mik45

MTZ skrzynia

Polecane posty

mik45    0

Witam . Zaczynam nowy temat dlatego ze nie znalazlem odpowiedzi w innych . Tata remontował skrzynie bo wyła wymienił nakrętkę i wałek a także zębatke koła atakującego tą małą . Po złożeniu rusek gorzej wyje niż wcześniej juz na 4 biegu jest bardzo głośno . Ciągnik jest z 88 roku. Proszę o jakąś pomoc ;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

domyślam się że łożyska też zostały wymienione? jak u mnie urwała sie ta nakrętka to najgorzej wyło jak jechał np z górki lub na wstecznym wtedy tak jakby wypychało wałek, jeśli skrzynia ciągneła to było ciszej. Po drugie po wymianie tej zębatki powinno się ją odpowiednio ustawić aby dobrze zazębiała co jest skomplikowane bo trzeba by ściągać płyte z tylnego mostu. Ja przynajmniej wymierzyłem aby w miare pasowała, a jeśli stara nie była uszkodzona to trzeba było ją założyć.

 

Ja z tym wałkiem walczyłem już 3 razy w ciągu 5 lat... ostatnio zaspawałem nakrętkę, ale po roku i tak już wałek telepie, masakra jakaś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik45    0

tak łożyska wymienione , a wyje wtedy tak jak pan mowi jak jade z górki to wtedy wytrzymac nie idzie . I ostatnio tymi podkladkami chcialem wyregulować co są tam gdzie hamulce i ciągle to samo lecz trochę mniej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13

Przyczyna jest prosta wymieniles tylkop mala zebatke koła atakującego a jak sie wymienia to trzeba wymieniac parami czyli mala i koło atakujace rowniez, dlatego wyje i bedzie wył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

najlepszy sposób=sprzedaj ciagnik :lol: ale nie, tak na poważnie, miałem pronara, wyć to wyje dopieru na 8 biegu, nie wspominając o 9, gdzie podczas jazdy ludzie w sąsiedniej wiosce wychodzili na ulice i patrzyli co się dzieje :lol: ....ale że na 4 biegu już ci wyje :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mi też wył na 4. Okazało się że nakrętka się odkręciła na wałku.

Ty zrobiłeś błąd bo jednego trybu się nie wymienia, zawsze komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

najlepszy sposób=sprzedaj ciagnik :lol: ale nie, tak na poważnie, miałem pronara, wyć to wyje dopieru na 8 biegu, nie wspominając o 9, gdzie podczas jazdy ludzie w sąsiedniej wiosce wychodzili na ulice i patrzyli co się dzieje :lol: ....ale że na 4 biegu już ci wyje :blink:

 

No zrobiłeś błąd kupujać pronara. Po co kupowaleś pronara? nie mogłeś Belarusa, pieniędzy za dużo. Tyś chyba C-360 nie jeździł jak twierdzisz że tam wyje.

ja mam starego Belarusa i innego nie chce bo za te pieniadze to bajka no alejak ci 8 wyła to twój problem a nie innych kup forterre ale proxe power to zobaczymy dasz 2 x tyle i może 2 x tyle wytrzyma bez żadnej awari czyli jak miałeś 900mth to 1800 przy dobrych wiatrach :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

kupywałem pronara z myślą że polacy lepiej poskładają-źle myślałem, pronar miał 1000mth, mam teraz proxime 8441 i uwierz mi że w 4 lata nastukałem 3000mth z dwiema awariami-rozrusznik padł po roku i szyba przednia z nieznanej do dziś przyczyny bo w nocy... innego ciagnika nie chcem. Wkońcu mam cicho w kabinie i nic mnie nie boli od wajchowania dźwignią od biegów jak to miało miejsce w pronarze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

masz starą proxime która jest na udanych podzespołach staszych tak jak 7745 czy podobne. A ja podkresliłem Power, power ewentualnie plus. Co ty jarałeś że stwierdziłeś że polacy lepiej składają? :lol: :lol:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

Mi walła skrzynia w MTZ miesiąc temu własnie ten atak i przed remontem bardzo mi wył w kabinie szczegulnie na 9 jak się ciągło coś cieżkiego i zdjeło się go z gazu to aż głowa trzeszczała tak wył teraz po remoncie jest cichutko na początku owszem jak przyprowadziłem od mechanika to było gorzej jak przed remontem ale tak po 3 tygodniach wszystko się ustatkowało ale w skrzyni były wymieniane wszystkie łożyska i tryby sam koszt cześci wyniusł mnie 2 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

MAM MTZ 82 Z ROKU 1995.OD PEWNEGO CZASU NIE DZIAŁA MI REWERS SKRZYNI BIEGÓW[teraz jest ustawiony w pozycji na szybką jazdę]. WIE KTOŚ MOŻE CO MOGŁO SIĘ ZADZIAĆ ŻE NIE DZIAŁA??:P :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A ty gdzie masz ten rewers?? Pierwsze słyszę o rewersie w MTZ 82 z 95r.A on jest mechaniczny czy elektrohydrauliczny.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

czego to sie czlowiek dowie o swoim mtz-cie nawet nie wiedzialem ze mam rewers teraz juz wiem do czego ta wajcha jest potrzebna :lol: :lol: a tak na powarznie odkrec pokrywke i sprawdz tam jest taka kulka ze sprezynka ja wymienilem na wieksza kulke bo byla jakas za mala i teraz wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

@TOMEK73 REWERS JEST POD KIEROWNICĄ.

 

@JANEK82 ale kulka od skrzyni biegów czy od tego "rewersa"? A Twój MTZ ma wajhę od biegów z boku czy po środku?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A po przełączeniu jechał do przodu lub do tyłu.Jaką masz skrzynię 18x18 czy 14x14.

Rewers to jest zmiana kierunku jazdy. Do przodu lub do tyłu.

Może tobie chodzi o reduktor biegów?

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

DLA TYCH KTÓRZY NIE WIEDZĄ O CO CHODZI TO REWERS POLEGA NA TYM ŻE GDY WRZUCAM NP.4 BIEG TO DO PRZODU JEDZIESZ TAK JAK BY NA 5.

A JAKA JEST RÓZNICA @TOMEK73 P0 MIĘDZY 14X14 A 18X18?? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

MOŻE I TAK TO SIĘ NAZYWA...:) A CO MOŻNA ZROBIĆ ŻEBY ZACZĄŁ ZNOWU PRACOWAĆ BO AKTUALNIE NIE CHCE DZIAŁAĆ...? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale po przełączeniu co się dzieje. Czy jak przełączasz to masz jakiś luz, czy masz tylko szybki biegi i nic więcej. Wajcha lata i nic się nie włącza, żaden luz.Bo tam masz szybkie biegi -luz - wolne biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

WAJCHA JEST USTAWIONA TYLKO NA SZYBKICH BIEGACH I NIE MOŻNA JEJ PRZERZUCIĆ NA WOLNE BIEGI BO JEST ZACIĘTA.. <_< I ANI W LEWO ANI W PRAWO..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Zdejm podłogę i jak rączka wchodzi do skrzyni jest dekiel. Ściągnij go i dowiesz się co się dzieje.Być może że coś między kabiną o skrzynią wpadło i zablokowało.Coś nie wielkiego się zrobiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

A TY U SIEBIE MIAŁES MOZE TAKĄ AWARIĘ??/:)

TA DZWIGNIA CHODZI DOBRZE TYLKO TAM COŚ W SKRZYNI SIĘ ZBLOKOWAŁO.. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie miałem. Ale tam nic nie ma. Ta rączka wchodzi w skrzynię od razu na koło przesuwne.W trybach nie ma co się popsuć.To jest strasznie prosta skrzynia. Może coś z sprężynką lub kulką. Na pewno coś prostego.może kołek pękł co łączy tuleję a bolec co wychodzi ze skrzyni.Niech ci ktoś przełąncza reduktor w kabinie a ty się patrz czy przy samej skrzyni ten bolec co w nią wchodzi rusza się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

TEN BOLEC CO WCHODZI DO SKRZYNI SIEDZI SZTYWNO.. NAWET PRÓBOWAŁEM KLUCZEM[żabą] PRZEŁĄCZYĆ I NIE DAŁO RADY.. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj