atomik

wszystko o ursusie 4512/4514

Polecane posty

kris14    267

No więc dzisiaj zajrzałem jak polecił mi kolega @tomek73 do środka, rozebrałem kabinę i ściągnąłem korpus podnośnika i takiego czegoś jeszcze nie widziałem :blink:

Wyrwało się ramię wału podnośnika a trzpień między ramieniem a tłokiem i kawałkiem odłamu wpadł w dyferencjał [na szczęście nic się nie tam nie stało :huh: ].

Trzpień i kawałek odłamu udało się wyciągnąć po demontażu wałka WOM i osłony wałka w tylnym moście.

 

Podnośnik nie podnosił do końca bo brakowało już tłoka który zapierał się bezpośrednio o urwane ramię wału.

 

Tłok ma uszczerbki i wyłamane pierścienie, trzeba kupić nowy, tak samo jak ramię wału.

Od razu kupujemy siłowniki wspomagające TUZ żeby odciążyć te elementy w przyszłości.

 

Mam pytanie, czy części w fabryce Ursusa można kupić osobiście na miejscu? Jest tam jakiś dział z częściami?

Tak samo czy zestaw wspomagający TUZ można kupić w fabryce od ręki?

 

Jak tak to w pon. tam podjadę po to wszystko :D

 

PS: fotki

fotka 1

fotka 2

fotka 3

fotka 4

fotka 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pokorny    5

Witam; zastanawiam się nad zakupem 4512 i może ktoś mi podpowie jakie są jego bolączki, na co zwracać uwagę przy oglądaniu tego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tak myślałem że to będzie coś z tłokiem i trzpieniem.jeszcze jak powiedziałeś że jak podnosi to ciągnik zaczyna jechać??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tak, bo te ramię wału było wykruszałe i lekko wygięte do tyłu i wadziło o talerz dyfra i stąd się koła kręciły hehe.

Ale wszystko już wyciągnięte i przygotowane pod montaż nowych części.

Jutro z samego rana telefon w rękę i będę szukał :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

To i ja może się podepnę, u mnie jest podobnie. lecz podnośnik podnosi do końca. Wystarczy wajchę podnieść do połowy i ramiączka na samej górze (a nie jak wcześniej że wajcha na maxa to i ramiączka na maxa). Lecz gdy opuszcze, to ramiączka się nie opuszcza. Dopiero jak docisne dociążanie to ramiączka idą na sam dół. Co zrobić aby było normalnie??

 

Być może ciśnienie na pompie jest za duże i tak się dzieje, bo ja teraz zmontowałem podnośnik, odpalam ciągnik i od razu podnośnik idzie do góry.

Majster się teraz tym zajmuje, mówił że ciśnienie za duże na pompie i dźwigienka pod podnośnika nie domyka zaworu i przez to sam podnosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sanexx3    0

wracajac do mojego problemu to wbrew pozorom pompa paliwowa padla-cos sie rozszczelnilo w srodku i dlatego tak dziwnie tracil moc naprawa kosztowala 150zl i moj ursus w koncu idzie jak moj ursus :D:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezes561    0

Koledzy ja mam 4514 deluxe wersja eksportowa 90km to dopieru idzie muwie wam..ma ktoś taki sprzęt to wie co to jest według polskiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

POMOCY

Panowie mam problem z podnośnikiem w 4514. Ostatni raz chodził z kombajnem buraczanym, zbiornik buraczany był pusty opuscilem podnosnik i za 2 minuty chce znów podniesc i nic. wogole nie reaguje na nic. podnosik zadnej reakcji i kiper tak samo nic nie reaguje :D Zadnego przeciazenia nie było wiec nie mogło być uszkodzenia tłoka lub tłoczyska. Dzwignie obie sa w porzadku i nic. Jaka moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Sprawdź najpierw czy i jak chodzi drugi stopień sprzęgła, jeżeli WOM nie działa, to i pompa nie ma napędu, bo czerpią z go jednego źródła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaz    0

Sprzęgło 1 stopniowe w 4514 niemożliwe nie ma w ogóle takiej opcji.

Na pewno masz źle wyregulowane i oba stopnie biorą jednocześnie dlatego wydaje się jakby było jednostopniowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaz    0

Jeżeli na włączonym silniku i sprzęgło do oporu tryby zgrzytają to do regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

a mnie tam interesuje drugi stopien ursus smiga 15 lat na jednym stopniu i napewno posmiga drugie tyle :blink: tylko mnie interesuje sprawa podnosnika a dokładniej przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam inne pytanko. Słyszeliście o pompach olejowych zakładanych na tylny WOM? Bo był u mnie mechanik z warfamy do tura4 na ursusie 4514 i mówił zeby kupić sobie taką pompę i tura pod nią podpiąc to podobno śmiga wszystko cacy na wolnych obrotach silnika. Szukałem w necie ale nie znalazłem. Moze ktos z was mial z taką kontakt, jesli tak to prosze o linki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki za linka, ale tamte mają troche za mała wydajnośc, ja chce kupić cos w granicach 70-80l/min. Jakiej furmy pompe kupic zeby dlugo pochodziła? Znacie dobrych producentów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj