Skocz do zawartości

Zdjęcie

Deutz Fahr M 1300


12 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Jacek62

Jacek62

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 czerwiec 2011 - 11:28

Deutz Fahr M 1300 Kupiłem ten kombajn wiosną /rok produkcji 1978/ i zupełnie nie wiem jak się do niego zabrać.Szczególnie martwi mnie podnoszenie hederu.na zimnym silniku trzeba dawać duże obroty aby dzwignął dopiero jak się olej rozgrzeje jest lepiej.
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym typem może jakieś instrukcje,katalogi.Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M 1300 Dzisiaj, 19:59
  •  

#2 Share Marcin91

Marcin91

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1284 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 27 czerwiec 2011 - 15:31

Deutz Fahr M 1300 Mam M922, rocznikowo podobnie i jest tak, że jak masz małe obroty silnika to nie podniesiesz ani nie opuścisz hedera, tak samo jak masz podniesiony heder, zgaszony silnik to go nie opuścisz.
Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

#3 Share sylip

sylip

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 lipiec 2011 - 14:32

Deutz Fahr M 1300 A może ktoś coś więcej napisać o samym napędzie hydrostatycznym w tym kombajnie? Jaki olej, jak z trwałością i niezawodnością oraz jak tam wchodzą biegi te mechaniczne? Silnik ma 140 KM. Daje radę z sieczkarnią?

#4 Share Jacek62

Jacek62

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2011 - 19:25

Deutz Fahr M 1300 Dzięki za odpowiedz panowie.Olej w instalacji jest już polski-typowo hydrauliczny jak w Bizonie /którego miałem poprzednio/Sama maszyna narazie oprócz tego problemu z tą hydrauliką nie sprawuje się źle,biegi wchodzą płynnie trochę regulowałem hamulce zasadnicze.Bardzo podatna na korozję konstrukcja a sieczkarnia z tym silnikiem nie robi żadnych problemów widziałem go w akcji w ubiegłe żniwa u sąsiada /od którego go kupiłem/jeździł 2-jką w gęstej pszenicy na zwolnionym przyspieszaczu , 1-nkę włączał tylko na żytku.Nie mam do niego żadnej literatury szukałem i pisałem nawet do różnych handlarzy nic nikt nie ma do tego typu więc poznaję go tzw. metodą "rozbieralną poglądową" czyli co rozbiorę -to potrafię na przyszłość.Konstrukcja zupełnie inna jak poprzednia maszyna,gałkologia również,nastawy,części itp.Co jest wart naprawdę zobaczę w te żniwa oby nie zawiódł.
A napęd nie jest hydro bo to wersja M1300 a nie M1300H.W hydraulice pompa główna,orbitrol,rozdzielacz .Czytałem post kolegi Marcin91
i na różnych forach że ten typ tak ma ale jakoś nie mogę w to uwierzyć gdzieś musi być przyczyna tego problemu może kiedyś samo wyjdzie.Pompa hydrauliki po regeneracj w ubiegłym roku w Tucholi.

Edytowany przez Jacek62, 03 lipiec 2011 - 19:37.


#5 Share sylip

sylip

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 30 lipiec 2011 - 21:42

Deutz Fahr M 1300 U mnie jest tak samo. Dopiero na wyższych obrotach działa hydraulika. Tam jest tak skonstruowany zawór przed rozdzielaczem, że potrzebuje odpowiedniego ciśnienia oleju, żeby w ogóle podał go na właściwy rozdzielacz hydrauliczny.

#6 Share argoz

argoz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 28 styczeń 2012 - 18:59

Deutz Fahr M 1300 U mnie na małych podniesie ale muszę dac troche gazu na początku, a puźniej idzie na małych obrotach. Do opuszczania to jóż muszą byc większe obroty.

#7 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2012 - 19:10

Deutz Fahr M 1300

Dzięki za odpowiedz panowie.Olej w instalacji jest już polski-typowo hydrauliczny jak w Bizonie /którego miałem poprzednio/Sama maszyna narazie oprócz tego problemu z tą hydrauliką nie sprawuje się źle,biegi wchodzą płynnie trochę regulowałem hamulce zasadnicze.Bardzo podatna na korozję konstrukcja a sieczkarnia z tym silnikiem nie robi żadnych problemów widziałem go w akcji w ubiegłe żniwa u sąsiada /od którego go kupiłem/jeździł 2-jką w gęstej pszenicy na zwolnionym przyspieszaczu , 1-nkę włączał tylko na żytku.Nie mam do niego żadnej literatury szukałem i pisałem nawet do różnych handlarzy nic nikt nie ma do tego typu więc poznaję go tzw. metodą "rozbieralną poglądową" czyli co rozbiorę -to potrafię na przyszłość.Konstrukcja zupełnie inna jak poprzednia maszyna,gałkologia również,nastawy,części itp.Co jest wart naprawdę zobaczę w te żniwa oby nie zawiódł.
A napęd nie jest hydro bo to wersja M1300 a nie M1300H.W hydraulice pompa główna,orbitrol,rozdzielacz .Czytałem post kolegi Marcin91
i na różnych forach że ten typ tak ma ale jakoś nie mogę w to uwierzyć gdzieś musi być przyczyna tego problemu może kiedyś samo wyjdzie.Pompa hydrauliki po regeneracj w ubiegłym roku w Tucholi.


I koledzy mają rację bo nawet są wzmianki w instrukcji obsługi że do działania hydrauliki ( oczywiście między innymi) trzeba dzwignię gazu przekręcić w pierwsze wycięcie. U mnie też nie działa innaczej jak kolega pisze, na zimnym wogóle nie podniesie a na ciepłym powoli za to nie opuści, albo zawór zawarczy, jak Ci to przeszkadza to przerób zawór:) Dla mnie to zupełnie nieważne ponieważ w pracy w polu i tak używam dużych obrotów ( przy koszeniu max.) to nic mi nie przeszkadza że na małych nie podnosi i nie opuści.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M 1300 Dzisiaj, 19:59
  •  

#8 Share aderus

aderus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2012 - 22:58

Deutz Fahr M 1300 z podnoszenie i opuszczaniem jest dokladnie tak jak pisza koledzy ja fahrem 1102m kosze 10 lat i zawsze tak mial na malych obrotach nie podnosil ani nie opuscil poza tym jak do tej pory nie do zdarcia ma 6 cyl bez turbo pali tyle ze nikt nie chce w to wiezyc tzn.malo pozdrawiam

#9 Share trawek13

trawek13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2012 - 09:59

Deutz Fahr M 1300 mój 1302 hydromat ma 6 turbo 195km i też tak jest że trzeba troche wieksze obroty aby podniósł cheder a jak go zgasisz to ten heder nie opadnie

Edytowany przez Marcin91, 16 czerwiec 2012 - 18:58.
ortografia, literówki


#10 Share PLMKOIJNBHU

PLMKOIJNBHU

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2012 - 09:20

Deutz Fahr M 1300 mam kombjan fahr m 1300 hydromat i kombajn gubi mi cisnienie na motowidłach,czyli gdy jest zimnny ma 170 atmosfer a gdy sie rozgrzeje spada do 100 co robić?

#11 Share Jacek62

Jacek62

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2012 - 21:20

Deutz Fahr M 1300 Sam mam M 1300 ale nie hydromata i wiem że jest różnica w budowie i zasadzie działania instalacji hydraulicznej gdyż wyniki to z książki instrukcji i budowy.Oddzielnie jest rozrysowany schemat hydrauliki dla M1300 i odddzielnie dla M1300H i są tam zasadnicze różnice.Gdyby taka sytuacja działa się przy moim stawiał bym na:stan filtrów i sitek i samego oleju czy nie jest już bezwartościową cieczą i nie czas na wymianę,stan rozdzielacza /czy nie puszcza rozgrzanego oleju/,oraz zaworu trójdrożnego pod mostkiem -miałem taką sytuację w zeszłym sezonie /pierwszy post/ i poprawiłem sobie delikatnie "kondycję" podnoszenia hederu i motowideł włożeniem jednej podkładki pod sprężynę w tym zaworze.A kręcenie rożnymi śrubami do regulacji hydrauliki odradzał bym bo to może być kosztowne w naprawie .Śledząc instalacje w/g schematu to jest tam po drodze mnóstwo różnych zaworów,dławików które zwiększają lub zmniejszają ciśnienie w i instalacji hydraulicznej.

#12 Share Jacek62

Jacek62

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 lipiec 2013 - 17:30

Deutz Fahr M 1300 Chciałem się podzielić przypadkiem który dzisiaj miałem .Po zimie kombajn był odpalany przeglądany ,smarowany ,wymieniane masę różnych drobnych części -ale dziś po raz pierwszy chciałem go przemieścić w inne miejsce a tu szok...nie wysprzęgla .Wduszam sprzęgło a tu kicha nie mogę biegu włączyć i basta. Regulacje dźwigniami na dole na niewiele się zdały. Dopiero po wyjeździe na polną drogę manewrując biegami i sprzęgłem -"wróciło" .Okazało się że tarcza po zimie chyba za bardzo przylgła i bardzo ciężko było jej się odkleić .Strach pomyśleć co by było jak trzeba by to wszystko rozbierać za pięć dwunasta kiedy jutro wybieram się na żyto .Kolejna uwaga co należy zrobić po zimie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz Fahr M 1300 Dzisiaj, 19:59
  •  

#13 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2013 - 08:13

Deutz Fahr M 1300 Nasmarować:) Najlepiej zabezpieczyć jakimś preparatem antykorozyjnym widoczną powierzchnię tulei wariatora przy sprzęgle szczególnie.

Podobne tematy