Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


270 odpowiedzi na ten temat

#41 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 10:42

c-360 Turbo?

Wkładał ktoś podtlenek azotu do sześćdziesiątki? Da rade z pługiem 5x40? <_<


Ja sprobuje wsadzic podtlenek a jak bedzie za slaba i nie pociagnie 5x40 obrotowki to wstawie nadtlenek;) Albo 2 ;)

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 20:02
  •  

#42 Share Marcin23

Marcin23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 16:08

c-360 Turbo? tylko jestem ciekaw ile koni przybędzie 60ce jak podkręce pompe <_< słyszałem ze mozna jeszcze zwiększyć pojemnosc silnika i tez bedzie kilka koni więcej
:)

#43 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 16:42

c-360 Turbo? Jesli wymiemisz korbowody i pewnie wal korbowy to pojemnosc sie zwiekszy i moc. Na takiej zasadzie powstal silnik do 1734 ktory w oryginae byl zaprojektowany do 16.Powodzenia

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#44 Share Marcin23

Marcin23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 16:47

c-360 Turbo? ale mniej więcej o ile sie zwiększy moc? tak o 2-3 konie czy tak z 8-10 koni? a moze więcej?
:)

#45 Share lukano

lukano

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Rzeszowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo :)

Napisany 16 wrzesień 2007 - 17:29

c-360 Turbo? Jeśli chcesz zwiększyć pojemność to załóż tuleje od zetora ale to trzeba roztaczać blok

http://www.agrofoto....mp;hl=pojemnosc
Trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę.
Wierz mi, żałuje się tylko i wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania.
Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...

#46 Share Marcin23

Marcin23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 18:10

c-360 Turbo? tylko 60ka nawet po zwiększeniu mocy nie zyska większego uciągu(podobno) to w sumie przecież po to bym zwiększał moc zeby uciągnąć p?ług 4 skibowy.Nawet po dociążeniu <_< bo umnie 60ka choszi z 3 skibowym bo 4 skiby to zaciężko
:)

#47 Share kostek

kostek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Człuchów

Napisany 16 wrzesień 2007 - 18:19

c-360 Turbo? ale jak i jest ciapek turbo to jest i 60 turbo <_<



#48 Share SzTyWnY

SzTyWnY

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 16 wrzesień 2007 - 18:35

c-360 Turbo? No ale kopci zaje***** to nawet moja 360 tak nie kopci pod obciążeniem

Edytowany przez marcin974, 16 wrzesień 2007 - 20:12.
wulgaryzmy!!!


#49 Share Marcin23

Marcin23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 18:50

c-360 Turbo? no czyli da rade raczej tylko co trzeba by wymienić w 60ce skrzynie czy coś <_<
:)

#50 Share keram7719

keram7719

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kończyce Wielkie
  • Zainteresowania:Fotografia, komputery głównie sprzęt ale i trochę softu, innternet, sprzęt RTV, technika rolnicza, motoryzacja, majsterkowanie, gram czasami w siatkówkę i lubię ślizgać się na lodzie.

Napisany 16 wrzesień 2007 - 20:02

c-360 Turbo? Faktycznie na TopAgrar była przeróbka 360 na 360 turbo. nie pamiętam jaka to była turbina ale mi się wydaje, że chyba z volvo (osobówki) 2,5litra.
Co do skrzyni to bym znów się tak bardzo nie obawiał bo jest to dosyć stara konstrukcja obliczana bez komputerów ;) i wszystko wtedy było liczone na duuuuże zapasy (jako przykład podam to, że mechanizm różnicowy z c360 jest montowany w bizonach super a tam motor ma o wiele większą moc i moment).
A na pewno mijało by sie z celem montowanie skrzyni biegów czy też innych mechanizmów z c385 czy też innych ciągników <_< .
No ewentualnie jakaś układ przeniesienia napędu z zetora 72xx lub 77xx ale czy to ma sens??????

Co do samej przeróbki na turbinę to aby ją jak najlepiej wykorzystać dobrze by było jakoś zastanowić się nad zmianą dawki pompy wtryskowej w zależności od ciśnienia turbiny - bo wiadomo turbina nie ciągnie na niskich obrotach wiec wtedy nie mam sensu pchania większej ilości paliwa, natomiast było by trzeba go więcej kiedy turbina pracuje.
A jeśli chodzi o uciąg zawsze można go poprawić poprzez zwiększenie obciążenia ciągnika czy też moze większe i szersze koła.

Oczywiście na pewno to turbo przyczyni się do zmniejszenia żywotności silnika i układu przeniesienia napędu.
No to się narobiło...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 20:02
  •  

#51 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 16 wrzesień 2007 - 20:05

c-360 Turbo?

nie pamiętam jaka to była turbina ale mi się wydaje, że chyba z volvo (osobówki) 2,5litra




tak ta turbinka byla z Volvo 2,5l

Honda - The Power of Dreams :)


#52 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 16 wrzesień 2007 - 20:57

c-360 Turbo?

Faktycznie na TopAgrar była przeróbka 360 na 360 turbo. nie pamiętam jaka to była turbina ale mi się wydaje, że chyba z volvo (osobówki) 2,5litra.
Co do skrzyni to bym znów się tak bardzo nie obawiał bo jest to dosyć stara konstrukcja obliczana bez komputerów <_< i wszystko wtedy było liczone na duuuuże zapasy (jako przykład podam to, że mechanizm różnicowy z c360 jest montowany w bizonach super a tam motor ma o wiele większą moc i moment).

Fakt, Bizon ma 2x większą moc i mase ale to tylko mechanizm różnicowy (który w Bizonie często siada), ciekawe jak zachowa się reszta skrzyni przy zwiększonej mocy, momencie obrotowym i obciążeniu... Może nadmiar siły ucieknie w poślizgu? ;) Bo zazwyczaj od tej strony projektuje sie przeniesienie napędu. Moje zdanie jest takie że mozna wstawić turbo do C360, jest to wykonalne (jak widać) ale to sztuka dla samej sztuki, jak to mówią z g...a bata nie ukręcisz :)

Co do samej przeróbki na turbinę to aby ją jak najlepiej wykorzystać dobrze by było jakoś zastanowić się nad zmianą dawki pompy wtryskowej w zależności od ciśnienia turbiny - bo wiadomo turbina nie ciągnie na niskich obrotach wiec wtedy nie mam sensu pchania większej ilości paliwa, natomiast było by trzeba go więcej kiedy turbina pracuje.

Dlatego w większości silników z turbodoładowaniem pompy są z "grzybkiem" czyli vacuum boost compensator albo z niemieckiego LDC. Przy wzroście ciśnienia doładowania pompa podaje proporcjonalnie większą dawke paliwa (ciśnienie wychyla membrane z iglicą regulującą dawke, przez co zmieniana jest na bieżąco zależnie od wielkości ciśnienia doładowania). Na zwykłej pompie zależnie od ustawionej dawki silnik będzie miał albo wyraźnego laga, albo mały przyrost mocy, albo będzie mocno kopcił więc trzeba by było ustawić to metodą prób i błędów do dawki optymalnej.

Oczywiście na pewno to turbo przyczyni się do zmniejszenia żywotności silnika i układu przeniesienia napędu.

Tego problemu nie ma gdy silnik i przeniesienie napędu projektowane są pod turbo i założoną moc/moment. A w tym przypadku mogą dziać sie różne rzeczy po puszczeniu ciągnika w prace i nie da sie raczej nic przewidzieć. Ciekawi mnie czy seryjny układ chłodzenia da rade zapobiec przegrzaniu w ciężkiej robocie...

#53 Share Marcin23

Marcin23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 17 wrzesień 2007 - 12:21

c-360 Turbo? ciekwe ile ta 60ka turbo miała koni po zamontowaniu turbiny a turbina od 1014 by nie mogła być?
:)

#54 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 17 wrzesień 2007 - 17:26

c-360 Turbo? Nie no ludzie to mają fantazje ;) . Nie mówie zamontować turbo np. do 1222 ale do C-360 :) To i tak ci zaduzo nie da, bo 4 pługa nie pociągnie ani agregatu nie uniesie wiec po co montowac ???

#55 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 17 wrzesień 2007 - 17:42

c-360 Turbo? jeżeli już to znajomy opowiadał ze w swoim C-360 poprawili dolot powietrza.kwasowa rura o większej srednicy ( bez kolana nad chłodnicą ), szlifowana głowica, i jakś filtr inny ale nie wiem czy suchy czy nie...

mówił ze po tych przeróbkach ciężko ją zadusić na trzecim biegu więć nic więcej nie trzeba...

gdzieś czytałem że w Fiacie Uno po takim zabiegu moc podnosi się z 55KM seryjnych do 70-75 KM.

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#56 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 17 wrzesień 2007 - 17:56

c-360 Turbo? No ajk by podniósł moc z 52KM do około 70KM to sie opłacają takie przeróbki.

#57 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 17 wrzesień 2007 - 18:05

c-360 Turbo? Filtr napewno o większej przepustowości i poprawiony dolot + większa dawka na pompie powinne zauważalnie poprawić moc silnika.

@pioter
Z tym szlifowaniem głowicy chodzi o wypolerowanie kanałów dolotowych czy splanowanie/zabielanie czy może o coś innego? Jeśli już miałbym poprawić parametry silnika to zdecydowanie przez dopracowanie wielkoseryjnej i wiekowej konstrukcji a nie maskowanie jej niedoskonałości poprzez uturbienie :)

No ajk by podniósł moc z 52KM do około 70KM to sie opłacają takie przeróbki.

Samym dolotem napewno tego nie osiągnięto, zrobiono pewnie obróbke głowicy, założono filtr stożkowy, izolowany dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, wydech o większej średnicy, bardziej przelotowy tłumik i jeszcze może jakies duperele. Takie przeróbki mogły by dać dopiero przyrost mocy ~40% ;)

#58 Share mateunia19

mateunia19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów

Napisany 17 wrzesień 2007 - 18:10

c-360 Turbo? wie ktoś jak można zwiększyć moc w ursusie 385 o jakieś 5 KM???
chodzi mi o inne metody niż podkręcanie na pompie. czy da się wogóle?

#59 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 17 wrzesień 2007 - 18:47

c-360 Turbo? chodziło mi oczywiście o polerowanie kanałów bo splanowanie to raczej nie w tym celu... ;)

nie pamiętam co było w tym Uno dokłądnie zrobione a nie chce mi sie szukać, ale wiem że fabryka nie dbała polerowanie kanałow i w Uno jest to najporostrza i bardzo efektywna metoda podniesenia mocy...

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 20:02
  •  

#60 Share MarcinC360

MarcinC360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 17 wrzesień 2007 - 19:46

c-360 Turbo? [quote name='mirasek']Samym dolotem napewno tego nie osiągnięto, zrobiono pewnie obróbke głowicy, założono filtr stożkowy, izolowany dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, wydech o większej średnicy, bardziej przelotowy tłumik i jeszcze może jakies duperele. Takie przeróbki mogły by dać dopiero przyrost mocy ~40% [/quote name]

Mógłbys wyjaśnić pojęcia: izolowany dolot,kolektor wydechowy 4-2-1?Moj silnik jest do remontu więc włzyl bym do środka wszystko nowe,głowice do regeneracji?I co by można zrobić z tymi głowicami?POmpa do regeneracji-zwiększyć sawke i co jeszcze zrobić,aby zwiększyć moc,ale tak dokładnie?

Podobne tematy