Polecane posty

jamakazi    0

Witam

Od jakiegoś czasu siedzi mi w głowie założenie turbo do mojego ferdka 255.

Tylko tu pojawia się pytanie.

Czy nie zniszczy mi się silnik, nie strzeli nic w nim?

Jakie musi być ciśnienie doładowania bezpieczne dla silnika?

Czy istnieje szansa na dostanie dobrego turbo za niewielką cenę?(mam w pobliżu szrot samochodowy i złomowisko ale nie mam czasu tam pójść)

Czy muszę coś przestawiać na pompie wtryskowej?

 

Liczę na szybkie i konkretne odpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafi93    3

Szkoda tego silnika , za delikatny na to , drogo kosztowały by cie potem remonty , myślę że nie warto . ;)

A no i dawkę paliwa też wypadało by zwiększyć , by zwiększyć moc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie na ten temat jest takie, że z g*wna bicza nie ukręcisz. Te silniki nie były i tak za mocne, bo jak dostał w d*pe to trzeba było na planowanie głowicy jechac. Poza tym moc w pole wystarczała, nie wyrabiała trakcja. Z ktorego roku ten MF ? 80 coś?? Za dziad troche na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    30

Widziałem trzycylindrowego perkinsa z turbo w landini 6060(60KM) i wyglądał identycznie z tym z 255. A kultura pracy tego silnika - poezja, jak porządna czwóreczka


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf4270    0

Ja w swoim mf 255 mam zalozona pompe paliwa od cztero cylindrowego mf jedno wyjscie z pompy jest zaslepione a moc jest znacznie wyzsza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
Szkoda tego silnika , za delikatny na to , drogo kosztowały by cie potem remonty , myślę że nie warto . ;)

A no i dawkę paliwa też wypadało by zwiększyć , by zwiększyć moc .

i tu Cię zaskoczę.

w PL MFa 255 produkowano jako ursusa 2812 (MF235) i 3512, w Pakistanie jako MF240. Produkowano też mocniejszą wersję tego ciągnika - ten sam silnik+turbo itp ale miał oznaczenie MF260 (MF260 mial też 4 gary ale był produkowany w latach 80tych). Poszukaj o nim info na tym forum.

 

Skoro więc fabryka wypuściła taki silnik z turbo więc bajeczki że szkoda tego silnika .....


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

wszystko ładnie pięknie, ale silnik doładowany nagrzewa się szybciej i więcej, więc aby nie zajechać silnika trzeba by założyć dużo większą chłodnicę, chłodnicę oleju itp bajery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

dzięki wszystkim za odpowiedzi.

jednak zrezygnuję, ponieważ mechanik mi powiedział że skoro mam aluminiowy kolektor dolotowy to musiałby być wyszlifowany żeby się nie robiły zawirowania powietrza i żeby go nie rozsadziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bitbit    1

co to za mechanik hehe żeby kolektor rozsadziło niewiem jakie by musiało być ciśnienie hehe

ok ja mam od 2,5 roku w swoim MF 255 turbo i jest o wiele mocniejszy moim zdaniem to jest świetna sprawa silnik równiej pyka jak 4 i fajnie wkręca się na obroty.

Polecam fajna sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Mf wypuszcał wersje tego silnika z turbo. Moc wynosiła od 52 do 60 KM. Mf 355 i 360. Nie wiem czy były tam inne wały i korby ale konstrukcja wytrzymywała. Ciśnienie doładowania wynosiło 0,6 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

każdy silnik ma jakieś naddatki mogę powiedzieć na przykładzie samochodów bo ten tuning nie jest ni obcy. np 1.8 turbo o mocy 150 koni wytrzymuje moce rzedu 3300 koni bez zakucia przeguby wytrzymuja do 400 koni i tak dalej ale fenomenem jest nissan który seryjnie ma moc 240 koni a wytrzymuje 650 po tuningu. koszt uturbienia jest duzy profesjonalne firmy w zaleznosc od marki zycza sobie od 10 tys do 40 wiec lepij sie oplaca zrobić swap do wiekszej wersji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bitbit    1

turbo mam od silnika 1.9 tdi z silnika od audi z mojego audi hehe bo przerabiałem turbo w audiku na mocniejsze i wpadłem na pomysł zrobienia MF turbo

małe tyrbo szybko się wkręca to jest dobre bo nie masz turbo dziury

A i musiałem rozwiercić wlot turbiny by ne dawał oporu spalinom i jeszcze jedno od audi b4 1.9 tdi pasuje turbo nawet na śruby od kolektora

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogus56    45

Mógłbys tylko nad dolotem popracowac przy masseyu bo z tych starych rur to kiepsko wyglada. Jak chodzi ferdek z turbo ? jest odczuwana różnica ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bitbit    1

te stare rury właśnie śą zmieniane na rury z edelstali kwasoodporne i będą ładne :D mocy przybyło i to sporo dobre jest to że ferdek ma połączenie kolektora dolotowego z pompą wtryskową i sam zmienia sobie dawkę paliwa im więcej dasz mu wiatru on i tak sam się dostosuje. Podczas pracy ciężkiej nie ma spadku obrotów tak jak to było wczesniej

ja polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj