atomik

wszystko o ursusie 4512/4514

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas2909    4

Ja posiadam Ursusa 4512 od 10 lat i mogę coś o nim powiedzieć ciągnik zwrotny co często się przydaje. Co do mocy to nie jest źle ale na lepszych ziemiach w 3 skibowym pługu ma co robić. Oszczędny to jest tak średnio chociaż zależy w czym. Komfort pracy jest w miarę okej. Ciągnik ma dość lekki tył dlatego dobrze byłoby rozejrzeć za tylnymi obciążnikami. Mój jest z 97r. 2500mth i jak dotąd wymienialiśmy pompkę paliwową, robiony był rozrusznik, 2 akumulatory i mocowanie cięgła się wyrwało. Ogólnie ciągnik warty polecenie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ja mam 4512 juz 3 rok, wspaniały ciągnik, strasznie oszczedny(z prasa zwijka zbiornik 65 litrów starcza w zupełności na 12h pracy) bezawaryjny, jedynym minusem jest to ze w zimie cięzko mu na jednym akumulatorze zapalic ale da sie temu zaradzić... teraz mam zamiar kupic 5314 bo naprawde ta seria swietnie sie spisuje, zrywne, zwrotne traktorki.cena ich jest troche wygórowana ale warto go mieć... polecam ten sprzęcik;)

To super oszczędność? mój ciagnik ma 20km więcej i podobnie spali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tiger3952    8

Powiedzcie mi czy 4512 poradzi sobie w beczkowozie 5000l i czy dolny zaczep w nim wytrzyma, w prasie metal fach z rotorem, oraz w kosiarce bębnowej 2,1m ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Wszystko zależy od warunków.

Przy beczkowozie da radę jak nie będzie błocka.

Prasa zapewne walcowa? Jeśli tak to dla porównania Zetor 7711 z prasą DF Unia walcową bez docinacza strasznie się poci i to nie robota takim zestawem [mowa o sianokiszonce]

A kosiarka, hmm, ja mam pod 4514 bębnową 1,85m i idzie dobrze, tylko musi być siłownik do składania bo samym podnośnikiem nie idzie jej podnieść w czasie pracy [koniec kosiarki idzie po ziemi].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rk1    5

Posiadam tego Ursusa od dwóch lat jak narazie sprawuje się dobrze choć brak przedniego napędu czasmi utrudnia życie. Jeśli chodzi o moc to po 66km spodziewałem się trochę lepszego uciągu ale to może być spowodowane tym, że mam dość wąskie koła ( traktor nie pracuje w pługu tylko go testowałem ). Przy wywożeniu obornika jesienią ( rozrzutnik ok. 6-7t) chodził dość dobrze, ale gdy popadał deszcz to masakra, trzeba było przepiąc do farmtracka 675dt. Ogólnie oceniam ten traktor jako dobry świetnie pracuje w opryskiwaczu i rozsiewaczu nawozów co było większym problemem dla sprzedanego ursusa 3512 podnośnik słabszy. Żałuje tylko, że nie zostawiłem sobie obciążników od 3512 bo jak załaduję pełen rozsiewacz to trochę przód unosi jeśli ktoś posiada obciążniki to z chęcią kupię po rozsądnej cenie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plimk    0

Posiadam ursusa 4514 z roku 2005.

Nie posiadam żadnych instrukcji co do obsługi traktora, więc mam kilka pytań:

1. Gdzie jest gałka od włączenia i wyłączenia przekaźnika (np. do rozrzutnika)?

2. Gdzie wlewa się olej do pompy podnośnika, na miarce (z prawej strony od siedzenia) pokazuje prawie nic. Podnośnik działa prawidłowo, a wywrotka nie.

3. Którą dzwignią wlącza się i operuję wywrotką?

4. Do czego jest ta rączka z lewej strony od kierownicy, bo z prawej strony jest ręczny gaz.

5. Jaki olej najlepiej wlac tam do tej miarki z prawej strony siedzenia?

6. Jak włączyc górne przednie i tylnie halogeny? Te na kabinie na zewnątrz.

7. Do czego służy ten przesuwak + i - na podłodzę z prawej strony siedzenia?

Jeśli ktoś ma książeczkę napraw do 4514 lub coś podobnego proszę wysłac na e-mail: przemek.formella@gmail.com

Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    11

Jest taka wajcha taka sama co jest od włączania napedu przedniego ;D Jak siedzisz to na lewo zaraz przy siedzeniu przy wajchach od kipru ;D

A olej do podnośnika wlewa sie z tyłu przy podnośniku

Edytowano przez miles4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plimk    0

Ok, znalazłem gdzie się zatrzymuję wałek.

A co do oleju, mógłbyś dokładniej opisać miejsce, gdzie przy podnośniku? Po środku czy z boku? Bo dalej nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Olej do podnośnika wlewa się przez korek który znajduję się po lewej stronie przy dźwigni zmiany biegów.

Do całej skrzyni + tylni most wchodzi 42kg/l oleju. Jaki? Wszystko zależy jaki był poprzednio, ale jak co dopiero kupiłeś ciągnik to wymień ten olej bo nie wiadomo co tam w środku jest. Ja do skrzyni i hydrauliki stosuję Agrol-U.

 

Ciągnik ma sprzęgło dwustopniowe suche, jeżeli chcesz włączyć WOM to wciskasz sprzęgło do końca i po lewej stronie siedzenie masz dźwignię która przesuwa się tylko do tyłu, to jest dźwignia WOM'u.

 

Co do wywracania przyczepy, nie wiem jak masz to tam rozwiązane bo w późniejszych modelach było trochę inaczej, ale trzeba pod siedzeniem przełączyć tą małą dźwigienkę w prawo [patrząc z góry] i ustawić dźwignię podnośnika na "stały wydatek" [w nowszych może tego nie być, więc nic nie trzeba ustawiać] i po lewej stronie masz 2 dźwignie od rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej.

 

Co do rączki z lewej strony kierownicy to nie wiem co to, bo nigdy tam niczego takiego nie widziałem.

 

Halogeny najczęściej są włączane przyciskami w górnej półce kabiny- powinny być po prawej stronie.

 

Suwak z + i - to regulacja szybkości opuszczania podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

Potrzebuje znać wartości przełożeń skrzyni biegów, zwolnic i przekładni głównej 4514 ewentualnie 4512. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie to mogę znaleźć/ lub napisać tu jakie to wartości? W instrukcji którą posiadam niestety tego nie ma..

Edytowano przez zzk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Już podaję co mam.

 

Przełożenia:

 

a) skrzyni przekładniowej

 

1 bieg, wersja A- 5,51, B- 5,51, C- 4,75

2 bieg, wersja A- 3,75, B- 3,75, C- 3,23

3 bieg, wersja A- 2,75, B- 2,75, C- 2,37

4 bieg, wersja A- 2,05, B- 2,05, C- 1,76

wstecznego biegu ®, wersja A- 4,04, B- 4,04, C- 3,48

 

A- wersja z reduktorem N i przełożeniem stałym skrzyni przekładniowej 1,87:1

B- wersja z reduktorem W i przełożeniem stałym skrzyni przekładniowej 1,87:1

C- wersja z reduktorem W i przełożeniem stałym skrzyni przekładniowej 1,61:1 (28km/h)

 

b ) reduktora

 

niskie (L), reduktor normalny (N)- 4,000, wzmocniony (W)- 4,090

wysokie (H), reduktor normalny (N)- 1,000, wzmocniony (W)- 1,000

 

c) tylnego mostu

 

Przełożenie: koło talerzowe- wałek atakujący- 3,454

 

d) zwolnic

 

Przełożenie- 3,143

 

Informacje pochodzą z instrukcji obsługi ciągnika Ursus 4512, wydanej w 1990r. nr publikacji 1666 618M2

 

Jeśli pomogłem, proszę o kliknięcie w zieloną strzałeczkę po prawej stronie postu :)

Edytowano przez kris14
  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zzk    2

@kris14 dziękuje za odpowiedz. Niestety w strzałeczkę jeszcze nie mogę kliknąć(za mała ilość postów) ale jak już będę mógł to na pewno to zrobię.

 

Poszukuję jeszcze informacji co do średnic wałków sprzęgłowych zewnętrzna dla stopnia pierwszego oraz zewnętrzna i wewnętrzna dla stopnia drugiego w pobliżu wielowypustów. Czy ktoś orientuje się może gdzie taki informacje można znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Gdy jeszcze Ursus był w Warszawie na 100% taką informację otrzymałbyś u nich, ponieważ tam mieli dokumentację do 4514, ale czy w Lublinie to mają- nie wiem. Można zadzwonić.

 

Ewentualnie po numerach katalogowych w hurtowniach części popytać i pomierzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Kolego zzk idź do sklepu Agromy i pomierz wałki sprzęgłowe na tarcze 1 i 2 stopień od 3512 to samo jest w 4514 t widzę ze meczysz moich kolegów i du... nie chce się ruszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiekpp9    0

Mam ursusa 4514 od 3 lat 4 plugi ciaga bez problemu agrgat 2.7 na biegach szybkich ogolnie ciagnik ok spalanie super zetora bije na glebe jedynie mialem problem z podnosnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    208

Witam jak w Ursusie 4514 jest rozwiązane podłączeni lamp przednich w atrapie?

chodzi mi o to że jak ściąga się przednią atrapę to czy są jakieś kabelki i trzeba je wypiąć z kostki czy

jest płytka ze stykami i poprostu się ściąga!! Pytam bo mam MF690 a to ponoć bardzo podobna konstrukcja i oryginalnie była płytka ze stykami ale ktoś podpiął przez ostkę i za każdym razem trzeba ją rozpinać i chciałem przerobić to tak jak było w oryginale.

Edytowano przez solek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

W Ursusie 4514 są styki, przy ściąganiu atrapy z przodu nie trzeba nic rozłączać.

 

http://sklep.techrol.com/catalog/product/id/33795 to przykręcasz do atrapy

 

http://sklep.techrol.com/catalog/product/id/4299 to do ramy maski

 

Gdyby linki nie działały [bo czasami na ich stronie jest problem z linkami] tutaj masz stronę www sklepu http://sklep.techrol.com/ i nr katalogowe tych części:

Wtyk przylacz.refl. 1673005m92

Gniazdo przyl.refl. 1673004m91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
solek01    208

Dzięki i umnie w MF jest cos podobnego tylko własnie brakuje gniazda tak wiec podmienie sobie od ursusa i bedzie ok.

 

A jeszcze pytanko jakiego typu hamulce ma 4514: mechaniczne, hydrauliczne czy pneumatyczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Mechaniczne, tarczowe mokre.

No i pneumatyczną instalację do hamowania przyczep :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hak9231    0

Ja mam 4512 i jest to najlepszy ciągnik jaki dotychczas miałem!

Silny ciągnik noo moze troszkę brakuje mu tego napędu ale bez też Fajnie se daje rade :D

Polecam GO!

Przy zakupie zwróć uwage na pompę hydrauliki zewnetrznej :)

Pozdrawiam ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerry92vf    0

-- połączono --

 

Mam takie pytanie: co sądzicie o ciągniku ursus 4514?? jakie są jego wady i zalety??

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Jako użytkownik to mogę powiedzieć że oszczędny, dosyć niezawodny [tzn nigdy nie było tak żeby z pola sam nie zjechał ;) ] ale ciężko odpala w zimie, beznadziejne sterowanie hydrauliką zewnętrzną, uboga przekładnia.

Jako osoba która musi coś w nim pogrzebać beznadziejny dostęp do osprzętu przy silniku- tzn sprężarka, pompa układu wspomagania, pompa podnośnika- to przerabiałem i nie chcę tam wracać.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GREMLIN    2

-- połączono --

 

Mam takie pytanie: co sądzicie o ciągniku ursus 4514?? jakie są jego wady i zalety??

 

Kup sobie rocznik przed 2000 jeszcze cały wyprodukowany w Polsce bo potem co robili już nie można nazwać tego ursusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj