mrmtz82

problem z hamulcami Mtz 82

Polecane posty

evolution93    8

mam tylko nadzieje że z drugiej strony zobaczę ten element i uda się go wyciągnąć.

a już myślałem że wymienie tylko 2 oringi i będe zakładał hamulce o tu jeszcze musze rozebrać jeszcze raz hamulce i koło które dopiero co złożyłem.w tym tygodniu koło ściągam już 4 raz . jak nie wymiana podkładek stożkowych i sprężynowych w piastach to teraz hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało się rozebrać prawy bęben tarcze były jeszcze ok ale kupiłem komplet na oba koła więc i tak wymienię. Jutro złożę prawą stronę i zabiorę się za lewą. Ogólnie blokada mi chyba nie działa więc na co zwrócić uwagę przy demontażu bębna blokady?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

chyba do sprawdzenia tarczki spręzynki no i jak nie ma wycieków to chyba nic więcej nie sprawdzi się , bo to oznaczałoby że membrana jest uszkodzona lub oring przy połączeniu z tym mechanizmem.

Jak rozebrałem u siebie hamulce to miałem tylko 2 tarcze o wymiarach 1 cm a reszta powyżej 1,3 cm . i jak skompletowałem te powyżej 1,3 cm to nie mogłem założyć bębna.musiałem zamienić na 1 cm.

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawe koło dziś wyregulowałem to hamulce brzytwa rozebrałem lewą stronę tarcze w bębnie blokady ok także zostawiłem tarcze hamulcowe wymienione ale nie składałem bo chcę wymienić jeszcze oringi. Jutro się okaże co i jak.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Koledzy ile wchodzi tarcz hamulcowych to mtz 82 z małą kabiną. 6 razem z ręcznym???? I jakiej grubości kupić bo widziałem 12mm i były klejone albo nitowane. Nitowana od ręcznego się rozsypała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

to chyba w zależności jaki jest ręczny w ciągniku . u kolegi w starej kabinie(ta najmniejsza) to ręczny zaciąga się po wciśnieciu pedału hamulca to raczej będą 4 ale jak samą raczką zaciągasz to 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Rączkę mam. Temu się pytam bo z prawej strony były 4 tarcze ale 2 tarcze od ręcznego miały tylko okładziny po jednej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

no to tak ma być. jak robiłem hamulce to moje tarcze nitowane miały 1,5cm grubości. niestety nie wiem czy to oryginały czy ktoś takie przynitował ale jak chciałem takie 2 grubsze na koło dać to nie mogłem wszystkiego skręcić.poprostu były za grube.

 

nie wiem gdzie byłem myślami pisząc ten post zamiast doczytać do końca.

okładziny muszą być na każdej z tarcz.

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Tak ma być tzn?????? co że tarcze od ręcznego nie mają mieć z obydwóch stron okładziny tak jak mają tarcze hamulcowe???? tylko jedna ma z jednej strony i druga tak samo????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Okładziny maja być z obu stron. Zakładałem znajomemu klejone i były po obu stronach identyczne. Nie ma sensy robić tarcz które maja jedną stronę grubsza od drugiej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Mam problem z lewym ( od strony kierowcy ) hamulcem. Miałem go rozebranego ale tarcze wyglądają naprawdę dobrze. Śrubę regulujacą wkręciłem prawie na maksa i dalej nie hamuje. Prawa strona hamuje bardzo ładnie. Co może być tego przyczyną ? Od czego jest ten przewód olejowy co wchodzi do bębna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przewód olejowy to blokada mechanizmu różnicowego. 

Co do samego hamulca to tarcze mają mieć około 12 mm grubości. Przy 9 ciu już brakuje regulacji. 

Ryski trochę niepotrzebne zrobili taki długi gwint w widełkach które ciągną za rozpieraki hamulca. I siebie skróciłem je o jakieś 4 mm. Powiększył się zakres regulacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Czyli będę musiał jeszcze raz rozebrać i sprawdzić grubość 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Jak ruskie tarcze klejone się przegrzeją to robią się w nich takie wżery i trudno ustawić odpowiednio hamulce. 

Jeżeli będziesz kupował tarcze to za skarby świata nie kupuj notowanych czerwonych. Są totalnie do bani. 

Ja kupiłem szare nitowane i na razie jest ok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Rozebrałem i grubość jest 12 mm choć może są przegrzane bo małe ubytki w tarczach są widoczne. Czyli kupować nowe tarcze lub może jest inna przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozbierz rozpieraki, wyczyść i sprawdź zużycie gniazd kulek, przesmaruj, poskładaj może akurat.  Komplet tarcz kup jeśli to nic nie da to wymienisz od razu, jeśli będzie ok zostaną na zaś bo przydadzą się na pewno.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Masz może schemat tych rozpieraków z jakiegoś katalogu bo ja nie mogą w moim katalogu znaleźć. W razie czego ppaterok@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2357

witam podepne się do tematu i chciałbym dowiedzieć się jakie wybrać tarczę hamulcowe do mtz 82 99 rocznik klejne nitowane czy plecione . dziękuje za odpowiedzi


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kupiłem nitowane takie czerwone i są do bani. Nie dało się ciągnika zatrzymać a same tarcze miały ledwo 9 mm grubości. Założyłem drugie nitowane z szarą okładziną i hamulce są w porządku. Grubość ponad 12 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luc93    3

czemu u mnie tak jest ze jak jest zimny ciągnik   hamulce  hamują w miejscu aż przez szybe można wylecieć a jak pochodzi z godzine w polu to już fajnie hamują i nie szarpią ?

Edytowano przez luc93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To jest Tajemnica poliszynela. Na pewno problem nie występował na azbestowych tarczach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj