Junkers

Za szybki nagarniacz

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I wszystko w temacie @bobytempelton nic dodać nic ująć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@bobytempelton widzę że to dla Ciebie jest zbyt trudne :).

 

Napiszę jeszcze raz: oczywiście że ustawisz to śrubami ale najniższe obroty to maksymalne wysunięty siłownik, i jak masz pas zużyty to tego nie osiągniesz bo braknie Ci te 3mm wysuwu siłownika.

 

Wiem że i tak tego nie pojmiesz :) i wiem że masz ogromne doświadczenie ale tu się jednak mylisz. Bo likwiduje się PRZYCZYNĘ nie SKUTEK.

 

I później sie dziwią że nikt poważny głosu w dyskusjach nie zabiera, pojęcia nie ma a będzie się jeżył :).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

@deer - nikt sie nie udziela bo jak podałeś prosty sposób zlikwidowania problemu to cie olali nawet jak cie poparłem - poprostu jeden z drugim musi najpierw sam rozebrać pół kombajna i stracić pare tysiecy na jakieś idiotyczne poprawianie fabryki zamiast wydac góra stówę i założyć nowy pas w pół godziny - ręce opadają


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@bobytempelton widzę że to dla Ciebie jest zbyt trudne :).

 

Napiszę jeszcze raz: oczywiście że ustawisz to śrubami ale najniższe obroty to maksymalne wysunięty siłownik, i jak masz pas zużyty to tego nie osiągniesz bo braknie Ci te 3mm wysuwu siłownika.

 

Wiem że i tak tego nie pojmiesz :) i wiem że masz ogromne doświadczenie ale tu się jednak mylisz. Bo likwiduje się PRZYCZYNĘ nie SKUTEK.

 

I później sie dziwią że nikt poważny głosu w dyskusjach nie zabiera, pojęcia nie ma a będzie się jeżył :).

 

Kolego co Ty za bzdury wypisujesz to się w pale nie mieści, ten siłownik jest jednostronnego działania i akurat do najniższych obrotów nie ma nic wspólnego bo cofnie olej i talerze się rozejdą a sprężyny na kole napędzanym wypchną go do góry i w tedy masz wolne obroty i jak cofa olej to właśnie napięcie sprężyn w tym pomaga. Jak zwiększasz obroty to siłownik ściska koła napędzające i pokonując opór sprężyn koła napędzanego w ciska pas w środek koła a wypycha na napędzającym. Przy obrotach 20-40 / min to ten pas prędzej rozleci niż Ci się wytrze 3mm. I jak się nie znasz to nie mów że inni też się nie znają. ;[ OJ @ MECHANIZATOR ręce opadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@MAT912 ile godzin przepracowałeś samodzielnie na Z056 ??


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczająco dużo ażeby się na nim mało wiele znać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Tak myślałem, siedziałeś na kombajnie tylko w roli pasażera :).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Słuchaj nie bądź przemądrzały, chyba mówisz o sobie bo byś takich bzdur nie pisał ;[ najpierw prowokujesz @bobytempeltona do kłótni a teraz mnie, chyba będziesz musiał sobie walnąć %%

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Oj dobra to namówcie junkersa do zmiany pasa i już , jutro jak mi będzie internet chodził bo mam ostatnio z tym problemy to wrzuce zdjęcie mojego wyciętego pasa jak jest ustawiony, a tak poza tym w miare zużywania się pasa powinno brakować szybkich obrotów, jestem wytyrany po całym dniu i nie myśle ale tak mi się wydaje


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Kilka dni temu rozmawiałem z kolegą na temat właśnie nagarniacza, może sobie ustawić tak prędkość że jest DUŻO wolniejsza od prędkości jazdy, i przypominam u mnie najwolniejsze ustawienie jest DUŻO szybsze niż najwolniejsza prędkość jazdy, dlatego starcie paska o te jedyne nic nie znaczące 2mm nie dawało by aż takiego efektu. Przekładnia jest sprawna na 100%, pasek napięty właściwie. Żniwa zakończyłem jakiś tydzień temu ale nie zostawię tego do przyszłego roku tylko chce się z tym uporać na dniach i mieć to z głowy.

 

Zrobię zdjęcie hederu z lewej strony z ukosa od tyłu to coś się może rozjaśni i porównacie coś ze swoimi bizonami żeby nie wróżyć na ślepo. I nie ma powodu do kłótni, zaczynam mieć wyrzuty sumienia przez ten temat :huh:

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wolne obroty to mały obwód koła napędzającego, tzn pas wciśnięty głęboko w kole napędzającym czyli siłownik wysunięty.Im bardziej zużyty pas tym mniej musi się wysunąć, może za to zabraknąć regulacji w kierunku szybkich obrotów.

Tak jak mówi @bobytempelton węższy pas działa na korzyść wolnych obrotów.

 

Tak grubość nie ważna @bobytempelton , oczywiście tylko powiedz mi czy jak pasek jest węższy to automatycznie siłownik docisku talerza wyciśnie się więcej ?????? A najbardziej dociśnięta tarcza to najniższe obroty :).

 

Najniższe obroty to najbardziej wyciśnięta tarcza koła napędzającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Interesujący temat.Właśnie w tym roku zauważyłem że motowidła w moim bizonku kręcą się jakoś szybciej a przecież żadnego koła nie zmieniałem pas też pamięta fabrykę .I rzeczywiście jest już wąski i nie wychodzi na "zewnątrz" górnego koła i to musi być przyczyna.

Szerokość pasa zmierzyłem i jest 30mm

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@junkers twoje zdjęcie zmobilizowało mnie i poszedłem sprawdzic do siebie po ciemku z latarką i wg. mnie masz za duże koło zębate napędu przekładni bestopniowej nagarniacza, to małe na wałku od targańca, u mnie ma 14 zębów, choć mogę się mylić bo to zdjęcie całości nie tego koła zębatego, a swoje zdjęcie wstawie w najbliższym czasie , bo jestem tak zarobiony , że jeżdze z pustymi taczkami bo nie mam czasu się załadować :lol: ,

\i panowie deer i mechanizator mój pas ma szerokość 27mm, jest totalnie wycięty, ostatnio już motowidła stawały bo pas był lużny, docisnąłem talerze tak że doszły do siebie, a pasu brakuje jakieś 5mm do zewnętrznej średnicy koła, , także nie ma to nic wspólnego z wolnymi obrotami, brakuje mi raczej wysokich co mnie drażniło w ostatnich kilku dniach


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dzięki za sprawdzenie, byłem teraz zobaczyć i też po ciemku przy lampce, policzyłem że jest u mnie 15 zębów na zębatce na wałku targańca, liczyłem 5 razy, jak będę np. w agromie to spytam się o zębatkę i policzę ile ma zębów, jak będzie 14 to biorę i zakładam. Ale jeden ząbek i taka różnica by była, aż niemożliwe.

 

Czyli jeśli masz tak wydarty pasek i brakuje ci szybkich obrotów to wniosek taki, że im węższy tym mniej obrotów. Wymień pasek, albo dociągnij trochę te sprężyny po równo na górnym kole żeby się nie ślizgał. U mnie ślizga się na tym małym kole co idzie z boku ten długi pas, ale to napinacz.

 

A jeszcze pytanie nie wpada ci ten pasek na śruby dolnego koła skoro taki wąski?? bo u mnie jest tylko 2mm węższy od oryginału i już musiałem ograniczyć wysów tłoka tymi 3 śrubami żeby nie patrzeć na pasek czy się nie wrzyna na te właśnie śruby i nie szarpie.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

W wolnej chwili zobaczę u siebie, ale nie znaczy że koło jest inne to przełożenie się zmieniło (może górne też jest inne). Patrząc po zdjęciu to te koło jest zmieniane i faktycznie może to być przyczyną (ktoś kupił bo innego nie było), górne jest oryginalne.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Przepraszam ,że odgrzebuję stary temat ...

 

doszedłeś już co to za przyczyna była ?

 

Tak czytam o tej zębatce i natknęła mnie myśl ,że to może łańcuch już był wyciągnięty , ktoś jak to się zawsze szybko robi skrócił go o 2...4ogniwa i to mogło wpłynąć na zbyt szybkie obracanie sie nagarniacza . Mam ten sam problem w bizonie z lubelskim hederem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

pierwszy raz słysze zeby długość łańcucha miała wpływ na przełożenie przekładni łańcuchowej


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Przepraszam ,że odgrzebuję stary temat ...

 

doszedłeś już co to za przyczyna była ?

 

Tak czytam o tej zębatce i natknęła mnie myśl ,że to może łańcuch już był wyciągnięty , ktoś jak to się zawsze szybko robi skrócił go o 2...4ogniwa i to mogło wpłynąć na zbyt szybkie obracanie sie nagarniacza . Mam ten sam problem w bizonie z lubelskim hederem .

Na wpływ przełożenia na przekładni łańcuchowej pasowej czy innej mają wpływ koła element przenoszący moment może mieć kilometr długości i tak to nic nie zmieni.

Niestety ale jeszcze nie doszedłem co z tym jest. Pytam się ludzi i też nie wiedzą.

Najpierw wymienię pasek na przekładni bezstopniowej jak już ktoś wcześniej pisał i zobaczy się. Jak to nie pomoże to chyba zmienię któreś koło pasowe aby zmniejszyć obroty, problem by był z dopasowaniem od jakiej maszyny bo na pewno jakieś by podeszło. Nie zamierzam się mordować w te żniwa.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Nie zgodzę sie z tym panowie .

 

Przykładowo głównego łańcucha w prasie z-224 nie można skracać gdy jest już "wyciągniety" bo spowoduje to np. uderzenie tłoka w momencie gdy iglice podają sznurek . Tak samo (wydaję mi się) że może zachowywać się przekładnia w przypadku nagarniacza ...

i nie chodzi tu o długość a o ilość ogniw .

Edytowano przez pawlus224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wyciągnięty łańcuch powoduje nie zgrywanie się faz ruchu tłoka i igieł (opóźnienia) Ilość ogniw nie ma na to wpływu gdyż obwody kół są stałe i co z tym się wiąże przełożenie też jest stałe. Fizyka ze szkoły podstawowej się kłania.Jak jeszcze w przekładniach pasowych można mówić o minimalnym poślizgu tak w przekładni łańcuchowej poślizg wynosi zero procent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wyciągnięty łańcuch powoduje nie zgrywanie się faz ruchu tłoka i igieł (opóźnienia) Ilość ogniw nie ma na to wpływu gdyż obwody kół są stałe i co z tym się wiąże przełożenie też jest stałe. Fizyka ze szkoły podstawowej się kłania.Jak jeszcze w przekładniach pasowych można mówić o minimalnym poślizgu tak w przekładni łańcuchowej poślizg wynosi zero procent.

Dobrze kolego piszesz.Wyrzuć tylko jedno ogniwo na młocie w prasie z224 i wyruszaj w pole.Życzę powodzenia w remoncie tej maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

w prasie akurat między elementami musi być synchronizacja i dlatego ilość ogniw musi być niezmienna - natomiast w przypadku zwykłej przekładni o przełożeniu decydują średnice współpracujacych ze sobą kół - nieważne czy to jest przekładnia łańcuchowa, pasowa czy zębata


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92
:) @Junkers zmień zębatkę na napędzie tą na dole co napędza wariator motowideł bo masz chyba 18 zębów a załóż 13 tak jak było w starych typach z napędem na 1 pasek. Ja zmieniłem u siebie ale założyłem 15 bo tylko takie w sklepie mieli i jest w miarę ale też będę szukał na 13 po na poległym dość gęstym przydało by się ciut wolniej żeby brać z włosem i odwinąć do przodu :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj