Skocz do zawartości

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 sierpień 2011 - 06:35

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Witam po załozeniu turbiny do mojego c385 wszystko było dobrze pod pełnym obciąrzeniem ciśnienie doładowania turbiny dochodziło do 0,6-0,7 bara nawet przy jezdzie pod górkę pustym ciągnikiem po raptownym dodaniu gazu ciśnienie podskakiwało. Ale teraz co raz to jest gożej ciśnienie doładowania maleje teraz max jakie osiąga to 0,4bara i ciągnik już nie ma takiej mocy. po wyjęciu turbiny i jej oględzinach wydaje się ze jest wporządku luzów brak łopatki wirników nie wydarte lekko się kręci. I tu moje pytanie czy przyczyną tego moze być pompa wtryskowa bo z rana jak jest trochę chłodniej to cięzko odpala a jak się rozgrzeje to słychać z niej takie jagby dzwonienie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Dzisiaj, 19:14
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 październik 2011 - 06:15

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Widzę ze zainteresowanie moim tematem znikome ale to nic bo temat nieaktualny.Włożyłem nową pompę wtryskową z korektorem i efekt ładnie chodzi równo dobze pali nie to co na starej ale niema wogule siły do 1500 obrotów to wogule mół się zrobił ledwo rusza z miejsca przy około 1800-1900 już coś tam ciągnie ale ne tak jak na starej pompie.Czy to moze byc zle wyreulowana nowa pompa wtryskowa czy moze turbe jest nic niewarte?

#3 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 15 październik 2011 - 08:08

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Kolego to z pompą pewnie jest coś nie tak a może początek wtrysku źle ustawiony. Ja borykam się z podobnym problemem w 16 wiem że nie jedna 12 ma leprze przyspieszenie o ile można to tak nazwać . Wymieniłem turbo jest lepiej ale to nie to. Pompa wiele razy była u mechaników i w sumie nic zawsze jest tak samo lub gorzej kiedyś jednego pytałem dlaczego jeden silnik ma zryw i jest żwawy szybko wchodzi na obroty a inny się muli. Tamten stwierdził że tak to już jest wiec widać kompetencję łopaty która stoi przy stole i coś tam kręci zero innowacji. Po tych doświadczeniach śmiem twierdzić że jak się uda albo się z jakiegoś powodu dobrze ustawi albo źle i łopata nie wie dlaczego. Znajomy brał po regeneracji takie pompy wymienił chyba ze 4 szt zanim trafi na dającą odpowiednia kulturę pracy. Dla przykładu ma c360 org silnik był mułem bezsilnym palił morze paliwa w końcu rozpadł się wywalił kopyto. Po tej awarii wsadzono motor po naprawie głównej stary oddano. Ten „nowy silnik” też miał dziurę w bloku dlatego nie trzeba było dopłacać ca blok. Sprzedawca stwierdził że to na nic nie wpływa więc taki został kupiony. Efekt jest taki że silnik pracuje wspaniale mało pali jest mocny szybko wchodzi na obroty praktycznie żaden perkins 3p tak się nie zbiera. Moim zdaniem to zasługa dobrej pompy.

#4 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 październik 2011 - 08:36

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Przerabiałem ten temat w 1224. Ile pomp zmieniałem i się naustawiałem a porządnego efektu nie było.Walczyłem z tym z trzy lata.Jest fakt żeby ktoś dobrze pompę zrobił to trzeba mieć szczęście. Jedną trzy razy wyciągałem w ciągu dwóch dni i woziłem do gościa żeby ją dobrze ustawił. Dopiero za 3 razem przy mnie założył ją na stół i się okazało że 4 sekcje dają dobrze a dwie dużo mniej, a silnik nie równo pracował i się grzał.Znalazłem pompiarza z 70 km ode mnie i on dobrze robił ale wpadki też mu się zdarzały.

Ale mimo tych regulacji nie chodziła dobrze. Zmieniałem koła rozrządu na wałku i pompie i też nic.Raz przerobiłem koło na wałku rozrządu,wypiłowałem nowego klina ale nie odpaliłem bo zawór blokował tłok.

Wszyscy mówili czego szukam przecież on jest dobry i szukam dziury w całym. Ale ja się nie podawałem.

Wkurzyłem się i zmieniłem koło na wale korbowym i wszystko się uspokoiło.Ciągnik porządnie chodził mało palił i miał siłę i się nie grzał.

Więc winne było koło rozrządu na wale korbowym.

#5 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 październik 2011 - 12:25

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki A co było nie tak z tym kołem rozządu na wale ja jak wstawiałem nową pompę to musiałem wstawić spżęgiełko od 60 bo na orginalnym nie pasował zapłon. Jak temperatura spadła do około 0 to i na nowej ledwo pali bez podgrzania świecy płomieniowej (bo taką mam zamontowaną) niema szans odpalenia. Już mi ręce opadają ile ja w ten ciągnik zainwestowałem a on tak samo chodzi. Znajomy mechanik mówił zeby zmierzyć kompresję.

Edytowany przez gintek, 23 październik 2011 - 17:43.


#6 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 październik 2011 - 17:13

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki U ciebie to chyba nic wspólnego nie będzie miało. Chodziło mi o post leszekd.

U ciebie to będzie źle zrobiona pompa wtryskowa.

#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 październik 2011 - 17:37

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki jak moze być źle zrobiona pompa jak to jest nówka czeska orginał motorpal prosto ze sklepu na gwarancji to już jeśli nowej pompie nie mozna wierzyć to ja już niewiem

#8 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 październik 2011 - 18:13

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki To radził bym ci podjechać do jakiegoś pompiarza i pożyczyć pompę na sprawdzenie.Mi pompa ze sklepu wytrzymała 600 MTH. , i też miałem problem z ustawieniem zapłonu na nowej.Pochodziła parę lat i po paru remontach pompiarz mi ją wymienił na inną do miał jej dość.nawet ustawić było ją ciężko bo miała jakieś nie typowe podkładki regulacyjne inne.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Dzisiaj, 19:14
  •  

#9 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 październik 2011 - 19:22

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki no ale u mnie tak samo palił na starej i teraz na nowej ale na nowej ładniej cyka niż na starej do porównania dodam ze moja 40 chociaż ze dymi jak parowóz to raz przekręci rozrusznik i już chodzi a pompa napewno nie jest już w najlepszym stanie. jeszcze sprawdzę w 80 kont otwarcia zaworów ale jeśli i tam wszystko wporządku to zostaje tylko pomiar kompresji

#10 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 listopad 2011 - 07:25

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki No i problem ciężkiego palenia na zimnym silniku po częsci rozwiązany przyczyną była słaba kompresja spowodowana przez zapieczone zawory które nietrzymały kompresji a powodem tego zapewne było brak luzu na niekyórych zaworach tylko niewiem jakim cudem ten luz zniknął bo wszystko było ustawione idealne. ale to nie wpłyneło zbytnio na poprawę wydajnosci trbiny i pozostaje teraz już tylko wymiana na inną ale jaką dodam ze orginalna turbina odpada ze względu na duze koszta. Ciekawe czy od zetora proksimy nie byłaby dobra gabarytami pasowała by idealnie w to miejsce między bakiem a chłodnicą a cenowo jest mało co droższa od orginalnej do ursusa.

#11 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 11 listopad 2011 - 07:46

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki koledzy a mieliście kiedyś taki przypadek żeby wam urwało wałek w pompie mnie w 12-stce właśnie urwało pompiarz niby mówi, że tak się dzieje w nich

#12 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 11 listopad 2011 - 09:12

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Ja tak miałem nawet dwa razy w roku. Wina była wałka na kole w rozrządzie. Po założeniu nowego tak się zaczęło dziać.. Ale są takie przypadki.Przeważnie w 12.

#13 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 listopad 2011 - 10:22

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki mi się też raz urwał w c385 podczas kultywatorowania mokrego pola

#14 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 11 listopad 2011 - 14:16

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki chyba mokre pole nic tu nie ma do tego po prostu materiał badziewny i urywa :( a kolego z tym wałkiem w ciągniku to co krzywy był i miał bicia ??? bo ja też ten wałek muszę wymienić bo już ząbki nieźle przytarte:( i luz też tam minimalny to od razu się zrobi a powiedzcie mi jeszcze jedno podczas ściągania koła pasowego zauważyłem że jest na wale mały luz wzdłużny. najprawdopodobniej jest to związane z tymi pierścieniami oporowymi i teraz pytanie do was aby te pierścienie wymienić to wystarczy ściągnąć panewki główne czy jeszcze trzeba rozjeżdżać i koło zamachowe ściągać robiłem to kiedyś tam tz wymieniałem wał, ale zabij nie pamiętam

#15 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 11 listopad 2011 - 15:35

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Prawdopodobnie był krzywy. Później założyłem jakiś stary z starymi łożyskami i było dobrze. To że jest jakiś luz to niech będzie.Nowe sprzęgiełko założyć. Ja wałek zmieniłem bo mi nakrętka się odkręciła na kole rozrządu.

Co do pierścieni to tylko miskę ściągnąć i panewkę przy kola zamachowym.Wyciągnie się tak.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki Dzisiaj, 19:14
  •  

#16 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 11 listopad 2011 - 16:54

Pompa wtryskowa a ciśnienie doładowania turbosprężarki dzięki za odpowiedź :) a co do tego wałeczka u mnie bardzo ścięte zęby muszę zmienić bo duży luz mimo nowego sprzęgieł-ka no i nie będzie za równo chodził silnik niestety. Dziękuje za odpowiedzi

Podobne tematy