Skocz do zawartości

Zdjęcie

stuki strzały z okilc głowicy...


85 odpowiedzi na ten temat

#61 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 01 październik 2011 - 21:09

stuki strzały z okilc głowicy... sciagnalem kiedys z neta instrukcje napraw w pdf, jak wymienialem tarcze sprzeglowe... tam jest to chyba opisane, ale boje sie z zaworami sam kombinowac bo kurde niebawem ciagnik bedzie potrzebny

wiem ze jak raz ustawilem wg znaków to palil od sztycha, potem sie ruszyly mi te zębatki to zas ustawilem i myslalem ze bedzie ok ale kurde skrecilem to a teraz mysle ze chyba za szybko....

wtedy co mi palil od sztycha chyba mialem farta i tarfilem na ten moment w ktorym klin na wale byl wlasnie w miejscu gdy ma nastepowac wtrysk, ale to chyba nie jest za kazdym razem gdy klin jest u góry tylk oco ktorys obrót... cholera zas tą oś przednia ściagać ciężką....

Edytowany przez javman, 01 październik 2011 - 21:13.

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
stuki strzały z okilc głowicy... Dzisiaj, 00:48
  •  

#62 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 październik 2011 - 21:21

stuki strzały z okilc głowicy... ogólnie to nie ważne gdzie jest klin. Jak pozakładasz zębatki to muszą się znaki pokrywać i tyle. Tak jak na zdjęciu które dolączyłeś.
KPK Kumurun Team

#63 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 01 październik 2011 - 22:31

stuki strzały z okilc głowicy... no ale na tej zebatce ktora jest na wale na ktorym jest klin jest także oznaczenie (2 punkty) miedzy które wchoddzi jeden punkt z zębatki koła pośredniego górnego i wzgledem wlasnie tego punktu ustawia sie walek rozrządu i wałek popychaczy.... wiec klin musi byc do góry zeby mozna bylo wg znakow ustawic, teraz tylk okwestia czy moment w ktorym klin jest do góry jest odpowiedni jesli chodzi o polozenie tloka.. wydaje mi sie ze jeden obrot walu z klinem (walu korbowego) odpowiada 2 pozycjom tloka na pierwszym cylindrze,sam juz nie wiem jak to jest... :/
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#64 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 październik 2011 - 22:38

stuki strzały z okilc głowicy... A o to ci chodzi. Spokojna głowa. Dając znaczek w góre wał zawsze będzie w tej samej pozycji bez względu na to ile razy go obrócisz. Powinieneś jescze kąt wtrysku sprawdzić.





KPK Kumurun Team

#65 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 02 październik 2011 - 08:02

stuki strzały z okilc głowicy... aha, ale skoro nie ruszalem nic jeśli chodzi o rozrząd ani o wtrysk to dlaczego przy takim samym ustawieniu pali inaczej? byc mozę jednak o jeden żabek gdzies sie przestawilo dziadostwo... ale sprawdzalem to przed zlozeniem i teoretycznie bylo ok.
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#66 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 październik 2011 - 09:10

stuki strzały z okilc głowicy... No tego ci nie powiem bo nie widziałem. Mogłeś zdjącie zrobić. Sprawdz jeszcze kąt wtrysku według znaków na kole zamachowym. Będzie wiadomo przynajmniej czy pompa tłoczy w odpowiednim momęcie.
KPK Kumurun Team

#67 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 02 październik 2011 - 09:47

stuki strzały z okilc głowicy... hmm.. ale jak to zrobić ? wiem ze chyba są 3 kreski na tym kole widoczne z okienka o ile sie nie myle tego co widac docisk sprzegla tak? oznaczaja one katy, ale wzgledem czego mam je sprawdzić ? seweryn napisz jesli to nie klopot, bo czytalem teraz wlasnie watek w ktorym tez to opisywales ale tam cos o rurce z paliwem bylo etc.

Edytowany przez javman, 02 październik 2011 - 10:44.

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#68 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 październik 2011 - 13:22

stuki strzały z okilc głowicy... Podam ci linka do instrukcji jak to zrobic. Jak coś niebędziesz wiedział, daj znac to ci wyjaśnie. Może być?

http://www.instrukcj...raw_1#photo_top


KPK Kumurun Team

#69 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 02 październik 2011 - 14:58

stuki strzały z okilc głowicy... dzięki ale dokłądnie tą instrukcje mam na dysku... narazie dam sobie z tym spokuj, ale po pracach polowych napewno sprawdze co jest przyczyna gorszego odpalania, mam nadzieje ze nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na prace ciagnika :)
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#70 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 październik 2011 - 16:51

stuki strzały z okilc głowicy...

hmm.. ale jak to zrobić ? wiem ze chyba są 3 kreski na tym kole widoczne z okienka o ile sie nie myle tego co widac docisk sprzegla tak? oznaczaja one katy, ale wzgledem czego mam je sprawdzić ? seweryn napisz jesli to nie klopot, bo czytalem teraz wlasnie watek w ktorym tez to opisywales ale tam cos o rurce z paliwem bylo etc.

Tak jak pisze kolega @ seweryn20, którego z resztą bardzo cenię ale może prościej są trzy kreski na kole zamachowym, ważna ta środkowa i jest znak na obudowie sprzęgła i paliwo na pierwszej sekcji powinno drgnąć jak te znaki się pokryją, gaz wciskasz na ręcznym do oporu i obserwujesz, pomocna druga osoba do kręcenia za koło i cała filozofia ja tam nie wkręcam żadnych rurek, mało tego jak są dobre końcówki to idzie usłyszeć bez odkręcania rurki jak wtryśnie paliwo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
stuki strzały z okilc głowicy... Dzisiaj, 00:48
  •  

#71 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 październik 2011 - 17:00

stuki strzały z okilc głowicy... Cześć kolego MAT :rolleyes:. Jak zwykle dobrze piszecie. Javman to chwila roboty, prosta i nie wymaga żadnego wkładu finansowego a pozwoli oszczędzćc nerwy. Na twoim miejscu bym to zrobił. Jak... czytaj post wczesniej.
KPK Kumurun Team

#72 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 październik 2011 - 18:25

stuki strzały z okilc głowicy... A Witam, Witam, akurat te ciągniki nie są aż tak czułe na idealne ustawienie zapłonu, nie raz trzeba np. kosztem lepszego zapłonu troszkę zmienić ustawienia w celu uzyskania lepszej pracy silnika. :D

#73 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 październik 2011 - 18:43

stuki strzały z okilc głowicy... Zgadza się. tolerancja doś duża a i precyzja znaków daje dużo do życzenia. Starzy mechanicy robili to na słuch.
KPK Kumurun Team

#74 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 03 październik 2011 - 15:22

stuki strzały z okilc głowicy... no dobra, ale jak mi to paliwo nie drgnie to co wtedy? dodam ze zalozylem sobie wkoncu linke od obrotomierza i ciagnik dobrze sie wkreca na obroty i nie ma klopotu z wykreceniem 2200 obrotow.
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#75 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 październik 2011 - 16:21

stuki strzały z okilc głowicy... Jeśli pompa jest odpowietrzona to w czasie ustawiania kąta wtrysku w czasie gdy tłok pierwszego cylindra dochodzi do górnega, martwego punktu w momęcie gdy ma nastąpić wtrysk paliwa musi go wycisnąć na pierwszej sekcji. jeśli się tak nie stanie to albo nie dałeś gazu na maksa, albo zapowietrzona pompa, albo awaria pompy.
KPK Kumurun Team

#76 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 październik 2011 - 23:14

stuki strzały z okilc głowicy... Paliwo drgnie na pewno, :lol: oczywiście wszystko tak jak kolega @seweryn pisze po wyżej, ale jest jeszcze jedna sprawa paliwo drgnie ale co drugi obrót koła zamachowego, bo żeby zakończyć cały cykl pracy potrzeba dwa obroty wału korbowego, i jeśli będziesz musiał powtórzyć obrót to pamiętaj ażeby obserwować dopiero za drugim obrotem koła. zamachowego.

#77 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 04 październik 2011 - 17:55

stuki strzały z okilc głowicy... ale seweryn napisal ze jeden obrot kola zamachowego (walu korbowego) ustawia tlok na 1 cylindrze zawsze w tej samej pozycji, a ty piszesz ze co drugi obrot jest pozycja GMP, jesli wiec ustawilem wg znakow rozrząd i wtrysk ale nie w GMP to moze dlatego mi pali nieco gorzej?
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

#78 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 październik 2011 - 18:29

stuki strzały z okilc głowicy... He he. Kolego bo tłok jest w tej samej pozycji ale pompa już nie. Widziałeś rozrząd i powinieneś zauważyć że zębatka na wale jest o połowe mniejsza niż ta na pompie. To silnik czterosówowy i pełny cykl silnika to dwa pełne obroty wału w czasie których tłok jest dwa razy w górze a wtrysk paliwa jest raz. Więc jak będziesz ustawiał kąt wtrysku to co drugi obrót wału będzie pompa tłoczyła paliwo. Wtedy trzeba patrzyć na pompe. Jak drgnie to do okienka i patrzyc gdzie są zmnaki. Jak nad kręską na okienku to pompa w strone silnika, jak pod to od silnika.
KPK Kumurun Team

#79 Share javman

javman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 04 październik 2011 - 19:08

stuki strzały z okilc głowicy...

Kolego bo tłok jest w tej samej pozycji ale pompa już nie


dokladnie o to mi chodzilo - co gdy ustawilem wtrysk w momencie gdy tlok jest w tej fazie gdy nie powinno byc wtrysku? mam nadzieje ze mnie rozumiecie? :)
_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
stuki strzały z okilc głowicy... Dzisiaj, 00:48
  •  

#80 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 październik 2011 - 19:27

stuki strzały z okilc głowicy... Rozumiem. Może troche zapiepszyłem bo zle się wyraziłem. Nie jesteś w stanie ustawić wtrysku gdy tłok jest w górze nie w tym momęcie co trzeba. Bo pierwsza sekcja pompy nie wyciśnie paliwa. A jak nie wycisnie paliwa to nie wiesz czy nastąpi to z odpowiednim wyprzedzeniem.
KPK Kumurun Team

Podobne tematy