Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak założyć hodowle highland cattle?


55 odpowiedzi na ten temat

#41 Share tado

tado

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 26 grudzień 2011 - 13:04

Jak założyć hodowle highland cattle? ja posiadam teraz 25 samic hi a zaczynałem w 2007 od 4 samic i byka wszyscy łapali sie za głowe co ty robisz dlaczego taka rase wybieram ale teraz niewybrał bym innej dasz sianko w pasnik około 5 balotów i na tydzien wystarczy musisz tylko sprawdzac pastuch czy prad bije to tylko twoje zajecie nawed minus 28 im nieprzeszkadza wiate zbudowałem ale tylko poto xeby ludzom gemby pozamykac bo krowy znie niekozystaja aola sobie lezec w wysokim sitowiu bo tylko to na łonce zostaje ale niezawsze bo młode sitowie tez wciągala moim zdanie hi to najbardziej ekonomiczna rasa bo w hodowli ras miesnych najwazniejszy jest koszt utrzymania mamek bo byczki tak samo sie karmi jak bys chciał wiecej informaci do daj znac

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak założyć hodowle highland cattle? Dzisiaj, 10:27
  •  

#42 Share RadikRenault

RadikRenault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mrągowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny rolnicze

Napisany 30 grudzień 2011 - 23:48

Jak założyć hodowle highland cattle? Witam przyłącze się do tematu myśle o większej hodowli bydła mięsnego.
Myślałem nad tym aby mamki były rasy Highland a zapładniać je LM lub Herefordem mogłoby coś z tego wyjść?. Głównie chodzi mi o to ze wszystkie budynki mamy zajęte przez bydło mleczne wiec myślałem nad rasami które mogą przebywać na paśniku przez cały rok.
A może znacie inne rasy bydła mięsnego odporne na ciężkie warunki. Czekam na opinie i propozycje.

#43 Share Mati10

Mati10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2011 - 01:33

Jak założyć hodowle highland cattle? @ RadikRenault
Highlandy są to niewielkich rozmiarów zwierzęta, więc myślę, że w skrzyżowaniu ich z Herefordami nie byłoby problemów z wycieleniami. Sami inseminowaliśmy jałówki Herefordami (jedna zaszła na 5), wycieliła się sama, cielak żwawy i jesteśmy dość zadowoleni. A co Limusine to owszem porody były łatwe, ale jak będzie z tym u Highlandów to nie wiem, szczególnie u jałówek mogą być małe problemy.

Edytowany przez Mati10, 31 grudzień 2011 - 01:34.


#44 Share RadikRenault

RadikRenault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mrągowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny rolnicze

Napisany 31 grudzień 2011 - 11:07

Jak założyć hodowle highland cattle? Mati10- a duzo macie tych higlanderów? A powiedz mi jeszcze czy takie krzyżówki jest łatwo sprzedać bo chciałbym byczki chować i sprzedawać a jałówki zostawiać. Co o tymmyślisz?

#45 Share Mati10

Mati10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2011 - 18:42

Jak założyć hodowle highland cattle? My nie mamy highlandów - napisałem tylko, że raczej, bo tak mi się wydaje skoro krowy highlandów sa małych rozmiarów. My hodujemy krowy mleczne i zacielamy nieraz mięsnymi i na opas. A co do sprzedaży to mieszanki z limusine dobrze rosną i cena atrakcyjna, a co do mieszańców herefordów to nie wiem, bo mój cielak ma dopiero 1,5 miesiąca (oczywiście mieszaniec). Jeśli już to do krzyżowania z highlandami mozna spróbować też salersów. Małe cielaki przy ocieleniu podobno (mi jałówki nie zostały po salersie, więc nie wiem).

A jałówki z krzyżówek na chów, to myślę, że dobra opcja. Będą one większego kalibru, większą wagę będą miały. Może się poprawi przyrost wagi. Chociaż przy ekstensywnym żywieniu to wielkiej poprawy przyrostu dobowego bym się nie spodziewał.

Edytowany przez Mati10, 01 styczeń 2012 - 13:01.


#46 Share RadikRenault

RadikRenault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mrągowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny rolnicze

Napisany 01 styczeń 2012 - 17:33

Jak założyć hodowle highland cattle? Dzięki za rady.
Narazie myślę na jesieni kupić z 5-10 jałówek później zacielić i tak powiększać stado do 30 mamek.Trochę poczytałem o tej rasie i myślę że to może być dobry dodatkowy dochód przy małym nakładzie prac tym bardziej że kolegi ojciec może znaleźć kupca z Włoch.

#47 Share tado

tado

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 01 styczeń 2012 - 20:29

Jak założyć hodowle highland cattle? no fajna sprawa te forum czytam i czytam i mimo wszystko mam dylemat czy kupuic limuze czy hi no teras jest wiecej na szali na hi bo facet z kturym sie umuwiłem na kupno limuze w ostatniej chwili podnusł cene wiec mu podziekowałem a wiecie gdzie w okolicach pomorskiego ma ktos do sprzedania małego odsadka li i ile trzeba dac za takiego małego bo moze bym kupil i tylko wybrane sztuki dopuscił te najwieksze i kture juz kilka razy sie ocieliły

#48 Share RadikRenault

RadikRenault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Mrągowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo maszyny rolnicze

Napisany 01 styczeń 2012 - 22:15

Jak założyć hodowle highland cattle? Kumpel nie dawno sprzedawał takiego 120kg i dostał po 13zł ale to warmińsko mazurskie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak założyć hodowle highland cattle? Dzisiaj, 10:27
  •  

#49 Share Mati10

Mati10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2012 - 23:40

Jak założyć hodowle highland cattle? @tado Myślę, że z tym zacielaniem większych sztuk (i nie jałówek) to dobry pomysł. A zastanawiałeś sie na herefordami??

#50 Share tado

tado

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 02 styczeń 2012 - 10:28

Jak założyć hodowle highland cattle? jak do tej pory to tylko o li myslałem i miałem tez taka mozliwosc porozmawiac z kims z USA na temat krycia hi innymi rasami i najlepiej eycodzi z ch chodzi tu o wydajnosc miesna a najlepiej z li ale jak juz pisałem wczesniej to moze uda mi sie z kims porozmawiac w polsce moze poprostu jak to nieras bywa jakis byk dorwał sie do samiczki hi i co z tego wyszło wiem np ze hf dorwał sie do hi ale hf niejest rasa miesna awiec bende sobie spokojnie czekał na wpisy moze ktos cos napisze

#51 Share milioner8558

milioner8558

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 marzec 2016 - 19:14

Jak założyć hodowle highland cattle? ....

Edytowany przez milioner8558, 03 lipiec 2016 - 21:27.


#52 Share bieniek_88

bieniek_88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WWE/WOR
  • Zainteresowania:Wędkarstwo, survival.

Napisany 25 marzec 2016 - 12:27

Jak założyć hodowle highland cattle? Ty się na głowę lecz człowieku, czego Ty nie wymyślisz. Wszystkie rasy kupujesz i nie możesz się zdecydować na żadną. Potem wymyślasz nie wiadomo jakie krzyżówki. Radzę Ci weź się za naukę najpierw a gospodarzenie zostaw tacie albo starszemu rodzeństwu. Moderacja to chyba śpi od kilku dni, dzieci zakładają durne tematy i robi się syf na forum.

Gdzie Ty takie krzyżówki sprzedasz, jakie to urośnie,kto to kupi, itp,itd? Może kupiec się znajdzie ale za jaką cenę? Highland tylko w czystej rasie i tylko jak znajdziesz dobrego odbiorcę co zapłaci konkretną kasę za taką rase, bo sprzedawać takie byczki 2 letnie 400-500kg po 6 zeta to gdzie tu opłacalność?

Edytowany przez bieniek_88, 25 marzec 2016 - 12:47.


#53 Share milioner8558

milioner8558

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2016 - 18:56

Jak założyć hodowle highland cattle? ....

Edytowany przez milioner8558, 03 lipiec 2016 - 21:28.


#54 Share Grandzik

Grandzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 504 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 11 listopad 2016 - 22:13

Jak założyć hodowle highland cattle?

ile moze wazyc taka jałówka 18 msc? Własnie zastanawiam sie nad kupnem cielaków tej rasy. 



#55 Share milioner8558

milioner8558

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2016 - 11:52

Jak założyć hodowle highland cattle? Może z 400kg

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak założyć hodowle highland cattle? Dzisiaj, 10:27
  •  

#56 Share agrowiktor

agrowiktor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów

Napisany 15 listopad 2016 - 18:42

Jak założyć hodowle highland cattle? Wątpie żeby ktoś sprzedawał cielaki highlanda. Szybciej krowę cielną kupisz

Podobne tematy