejszą temperaturę.
Dzis w polu z lekką górką:
agregat uprawowy 2,8m, 2 bieg
1. obroty 1800, temp 80st. przy jeździe z górki
2 obr 1500-1600, pod górkę temp powoli spadała. Utrzymując takie obroty w ciągu 20 min do 70st, z górki nawet trochę mniej

#26 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 21 kwiecień 2013 - 11:48

Temperatura płynu w zetorze 7745 Ciężka sprawa co powiem. Trzeba metodycznie kombinować bo tu nic nie pomoże pisanie.
Osobiście odkręcił bym kolektor wodny i po kolei sprawdzał drożność każdego kanału w stronę bloku. Zatkać trzy i nalewać wody. Wyleci to można założyć że jest ok. I tak po kolei każda. Trzy zatkane czwartą ma przelać wlewając do chłodnicy. Na pewno do sprawdzenia sama chodnica. Szczególnie dolny króciec czy czasem w nim coś nie siedzi.
Pompa wody jako tako nie ma tendencji do zaciągania powietrza. Nie wytwarza ona dużego podciśnienia pełni rolę raczej przetaczającej płyn. Ta kropelka z otworu to znak że zaczyna już cieknąć. On jest po to by wyciek wyleciał poza pompę a nie zalewał łożysk. jak silnik jest ciepły to w chłodnicy górnym króćcem powinien i to mocno walić płyn. Nawet na wolnych obrotach płynie on intensywnie. Powiem ci że ciężko coś wymyślić w twoim przypadku. Osobiście poświęcił bym kilka godzin i rozkopał kolektor i pompę wody czy czasem nic tam nie siedzi. Stara uszczelka, kawałek silikony czy coś podobnego. A i może spróbował bym odłączyć na próbę nagrzewnicę a króćce zaślepił. czy czasem nie schodzi z niej płyn, w jego miejsce nie dostaje się powietrze. po zapaleniu krąży po silniku i miesza. Nie wiem czy to możliwe ale trudno znaleźć punkt zaczepienia.
KPK Kumurun Team

#27 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 775 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2013 - 13:23

Temperatura płynu w zetorze 7745 kolego !!!! Masz naprawdopodobniej przeżartą tuleję cylindrową , co jest typowe dla tych Zetorków . Miałem te same objawy które Ty opisujesz ; małe obciążenie nic wielkiego się nie działo , ale już przy podorywce temperatura do 100 i wywala płyn korkiem , zero oleju w płynie , głowice i uszczelki szczelne, a po wyciągnięciu jedna tuleja z wżerami!!! Wstawiłem wszystkie nowe komplety ,przy okazji , i po kłopocie . Można sprawdzić , która przecieka w ten sposób : zaślepiasz wszystki dziury w silniku (po odłączeniu chłodnicy , nagrzewnicy i wymontowaniu pompy wody) ,Zalewasz blok wodą , zdejmujesz misę olejową i dajesz ciśnienie powietrza przez kranik spustowy , tłok w górę i patrzysz z której cieknie .

Edytowany przez DarekD, 21 kwiecień 2013 - 13:43.

nowy

 
 
 
 
 
 

#28 Share matingus

matingus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1089 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,pow.łęczyca.
  • Zainteresowania:wędkarstwo, bydło mięsne

Napisany 21 kwiecień 2013 - 14:48

Temperatura płynu w zetorze 7745 witam
zacznij od korka chłodnicy.możesz napisać jaka jest ta gumka na korku, czy nie jest zużyta.
miałem taki sam problem okazało się że to korek chłodnicy.
małe pieniądze i problem znikł.
u ciebie też to może być.

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.


#29 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 21 kwiecień 2013 - 15:51

Temperatura płynu w zetorze 7745 Chciałbym, żeby tak było... korek nie jest zniszczony.

wrzucę filmik jak wygląda to pienienie się płynu, na filmie jest tez korek, możesz zobaczyć.

Próbowałem jeździć bez korka i robiło się to samo

kolego DarekD... mi tego płynu nie wywala... jeśli doleję płynu (1cm nad kratkę) to nadmiar znajdzie się poza chłodnicą... spieni się i wyleci rurką lub też przez uszczelkę korka coś wycieknie. Przy takim czymś nawet gdy otworzę korek nie wysadzi go.

Nie mam tak żeby tego płynu wywalało jakieś duże ilości - ok półtora litra od normalnego stanu. Ale płyn jest spieniony i takie coś dużo trudniej wychłodzić.

Co do spr tulei postaram sobie zrobić mini kamerę ze starego telefonu na jakimś wysięgniku i przez otwory na wtryski coś obejrzeć.
w których miejscach przeżera tuleje - wgl widać to od środka?

Seweryn20... kilka godzin na pewno muszę poświęcić :). Czy ten płyn jest szybko przetaczany to nie mam porównania, ale wydaje mi się że nie są to duże ilości i nie szybko. Wrzucę film to będziesz mógł ocenić.

Chłodnica jest drożna, przy remoncie sworznia przedniej osi była demontowana.

Z nagrzewnic płyn na pewno nie schodzi... miałem zacięty zawór od puszczania płynu na nagrzewnicę. Rozebrałem, złożyłem i pompa za nic nie chciała przelać płynu przez nagrzewnicę. Ręcznie je zalałem i ciepło od razu poszło do kabiny. Jeszcze gdyby schodził to chłodnica przepełniłaby się - chyba.

Jeszcze taka myśl... ktoś mówił mi że miał podobne objawy w Zetorze 3320, po wymianie pompy znikły.

Nadal szukam odpowiedzi skąd bierze sie powietrze które pieni płyn


temp na zegarze 70 stopni, ponad 2 godz pracy

Edytowany przez u3512, 21 kwiecień 2013 - 16:02.


#30 Share matingus

matingus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1089 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,pow.łęczyca.
  • Zainteresowania:wędkarstwo, bydło mięsne

Napisany 21 kwiecień 2013 - 20:00

Temperatura płynu w zetorze 7745 @u3512miesza ci się płyn z olejem.
zrób sobie taki eksperyment zmieszaj olej z płynem powstanie biały płyn.to co widać na filmiku to wydaje mi się że tak się dzieje.
gdzie to się dzieje to trudno określić.

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Temperatura płynu w zetorze 7745 Dzisiaj, 20:10
  •  

#31 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 21 kwiecień 2013 - 21:40

Temperatura płynu w zetorze 7745 kolego wyżej ...proszę Cię ... nie pisz takich bzdur. Zapewniam, że źle Ci się wydaje - olej z płynem jeszcze mi się nie miesza.

Jak już mam robić eksperymenty to rozgrzeje silnik do 60 st. zdejmę pasek i poczekam do 80stopni. Jeśli nie będzie pęcherzyków powietrza to będzie wiadomo że z silnikiem jest wszystko dobrze.
Pozostanie pompa wody, termostat i chłodnica.

#32 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 21 kwiecień 2013 - 22:24

Temperatura płynu w zetorze 7745 Było kilka innych przypadków, że pompa płynu chłodzacego nie była w stanie tłoczyc go i w zasadzie "miesiła" ten płyn co skutkowało jego spienieniem. Jesli juz masz mały przeciek, to mógłbyś ją wymienić, koszt pompy dośc niski i wymiana nieskomplikowana..

#33 Share matingus

matingus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1089 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,pow.łęczyca.
  • Zainteresowania:wędkarstwo, bydło mięsne

Napisany 22 kwiecień 2013 - 19:37

Temperatura płynu w zetorze 7745 i co zrobiłeś co napisałeś, jaki wynik.

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.


#34 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 22 kwiecień 2013 - 19:57

Temperatura płynu w zetorze 7745 Pompa sama z siebie piany nie zrobi. Potrzeba do tego powietrza. Skąd się bierze w silniku?
Wylej płyn zalej wodą i szukaj bombelków. Woda się nie pieni a płyn tak i w pianie nic nie zobaczysz.
KPK Kumurun Team

#35 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 kwiecień 2013 - 18:31

Temperatura płynu w zetorze 7745 Nie ogladałem tego filmiku, a teraz myslę, że przydłby sie pomiar temperatury płynu w chłodnicy. Nie myślę o awari wskaźnika i czujnika, a o zafałszowywaniu wskazań przez te gazy spieniające płyn. Zastąpienie płynu wodą jest dobrym pomysłem na czas poszukiwań przyczyny.

#36 Share matingus

matingus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1089 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie,pow.łęczyca.
  • Zainteresowania:wędkarstwo, bydło mięsne

Napisany 23 kwiecień 2013 - 20:36

Temperatura płynu w zetorze 7745 chyba u3512 naprawiło bo się nie odzywa.

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.


#37 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 25 kwiecień 2013 - 12:00

Temperatura płynu w zetorze 7745 Koledzy...przepraszam że tak długo

Gdy płyn ostygnie nie ma w nim bąbelków powietrza - cały eksperyment po czasie ok 2 godz od zgaszenia silnika.

Zdjąłem pasek aby pompa nie chodziła. Nalałem płynu "pod korek" aby ewentualny pęcherzyk powietrza pokazał sie od razu we wlewie do chłodnicy. Silnik dogrzałem do 90 stopni. Ani jednego bąbelka. Płyn powiększył swoją objętość o niecałe 100ml - nadmiar zleciał do banieczki pod przelewem.

Potrzebny mi był ciągnik to od razu założyłem pasek. Jeszcze zobaczyłem co się dzieje w chłodnicy. Pompa bardzo mocno przerzucała płyn...jeszcze nie widziałem żeby tak szybko pompowała. Z 90 stopni chwilkę i wychłodził się do 60- nawet przy tej temp duże ilości płynu były pompowane z pompy.
Nie trwało to długo, płyn zaczął się pienić i ilość pompowanego płynu były o wiele mniejsze i nieznacznie wzrosła temp. Czyli jak nic wynika że przez napowietrzoną ciecz rośnie mi temperatura.
Ubiegłe żniwa jeździłem na wodzie. Jak wiadomo wodę trudniej pomieszać z płynem. Temperatura wyglądała trochę lepiej, ale i tak bardzo łatwo było doprowadzić do wysokiej temperatury.
Wszystko robione na postoju.
Kiedyś spr temperaturę za pomocą termometru rtęciowego. Wskazania różniły sę +/- 5stopni.

Koledzy... spr przy tym jeszcze jak nagrzewa się chłodnica... było odczuwalne równomierne nagrzewanie, początkowo góra cieplejsza - później cała gorąca. To znak że chłodnica nie jest pozatykana i wygląda na sprawną?

Co obstawiacie?
Ja pompę... ale dlaczego tak robi i skąd bierze to powietrze?

#38 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 775 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 kwiecień 2013 - 14:03

Temperatura płynu w zetorze 7745 z tego co tu piszesz obstawiam dziurę w tulei , bo miałem identyczne objawy w swoim. Pęcherzyków u mnie też nie było ( pewnie ze względu na wielkość wżerów ) ,więc się tym nie sugeruj . Też zalałem wodą bo obstawiałem wadę płynu i objawy podobne : przy jakimkolwik obciążeniu silnika temperatura podchodziła pod 100 i wypływała przez rurkę przy korku chłodnicy. Z tymi zetorami tak właśnie jest , że tuleja nie do zdarcia od środka ,ale cholernie wrażliwa na korozję . Test z wyłączeniem pompy nie wyklucza awarii silnika , chociaż pojawia się znacznie mniej bąbelków . Zauważ ,że przy działającej pompie płyn w układzie jest intensywniej mieszany ze spalinami i jest bardziej nagazowany ( spieniony) .Nie wiem jaki masz termostat , bo w oryginalnych (wahlera ) jest otwór odpowietrzający czego już nie ma w oferowanych do sprzedaży zamiennikach -może układ nie jest w stanie się odpowietrzyć ?

Edytowany przez DarekD, 28 kwiecień 2013 - 14:13.

nowy

 
 
 
 
 
 

#39 Share emtecc

emtecc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 28 kwiecień 2013 - 20:45

Temperatura płynu w zetorze 7745 .

Edytowany przez emtecc, 28 kwiecień 2013 - 21:16.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Temperatura płynu w zetorze 7745 Dzisiaj, 20:10
  •  

#40 Share u3512

u3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 28 kwiecień 2013 - 21:22

Temperatura płynu w zetorze 7745 Jaki jest termostat nie wiem, nie pamiętam - jest na pewno nie do końca sprawny. Obudowy termostatu rozkręcić nie mogę - termostat i obudowę muszę kupić nową.
Ten test robiłem po porannej uprawie pod siew. Dałem mu czas żeby płyn sie ustał, żeby nie było piany.
Jakikolwiek bąbelek w płynie zauważyłbym gdyby uciekał ponieważ nalałem płynu do poziomu rurki z przelewem. Kilkanaście razy zakręciłem pompą wody żeby spr czy gdzieś nie zebrało sie powietrze.
Zgasiłem na chwilę żeby naciągnąć pasek, odpaliłem silnika... chwila dobrze...wodę pompuje bardzo mocno... i stopniowo mniej bo zaczyna lecieć piana - takie objawy ma wżer w tulei.
Przez 2 i pół sezonu ten wżer sie nie powiększył? wydaje mi się, że jeśli już się robi to z czasem sie powiększa.

Czy przy takim ubytku kompresji (zakładając że to jest przyczyną) silnik ma normalnie siłę, pali bez problemu

Podobne tematy