Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania


50 odpowiedzi na ten temat

#1 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 13 lipiec 2011 - 17:43

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Wiem ze o alternatorach już było sporo ale pytanie do prawdziwych znawców w temacie.
Jak w temacie altek od żuka/fiata, wzbudza się normalnie lecz kontrolka nie gaśnie całkowicie tylko lekko się żarzy, na pierwszy ogień poszły diody wzbudzenia, pomimo iż były ok podmieniłem mostek, diody główne ok "(mierzone miernikiem i przez obwód z żarówka), wirnik i stojan też nie budzą zastrzeżeń. Reg napięcia RNc zmieniony jak i szczotki, dalej nie pomaga, po wzbudzeniu ładuje 14.4V i alternator nie stawia obciążenia jak to się miewa w przypadku zwarcia na stojanie, nawet podmieniony akumulator do testów.
Żarzenie jest minimalne i niezależne od prędkości obr alternatora
Jakieś pomysły na ten wynalazek? :blink:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 07:03
  •  

#2 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 13 lipiec 2011 - 18:41

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania u mnie też sie żarzy ale znajomy mówił że przy alternatorze kontrolka sie lekko żarzy nawet jak ma dobre ładowanie... Ja też mierzyłem miernikiem i ładowanie jest ok. Sąsiadowi tak mówił znajomy mechanik...

#3 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 13 lipiec 2011 - 18:57

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania sprawdz regulator napięcia u mnie w kombajnie też tak było okazało się że spalony teraz muszę sukać regulatora do claasa

Przecież napisał, że regulator został wymieniony na inny. W zasadzie powinienem dać 10% za post bez sensu.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#4 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 13 lipiec 2011 - 19:09

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania U mnie sie żarzy jak mam brudne/zaśniedziałe styki i przewody od ładowania (ten gruby od alternatora) albo styki na rozruszniku albo klemy na aku. Jak przeczyszczę zawsze jest spokój na jakiś czas i nic się nie żarzy.

#5 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 13 lipiec 2011 - 21:38

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania locke regulator podmieniałem i nic, co do połączeń to alternator leży na stole i przewody podpinam od altka prosto do aku więc z połączeń pozostaje tylko jeszcze śruba wychodząca z półksiężyca ale to mało prawdopodobne :unsure:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#6 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 lipiec 2011 - 22:54

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Pamiętajcie że żarówka w kontrolce ma mieć 4w nie mniej nie więcej.

Kolejny post bez sensu. Żarówka może mieć różną moc, nie jest to takie krytyczne do działania alternatora. Poczytaj sobie jakim odbiornikiem prądu jest żarówka i jak zachowuje się w układzie ładowania. Jeszcze jeden tego typu post i polecą %%.

Edytowany przez Elektrotechnik, 14 lipiec 2011 - 10:09.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#7 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 14 lipiec 2011 - 06:48

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania bobytempelton powtarzasz to co gdzieś przeczytałeś a wcale tak nie jest, zarówno przy 2W się alternator wzbudzi jak i przy 10W, tylko przy mocniejszej żarówce jest większy prąd wzbudzenia i dzięki temu alternator się wzbudza na niższej prędkości obr

Tego typu alternatorów już złożyłem kilkadziesiąt a ten jest 1 z takimi objawami :blink:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 lipiec 2011 - 10:04

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania

locke regulator podmieniałem i nic, co do połączeń to alternator leży na stole i przewody podpinam od altka prosto do aku więc z połączeń pozostaje tylko jeszcze śruba wychodząca z półksiężyca ale to mało prawdopodobne :unsure:


Sprawdź jakie masz napięcie na wyjściu wzbudzania, oraz napięcie na wyjściu prądowym alternatora. Powinny być takie same.

#9 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 14 lipiec 2011 - 14:59

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania A jednak śruba wychodząca z mostka, odkręciłem i obróciłem w mocowaniu i myślę iż pomogło, po 5min teście z różną prędkością obr altek daje stałe napięcie i jest lekko ciepły i co najważniejsze żarówka całkiem gaśnie :lol:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#10 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 sierpień 2011 - 18:29

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania

Sprawdź jakie masz napięcie na wyjściu wzbudzania, oraz napięcie na wyjściu prądowym alternatora. Powinny być takie same.

kolego Elektrotechnik powiedz mi jeśli napięcia są różne znaczy na wyjściu wzbudzenia 9,5V natomiast na wyjściu prądowym 14V i też mi sie żarzy kontrolka w całym zakresie obrotów (dodam że wymienione zostały szczotki i regulator i nic niepomogło) to które diody padły 3 wzbudzenia czy 6 główne i jak je dokładnie sprawdzić?? bo żarówką sprawdziłem wszystkie 9 i prąd przepływa tylko w jedną stroną tak jak powinno niby być ale efektów zero

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 07:03
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 sierpień 2011 - 07:13

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Typowy objaw uszkodzenia diod wzbudzania. Wymień od razu wszystkie i powinno być dobrze. Czasami nawet "pomiar" żarówką nie daje efektów, ponieważ dioda może różnie zachowywać się przy różnych prądach. Diody sprawdza się żródłem prądowym wymuszając przepływ prądu i mierząc spadek napięcia. Jednak dla diod, które kosztują 10 groszy szkoda na to czasu. Na koniec jeszcze jedno pytanie. Czy odłączyłeś diody na czas pomiarów?

#12 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 17 sierpień 2011 - 08:26

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Wymontowałem cały ten koszyczek (mostek) z 3 diodami wzbudzenia i odlutowałem każdą diode od tego kawałka metalu którym są połaczone 3 razem w tym mostku i tak dokonywałem pomiaru kazdej z osobna, a co do diód tych głównych to sprawdzałem je bez wybijania każda pokolei(znaczy te co są 3 na radiatorze ze wspólna anodą i 3 co są na tarczy tylnej ze wspólną katodą) i wszystkie przewodziły tylko w jedną stronę bo tak tylko świeciła mi sie żarówka. Sprawdziłem uzwojenia stojana na przejście i zwarcie z obudową i tak samo wirnika wszystko było ok. Czyli pozostają tylko te diody, czytałem na jakimś forum ze można zastosować diody wzbudzenia 1N5408 3A 1000V, a gdyby istniała potrzeba zmiany głównych diód to czy sa jakieś w sprzedarzy na podmiane bo jakoś nigdzie nie znalazłem

#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 sierpień 2011 - 19:27

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Można stosować 1N5408 tylko po co, skoro kosztują one 10 razy więcej niż 1N4007. Diody "główne" są w sprzedaży, musisz lepiej poszukać. Koszt od 4zł do 10zł za jedną sztukę.

#14 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 17 sierpień 2011 - 20:10

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzięki za odpowiedz, jutro kupie te 1N4007 i zobaczymy co z tego wyjdzie.
A co do głównych to benda takie?? http://www.nowyelekt...wa=Prostownicze
KYZ35A1 anoda
KYZ35K1 katoda

#15 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 18 sierpień 2011 - 05:57

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Osobiście to bym sprawdził przewód i wsuwkę która wychodzi z mostka diod wzbudzenia, kiedyś jak nie łączyło na wsuwce to też cyrki się działy i napięcie skakało do 15V, na początek podaj ile masz na wyjściu z alternatora, żeby upalić diodę prądową to trzeba mieć szczęście, prędzej stojan pójdzie z dymem niż diody, chyba że odwrotnie podpięty aku :D

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#16 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 18 sierpień 2011 - 07:10

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania kilka postów wcześniej podałem napięcia ile ma na wyjściu z alternatora i za diodami wzbudzenia :P a przewody i wsówki zostały sprawdzone bo tez tak właśnie myslałem rozebrałem go posprawdzałem połączenia umyłem w ekstrakcyjnej i nie dało to efektu ;[

#17 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 21 sierpień 2011 - 09:16

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania

Można stosować 1N5408 tylko po co, skoro kosztują one 10 razy więcej niż 1N4007. Diody "główne" są w sprzedaży, musisz lepiej poszukać. Koszt od 4zł do 10zł za jedną sztukę.


O stosowaniu diod 1N5408 pisałem ja. Zacząłem je stosować bo 1N4007 często ulegały uszkodzeniu, nie wiem z jakiego powodu. Wolę zapłacić 10 razy więcej za 1N5408 i mieć spokój z alternatorem. Może Ty wiesz dlaczego 1N4007 często ulegają uszkodzeniu (w żadnym przypadku nie nastąpiło zwarcie przewodu kontrolka-alternator do masy)?

#18 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 21 sierpień 2011 - 20:26

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania tez właśnie chciałbym to wiedzieć dlaczego 1N4007 ulegają uszkodzeniu, w czwartek wstawiłem właśnie 3 nowe takie diody i kontrolka po odpaleniu gasła było wszystko ok, dziś rano zachodze odpalać ciągnik i znów powtórka kontrolka sie żarzy jak poprzednio...

#19 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 21 sierpień 2011 - 21:35

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Nie wiem dlaczego tak się dzieje, padają bardzo często a są przecież montowane fabrycznie. Przez to zacząłem montować 1N5408 i nie zdarzyło mi się by uległy uszkodzeniu. Poczekajmy na wypowiedź kolegi @Elektrotechnik, może on coś wie o przyczynach uszkadzania 1N4007.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Dzisiaj, 07:03
  •  

#20 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 22 sierpień 2011 - 05:54

Alternator A124 i żarząca kontrolka ładowania Przypadkiem wirnik nie jest przegrzany lub nie ma zwarcia co wymuszało by większy prąd wzbudzenia aby utrzymać prawidłowe napięcie, ale to również by wpływało na reg napięcia :unsure:

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Podobne tematy