Pavel

Zetor 11441 Forterra

Polecane posty

krzysiu    5

ja wiem tylko tyle że generalnie silnik jest ten sam ale napewno ma inne ustawienie pompa wtryskowa inne końcówki wtrysków co zatym idzie inna dawka paliwa i widziałem ten nowy silnik to turbina jest zupełnie inna (raczej wydajniejsza) i chłodnica powietrza inna ale uważam że to niewiele zmienia bo moment obrotowy został ten sam max. 480Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jeszcze nie słyszałem żeby ktoś, kto kolwiek kto ma jakikolwek ciągnik ponad 60km powiedział że mało pali :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0
Witam

Ja osobiście mam Fendta 309 CI ale mam wujka który ma Forterre 11441 roczną.

Ostatnio chodzi i chwali się że w serwisie podwyższą mu moc do 122KM za 1000zł.Może ktoś słyszał o takim "tuningu" wiem że ostatnio wyszła nowa Forterra która na 4 cylindrach ma 122km ale czy to ten sam silnik. Ja przypuszczam że podwyższą mu dawkę paliwa ale tylko przypuszczam.

Czekam na odpowiedź od użytkowników.

Pozdrawiam

 

Normym sapalania Euro 3 mu sciagneli mi tez to proponowali ale nie mam potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0
Moja forterra 106-41 ciognie 5 skibowy pług UNI GRUDZIĄC i pali 1 bak na 16 godzin bez pżerwy

Ale 5 zagonowa czy obrotowke jesli obrotowke no to chyba jestes strasznie zly na ten traktor ze go tak katujesz:p


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczostek    0

Zapewne zagony bo z obrotowymi by sobie nie poradził. Z tego co obswerwuje jadąc podlaskimi drogami gdzie jest dość dużo bydła to najwięcej jest zetorów. Jednak ten traktor jest nieżły patrząc na moc, moment obrotowy i cene. A spalanie każdy będzie mniał duże jak się będzie nim dobrze fofu dawało- tak mi się wydaje. Z tego co wiem to Zetorki brane są do tura bo mają dość szybką hydraulike.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
Mam forterre 11441 i pali dużo ale w orce się sprawdza

 

Zgadzam się z tym spalaniem, wystarczy spojrzeć, przy maksymalnym obciążeniu spala tyle samo co JD 6420, jednak średnią w 6 punktach JD ma 14,5 litra, natomiast Zetor 16 litrów. Oczywiście to są graniczne obciążenia, ale obraz jest :)

 

Także proszę nie wyskakujcie z tekstami że Wam w orce 8 czy 10 litrów pali.

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/jo...0s_autoquad.pdf

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Ze...41_Forterra.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczostek    0

Kolego szanowny w pełni się z toą zgodze. 8-10 może spalić jak na piachu trójkami pługami będzie się orać. ćase (chyba) MXU 115 pali podkreślam przy pełnym onbciążeni 23 litry. Więc Zetor nie jest zły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

Pozwole sobie wtracic sie do tematu z tego zwgledu ze sam mam forterre 11441 i troche wiem na temat tych ciagnikow.a wiec jesli chodzi o spalanie to: z plugiem 4*40 unii spalanie wynosi srednio 17-19 l/ha, z agregatem uprawowo siewnym famarolu 15-17 l/ha. oglonie mowiac te zetory duzo pala;/ plug ktory posiagam jest w sam raz do tego zetora podobnie moge tez powiedziec i o agregacie na ktory sklada sie ares 2L i siewnik 3m famarol ze jest dobrze dopasowany i odpowiedni do zetora forterra 11441, chociaz zetor moglby miec wiecej obciaznikow z przodu bo gdy napakuje cala skrzynie zytem albo jakims innym ciezszym zbozem to przy podnoszeniu agregatu zetor mczasami potrafi zadrzec nosa..;/ogolnie na ciagnik nie narzekam, nie mialem w nim zadnych awarii. no tak jak pisze, z mojego punktu widzenia..jedynym mankamentem tych ciagnikow to to ze za duzo pala;/ no i nawiewy powietrza w kabinie moglby miec lepiej porozmieszczane...a nie zebrane w jednym miejscu;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczostek    0

Kolego po co Ci obciążniki? Aby opony się szybciej zdzierały? Najlepij brać ciągnik z przedni tuz-em i w azie potrzeby czepia się do tego tuza jakiś kultywator zabetonowany i ryja nie podnosi, a jak nie potrzebny obciążnik to się go zdejmuje i gra. Wydaje mi się że to najlepsze rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

@mlody 3320

 

może źle że i ja się wtrące bo jestem już na bank przez czytelników postrzegany jako obrońca Forterry, ale skomentuje to co napisałeś krótko to tak jak masz gwarancje to się zgłoś że masz wadliwy ten ciągnik a jak już po gwarancji to nie wiem czy się zgłaszaj bo: skoro ja w mojej 11441 nic nie reperowałem a mam z tej samej firmy pług tylko 4x48IBIS obrotek o wadze 1350kg i jeszcze nigdy nie spalił za 12 godzin orki całego baku żeby zgasł np. a twój z naprawde małym pługiem za 10 godzin spala 170-190litrów to szok a agregat uprawowo siewny mam z Uni tylko 3 rzędy a nie dwa z croscilem sam agregat 1200kg+siewnik ok.400kg+zboże i nie zdażyło się żeby nosa zadarł a mam 768kg obciążenia na przodzie to dziwna sprawa bo akurat wagę to Forerra ma ładnie rozłożoną a mój waży pomiędzy 5450-5600kg nie chcę strzelać ile ma przodek wagi ale prawie 50/50 coś mi się wydaje bo suma samych obciążników z przodu to 768kg, w tym agregacie to moja całkiem mało pali nieporównywalnie wg obciążenia pługa może po niedzieli przemierzę ale max. 11l na godzine zegarową to max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody3320    6

krzysiu

 

 

nie chodzi mi o to zeby negowac zetory bo sam mam zetora a nawet dwa:P ja tylko napisalem to co mi wyszlo z pomiarow, wcale nie mowie ze to zle ciagniki, ale maja swoje wady i pewne niedopracowania, zreszta jak kazdy ciagnik:P pozatym temat byl o zetorach wiec napisalem cos o swoim. a jesli chodzi o gwarancje to juz dawno mi sie skonczyla:P a co do pluga i spalania przy nim to jeszcze kolego zalezy to od tego kto jak orze:P moze ty swoim ciagnikiem 24h na dobe bedziesz orac bez tankowania ale z glebokoscia orki do 10 cm:P a ja w swoim zawsze na zimowa orke nastawiam glebokosc w przedziale 30-40 cm a jak sie dobrze orientujesz kazdy ciagnik pod obciazeniem spala duzo wiecej niz w normalnej jezdzie tak jak np. orajac twoim plugiem na glebokosci 10 cm:P

nawet taki zetor 3320 ktorego tez posiadam przez caly dzien pod obciazeniem np 3 skibowych plugow w orce od 7.00 do 17.00 skopci caly zbiornik a moze i wiecej. Zetory byly i sa paliwozerne i to powie ci kazdy:)

 

krzysiu

 

a tak nawiasem mowiac to wlasnie czytam poradnik rolniczy i w nim jest artykul "ciagniki w ocenie praktykow- zetor 11441 forterra" przeczytaj go i juz tak nie chwal swojego zetora:P:P oczywiscie komus moze to wydac sie dziwne bo sam mam dwa zetory a ganie je...ale to nie o to chodzi zeby chwalic albo ganic...tylko pisac prawde tak jak jest w rzeczywistosci:P:P

ps czuje sie jak ksiadz na kazaniu:P:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@młody3320 w spalanie w ore mozna uwierzyć, ale w uprawowo-siewnym???jaka wydajniośc nim osiagniesz???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

@młody3320

 

A ja wcale nie powiedziałem że naj naj ani że bez wad tylko raczej mase mam tą samą co twojego, wady potrawię wymienić raczej wszystkie i ich nie kryje ale jak ktoś twierdzi że paliwożerny to niech inne też do niego przyłoży może jakiś Test Top Agrar 90KM jak kiedyś pisałem bo jak w 120KM wygrała w oszczędności na paliwo raczej najpotężniejsza marka świata, to był szał jakie to oszczędne a jak w 90KM Zetor forterraspalił mniej niż ta super marka i nie więcej niż inne markowe dużo droższe ciągniki to źle że wspominam o tym więc fajnie tak, a wady: nawiewy fatalne, blokada 4 biegu wstecznego nie ma no szosowy zbędny ale na polowych by był potrzebny na max. stosunkowo ciężko wchodzą biegi szczególnie 1 a to przez to że: są podwójne synchronizatory i jak stoi to zregóły 1 się rusza i ciężko wbić a jak już jedzie to lepiej bo tryby się kręcą, stosunkowo mała moc na niskich obrotach znaczy do 1500obr/min, siedzenie Mars średnio wygodne no trwałe jest, mój w agregacie uprawowo siewnym spala naprawde mało i jeżdżę szybko jak da rade to 2 szosową ale dziś na 1 bo głęboko i pod górki sieje, a z wad podobno bywały takie co coś w tarczy sprzęgłowej było znaczy wadliwe łożysko docisku montowali i się zacierało ale to w jakiejś parti.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

11 litrów na godzine w porzadnej orce -ja i tak nie wierzę. Albo płytko, albo wolno. Ile na ha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

Robert ja też nie wieże (choć mam 11441) tyle to na hektar ale nie na godzinę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Panowie to o moje 11litrów chyba wam chodzi, przecierz dokładnie napisałem że mniej niż 11l na godzine w agregacie uprawowo siwnym a nie w pługu to jedno sprostowanie, dokładnie powiem jak dotankuje ale dziś padało i ciężko szedł siew i wysiałem 2t jęczmienia "Stratus" w przeciągu 7mth na zegarze i jak jutro dotankuje na CPN to powiem ile spalił ale nie więcej niż 80litrów a jęczmień mam ustawiony na 180kg poślizg dziś był ciut większy to myśle że z 170kg wyleciało na ha, a ja widziće nie wierzę w to że 15-17l na godzine spali w agregacie bo mam cięższy zestaw niż kolega co ten wynik napisał i jakbym dał cały gaz wprzediągu 1 godziny i głębokość na jaką się nigdy nie robi agregatem to i tak nie spali tyle chyba że upuszcze i sprzedam komuś przynajmniej tak jest u mnie, i pisze jak jest a nie czy ktoś coś powiedział, w pługu tak jak pisałem 12godzin zegarowych to około 12mth robię na zegarze i spala około 170l ON faktycznie nie katuję go na obrotach bo około 1800obr i nie gazuje na pusto jak "dzik" a przedewszystkim nie ryje jak "wół" na 35cm tylko na zime około 23-28cm zależy jak się zagłębi pług dosyć dokładnie mierzone bo nieodparady się olimpiady w uprawie roślin wygrywało żeby "wariować" i nie odparady na okładke Top Agrar się wkleiłem na konkurs techniki rolniczej mogę podać numer Top. hihi każdy ma swoje zdanie j ja pisze jak jest u mnie, zapomniałbym ziemie mam IVa i b większość z podłożem pod gline podchodzącym i 8ha V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

No dobrze a jakbyś skomentował wyniki spalania Zetora Forterry i JD 6420? Skąd te różnice, no bo wiekszość mówi że "JD to chla jak smok" :P No to czy ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości. Aha nie mówimy tutaj o przedstawicielu serii 5020 -5820 -bo to inna bajka :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Nie skomentuje bo nie mam 6420 i nie słyszałem żeby ktokolwiek z posiadających narzekał na niego lub jego spalanie jak pisałem ja mówię tak jak u mnie wychodzi, a ogólnie marke JD uważam za porządną choć widzisz potrzebuję teraz 80KM i zamówienie robię do końca kwietnia i w 5720 tylko jedna żecz go mi skreśliła, powiem tak nie ma co przesadzać różnice w spalaniu nowych ciągników o podobnych parametrach są niewielikie, a jak będzie że są jednak większe to ten co więcej spali może przypadkiem wydajniej pracować, sam kupuję teraz pierwszy prawdziwie zachodni ciągnik i jestem ciekaw czy taki oszczędny na ON będzie bo za taką kase to oby a bronię Zetorka też dlatego że wcale jak to niektórzy piszą taki smok nie jest i to pokazują też testy choćby ostatnia Proxima w Top-ie dużo wyższa moc od innych np. TD i jednostkowe zużycia nie takie straszne a ciągniczek w polach śmiga równo i widać że ma pary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczostek    0

Wy byście chcieli za darmo robić. Jeśli tak to kupcie sobie ogiera. Kolego "krzysiu" w pełni się z tobą zgadzam. Co z takiego ciągnika który bedzie mało palił a nie będzie mógł poradzić sobie w ciężkiej pracy?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    36

W Poradniku Rolniczym numer 13 z 30 marca 2008 jest opisany taki zetorek, tj opinia rolnika kotry kupil go w 2005 roku. Nie wiem czy ktoś z Was czytał ten artykuł, ale z tego co tam pisze to albo koles miałtakiego pecha i trafił jakis feralny model, albo nie wiem. Jest tragiczny ciągle cos mu sie psuło, to urywały sie ciegna to wypadały szyby itp. Napisał ze w orce palił nawet do 24 litrów!!! Jezeli kogos interesuje artykuł moge zamiescic skan na AF


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Ja też bym prosił o skan tego artykułu. My mamy proxime i jeszcze nic poważnego jej się nie przytrafiło, a zdarzają się wadliwe egzemplarze i to pewnie jest jeden z tych wadliwych egzemplarzy . :) :) :D :D :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poldas75    0

Mam pytanie do użytkowników Forterry 114.Podczas ciężkiej pracy ciecz chłodząca wchodzi na żóte pole fakt że po chwili zaraz spada na zielone.Serwis twierdzi że to normalne - Zetor Polska w Kaliszu też.Zetorek jest z września 2007 i podobno te tak mają. Czy może tylko mój egzemplarz tak ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj