Skocz do zawartości

Zdjęcie

pług akpil kilka pytań


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share audi80b4

audi80b4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 358 postów

Napisany 18 sierpień 2011 - 15:14

pług akpil kilka pytań sąsiad właśnie kupił pług akpila km 80 dzisiaj przywieźli mu na podwórko i w jego imieniu mam kilka pytań

1. do ustawiania czego służy pierwsze a od czego drugie cięgno
2. jak ustawia się w tym pługu pierwszą skibe
3. można ten pług do transportu ustawić na koło żeby był podparty czy tylko w górze bo ma 4 skiby i go troche unosi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
pług akpil kilka pytań Dzisiaj, 09:10
  •  

#2 Share rudemenes

rudemenes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. legnicki

Napisany 19 sierpień 2011 - 08:14

pług akpil kilka pytań 1. Pierwsze przy wieży od regulacji szerokości pierwzsej skiby, drugie od wieży od szerokości roboczej pługa
2. Patrz pkt.1
3. Nie

Do pługa na 99% była dostarczona instrukcja. Wystarczy przeczytać pierwsze 5 stron i wszystko jest tam ładnie i jasno wytłumaczone, opisane i rozrysowane. Wystarczy tylko zaglądnąć....

#3 Share audi80b4

audi80b4

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 358 postów

Napisany 19 sierpień 2011 - 15:12

pług akpil kilka pytań no właśnie nie ma instrukcji powiedzieli ze nie dostali jeszcze z akpila i jak dostaną to wyślą mógł być skserować ją jak masz i wysłać na maila z góry dzięki scholes18@wp.pl

Edytowany przez audi80b4, 19 sierpień 2011 - 15:14.


#4 Share ozon87

ozon87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 sierpień 2011 - 16:37

pług akpil kilka pytań rudemenes widze że posiadasz chyba pług akpil. Jaki to jest model km80 czy km180? Jak sie nim pracuje i najważniejsze czy radzi sobie z kukurydzą na ziarno?

#5 Share rudemenes

rudemenes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. legnicki

Napisany 22 sierpień 2011 - 10:31

pług akpil kilka pytań @audi80b4 - nie mam instrukcji do pługa obrotowego, ale postaram się te kilka stron zeskanować z instrukcji od kolegi i ci jutro przesłać. Nawiasem mówiąc - do swojego KMJ-a też nie dostałem instrukcji :)

@ozon87 - mam pług z Akpila, ale nie obrotówkę tylko jednobelkowy KMJ. To są praktycznie te same pługi. Nie różnią się niczym jeżeli chodzi o elementy robocze. Ciągam na razie 4 skiby rozkręcone na maksymalną szerokosć (4x48cm). Ciągam to Kubotą 9840 - na moich ziemiach (klasa od IIIb do V, gleby średnie) idzie jak burza. Nie orałem nim kukurydzy.
Kolega ma KM80 4 skiby i ciąga to proximą 105. Ma go od dwóch lat i to stąd wiem jak go ustawiać, bo pomagałem mu go ustawić do pierwszej orki.
Na ten pług się zdecydowałem po tym, jak widziałem, jaką wspaniała robotę robił u kolegi.
Do tej pory ciągałem stary pług grudziądzki - 4 skibowy, ale porównując go do KMJ-a to ten stary to redło a nie pług.
W KMJ-cie najwiekszą robotę robią śrubowe odkładnice. REWELACJA

Edytowany przez rudemenes, 22 sierpień 2011 - 10:32.


#6 Share massey4455

massey4455

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 sierpień 2011 - 20:07

pług akpil kilka pytań Witam. Jezeli chodzi o pługi tro tez mam akpila zagonowego jednobelkowego kmj...narazie podłożył 20 ha zużycia poza farba nie ma żadnego... bardzo leciutko idzie... tylko jeden kawałek robiłem na siew pod lucerne ciagnąłem go masseyem 4455 z rozstawem 5x44 dosc spokojnie dawał rade.... w porównaniu do starych tak jak kolega przedmówca wspomniał to jest całkiem co innego... nie tylko kryje sciernie ale i nawet łobode ponad pas u sąsiada zkryło co do deczka... odkładnice wygięte bardzo mocno odwracaja glebe dokładnie o 180 stopni i nie skibia na ciężkiej glebie tylko zostawiają jeden ciągnący sie pasek lepszy do dalszej uprawy.... Raz go wpuściłem na 25 cm w redzine traktor miał co robic ale [pług bez najmniejszych zastrzezen warty swojej ceny bo na wiosne z 4+1 dałem cos około 15 tys w agromie w lublinie. Jezeli chodzi o jakość i wydajnośc to w 100% polecam i zagonowe i obrotowe które tez swoja robote zrobią...

pozdrawiam

#7 Share rudemenes

rudemenes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. legnicki

Napisany 23 sierpień 2011 - 10:02

pług akpil kilka pytań @audi80b4 - poszło na maila.

@massey4455 - ja za swojego KMJ 4+1 dałem 17300 brutto z przedpłużkami. Czy Ty też miałeś przedpłużki ?? Czy mnie skroili ??

#8 Share massey4455

massey4455

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2011 - 12:23

pług akpil kilka pytań @rudemenes - przedpłużków nie mam... tylko dzioby na lemieszach( dłuta chyba) co do ceny to było jakies połtorej godziny targu i po kilkunastu telefonach kilka tysiaków zeszedł z ceny...;)

i tak wogóle to ten pług był jeszcze z 2010r..

Ale jakby nie patrzec to czy 15 tysiaków czy 17.3 to nie ma wiekszego znaczenia bo one są tego warte... polskie czesci Ci szybko pojda załużmy, to kupujesz orginały niemieckie fakt że drugie tyle kosztują ale 10 razy dłużej pochodza... z czesciami nie bedzie w przyszłości problemów bo to na licencji v&n

Jakby ktos zamierzał kupic jakis pług czy obrotowy czy zagonowy jednobelkowy to jestem pewny ze akpil kmj lub km180 bedzie o niebo lepszy od nowej unii grudziać... grudziądzkie pługi pierdolneły na łeb.. ida na ilośc nie na jakosc a cena coraz wieksza... moj znajomy kupił 5 lat temu nowy pług unii to powiedział ze to juz nie jest to co kiedyś a teraz?? zcieraja sie niesamowicie szybko, gnął pękają itd itp... wiadomo kiedys unia to był praktycznie jedyny producent polskich pługów które sie do czegioś nadawały. niestety to było kiedyś... lepiej kupic z mniej znanych firm które sie zaczynaja dopiero rozkrecać bo one z pewnościa nie chcą sobie popsuc reputacji na samym poczatku kariery...

pozdrawiam

Edytowany przez massey4455, 23 sierpień 2011 - 12:14.


#9 Share rudemenes

rudemenes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. legnicki

Napisany 24 sierpień 2011 - 06:39

pług akpil kilka pytań No to by tłumaczyło różnicę w cenie - przedpłużek chyba 500 zł kosztuje w katalogu.
Ja nie żałuję wyboru - na moich ziemiach sprawdza się wyśmienicie. Nawozy pod orkę, po orce agregat tylko na poprzeczki, rozgony i składy i praktycznie sieję agregatem uprawowo-siewnym w orane. Pole wygląda równo i dobrze uprawione.
Kolega z sąsiedniej wsi też kupił ten pług i jak wczoraj z nim rozmawiałem, to mówił, że jest dobrze :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
pług akpil kilka pytań Dzisiaj, 09:10
  •  

#10 Share massey4455

massey4455

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2011 - 17:00

pług akpil kilka pytań Jest dobrze.. widac ze to nie byle co no i cena tez niemała ale warto... to nie jest taka maszyna spod siekiery na której spawy lepiej mozna by w domu samemu zrobić niz niektórzy w "fabrykach"... zycze wszystkim i sobie jak najdłuzszego zywota pługów akpil szczególnie kmj, bo taki mam... pozdrawiam

#11 Share ozon87

ozon87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2011 - 18:40

pług akpil kilka pytań A może wypowie się ktoś kto posiada model km180. Chodzi o to czy dobrze sobie radzi z kukurydzą na ziarno.

#12 Share massey4455

massey4455

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 sierpień 2011 - 19:24

pług akpil kilka pytań Oczywiście nie mam km180 tylkko kmj ale to to samo tylko że jeszcze skiby na górze... Powiem tak skoro połtora metrową łobode odwraca bez śladu i bez zapycahnia.. żadna słoma i leżące zboże nie jest mu wyzwaniem to i kukurydze powinien ładnie przyorac i nie powinien sie pchac... po podkładaniu 20 hektarów zapchał mi sie tylko raz przy tależu z tyłu w leżacym zbożu na poprzeczniaku gdzie wszystko z cłaej długości sie wyciaga... w porównaniu do starych grudziackich to na poprzeczniaku w ścierni zapychały sie co 3 metry max... napewno bardzo dobrze bedzie krył kukurydze, ale jeżeli niedajboże by sie pchał w co szczerze watpie, to juz trudno bedzie znależć lepszy pług... on już i tak jest bardzo wysoki... wyższy bedzie trudno... takie jest moje zdanie... zawsze można kukurydze pociać ale to dodatkowe nakłady a w dzisiejszych czasach to chyba nikomu sie nie usmiecha..

aha i jescze jedno.. jakby sie pchał to najpierw przy tylnym telerzu który cały czas jest w robocie... są trzy wyjścia(sam doświadczyłem)
pierwsze: (talerz zawsze musi byc odsuniety od skiby o jakies 10cm... czyli tak jak fabrycznie najczesciej jest).... musisz go ustawić wysuwając go maksymalnie do przodu i jednoczesnie jak najgłebiej pokombinuj to ci wyjdzie- musi być przed skiba zeby za talerzem była jeszcze luka do skiby

drugie- wystawiasz go maksymalnie za skibą czyli na maksa do tyłu i tez dośc głeboko wtedy skiba sobie odrywa co może a talerz docina i równa rzucając to wszystko w bruzde..

trzecie- jakby było naprawde źle to go wypier*** i tylko do odorywania zakładaj...

ja próbowałem dwa pierwsze ustawienia i jest dobrze... tak sie nie powinno pchać...

pzdr

Edytowany przez massey4455, 24 sierpień 2011 - 19:30.


#13 Share rudemenes

rudemenes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. legnicki

Napisany 25 sierpień 2011 - 07:26

pług akpil kilka pytań @ozon87 - w którymś z numerów RPT było opisane, jak KM180 radzi sobie w polu po kukurydzy na ziarno. Pamiętam, że współpracował z 6-garowym Belarusem. Z tego co pamietam, to nie było żadnych problemów.

#14 Share chwiolas

chwiolas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Kalisza

Napisany 08 wrzesień 2011 - 11:07

pług akpil kilka pytań A ciekawe czy km-80 dałby rade przyorać kukurydze na ziarno??

#15 Share opel5

opel5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 24 styczeń 2014 - 13:42

pług akpil kilka pytań chcialbym dowiedziec sie na temat AKPILAKM.80 i pluga AGRO-MASZ resor ktory byscie polecili cena jest podobna chodzi mi o nowy i jakie ma on usterki . DZIEKUJE za odpowiedzi porade.

#16 Share turion23

turion23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2014 - 17:28

pług akpil kilka pytań panowie co polecacie bardziej pług akpila 4+1 czy może staltecha 4 skibowego.oba są w podonych cenach 300zł różnicy.agregat mam ze staltecha i jak na razie nie narzekam.

panowie co polecacie bardziej pług akpila 4+1 mix-40 czy może staltecha u-170j 4 skibowego.oba są w podonych cenach 300zł różnicy.agregat mam ze staltecha i jak na razie nie narzekam.

#17 Share reno82

reno82

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2014 - 18:32

pług akpil kilka pytań Akpil mix 40 jak za tą cenę jest bardzo dobry ,ładnie kryje resztki ,tylko lemiesze nie są zbyt trwałe,wystarczają na zaoranie ok 70 ha ,ciekawe czy można założyć lemiesze z dłutami do tych pługów ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
pług akpil kilka pytań Dzisiaj, 09:10
  •  

#18 Share SKORPION1

SKORPION1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie
  • Zainteresowania:Piłka nożna oraz nowinki w rolnictwie

Napisany 03 listopad 2016 - 20:51

pług akpil kilka pytań

Witam mam pytanko odnośnie ustawienia pługa akpil km 80 , tj. chodzi mi o długość śrub tych rzymskich na jaką muszą być rozkręcone , bo za nic nie mogę dość z ustawieniem jest ustawiony 4*40 współpracuje z zetorem forterrą 95 



Podobne tematy