Zaloguj się, aby obserwować  
Eryko

MTZ 82 dymi w orce.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Eryko    35

Witam.kupiłem pług 3 obracalna do MTZ.i dymi jak cholera podczas orki,to jest normalne czy cos by trzeba bylo przejrzec??innym użytkownikom takiego zestawu tez tak dymi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Napisz coś więcej o ciągniku (wiek, ilość motogodzin) no i o tym pługu ile bierze na skibę ?.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

89r.=18lat,przebiegu to nie znam bo licznik juz dawno stanal.plug 3x45 rozstawiony na 120cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0

A jaki jest to dym i w jakim jest stanie silnik. Generalnie Diesel zawsze pod obciazeniem dymek pusci ale bez przesady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio748    2

A może ciągnik jest za bardzo obciążony. Spróbuj włączyć wolniejszy bieg. A może przedni napęd Ci nie ciągnie (częstą przyczyną jest awaria podpory pośredniej).Przyczyną też może być źle ustawiony pług( możesz puścić kierownicę i ciągnik nie wyjedzie sam z bruzdy ). Nie da się jednoznacznie tak powiedzieć co może być przyczyną. A może ziemia jest ciężka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

powiem tak dym nie jest duzy,ale jest.zalezy jak plug w ziemie wbije.silnik jest w dobrym stanie.moze przyczyna tego jest ze nie mam obciazonego przodu i ciagnik ciagnie tylko na tyl,co?ziemia III,IV klasa,plug tez jest napewno zle ustawiony bo kola musza byc skrecone zeby nie wyjechal z bruzdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Może wtryski leją albo jest ustawiona duża dawka? Albo poprostu ma ciężko, im bardziej obciążony silnik tym bardziej dymi. Ustaw dobrze pług, ciągnik ma jechać w bruzdzie na prostych kołach, nie powinno go nigdzie ściągać, to podstawa. Brak obciażenia przodu nie ma nic do dymienia, ale warto go dociążyć w orce żeby zwiększyć uciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeden z moich mtz ma 20 lat i na podobnej glebie przy pługu 4x35 o zadnym dymie nie ma mowy.Przedni napęd gdy żle działa powoduje poślizg kół a z dymem nie ma nic wspólnego.Gdy dym jest czarny sprawdz filtr powietrza i przewody dolotowe gdyz wzkazuje on na niedopał paliwa i zachwiany stosunek powietrza do paliwa, może również lać wtrysk lub jest za duża dawka na pompie.Silniki te gdy sa sprawne nie maja prawa dymic .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

mozliwe ze to sa wtryski.no plug musi byc dobrze ustawiony,jak ustawie na prosto to zaraz odjezdza na zaorane.wlasnie jak nie jest obciazony przod to przednie kola ida po wierzchu i praktycznie ciagnie tylko na tyl.a to tak jak by odlaczyc naped.

 

no wlasnie taki dym puszcza jak MTZ "djKrak" na fotce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

w jednym z testów pługów w TopAgrar było napisane, że źle ustawiony pług potrzebuje 33% wiecej mocy ciągnika niz dobrze...także radze zacznij od pługa ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

ciągnik by na opale meczył...napisz jakie efekty ustawiania pługa ;)


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na opale chodzi nie gorzej jak na ON ,żeby nie powiedziec że lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Panowie opał nie ma nic do dymienia sam na nim pracuję zarówno pronarem jak i perkinsami w U3512 i MF255 i nie ma żadnej różnicy poza cenową.A ten MTZ moim zdaniem dymi bo 6 bieg to trochę za szybko sam pługiem 4x35 orzę max na 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Odkopie ten temat. Mojego MTZ widziało już milion magików i każdy mówi że jest ok a nie jest. Dymi jak smok pod obciążeniem ale na niebiesko jest idealnie niebieski dym zwłaszcza widać to pod lasami. Moc taka sobie w orce zamiast kopać spada do 1000 obr i ledwo co ciagnie chodzi bo chodzi. Oleju nie bierze wtrsyki są niby tip top pompa po regeneracji, po przestawieniu zapłonu jest lepiej bo silnik ma taki bardziej delikatny dźwiek. Zawory sprawdzane, wszystkie filtry nowe. No chyba został juz tylko rozrząd do sprawdzenia bo kto wie czy coś chociaż o 1 ząbek przestawione nie jest


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj