Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


270 odpowiedzi na ten temat

#161 Share demonvip

demonvip

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 17 luty 2010 - 13:41

c-360 Turbo?

pamiętam ten artykuł ja dwaj bracia wzmocnili 360 o pare koni i wg mieli tam durzo stuningowane



ja tez pamiętam ten artykuł i na jego podstawie została zamontowana turbinka w mojej 60. najpierw była to od lublina lecz okazala sie zbyt słaba dlatego zostala wymieniona na turbo od audi. wszystko sprawuje sie jak najlepiej a mocy doszlo cos kolo 10-15km mam kabine wlasnej roboty i ciagnik jest ciezszy okolo 400kg gumy sa szersze i w polu radzi sobie wysmienicie ze skrzynia wszystko ok niech nikt nie mowi ze pada.aktulanie turbo zostalo wymontowane lecz tuleje zostaly rozwiercone i wstawione sa tloki zetoroskie moc mojej 60 to okolo 72km ten tuning kosztowal mnie troszke kasy lecz 60 teraz to poezja kolektor wraz z tlumnikiem zetoroski

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 03:38
  •  

#162 Share specjalford

specjalford

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2010 - 10:36

c-360 Turbo? Da się zamontowć turbo w c 360 panowie 2000 obr.to max i dlatego trzeba zastosować nowszej generacji turbine z zmienną geometrją chodzi oto że zwykłe turbiny startowały od 2000 obr. bo tak miały ukierunkowany wlot spalin na wirnik ponieważ przy 4000 obr.było normalne ciśnienie a turbiny z zmienną geometrją startują od niskich obrotów bo geometrja jest tak ustawiona dopiero przy 3500 i więcej jest regulowana dlatego auta po 2000roku mają kopa od zera, a w c360 2000 to max można ją ustawić na stałe bo silnik większych obrotów nie osiągnie i najlepiej od silnika o pojemności przynajmniej 3,0l do tego trzeba tak wyregulować dawkę paliwa aby silnik nie dymił na czarno,diesel jak dymi na czarno to za dużo paliwa a za mało powietrza taka jest zasada ciśnienie to nie wszystko przydało by się zwiększyć wlot powietrza i wylot więcej zaworów nie da się zastosować większych zaworów też nie pozostaje przerobić wałek rozrządu a zrobić można tylko w jeden sposób napawć krzywki i szlifnąć aby były grubsze da to większe otwarcie zaworów o jakieś 3mm dokładnie jeszcze nie mierzyłem ale to już dużo daje poza tym jeszcze jedna sprawa żywotność silnika wszystkie turbo diesle mają spyskiwacze denka tłoka od dołu są to malutkie rureczki w dole cylindra ustawione centralnie do góry doprowadzone jest ciśnienie oleju i leją na denka tłoków fabrycznie bloki są przystosowane do tego celu jest magistrala olejowa dodatkowa,w c 360 trzeba pokombinować ale jest to wykonalne to wszystko zmontuje w swojej 360 dopiero w zimie to opisze. Można wiele innych przeróbek zastosować np.wymienić wtryskiwacze na większe ciśnienie otwarcia wtedy jest lepsza mgiełka rozpylanego paliwa efekt do tego wszystkiego na pewno trzeba zastosować i tak ziarnko do ziarnka i moc jest ;)
Gdyby to wszytko zlecić do mechanika to pewnie by się to nie opłacało no ale ja jestem mechanikiem i tylko tym się
zajmuje ciągnik posiadam do innych celów

#163 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 25 październik 2010 - 00:18

c-360 Turbo? Kolego specjalford turbosprężarki nie dobiera się według obrotów jak podajesz (-że dana turbosprężarka wstaje przy danych obrotach silnika,)- turbo sprężarki dobiera się według przepływy powietrza ( Inaczej nie można by było stosować turbosprężarek np. przy silnikach lokomotyw czy okrętów).W uproszczeniu turbo z samochodu 1.5L wstające przy 2200 obr/ min w ciągniku 3.0L będzie wstawać przy 1100 (trzeba też patrzeć na końcowy zakres obrotów). Ogólnie żeby dobrać turbosprężarkę najlepiej było by poznać mapy kompresorów i turbin, ale w uproszczeniu można patrzeć tylko na przepływ.
Oprócz turbosprężarki warto zastosować intercooler (chłodnice powietrza )żeby nie pompować gorącego powietrza w silnik, bo to mu nie służy, a zimne powietrze ma też większą gęstość przez co możemy mieć niższe ciśnienie doładowania przy tym samym efekcie.

#164 Share specjalford

specjalford

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 17:59

c-360 Turbo? Chłodnica powietrza dobre rozwiązanie a z tym dobieraniem według obrotów to żle zrozumiałeś i ja tak też żle opisałem chodzi mi oto że turbosprężarki z zmienną geometrią przy maksymalnym ustawieniu łopatek wlotu spalin turbina daje większe ciśnienie tym bardziej nie jest to silnik wysoko obrotowy

#165 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 31 październik 2010 - 23:01

c-360 Turbo? Ja do c360 zakładałbym turbosprężarkę od jakiegoś silnika 2.0, 1.9, 1.7 (tania może być sprężarka z astry 1.7 silnik oplowski – to samo TURBO co 90 konny silnik 1.9 tdi VW )(sąsiad do MF 255 założył z gola II 1.6). Najtaniej wyszłoby TURBO z Omegi 2.5 TDS( może trochę duża). Raczej nie polecam turbin regenerowanych.
W c360 zamiast zabaw z wałkiem rozrządu lepiej zrobić kolektory, a natrysk na denka tłoków powinny się sprawdzić.

Jeśli ktoś chce dołożyć turbosprężarkę do niedoładowanego silnika to chciałbym zwrócić uwagę na kilka problemów.
Przy montażu turbo trzeba pamiętać, że większość turbin wymaga restryktora na dopływie oleju (dławika) czasami jest on w samej turbosprężarce a kiedy indziej rolę tą pełnią cienkie przewody zasilające, ale może on być też w wyjściu z bloku ( nie zastosowanie dławika może doprowadzić do wypchnięcia uszczelniaczy z turbosprężarki . Trzeba też pamiętać, aby wylot i spust oleju z turbo sprężarki był pionowo ( można kręcić muszlami, ale wlot oleju ma być zawsze u góry). Producenci przeważnie dopuszczają odchyłkę ok. 20 stopni.
Zakładając turbo do silnika, który nigdy takowej nie posiadał, nie powinno przesadzać się z ciśnieniem doładowania, dla c360 moim zdaniem nie powinno się przekraczać 0,5 atmosfery nadciśnienia, aby utrzymać założone ciśnienie doładowana najlepiej jest je regulować. Regulacja w samochodach osobowych ( najłatwiej o tanią turbosprężarkę) jest realizowana na kilka sposobów (zintegrowane zawory upustowe, zewnętrzne, restrykcje ograniczające przepływ spalin itp.). Najprościej jest zamontować będzie, turbo z zintegrowanym zaworem upustowym (wastergate) i mieszkiem (gruszką) sterującą nim ( wężykiem jest podawane ciśnienie za sprężarki na mieszek sterującą połączoną cięgnem z zaworem upustowym i gdy ciśnienie osiągnie wartość która jest w stanie przezwyciężyć opór sprężyny mieszek zaczyna otwierać zawór upustowy i ciśnienie dalej nie wzrasta.
Takie turbo wygląda tak:
Link
Aby nie obciążać termicznie silnik i poprawić sprawność warto zamontować intercoller ( najlepiej koło wentylatora, aby lepie był chłodzony ( ciągnik jedzie dużo wolniej od samochodu)
Wykorzystanie w pełni potencjału jaki daje doładowanie będzie możliwe dopiero po zwiększeniu dawki paliwa (do momentu zanim dym przybiera ciemną barwę). Problemem będzie nieliniowość przyrostu ciśnienia ( zwiększone ciśnienie pojawia się nagle po przekroczeniu pewnych obrotów). Rozwiązaniem było by zamontowanie pompy rozdzielaczowej z korektą dawki w funkcji ciśnienia z jakiegoś samochodu (takie pompy mechaniczne były w Golfie II Astrze I (F) – ale są ustawione do pracy przy dużych obrotach- trzeba by poszukać w małych ciężarówkach, albo pogadać z pompiarzem czy da rade ją przeregulować, ale nie wiem czy w ciągniku będą w stanie podać wystarczającą dawkę). Osobiście pozostał bym przy oryginalnej pompie, albo przyjrzał się, czy nie podejdzie od jakiegoś małego Zetora z turbo.
Zastanawia mnie też układ chłodzenia, czy da rade z dodatkowym ciepłe wydzielonym w silniku.
W razie przegrzewania można by spróbować trochę stoczyć koło na pompie wody ( szybciej chodzący wentylator i pompa ), a jak nie to większa chłodnica.
Po uturbieniu silnika warto też zbadać temperaturę oleju i ewentualnie pomyśleć nad chłodniczką.
Do układu smarowania osobiście spróbował bym zalać jakiś półsyntetyk 10W 40 (nie wiem czy do zwykłej c360 jest zalecany ten sam olej co do 3p (zimą superol 10w 30 latem 20w 40), jeśli tak to 10 W40 będzie lepszy, bo turbo i silnik będą miały prędzej dobre smarowanie).
Co do doboru pod względem wydajności warto poczytać:
mapy kompresorów

Dalszą drogą może być zamontowanie mocniejszych sprężyn w docisku sprzęgła żeby się nie ślizgało, ewentualnie gdzieś czytałem o montażu tulei i tłoka 102 mm z Zetora i podmianie sekcji tłoczących z silnika sw400 ( nie mam pojęcia czy te sekcje faktycznie podejdą).

#166 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 01 listopad 2010 - 05:56

c-360 Turbo? Z tymi mocniejszymi sprężynami do sprzęgła to trochę przesadziłeś.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#167 Share specjalford

specjalford

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2010 - 08:24

c-360 Turbo? No i super w ten sposób można zwiększyć żywotność silnika i jego moc gdyby tak zastosować elektroniczną pompe wtryskową kilka czujników komputer sterujący toby rozwiązało wszystkie korekcje i moc podejrzewam razy dwa minimum co najlepsze te elementy można nabyć dość tanio są to systemy z lat 98 do 2002 roku poprzednik comon rail :D

#168 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 01 listopad 2010 - 10:54

c-360 Turbo? Podzespoły opierające się tylko na mechanice wydają mi się dużo lepsze i prostsze w ogarnięciu, elektronika lubi stwarzać wiele nieprzewidzianych problemów . W c360 nie próbowałbym przekraczać 65 do 70 koni, bo powyżej dość szybko może się okazać co było słabe :) . Dołażenie turbosprężarki nie ma co się okłamywać, na pewno trochę skróci żywotność, ale poprawi sprawność ( mniej gram paliwa / kWh przy mocy max ).

Kolego asharot a co jest nie tak z mocniejszymi sprężynami w docisku? Czy docisk z mocniejszymi sprężynami nie zwiększy momentu jakie może przenieść sprzęgło ?

#169 Share marcinnowicki87

marcinnowicki87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2010 - 12:08

c-360 Turbo? Według mnie to najlepiej jest zrobić tak jak ja mam zrobione tuleje od zetora 77xx głowice tez od 77xx sekcje pasują od ostrówka. Sprzęgło wzmocniłem podkładając pod sprężyny podkładki 4mm. Filtr powietrza założyłem od silnika 6 cylindrowego i kolektor wydechowy wraz z tłumnikiem od zetora. Dodatkowo zmieniłem wentylator na zetorowski i problemów z temperaturą nie ma. I powiem że moc czuć z jedna przyczepą z 5 tonami pod każda górę u mnie wychodzi piątka a wcześniej to 4 nie raz brakło. I głęboką orkę już nie 2 a 3 się robi.

#170 Share specjalford

specjalford

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2010 - 16:40

c-360 Turbo? Kolego ALCHEMIK z tą elektroniką to masz racje też jej nie cierpie no ale nowe traktory ją mają i trzeba się ztym pogodzić aco do sprężyn to macie racje zmieniłem nowe sprzęgło i ominołem sprężyny i tu mam problem czuć ze słabo dociskają :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 03:38
  •  

#171 Share dyszel

dyszel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 13 styczeń 2011 - 12:06

c-360 Turbo? Moim prywatnym zdaniem przy założeniu turbiny trzeba wziąć kilka rzeczy pod uwagę.

- zmiana stopnia sprężania (silniki doładowane mają mniejszy stopień sprężania, nie pamiętam dokładnie jaki). Stopień sprężania wpływa na spalanie stukowe. Turbina jakby "sztucznie" podnosi ten parametr.
- chłodzenie denka tłoka, jak ktoś wcześniej wspomniał - konieczna chłodnica oleju. Wcześniej kolega ładnie opisał smarowanie turbiny (pochwałka od wujka Dyszla).
- chłodnica oleju - z uwagi na smarowanie turbiny, które znacznie podnosi temperaturę oleju.
- zmiana korbowodów na kute, mocniejsze (wcześniej na forum w podobnym temacie), raczej chodzi o zachowanie filmu olejowego na panewkach. A osiąga się to przez: ciśnienie oleju, obroty, powierzchnia panewek, lepkość oleju. Obrotów nie zmieniamy, o szersze panewki i smarowanie pod sworzeń trudno. Pozostaje lepkość i ciśnienie.
- nie ma sensu przerabiać rozrządu i układu dolotowego - to nie jest aż tak ekstremalna przeróbka
- również nie ma konieczności stosowania zaawansowanych turbin ze zmienną geometrią. Zmienną geometrie stosuje się w celu korygowania wydajności, w standardowej prostej turbinie wydajność rośnie wykładniczo, znaczy to: gdy podwoimy obroty turbiny, wydajność rośnie czterokrotnie. Turbinę ze zmienną geometrią zakładamy gdy chcemy mieć sportową wersje ciągnika. Ale jeśli komuś zależy na "kopie" powinien się poważnie zastanowić nad supercharger, czyli sprężarka mechaniczna np. sprężarka rootsa, bądź śrubowa. Ma wiele właściwości, działa błyskawicznie, wydajność liniowa, można w każdej chwili odłączyć.
- lepsze chłodzenie - raz, silnik bardziej obciążony cieplnie, dwa turbina generuje bardzo duże opory spalin.
- korzyści jakie daje turbina, czyli moment. Co za tym idzie większy moment dokręcenia na głowicy i sprzęgło. Kolega od sprężynek w sprzęgle ma racje !! Sprzęgło projektuje się na moment, nie moc.
- intercooler, świetna sprawa. Zagęszcza powietrze poprzez obniżenie temp. większa efektywność turbiny działa też korzystnie na obniżenie temp. spalania
- większa dawka max paliwa, trochę szkoda nie wykorzystać dodatkowego tlenu

to chyba wszystko co przychodzi mi na chwilę obecną do głowy

generalnie.. turbina obniża żywotność silnika, nieznacznie ale obniża. Myślę jednak, że daje więcej korzyści... ale o tym w innym poście.

#172 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 13 styczeń 2011 - 13:19

c-360 Turbo? Witamy kolejnego pana inżyniera na forum.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#173 Share dyszel

dyszel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 13 styczeń 2011 - 17:10

c-360 Turbo? Czy ktoś próbował wtrysku pary wodnej do silnika?

#174 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 01:06

c-360 Turbo?

- zmiana stopnia sprężania (silniki doładowane mają mniejszy stopień sprężania, nie pamiętam dokładnie jaki). Stopień sprężania wpływa na spalanie stukowe.

Spalanie stukowe na szczęście nam w silniku diesla nie grozi, ale stopień sprężania warto obniżyć. (np. w zwykłym silniku z c360 3p wynosi on 16.5 a w wersji z turbo silnik AT3.1524 ma stopień sprężania 15.5)
Sprężarka mechaniczna jest fajna, ale niestety oprócz tego, że zwiększa moc niestety pogarsza sprawność silnika ( więcej paliwa na kWh), a turbosprężarka poprawia sprawność.

#175 Share dyszel

dyszel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 17 styczeń 2011 - 19:11

c-360 Turbo? Stopień sprężania obniża się w zależności od stopnia doładowania. Właściwie nie tyle co ze względu na spalanie stukowe co na sprawność ogólną i szczytowe ciśnienie spalania.

Chciał "kopa" w traktorze, a wtedy nie liczy się wir w baku.

Niemniej zachęcam do doładowania.

#176 Share Stryju

Stryju

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie gm. Szczecinek
  • Zainteresowania:wszystko związane z rolnictwem,sprzętem rolniczym,motoryzacją

Napisany 26 styczeń 2011 - 14:23

c-360 Turbo? Nie myśleliście o zmianie silnika od jakiegoś zetorka ,można też kombinować ale czy to nie okaże się zbyt drogie.Sam osobiście posiadam C 360-3p z silnikiem zetora. :rolleyes:

Uważaj na orty

Edytowany przez milanreal1, 26 styczeń 2011 - 19:03.
orty


#177 Share jakubxpl

jakubxpl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów

Napisany 01 sierpień 2011 - 22:00

c-360 Turbo? Robi się ciekawie,temat dość długo na forum, to ciekawe rozwiązanie to turbo w c360 myślę że turbo da rade tylko nie zbyt wielkie ciśnienie tak jak podał któryś przedmówca a jest to zagadnienie warte dalszych dyskusji choć by po to by podnieść naszą świadomość i wiedzę no ale bez tych skrzyń od klonów 8011 385 itd. ktoś tu czasami sobie żartuje i kpi z pomysłów zwiększenia mocy, prze to temat stary jak silnik spalinowy i każda rozsądna wiadomość nikomu nie zaszkodzi. Kończąc pragnę pozdrowić wszystkich forumowiczów, rolników i entuzjastów maszyn rolniczych.

#178 Share piotr119

piotr119

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • rank
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GKA

Napisany 02 sierpień 2011 - 13:07

c-360 Turbo? nie wiem czy to odpowiedni temat ale co sądzicie o tym silniku, perkins 4 moc jest większa cena też nie za duża i co ważne pasuje do c 360 czy lepiej wyremontować stary silnik ?? bo teraz mam dylemat http://allegro.pl/ur...1728791644.html

#179 Share kamalo25

kamalo25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Domaszewnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, dziewczyny

Napisany 14 sierpień 2011 - 17:12

c-360 Turbo? ja myśle że ten by był lepszy bo c-360 by miała lżej w 3 śkibowych pługach a jeśli by zamontować turbo do tego silnika to może i na czwórce by chodziła z 3 pługami

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 03:38
  •  

#180 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 sierpień 2011 - 18:20

c-360 Turbo? Szkoda że c360 nie ma trzydziestu biegów i skrzyni 60km/ha bo byście 40 na godzine orali, na 25 biegu....
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy