Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


271 odpowiedzi na ten temat

#261 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:02

c-360 Turbo?

dzięki sprawdziło się ale nie jest to mój pomysł, wyczytałem to jakieś 3 lata temu w RPT właśnie, redkacja pomogła mi w nawiązaniu kontaku z pomysłodawcą i tak poszło ;D



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 mar 2017
Ursus 4514


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 43500.00 PLN
  • 28 lut 2017
Ursus 902


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 23000.00 PLN
  • 18 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 08:31
  •  

#262 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:04

c-360 Turbo?

No widzisz. 

tak patrzę na instalacje w dieslu to marnie. Oszczędność na paliwie w sprzyjających warunkach do 20%. Marnie. Zależy od pracy ale tyle zaoszczędziłem po założeniu turbiny.


KPK Kumurun Team

#263 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:07

c-360 Turbo?

to i tak bardzo dobry wynik



#264 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:10

c-360 Turbo?

A zadowolony jestem. mam bardzo fajne porównanie przy odśnieżaniu. Zużycie paliwa w granicach 5-7,5 litra na godzinę tyle samo co bez turbiny tyle że to co wtedy robiłem w 8 godzin teraz niecałe 7. Mniej redukcji, krótszy czas pracy i efekt widoczny. Inwestycja spłaciła mi się już w pierwszym sezonie. Warto było. Gdybym założył jeszcze korektor na pompę może zleciał by z pół litra na godzinie.


KPK Kumurun Team

#265 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:30

c-360 Turbo?

A ktoś słyszał o instalacji gazowej do diesli CNG?  daję sie 10% lub 20% do paliwa i podobno lepsza moc mniej produktów toksycznych

 



#266 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:31

c-360 Turbo?

słyszałem ale podstawowym wyznacznikiem opłacalności takiej instalacji jest dostęp CNG który dostępny jest jak narazie stosunkowo rzadko



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 08:31
  •  

#267 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 06 wrzesień 2015 - 19:46

c-360 Turbo?

Nasz rząd zabił CNG i niestety nigdy nie bedzie opłacalne tankowanie go nawet jeśłi stacja byłaby pod nosem.



#268 Share utek

utek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja i mechanizacja PRL

Napisany 06 wrzesień 2015 - 21:42

c-360 Turbo?

W silnikach diesla busów wygląda to tak samo jak w ciągniku. Ogólnie więcej szumu niż korzyści.

Ja tym zainteresowany nie jestem.

 

W przypadku busa spalającego 10/100 to średni interes, ale już w ciężarówce palącej 30/100 oszczędność jest znaczna. Do tego auto spełnia wyższą normę Euro, więc niższe opłaty.

 

 

A w przypadku instalacji CNG do diesli, to silnik w 100% pracuje na CNG. W wielu miastach autobusy jeżdżą na CNG. 


Części i akcesoria do ciągników i maszyn rolniczych. 

Zapytania i wyceny email: utek1984@wp.pl

Wystawiamy faktury.


#269 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8322 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 07 wrzesień 2015 - 05:26

c-360 Turbo?

Bardzo możliwe nie powiem że nie. Skoro znajomy się pomału z tego wycofuje najwyraźniej tak jest. Sam uważam ze więcej koło tego krzyku niż korzyści.


KPK Kumurun Team

#270 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1739 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 07 wrzesień 2015 - 07:56

c-360 Turbo?

hmm ok a czy lepszym i tańszym rozwiązaniem nie było by zamaist turbiny założyć instaalcje lpg? poprawiło by się wtedy spalanie paliwa przy obecnej dawce więc jednym słowem wzrosła by jego sprawność ?seweryn20  słyszałeś o takim rozwiązaniu?

Ja słyszałem a nawet mam zamontowane (nie w c360). W tej chwili drugi sezon na ukończeniu i ponad 1000l gazu spalone. Największą korzyścią dla mnie jest przyrost mocy i trochę oszczędności. Mogę polecić tym którym zależy na mocy właśnie a nie na oszczędności. W moim przypadku mam ustawiony stosunek ok. 25do75%, gdzie przy ciężkiej robocie dochodzi do 30/70 i mnie to wystarcza i nie zamierzam zwiększać ilości gazu. Butle mam samochodową 50l i starcza na 16-19 godz. pracy

 

Tu jest ciekawa propozycja:http://olx.pl/oferta...html#4e2d105e60



#271 Share maciejmechnowy

maciejmechnowy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 23 listopad 2016 - 21:55

c-360 Turbo?

witam modernizatorów c 360;) też do nich należę. Zakładałem już pompę wtryskową od forda transita 2,5 d i powiem że z efektów byłem bardzo zadowolony. Z badań nad silnikami diesla wynika że na duże oszczędności i moc wpływa układ zasilania paliwem. Obecnie układy CR dają bardzo duże osiągi, ogólnie dla mnie ten układ jest bardzo drogim układem ze względu na duży kaszt napraw i elektronikę która też często płata figle, wiec nie mam zamiaru montować go w moim ursusie.Jednak z charakterystyk układu CR zainteresował mnie jeden bardzo ważny element, a mianowicie dawka pilotażowa. Opiszę tutaj mały patent który będę próbował zmontować w moim c 360. We wtryskach mam zamiar zamontować cewki które będą w stanie zmniejszyć działanie sprężyny, oczywiście w odpowiednim momencie. Ciśnienie  wtrysku podnieść do 220bar.  Przewody paliwowe wtrysków byłyby akumulatorem ciśnienia. W momencie wtrysku układ elektroniki podawał by sygnał na cewkę ta osłabiała by sprężynę a ciśnienie podnosiło iglice w efekcie paliwo w komorze. Resztę dawki z niewielkim opóźnieniem podała by pompa. Co o tym sądzicie?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 08:31
  •  

#272 Share Jarosław

Jarosław

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 07 styczeń 2017 - 14:07

c-360 Turbo?

przerabiałem dwa silniki pod turbo żaden oryginalnie w ogóle go nie posiadał ,pierwszy to doskonale znany wszystkim c 330 i po wielu przeróbkach które zajęły około 5 lat uzyskałem doładowanie 1.5 bara .zaznaczam turbo nie jest fabryczne zostało przerobione ,silnik jest odprężony inne ciśnienie wtrysku i oczywiście interculer,seryjne turbiny dawały max 0.7 bara kilka sztuk przetestowałem o różnej wielkości i pojemności skokowej silnika z których pochodziły.Przy doładowaniu 1.5 bara używam ciągnika ponad 2 lata i buta mu nie żałuje ,nic się z nim złego nie dzieje,a wręcz przeciwnie fajnie chodzi ,mocy nie mierzyłem z braku hamowni  w pobliżu .Mogę tylko powiedzieć ,że siłą przebił moją 40 i dlatego w listopadzie 2016 i grudniu zabrałem się za silnik 40 ,ten jest zrobiony cały od podstaw .Nowy wał korbowy  polski Ostróda [,stary był po ostatnim szlifie] tuleje tłoki głowice wtryskiwacze i pompa wtryskowa koła rozrządu te które były zużyte,Zastosowałem dodatkowa pompę oleju plus chłodnicę oraz magistralę w silniku która pod ciśnieniem natryskuje olej na denka tłoków .Otóż 40 okazała się trudna w dopasowaniu turbo dzięki uprzejmości i dużej pomocy firmy TURBO-SERWIS Dziewierzewo która udostępniła ponad 12 turbosprężarek do testowania ,po 6 tygodniach prób i w końcu zbudowaniu hybrydowej turbiny z 3 różnych turbin  kilkunastu toczeniach aby to spasować i kilku popsutych obudowach ,wreszcie mały sukces 1,5 bara jest silnik jest żywy czuć moc  w końcu jedzie .i wcale niema zastępować renówki w orce czy sianiu [może kiedyś przyjdzie czas na turbo w 6 garach reni,ale to poczeka ] pisze to do tych młodych chłopaków którzy chcieli coś porobić w swoich ciągnikach ,a bali się że  popsują,trudno jest  popsuć starego ursusa .Otóż panowie na fabrycznym turbo nie uzyskacie więcej jak 0.7 bara ,nieważne od czego by nie  było za to efekt dżwiękowy będzie fajny a silnik łyknie trochę tlenu jak babcia na turnusie w Ciechocinku ,sprzęgło i skrzynia też sobie poradzą i nie popadnijcie w paranoje że od jutra wszystkie c 330 i  inne mają mieć turbo!!! Co do pytań po ki h*j turbo w ciapku i 40 czy 60 ,to zwykła ciekawość, czy się da i ile  to da .Pewnie tak po trosze powstały nowoczesne ciągniki i nimi z przyjemnością pracujecie dzisiaj w polu .Postaram się wstawić film na youtube o tytule [ c 360 turbo 1.5 bar Żnin ]do końca stycznia 2017 jak to działa ,jeśli ktoś ma założony przedni  napęd jestem ciekaw  jak  się sprawdza, powodzenia i satysfakcji !! .mój tel; 604 405 651



Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk