Skocz do zawartości

Zdjęcie

C330/328 Rozrząd


81 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 23 listopad 2010 - 17:08

C330/328 Rozrząd a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...
jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330/328 Rozrząd Dzisiaj, 17:57
  •  

#42 Share rolnik86

rolnik86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 23 listopad 2010 - 17:52

C330/328 Rozrząd

a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...
jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

ja też już miałem taki przypadek ! ale nie było luzu bo wałek też był niedawno wymieniany ! a co do tego klekotu to jest już od dawna ale wtedy to raz było słychać a raz nie a teraz stało się to do niewytrzymania ! zaznaczam ze klekocze gdy silnik się rozgrzeje i obroty powyzej 1400 w czasie jazdy !a czy pompa oleju może się tłuc z wypracowania bo z tego co wiem to ona jest od nowości w moim ciapku a ma on juz 31 latek

#43 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 26 listopad 2010 - 03:29

C330/328 Rozrząd podpinam sie pod temat , mam podobny problem , powyżej 1600 obrotów stuka coś , zaznaczam nie miedli i nie kwiczy tylko stuka , donosnie jakby młotkiem ktoś klepał po bloku , jest to rytmiczne z praca silnika , to napewno nie pompa, sam szukam na to odpowiedzi ..... sprawa jest dziwna bo nie stuka cały czas, tylko w czasie jazdy (nie ma znaczenia czy na pusto czy pod dużym obciążeniem , na wszystkich biegach) klekocze, zastanawiały mnie zawory czy to nie jeden z nich

Opus meum est


#44 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 26 listopad 2010 - 08:42

C330/328 Rozrząd Davidastra mam identyczny odgłos, u mnie natomiast zaczyna pojawiac się przy 1800 obrotach i dałem se juz z tym siana :lol: bo szukałem juz wszędzie i sprawdziłem wszystko, ale te niby stukanie dalej występuje(obsłuchiwałem nawet stetoskopem i najgłośniejsze miejsca to pompa wtryskowa i pokrywa zaworów). Z racji tego że nie mam innych problemów z ciągnikiem (tylko te stukanie) to zostawiłem jak jest :D :)

#45 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 26 listopad 2010 - 11:22

C330/328 Rozrząd Może tu być zjawisko nakładania się częstotliwości dźwięków z różnych zespołów i w czasie jazdy wyłania się jakiś dźwięk. Kiedyś tak miałem w ciężarówce, takie "puch puch", poszukiwania nic nie dały , przestałem nasłuchiwać i z czasem samo przeszło.

#46 Share rolnik86

rolnik86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 26 listopad 2010 - 19:11

C330/328 Rozrząd witam! mam jeszcze takie pytanie , czy za bardzo zpasowane koło pośrednie rozrządu może powodować nie odpalenie silnika ?to znaczy chodzi mi o zpasowanie na osi tego koła!

#47 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 26 listopad 2010 - 19:29

C330/328 Rozrząd mi sie wydaje ze nie ma to nic do tego, jak mocniej spasujesz to i tak sie dotrze tak jak powinno być w czasie prasy bo tam masz tulejke i cały czas ona jest smarowana...
jak rozrusznik obraca wałem normalnie to nic tam sie nie dzieje, ze nie pali to musi być inna przyczyna

#48 Share rolnik86

rolnik86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 26 listopad 2010 - 19:48

C330/328 Rozrząd kiedy właśnie założyłem nowe koło z nową tulejką bardzo dobrze zpasowałem i silnik nie zapalił ! to znaczy złapał i zaczoł wchodzić na obroty po czym zaczoł bardzo ciężko pracować i po chwili zgasł ! i za każdym razem kiedy go prubowałem odpalić było to samo ! a gdy założyłem stare koło z rozbitą tulejką to zapalił bez problemu !i teraz niewiem czy to z tym zpasowaniem jest coś nie tak czy z kołem ?

#49 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 26 listopad 2010 - 19:57

C330/328 Rozrząd To sprawdz czy znaki które masz nabite na tym starym i nowym kole sie zgadzają czy poprostu 3 znaki ze starego pasują z 3 znakami nowego, bo juz nie raz robiłem takie 30-stki co rozrząd był źle ustawiony bo teraz wszystko zalezy od producenta koła mogą być znaki przesunięte (kilka razy spodkałem się z tym), bo tak normalnie to powinno wymieniać się wszystkie koła zebate i powinny być tego samego producenta wtedy nie ma problemów :lol: !! Dodatkowo jak stare było rozbite to teraz możesz mieć na nowym inny poczatek wtrysku radze też to sprawdzić :(

#50 Share rolnik86

rolnik86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 26 listopad 2010 - 20:20

C330/328 Rozrząd no ja właśnie założyłem wszystkie koła nowe firmy 'korurs'z tym ze wszystkie inne wcześniej to znaczy dwa dni temu a to pośrednie dzisiaj! a początek wtrysku też sprawdzałem ! a jeszcze mam takie pytanie bo u mnie w ciapku jak wkładam ten kołek do ustawiania początku wtrysku w otwór w obudowie sprzęgła i gdy wskoczy w otwór w kole zamachowym to gdy poruszam wałem w prawo i w lewo to on ma dość sporo luzu a więc pytanie moje brzmi w którym momęcie ustawić to koło zamachowe aby dobrze ustawić kąt wtrysku i jak duże ma być to drgnięcie paliwa ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330/328 Rozrząd Dzisiaj, 17:57
  •  

#51 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 26 listopad 2010 - 20:31

C330/328 Rozrząd porównaj jeszcze znaki z obydwama kołami tak dla pewności i napisz czy sie zgadzają:lol: właśnie z tą firmą produkującą te koła kiedyś były problemy, nie wiem czy to była wada fabryczna danej partii kół, ale znak co powinien nakładać sie na znak koła pompy był nabity o jeden ząb za nisko, temu lepiej sprawdzić ze starym :( ,obecnie w swoim ciągniku tez mam wszystkie koła z "korurs" i właśnie wszystkie znaki się zgadzają tylko ten co z kołem od pompy się nie zgadza ze znakiem(znak na kole od pompy jest o jeden ząb nad znakiem koła pośredniego) zanim do tego doszedłem sporo sie nagłowiłem nad tym :lol: :)
a co do początku wtrysku kręcisz wałem wolno w prawą strone i jak tylko kołek wskoczy tak zostawiasz, dalej juz kręcisz osią pompy wtryskowej, co do wielkości drgnięcia ma być sam początek (możesz w otwór tam gdzie wkręcasz przewód wysokiego cisnienia wsadzić rurke od wkładu długopisu pokręcić osią pompy az pojawi sie tam paliwo i wtedy ustawiać, bedziesz widział kiedy zacznie sie podnosić i łatwiej ustawisz,nie zapomnij ze ustawiasz na wciśniętym gazie).

#52 Share rolnik86

rolnik86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 27 listopad 2010 - 17:28

C330/328 Rozrząd cześć ! ja dziś jeszcze założyłem to samo koło na innej tulejce i odpalił bez problemu ! wtrysk też jeszcze raz sprawdziłem i wydaje mi sie że jest ok! z tego wychodzi że przez to ciasne zpasowanie nie odpalał ! a koła sprawdzałem i znaki się zgadzają , chociaż troszkę luzu mają między zębami ! ale takie są już dzisiejsze części !

#53 Share Dodek

Dodek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2011 - 14:17

C330/328 Rozrząd Witam pisze w tym temacie bo od dawna przeladam to forum ale nie mogłem znaleźć informacji na temat niby usterki którą podejrzewam w moim ciągniku - a mianowicie jest to ursus c330 z 1972r - model tzw. przejsciówka -bo silnik jest jeszcze od 328.
Do rzeczy ciągnik kupilem 5 lat temu , pochodził 3 lata ,az w trzeba bylo robić kapitalke silnika.
Zrobione zostało dosłownie prawie wszystko:
-nowe tuleje krotoszyn i zest tłoków
-wał przeszlifowany i nowe panewki (masakrycznie był problem z ich dostaniem- głowne , grubościenne do bloku 328), oraz nowa pompa oleju
-pompa paliwa zregenerowana i wtryski również (nowe koncówki)
- blok silnika szlifowany
- głowica zregenerowana (wszystkie graciki nowe)i spr cisnieniowo szczelność

i co i ciągnik chodzi ładnie -tzn nie kopci na potege jak wczesniej , ale tak samo jak wczesniej nie mam mocy!!!!
Bo głównie o moc mi tu sie cała sprawa rozchodzi. -- Pisze tak dlatego bo moj wójek ma tez c330 i remontowaliśmy ją sami (zresztą jak i moją )-rok temu - w tych samych zakładach - POM TYCZYN, a pompe u miejscowego starego i uznanego pompiarza.
I wójkowa 330 chodzi całkiem inaczej (silnik) - generanie ma moc już od najmniejszych obrotów i super sie wkreca na obroty - mniej wiecej od w przedziale 1400-1600 obr/min wystepuje kulminacja momentu obrotowego i aż do 2000obr ma niesamowity ciąg

W mojej c330 niestety sinik jest ospały - od już od niskich obr , co do kulminacji momentu obrotowego wg moich subiektywnych odczuć - ten moment następuje w okolicach 1700 -1900 obr ale i tak czuje że ciąg jest mały w porównaniu z tamtym silnikiem
/////Co jeszcze :obroty na biegu jałowym
- wójkowa 330 rozgrzana trzyma znakomicie male obroty i silnik pracuje równo, i jakby ciszej
- moja 330 rozgrzana chodzi mniej rowno czasem gubi zapłon na 1 cyl i niechce pracowaać na b małych obr (gasnie)/ a tamta własnie nie gasnie

I co podejrzewam własnie wałek rozrządu -,,,,,
W czasie remontu stary walek wydawał mi sie nie zurzyty i został, ale ,,,,, no wlansie jaka roznica w zuzyciu wałka może powodowac straty jak u mnie ????
W czasie remontu wojkowej 330 walek także nie był ruszony -(oryginał z 1984r 9000mtg - fakt faktem pewnie mniej wyciorany jest niz w mojej rocznik 1972 (pewnie pracowała kiedyś w jakimś kołkó i niewiadomo ile ma mtg) a wałek przy remontach kto wymieniał/////////.

Jakie macie opinie na ten temat????????????????????????????????

#54 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 lipiec 2011 - 19:26

C330/328 Rozrząd A filtr powietrza sprawdzałeś??
co z poczatkiem wtrysku ustawiłeś właściwie??
Ciśnienie sprężania ile ma, sprawdzałeś nic ze nowe ale moze uciekac gdzies
I tłumik w jakim stanie??
Od tego bym zaczoł jeśli nie bedzie efektów to może być i ten wałek lub nawet koła rozrządu jak masz złe fazy rozrządu i temu słaby moze byc

Edytowany przez Roki212, 16 lipiec 2011 - 19:31.


#55 Share Dodek

Dodek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2011 - 01:32

C330/328 Rozrząd sek w tym że mam stary typ filtra , ale i bez niego jak kiedys sprawdzałem silnik chodzi identycznie, tłumik to prawie przelot

A co do faz rozrządu koła są ustawione jak w manualu ursusa
Kat wtrysku też zgrany .-Sęk w tym,że Ciągnik pięknie zapala -tzn teraz od strzała (dobrze zapala nawet w zimie) - max obr to jakieś 2400/2500 obr/min. Wtryski były regenerowane i ustawiane rok temu (ale bez pompy, którą regenerowałem ok 3 lata do tyłu.
Ogolnie po remoncie silnik ma nabite ok 300mtg -jest dotarty ale ........... coś mu brakuje i przy zduszeniu (które mu sie zdarza czesto)
Jeździlem kilkoma 330 i tamte miały raczej dobre silniki - przy obciazeniu dymiły ale szły ... moja własnie przydymi (średnio) ale nie idzie - tzn nie ma ciągu.
I najbardziej denerwuje mnie strasznie wolne wkrecanie sie na obroty.
Ogolnie kiedys miałem duże problemy z pompa(dawka była max podkrecona) - było to zaraz po kupnie ciągnika - silnik palił mega dużo przy obciązeniu dymił na czarno ale też nie miał mocy - i nie wkrecał sie łatwo na obroty) , ale pompa poszła do pompiarza i ten wymienił mi ją na inną (zregenerowaną). wtryski w przeciągu 5 lat- 2 razy regenerowalem - raz po kupnie a 2 przy remoncie (oczyw, koncówki za każdym razem nowe).

Edytowany przez Dodek, 17 lipiec 2011 - 01:33.


#56 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 17 lipiec 2011 - 08:44

C330/328 Rozrząd Ja to najpierw zamontowałbym pompę wtryskową od tej "wujkowej" trzydziestki-o ile pasuje, bo chyba ta pompa jest najbardziej podejrzana.

#57 Share zonk28

zonk28

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Strzelectwo ( HW 80k , HW 90k kal.--5.5mm ) , wędkarstwo , silniki TDI

Napisany 17 lipiec 2011 - 09:06

C330/328 Rozrząd Daj większą dawkę paliwa na pompie wtryskowej i twoja C-330 bedzie chodziła jak wujkowa.Co do wałka rozrzadu to jak robiłeś remont silnika mogłeś pomierzyć wysokość krzywek i porównać wymiar z krzywkami na nowym wałku , wtedy miałbyś pewność.Może filtry paliwa przytkane?Kolega z forum miał podobnie jak ty kolego , doradziłem by zawiózł pompe do sprawdzenia i okazało się że pompa była winna i wtryski , a miał taki sam problem jak ty. Niedawno pisał do mnie że ciągnik rakieta , na 6 pod każdą górkę z przyczepką wyjedzie a przedtem nie było mowy.

#58 Share Dodek

Dodek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2011 - 10:08

C330/328 Rozrząd Co do podmiany pomp raczej jest to mało prawdopodobne, jak już to moja pójedzie na spr do POM'u w Tyczynie
a co do wałka w poniedziałek zdejme pokrywe klawiatury i pomierze wznios zaworów /krzywek i róznice pomiedzy poszcz krzywkami.
Ksiązkowo zuzycie krzywek powinno wynosić max to 0.075 mm - wiec to bardzo mało, a raczej wynika że wałek w c330 to jednak bardzo precyzyjna rzecz. Jednak w książce nic prawie nie pisze oprócz tego na temat wałka. - przynajmniej w tej którą mam

Dodany obrazek

Edytowany przez Dodek, 17 lipiec 2011 - 10:14.


#59 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 17 lipiec 2011 - 10:30

C330/328 Rozrząd I nic ten pomiar ci kolego nie da bo masz nad wałkiem popychacze a one tez sie wyrabiają z biegiem czasu, a wyrabiają sie w tym miejscu gdzie wkładasz laski popychaczy i jedna laska może wystawać więcej inna mniej ponad głowice bo napewno równo sie nie wyrobią wszystkie 4, i po to włąśnie masz regulacje śrubką od dzwigienki zaworowej;) Pomiary dokonuje sie na samym wałku. A pompe właśnie niech sprawdza w innym zakładzie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C330/328 Rozrząd Dzisiaj, 17:57
  •  

#60 Share Dodek

Dodek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2011 - 10:52

C330/328 Rozrząd nie zrozumielismy sie - spr wznios krzywki - a to można wsp razem z popychaczem i szklanką nieważne jak bedą zuzyte - bo tu liczy sie wznios - róznica pomiedzy max i min ale i tak watpie że jakoś to dokladnie pomierze w ten sposób.

Aha miał ktoś z was doświadczenia z zamiennikami wałków - na allegro widze 2 rodz - jeden to własnie prod. tyczyn, a 2 noname

Podobne tematy