Skocz do zawartości

Zdjęcie

zmiania "bąka" na filtr pp


35 odpowiedzi na ten temat

#1 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 25 lipiec 2011 - 22:39

zmiania "bąka" na filtr pp Witam,
zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .
Z góry tnx :) .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiania "bąka" na filtr pp Dzisiaj, 21:09
  •  

#2 Share SW1

SW1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 lipiec 2011 - 16:32

zmiania "bąka" na filtr pp Też interesował mnie ten filtr(pp), z tego co wyczytałem na forum osoby które zmieniły "bąka" na "pp" nie pisały nic o zaworach upustowych. Wynikiem zamiany "bąka" na "pp" było podniesienie ciśnienia oleju, pewnie wiązało się to z brakiem w/w zaworu. W moim wypadku zapalała sie na bardzo wolnych obrotach(600) obr/min kontrolka ciśnienia oleju - wystarczyła wymiana czujnika ciśnienia oleju. Polecam zmierzyć wartość ciśnienia manometrem, u mnie wyglądało to następująco: temperatura cieczy chłodzącej 85-90 stopni C: 600 obr/min - 2 atm, 1500 obr/min - 4,5 atm. Dlaczego chcesz wymienić ten filtr?

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 lipiec 2011 - 18:48

zmiania "bąka" na filtr pp

Witam,
zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .
Z góry tnx :) .


Poz.12 to jest zawór przelewowy wkręcany w pompę i po wymianie bąka na pp jedynie może być konieczne zmniejszenie ciśnienia na tym zaworze o jeden otwór i nic po za tym.

#4 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 27 lipiec 2011 - 21:50

zmiania "bąka" na filtr pp Już jest po operacji. Sprzedawca miał poniekąd rację z tym zaworem, ale to jeszcze w starszych silnikach trzeba dostawiać zawory. Naprzykałd w 40-stkach nie było upustu w pompie. U siebie sprawdziłem organoleptycznie, że wystepuje :lol:. Po odkreceniu podstawy bąka widać go jak na dłoni.

Przy zmianie oleju jak czysciłem bąka to mi "żyłka" na czole pękła tyle z nim zabawy <_< .
Dwa że wydawało mi sie że jest niskie ciśnienie oleju (manometr mam zaistalowany na stałe). Na zimnym 3,5- 4, a ciepłym w zależności od rozgrzania silnika średnio 1 - 1,5 bara na jałowo. Przebieg 6400 mth.
Po zmianie na zimnym jest około 5,5 bara na tyle widac jest upust przy pompie ustawiony wiec nie ma co zmniejszać myśle. Na rozgrzanym jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, ale w miare rozgrzewania stopniowo malało wiec powinno być ok :D .
Fotka z montażu:
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
pozdr.

Edytowany przez szewek, 27 lipiec 2011 - 22:07.


#5 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7580 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 lipiec 2011 - 21:54

zmiania "bąka" na filtr pp Zgadza się. PP potrzebuje mniej oleju z racji konstrukcji od bąka który jakąś część oleju zużywa na wprawienie go w ruch. Olej ten trafia do miski a nie do magistrali. To własnie ta strata. Niczym sie nie przejmuj jeśli czyjesz potrzebę założenia PP to zakładaj. Do niego wystarczy tylko ten zawór prezelewowy który jest przy pompie. Przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych ciśnienie ma być w granicach 2-5 bara a na wolnych minimum 0,5. Czyli OK.

Edytowany przez seweryn20, 27 lipiec 2011 - 22:00.

KPK Kumurun Team

#6 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 17 sierpień 2011 - 22:40

zmiania "bąka" na filtr pp Kiedyś w c360 z silnikiem zetor 7011 przerabialiśmy też ten filtr :) ale to było daawno.
Plus to raczej,że wymienia się go nie czyści
Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

#7 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 19 sierpień 2011 - 21:44

zmiania "bąka" na filtr pp U mnie przy temp ok 70-80*C na bąku było 1,5 bara a teraz na PP jest 3,5 więc różnica znaczna.

#8 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 19 sierpień 2011 - 23:27

zmiania "bąka" na filtr pp Miałem w końcu okazje nieco potestować.
Pług kvernelanda 3x40, a do tego dziś upał niesamowity. Temperatura w silniku dochodziła do 100 C
i na obrotach stałe 4,5 a na najwolnieszych ~500 obr nie spadło ponizej 1,5 bara.

Po spokojnym przyjrzeniu sie mojemu "bąkowi" doszedłem do wiosku, że sie poprostu zużył.
Luz pomiedzy bąkiem a ośka jest bardzo duzy i po nagrzaniu najpradopodobniej tamtędy uciekało z niego ciśnienie.

#9 Share andrzej612b

andrzej612b

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bory tucholskie

Napisany 19 sierpień 2011 - 23:29

zmiania "bąka" na filtr pp Zgadza się różnica u mnie była podobna z 1,5 na 3, 5 .

Edytowany przez andrzej612b, 19 sierpień 2011 - 23:32.


#10 Share marcinzetor

marcinzetor

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 25 grudzień 2011 - 14:35

zmiania "bąka" na filtr pp Witam.Jestem posiadaczem zetora 7211 i zrobilem podobniee co kolega szewek i ciśnienie odrazu się podniosło także polecam zmiane Bąka na PP.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiania "bąka" na filtr pp Dzisiaj, 21:09
  •  

#11 Share wlamaj1

wlamaj1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 26 grudzień 2011 - 11:45

zmiania "bąka" na filtr pp Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.

#12 Share andrzej612b

andrzej612b

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bory tucholskie

Napisany 26 grudzień 2011 - 23:05

zmiania "bąka" na filtr pp Tak czy inaczej dobrze , chyba że się mylę - to proszę mnie poprawić .

#13 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 27 grudzień 2011 - 19:24

zmiania "bąka" na filtr pp Jednak jeśli chodzi o jakośc filtrowania oleju i koszty eksploatacji to bąk jest zdecydowanie lepszy jeśli go prawidłowo eksploatujemy.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#14 Share szewek

szewek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów

Napisany 27 grudzień 2011 - 21:25

zmiania "bąka" na filtr pp

Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.


Wszytko sie zgadza kolego i nikt nic tu nie myli ;) .
Rozprawa dotyczyła tylko zaworu upustowego bo bez niego rozerwałoby wkłąd jak i obudowe tegoż wkładu filtrującego :lol: .

Co do bąka u mnie tak była zużyta oś obrotu, że po rozgrzaniu znikało ciśnienie ;[ .

#15 Share Bartmk

Bartmk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów

Napisany 03 kwiecień 2013 - 19:46

zmiania "bąka" na filtr pp Siemka mam pytanie czy po wymianie bąka na te pp trzeba zmiejszać ciśnienie oleju ? Dzisiaj zmieniłem ten filtr na pp i chciał bym wiedzieć czy jeszcze coś trzeba zrobić.Teraz kontrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika zaświeca się po ok 2 min.;p.Nie sprawdzałem czy coś złego dzieje się na większych obrotach ani przy rozgrzanym silniku bo nie miałem już czasu tylko odpaliłem i zgasiłem.Pytam bo czytałem wczesniejsze posty o jakimś zaworze przelewowym ?

#16 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 kwiecień 2013 - 21:54

zmiania "bąka" na filtr pp Najdokładniejsza opcja było by zaopatrzyć się w manometr i zmierzyć jakie faktycznie jest ciśnienie. Tak jak koledzy wyżej napisali ciśnienie na pewno się zwiększyło o około 2 bar.
Po prostu zawór pod "bąka jest ustawiony na wyższe ciśnienie,ponieważ część oleju idzie na smarowanie silnika a reszta ucieka przez dysze z powrotem do miski olejowej. A przez filtr papierowy wymienny pełnoprzepływowy idzie cały olej do smarowania silnika. Jak by było mocno duże ciśnienie to może rozerwać filtr szczególnie zimą gdy olej jest bardzo gęsty. Ciśnienie najlepiej gdy jest w normie tak jak podaje instrukcja.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#17 Share czyzyk

czyzyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2013 - 22:04

zmiania "bąka" na filtr pp witam mam pytanie do was mam zetora 7245 i chce wymienic w skrzyni olej nie wiecie moze ile tam wchodzi go????

#18 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 kwiecień 2013 - 22:22

zmiania "bąka" na filtr pp Oleju w skrzyni biegów w zetorach tej serii z napędem wchodzi wg instrukcji 28 L (środkowa kreska na miarce) . Maksymalnie można wlać 34 L (górna kreska) .
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#19 Share Bartmk

Bartmk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów

Napisany 04 kwiecień 2013 - 20:45

zmiania "bąka" na filtr pp Czyli jeżeli wymieniłem na pp nic się złego nie dzieje tzn nie wywala uszczelki od filtra itp.To nie zmniejszać ciśnienia ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zmiania "bąka" na filtr pp Dzisiaj, 21:09
  •  

#20 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 kwiecień 2013 - 21:32

zmiania "bąka" na filtr pp Zmierz ciśnienie bo nie wiadomo jakie jest. To że nie widzisz z zewnątrz nic nie świadczy.
Uszczelki filtra raczej nie wydmucha, tylko przy zimnym i gęstym oleju gdy ciśnienie jest dość wysokie filtr może go nie ogarnąć o otworzy się zaworek w filtrze zabezpieczający przed jego popsuciem. Olej w tedy jest nie filtrowany. Może trwać to dość długo, dopóki ciśnienie nie spadnie. I tak przy każdym rozruchu.

Podobne tematy