Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciśnienie smarowania silnika MF 255


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pawelck

pawelck

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 19 sierpień 2011 - 10:25

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Witam. Tydzień temu zaczęła mi migać kontrolka od oleju w MF 255.Czasami migała lub świeciła na biegu jałowym,zarówno na zimnym i ciepłym silniku. Wczoraj podłączyłem ciśnieniomierz i na rozgrzanym silniku pokazywał 1- 1,5 bar. Po dwóch godzinach trochę ostygł i miał niecałe 3 bary.Dzisiaj na całkiem zimnym 4 bary.Co może być nie tak? Pompa olejowa? Da się ją naprawić czy lepiej nową? Jakie powinno być dokładnie ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku? Dziękuję z góry za podpowiedzi.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
MASSEY FERGUSON 6180 renault 6290 zetor 6280 case john deere 6190


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 67900.00 PLN
  • 21 gru 2017
Massey Ferguson 7480 VT VOM+TUZ Resor John Fendt


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 134900.00 PLN
  • Wczoraj, 00:44
Massey Ferguson 294


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 34000.00 PLN
  • Dzisiaj, 20:22

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Dzisiaj, 23:10
  •  

#2 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 21 sierpień 2011 - 00:29

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.
Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.

Edytowany przez marian3p, 21 sierpień 2011 - 00:36.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#3 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 3328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 21 sierpień 2011 - 08:05

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Ja mam w u3512 zamontowany zegar i ciepły na wolnych ma 1.8- 2, a na 1600 tak 3.5-3.8 olej mobil delvac 15w40. Jeśli masz superol to zmień na lepszy i śmigaj dalej.

#4 Share pawelck

pawelck

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 21 sierpień 2011 - 12:07

Ciśnienie smarowania silnika MF 255

Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.
Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.


Dziękuję za odpowiedzi.Zurzyty silnik odpada bo robiłem remont 1,5 roku temu.Gdzie jest ten zawór przelewowy? Jak dobrze pamiętam to przy remoncie było niecałe 3 bary.W mojej książce pisze tak jak Ty mówisz. Kilka dni temu pytałem innego mechanika i powiedział mi że powinno być 4,5 bara na zimnym i ciepłym silniku , może mi ciemnote wciskał.

#5 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 259 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 21 sierpień 2011 - 12:36

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Zawór przelewowy znajduje się przy pompie olejowej. Więc żeby się do niego dostać trzeba zdejmować misę olejową, a przy tym jest trochę roboty. Podkłada się podkładki pod sprężynę i zwiększa się ciśnienie zwłaszcza na zimnym silniku. Jednak jeżeli na biegu jałowym masz takie ciśnienie to myślę że na razie nie ma co się z tym grzebać. Jeżeli ciśnienie będzie spadać to wtedy będzie się można za to zabrać. A póki co lej dobry olej o odpowiedniej lepkości.

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Dzisiaj, 23:10
  •  

#6 Share jamakazi

jamakazi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2011 - 22:35

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 jak z mechanikiem mierzyliśmy w moim to na jałowych miał 4 a jak dałem gazu to pochodziło pod 5. tylko nie pamiętam czy to było na ciepłym czy na zimnym

#7 Share gnat

gnat

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2012 - 20:32

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 witam u mnie w mf 255 ciśnienie wynosi 2 bar na rozgrzanym silniku ..nie wiem czy takie powinno być czy jest za niskie ,,martwi mnie to a włąściwie denerwuje żę za strasznie dymi ..końcówki nowe ,,co może być przyczyną

#8 Share jamakazi

jamakazi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 styczeń 2012 - 18:44

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 jak dymi to pewnie olej bierze
sprawdź poziom oleju bo może masz go po prostu mało a to niedobrze

Edytowany przez jamakazi, 14 styczeń 2012 - 18:44.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Dzisiaj, 23:10
  •  

#9 Share NABUCH

NABUCH

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wiejski automatyk ;)

Napisany 18 styczeń 2012 - 22:41

Ciśnienie smarowania silnika MF 255 Panowie podepnę sie pod temat . W związku z wysypaniem się wału korbowego i grubszej roboty pasuje założyć nowa pompę smarowania.Jest ktoś w temacie kto produkuje w miarę sprawdzone pompy . Orginał wytrzymał 6tys mtg . Następna zaczęła padać po 1,5tys ta na razie chodzi ale kłopot z wymianą spory więc pasuje wymienić. Pozdrawiam

Podobne tematy