Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


276 odpowiedzi na ten temat

#261 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:02

c-360 Turbo?

dzięki sprawdziło się ale nie jest to mój pomysł, wyczytałem to jakieś 3 lata temu w RPT właśnie, redkacja pomogła mi w nawiązaniu kontaku z pomysłodawcą i tak poszło ;D



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ciągnik Ursus 11054, 110 KM AGROWIEC Autoryzowny Dealer PROMOCJA!!!


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 147000.00 PLN
  • 16 lip 2017
Wąskie koła do c360


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 1300.00 PLN
  • 16 lip 2017
C360/c355/4011


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 7000.00 PLN
  • 16 lip 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 10:15
  •  

#262 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8900 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:04

c-360 Turbo?

No widzisz. 

tak patrzę na instalacje w dieslu to marnie. Oszczędność na paliwie w sprzyjających warunkach do 20%. Marnie. Zależy od pracy ale tyle zaoszczędziłem po założeniu turbiny.


KPK Kumurun Team

#263 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:07

c-360 Turbo?

to i tak bardzo dobry wynik



#264 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8900 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:10

c-360 Turbo?

A zadowolony jestem. mam bardzo fajne porównanie przy odśnieżaniu. Zużycie paliwa w granicach 5-7,5 litra na godzinę tyle samo co bez turbiny tyle że to co wtedy robiłem w 8 godzin teraz niecałe 7. Mniej redukcji, krótszy czas pracy i efekt widoczny. Inwestycja spłaciła mi się już w pierwszym sezonie. Warto było. Gdybym założył jeszcze korektor na pompę może zleciał by z pół litra na godzinie.


KPK Kumurun Team

#265 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:30

c-360 Turbo?

A ktoś słyszał o instalacji gazowej do diesli CNG?  daję sie 10% lub 20% do paliwa i podobno lepsza moc mniej produktów toksycznych

 



#266 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:31

c-360 Turbo?

słyszałem ale podstawowym wyznacznikiem opłacalności takiej instalacji jest dostęp CNG który dostępny jest jak narazie stosunkowo rzadko



#267 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 539 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:46

c-360 Turbo?

Nasz rząd zabił CNG i niestety nigdy nie bedzie opłacalne tankowanie go nawet jeśłi stacja byłaby pod nosem.



#268 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 06 wrzesień 2015 - 21:42

c-360 Turbo?

W silnikach diesla busów wygląda to tak samo jak w ciągniku. Ogólnie więcej szumu niż korzyści.

Ja tym zainteresowany nie jestem.

 

W przypadku busa spalającego 10/100 to średni interes, ale już w ciężarówce palącej 30/100 oszczędność jest znaczna. Do tego auto spełnia wyższą normę Euro, więc niższe opłaty.

 

 

A w przypadku instalacji CNG do diesli, to silnik w 100% pracuje na CNG. W wielu miastach autobusy jeżdżą na CNG. 


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


#269 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8900 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 wrzesień 2015 - 05:26

c-360 Turbo?

Bardzo możliwe nie powiem że nie. Skoro znajomy się pomału z tego wycofuje najwyraźniej tak jest. Sam uważam ze więcej koło tego krzyku niż korzyści.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 10:15
  •  

#270 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 07 wrzesień 2015 - 07:56

c-360 Turbo?

hmm ok a czy lepszym i tańszym rozwiązaniem nie było by zamaist turbiny założyć instaalcje lpg? poprawiło by się wtedy spalanie paliwa przy obecnej dawce więc jednym słowem wzrosła by jego sprawność ?seweryn20  słyszałeś o takim rozwiązaniu?

Ja słyszałem a nawet mam zamontowane (nie w c360). W tej chwili drugi sezon na ukończeniu i ponad 1000l gazu spalone. Największą korzyścią dla mnie jest przyrost mocy i trochę oszczędności. Mogę polecić tym którym zależy na mocy właśnie a nie na oszczędności. W moim przypadku mam ustawiony stosunek ok. 25do75%, gdzie przy ciężkiej robocie dochodzi do 30/70 i mnie to wystarcza i nie zamierzam zwiększać ilości gazu. Butle mam samochodową 50l i starcza na 16-19 godz. pracy

 

Tu jest ciekawa propozycja:http://olx.pl/oferta...html#4e2d105e60



#271 Share maciejmechnowy

maciejmechnowy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 23 listopad 2016 - 21:55

c-360 Turbo?

witam modernizatorów c 360;) też do nich należę. Zakładałem już pompę wtryskową od forda transita 2,5 d i powiem że z efektów byłem bardzo zadowolony. Z badań nad silnikami diesla wynika że na duże oszczędności i moc wpływa układ zasilania paliwem. Obecnie układy CR dają bardzo duże osiągi, ogólnie dla mnie ten układ jest bardzo drogim układem ze względu na duży kaszt napraw i elektronikę która też często płata figle, wiec nie mam zamiaru montować go w moim ursusie.Jednak z charakterystyk układu CR zainteresował mnie jeden bardzo ważny element, a mianowicie dawka pilotażowa. Opiszę tutaj mały patent który będę próbował zmontować w moim c 360. We wtryskach mam zamiar zamontować cewki które będą w stanie zmniejszyć działanie sprężyny, oczywiście w odpowiednim momencie. Ciśnienie  wtrysku podnieść do 220bar.  Przewody paliwowe wtrysków byłyby akumulatorem ciśnienia. W momencie wtrysku układ elektroniki podawał by sygnał na cewkę ta osłabiała by sprężynę a ciśnienie podnosiło iglice w efekcie paliwo w komorze. Resztę dawki z niewielkim opóźnieniem podała by pompa. Co o tym sądzicie?



#272 Share Jarosław

Jarosław

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 07 styczeń 2017 - 14:07

c-360 Turbo?

przerabiałem dwa silniki pod turbo żaden oryginalnie w ogóle go nie posiadał ,pierwszy to doskonale znany wszystkim c 330 i po wielu przeróbkach które zajęły około 5 lat uzyskałem doładowanie 1.5 bara .zaznaczam turbo nie jest fabryczne zostało przerobione ,silnik jest odprężony inne ciśnienie wtrysku i oczywiście interculer,seryjne turbiny dawały max 0.7 bara kilka sztuk przetestowałem o różnej wielkości i pojemności skokowej silnika z których pochodziły.Przy doładowaniu 1.5 bara używam ciągnika ponad 2 lata i buta mu nie żałuje ,nic się z nim złego nie dzieje,a wręcz przeciwnie fajnie chodzi ,mocy nie mierzyłem z braku hamowni  w pobliżu .Mogę tylko powiedzieć ,że siłą przebił moją 40 i dlatego w listopadzie 2016 i grudniu zabrałem się za silnik 40 ,ten jest zrobiony cały od podstaw .Nowy wał korbowy  polski Ostróda [,stary był po ostatnim szlifie] tuleje tłoki głowice wtryskiwacze i pompa wtryskowa koła rozrządu te które były zużyte,Zastosowałem dodatkowa pompę oleju plus chłodnicę oraz magistralę w silniku która pod ciśnieniem natryskuje olej na denka tłoków .Otóż 40 okazała się trudna w dopasowaniu turbo dzięki uprzejmości i dużej pomocy firmy TURBO-SERWIS Dziewierzewo która udostępniła ponad 12 turbosprężarek do testowania ,po 6 tygodniach prób i w końcu zbudowaniu hybrydowej turbiny z 3 różnych turbin  kilkunastu toczeniach aby to spasować i kilku popsutych obudowach ,wreszcie mały sukces 1,5 bara jest silnik jest żywy czuć moc  w końcu jedzie .i wcale niema zastępować renówki w orce czy sianiu [może kiedyś przyjdzie czas na turbo w 6 garach reni,ale to poczeka ] pisze to do tych młodych chłopaków którzy chcieli coś porobić w swoich ciągnikach ,a bali się że  popsują,trudno jest  popsuć starego ursusa .Otóż panowie na fabrycznym turbo nie uzyskacie więcej jak 0.7 bara ,nieważne od czego by nie  było za to efekt dżwiękowy będzie fajny a silnik łyknie trochę tlenu jak babcia na turnusie w Ciechocinku ,sprzęgło i skrzynia też sobie poradzą i nie popadnijcie w paranoje że od jutra wszystkie c 330 i  inne mają mieć turbo!!! Co do pytań po ki h*j turbo w ciapku i 40 czy 60 ,to zwykła ciekawość, czy się da i ile  to da .Pewnie tak po trosze powstały nowoczesne ciągniki i nimi z przyjemnością pracujecie dzisiaj w polu .Postaram się wstawić film na youtube o tytule [ c 360 turbo 1.5 bar Żnin ]do końca stycznia 2017 jak to działa ,jeśli ktoś ma założony przedni  napęd jestem ciekaw  jak  się sprawdza, powodzenia i satysfakcji !! .mój tel; 604 405 651



#273 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisany 26 maj 2017 - 16:56

c-360 Turbo? Warto pompować 1.5 bara? To daje potencjał na ponad 100 koni. Pompa wtryskowa mocno jest przerobiona?


Z ciekawości: Jak wygląda długość i pasowanie korbowodów od zetora? Któreś są odrobine krótsze i mocniejsze od tych w c360?

Edytowany przez Alchemik, 26 maj 2017 - 17:17.


#274 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 26 maj 2017 - 19:12

c-360 Turbo?

https://www.youtube....vrTOpECjY&t=85s



#275 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 26 maj 2017 - 19:29

c-360 Turbo? Troche pojecia mylicie. Kazde turbo dmuchnie te 2 bary spokojnie kwestia ustawienia WG w turbinie. Wiadomo seryjnie jest wiekszosc ustawione ponizej 1 bara. Po drugie wielkosc turbiny. Moc najwiecej bedzie zalezej od wielkosci strony zimnej czyli im wieksza tym wiecej napompuje objetosciowo powietrza bo moc nie zalezy od cisnienia ale od objetosci tlenu jaka dostarczymy do komory spalania. Strona gorąca odpowiada kiedy ma wstawac turbo jezeli bedzie mala wstanie szybko ale moze nam ograniczyc moc w wysokim zakresie obrotow a znowu duza czesc goraca sprawi ze turbo wstanie w wyzszych partiach ale moc bedzie dostepna w wysokich obrotach. Jak ktos umie grzebac w turbinach to z kilku sklada jedna tak dobrana aby uzyskac jak najwyzsza moc dostepna w jaknjwiekszym zakresie obrotow i w miare plaski przebieg momentu obrotowego.

#276 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki,Polska Motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 26 maj 2017 - 19:37

c-360 Turbo?

Do danej ilości powietrza dane przez turbo musi być odpowiednia dana dawka paliwa.Dwie strony muszą z sobą się zgrać,po 2 ten silnik nie ma wiadomo jakich obrotów moment swój osiąga 1500-1600  więc tam 0,5 Bara jest optymalnie  według mnie  będzie jakieś 60 65 km żeby więcej mocy uzyskać  Tuleje na 100 mm głowica wałek rozrządu i pompa od Zetora pytanie Czy warto jeszcze dokładać skoro dla 60-tki głównie brakuje uciągu niż moc.Turbo jest wystarczająca modyfikacją na silnik s-4003 mnie ciekawi czy korbowody naprawdę wytrzymują czy dostają nieźle po tyłku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 10:15
  •  

#277 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8900 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 czerwiec 2017 - 05:48

c-360 Turbo?

Osobiście myślę że do 0,5 bara nic mu nie będzie. Mocy wiele nie przybędzie, trochę momentu i tyle. Znajomy robił to jedyna korzyść jaką odczuł to trochę później spadał z obrotów i niewielka oszczędność na paliwie. 

Ciśnienia doładowania bez  kombinowania z turbinami i ingerencji w układ wtryskowy wielkiego nie wydusisz i nie da się tego zmienić tylko kręcąc śrubkami.

Ogólnie ten ciągnik ma inne ograniczenia które są bardziej wkurzające niż brak turbiny np. mało biegów do pracy w polu czy uciąg.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy