Zaloguj się, aby obserwować  
Pioto1904

Pasy napędowe Rekord

Polecane posty

Pioto1904    0

Witam. Miesiąc temu kupiłem Rekorda i mam problem z pasami napędowymi. Przy maksymalnym opuszczeniu skrzyni bezstopniowej w dół pas łączący silnik ze skrzynią bezstopniową jest napięty jak struna a pas łączący skrzynie biegów z skrzynią bezstopniową jest bardzo luźny. Po podniesieniu kołą do góry sytuacja się odwraca. Skrzynia bezstopniowa jak i pasy są nowe. Nie wiem już co może być nie tak. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Pioto1904

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAME100    0

Prawdopodobnie masz zuzyta przekladnie bezstopniowa, sciagnij pasy i zobacz czy tarcza srodkowa (przesuwna) ma luz, jezeli tak to musisz to zregenerowac to np. u dobrego tokarza lub wymienic na przekladnie po regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie dobrze by było dla ciebie gdyby przyczyna podana przez kolegę wyżej się sprawdziła. Ale czy tarcza środkowa nie ma luzu i tak musisz sprawdzić. Poluzuj pasy maksymalnie i wtedy będziesz mógł to ocenić. Jeśli nie wyczujesz nic to po prostu napnij je mocniej, być może to wystarczy. A i dzieje się tak na postoju, a gdy ruszysz kombajnem napięcie pasów też jest różne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Jak dla mnie to nie wyregulowałeś położenia tego wariatora. Masz tam chyba 2 śruby i musisz cofnąć wariator. Zacznij od tego.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pioto1904    0

Napisałem że pasy jak i wariator są nowe. Myślałem że to jest problemem ale nic to nie dało. To wygląda tak jakby skrzynia biegów była za blisko reszty kombajnu. Miał tak od kiedy go kupiłem i nie wiem czy to jest wada fabryczna czy jakaś usterka. Gdy napnę bardziej pasy to ten górny pęknie. Różnica jest naprawdę spora. Położenie pasów jest rożne na skrajnych położeniach wariatora. Armi95 Ta regulacja służy chyba do ustawiania poziomu i pionu pracy wariatora, będzie jej za mało żeby to poprawić. . Mógłby mi ktoś podać wymiary miedzy jakimiś stałymi punktami w tej przekładni. NP miedzy osiami silnika i skrzyni biegów a osią podnoszenia i opuszczania wariatora (tu gdzie jest regulacja). Dziękuje za chęci :)

Edytowano przez Pioto1904

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz oba pasy powinne byś tak samo napięte w każdej pozycji bo pracy wiesz zmierz stare pasy jaka maja długośc i poruwnaj z mowymi bo może sie okazać że kupileś różne długości albo zmierz sznurkiem odległość średnicę tak jak pasy pracują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj