Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


270 odpowiedzi na ten temat

#241 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 11:20

c-360 Turbo?

no dobra tak czy inaczej chodziło mi o stopień sprężania. ale z tego co wiem silnik sw 400 ma inne pierścienie tłokowe i większość silników z turbo ma inne pierścienie więc czy ma to jakiś wpływ czy też nie?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 01:39
  •  

#242 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 06 wrzesień 2015 - 11:24

c-360 Turbo?

Przy niewielkim doładowaniu (a tylko takie ma sens w tym silniku) nie ma to znaczenia, silnik sw400 jest przystosowany do innych obciążeń, wiec z tego wynika inna budowa.



#243 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 11:31

c-360 Turbo?

wydaje mi się że 0.5 ma różnice poniewż w zetorze 7745 z tego co się orientuje jest zmniejszony stopień sprężania. a czy rozwiercając komore spalania w tłoku zwiększylibyśmy ilosć mieszanki paliwowo-powietrznej czy taki zabieg ma sens?



#244 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 11:57

c-360 Turbo?

Silnik uturbiony ma takie same pierścienie a różnica jest najczęściej w tłoku w którym pierwszy rowek pierścienia uszczelniającego ma stalową wkładkę.

Zmiana samego rozmiaru komory spalania nie ma wpływu na ilość paliwa nie wspominając o tym ze w dieslu nie ma mieszanki.


KPK Kumurun Team

#245 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 12:06

c-360 Turbo?

nie rozumiem, przeciez do zapłonu potrzebne jest powietrze i olej napędowy a to dwie składowe czyli mieszanka . powiększenie komory może nie ma wpływu na ilość podawanego paliwa, ale jeśli powiększylibyśmy komorę dali poprzez turbinę więcej powietrza oraz zwiększyli byśmy dawkę na pompie wtryskowej zwiększylibyśmy pojemność silnika bez zmiany np. tuleji i tłoków na większe chociażby z zetora? czy dobrze myśle czy też się myle wytłumaczcie prosze



#246 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 12:18

c-360 Turbo?

Mieszankę paliwową zasysa silnik o zapłonie iskrowym a to diesel który zasysa tylko powietrze. Od niego zapala się paliwo w momencie wtryśnięcia do komory sprężania i to już zanim dobrze wymiesza się z powietrzem.

Kolego z tymi pojemnościami plączesz jak diabli.

Komora spalania nie ma wpływu na pojemność silnika. Na pojemność silnika ma wpływ skok tłoka i jego średnica. Im te wartości większe to pojemność się zwiększa.

Powiększenie komory na pewno nie ma wpływu na ilość paliwa bo tą podaje i zmienia w zależności od potrzeby pompa wtryskowa.

Tak ze zmieniając rozmiar komory sprężania nie zwiększasz pojemności silnika a tylko stopień sprężania, ilośc powietrza jest w takim wypadku też zależna tylko od turbosprężarki i ciśnienia jakie osiąga pompowane powietrze, stopień sprężania nie ma jako tako wpływu na moc silnika a jedynie na bardziej łagodny przebieg sprężania i spalania czy mniejsze obciążenie układu korbowego silnika.


KPK Kumurun Team

#247 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 16:50

c-360 Turbo?

no dobrze więc jeśli powiekszymy komore spalania zmnijszymy stopień spręzania który jednak wyrówna nam powietrze pompowane przez turbine. na pompie paliwowej ustalamy wtedy większa dawke paliwa i uzyskujemy efekt zwiększenia mocy. zastanawia mnie tylko ciągle, każdy kto myśli o turbo nie zwiększa dawki czy więc samo założenie turbiny nam coś pomoże?


Edytowany przez RobertLewicz, 06 wrzesień 2015 - 17:23.


#248 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:23

c-360 Turbo?

A kto ci powiedział że każdy kto dołożył turbinę nie zwiększył ilości paliwa? Z tego ca ja zauważyłem na forum to każdy właśnie podniósł dawkę paliwa.


KPK Kumurun Team

#249 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:24

c-360 Turbo?

hmm ok a czy lepszym i tańszym rozwiązaniem nie było by zamaist turbiny założyć instaalcje lpg? poprawiło by się wtedy spalanie paliwa przy obecnej dawce więc jednym słowem wzrosła by jego sprawność ?seweryn20  słyszałeś o takim rozwiązaniu?



#250 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:26

c-360 Turbo?

Słyszałem. Większość to partyzantki zakładane samemu z którymi ciągnik nie ma możliwości przejść przegląd. 

Nie wspominając o butlach 11 kilówkach która na długo nie starczy. Mnie takie rozwiązanie nie urządza.

Znajomy ma firmę kurierską i zakłada to w busach. Pogoni autko ze dwa lata i leci na sprzedaż zanim się rozleci.

Z tego co wiem pomału przestaje się w to bawić.


Edytowany przez seweryn20, 06 wrzesień 2015 - 17:28.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 01:39
  •  

#251 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:29

c-360 Turbo?

ale przecież wtedy tylko lpg zasila nam ok 10 % a poprawia się sprawność. co do przeglądu nie zgodzę się z Tobą na obecna chwile nie ma pzreciwskazań by z taką instalacją traktor przeglądu nie przeszedł. nasi posłowie przymierzają się dopiero by te kwestie uregulować. do mtz 82 idzie kupić już gotoa instalacje



#252 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:34

c-360 Turbo?

Przejdzie jeśli instalacja jest zakładana w wyspecializowanym zakładzie i posiada wszystkie do tego wymagane dokumenty.

Mnie to nie urządza jak ja ciągnikiem bywam i po 20 godzin  20 kilometrów poza domem to jak myślisz ile ja na tej butli przejadę?

Więcej bym z wymianami jeździł niż roboty robił.


KPK Kumurun Team

#253 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:38

c-360 Turbo?

nadal nie rozumiesz. to jest na zasadzie takiej że 90% podstawowej dawki to olej napędowy 10% to gaz. wtedy butla starcza na dłużej. to jest coś takiego jak nowoczesne instalacje lpg w samochodach benzynowych wtrysk  benzyny połączony z gazem. a z tym zakłądem to nie do końca masz racje, nie ma uregulowań prawnych by nie moża było z taką instalacja przejść przeglądu. czytałęm kiedyś o tym reportaż w RPT a właściciele traktorów instalacje zakłądali sami



#254 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:43

c-360 Turbo?

Wiem dokładnie jak to działa i mówię ci wyraźnie że mnie to nie urządza. 

U diagnosty pytałem się jak to wygląda. Nie podbił by mi przeglądu z samodzielnie założoną instalacją. Chyba że on się mylił w co wątpię.

W silnikach diesla busów wygląda to tak samo jak w ciągniku. Ogólnie więcej szumu niż korzyści.

Ja tym zainteresowany nie jestem.

 


KPK Kumurun Team

#255 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:46

c-360 Turbo?

powiem szczerze że widziałem na własne oczy takie coś w mtz 82 oraz zetorze 7245 wygląda to fajnie i o wiele mniej ingerencji w silnik jesli miało by się to porównać do założenia turbiny :) ale jak mówisz jak kto woli



#256 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:52

c-360 Turbo?

Chyba żartujesz. Turbinę w rusie zakładasz w półtorej godziny a jedyna przeróbka to wycięcie otworu w masce.

Pod względem komplikacji  turbina przynajmniej zakładana na oryginalnych częściach jest mniej skomplikowana.


KPK Kumurun Team

#257 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:56

c-360 Turbo?

akurat chodziło mi o uturbhienie c 360 :D zle się wyraziłem



#258 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:57

c-360 Turbo?

A no tak bo i w tym temacie. Dla sprytnego wiele roboty nie ma. Ogólnie jeśli chodzi o 60-ke to mija się z celem jedno i drugie.


KPK Kumurun Team

#259 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 06 wrzesień 2015 - 17:58

c-360 Turbo?

mi wystarczy moja pompa od LTZ i mniejsze spalanie :) ale jak mam wolną chwile czytam różne artykuły stąd moje pytania ;)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 01:39
  •  

#260 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 06 wrzesień 2015 - 18:00

c-360 Turbo?

Spoko. Widziałem twoją pompę. Jeśli się sprawdziło to gratuluje sukcesu.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy