Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ Belarus 80


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share radzik

radzik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 09 wrzesień 2007 - 19:28

MTZ Belarus 80 mam pytanie na temat mtz belarus 80 ma bardzo małe ciśnienie oleju ?Na pełnym gazie ma tylko 2 atmosfery a co dopiero jak będzie ciepły, jakiś gość mi mówił, że pod miską olejową jest jakiś zawór kulowy którym się to ciśnienie reguluje i gdy podkręci go na 4 to chlapie olejem lecz nie wiem czy to prawda a ja go mam dopiero zamiar kupić ? Z góry dzięki. Pozdro <_<

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Belarus 80 Dzisiaj, 17:31
  •  

#2 Share tomcio748

tomcio748

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łodzkie

Napisany 09 wrzesień 2007 - 20:02

MTZ Belarus 80 To nie masz się czym przejmować że ten MTZ ma takie ciśnienie bo one tyle mają i zresztą nawet w instrukcji obsługi jest podana taka wartość ciśnienia oleju. Nie którzy użytkownicy MTZ właśnie tak uważają ,że takie ciśnienie jest za małe i podkręcają zawór a efekt tego jest taki że zwiększone ciśnienie powoduje wymywanie panewek i wtedy naprawdę silnik traci po jakimś ciśnienie. A jeśli nie wierzysz, że tak ma być to powiem Ci , że mam MTZ z 84r. i ma takie ciśnienie od nowości do chwili obecnej a ma już ponad 12 tyś. mth nakręconych.No może na bardzo rozgrzanym silniku ciśnienie spada na jakieś 1.7 atm na wolnych obrotach , ale ogólnie mogę powiedzieć czy zimny czy ciepły ,lato czy zima zawsze jest 2 atm z małymi odchyłkami.

#3 Share radzik

radzik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 10 wrzesień 2007 - 18:33

MTZ Belarus 80 Ale on tak ma na pełnych obrotach a na małych nic niema

#4 Share kamil555

kamil555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 198 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zakrzew

Napisany 01 październik 2007 - 20:09

MTZ Belarus 80 po 1 Czy on ma olej bo jak ma mało to będzie łapał powietrze i ciśnienia nie będzie ja miałem tak w t-25 ale belarusa też mam to jest ta sama zasada
a po drugie 2 to poprostu silnik albo pompa
Jak zrobisz to napisz co było.?

#5 Share radzik

radzik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 02 październik 2007 - 18:36

MTZ Belarus 80 Ale ja go miałem kupić był za psie pieniądze i jeszcze z turem kupił bym go tak na dwa lata a potem zmieniłbym go na lepszego ale odeszła mnie chęć na niego jak już kupować to coś ;) dobrego.

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 październik 2007 - 19:42

MTZ Belarus 80

Ale on tak ma na pełnych obrotach a na małych nic niema

Załóż czujnik mechaniczny i sprawdzaj ciśnienie, jeszcze kwestia jakie ciśnienie ma na zimnym, a jakie na gorącym silniku.

#7 Share Bartek7

Bartek7

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów

Napisany 02 październik 2007 - 19:53

MTZ Belarus 80 u mnie w mtz82 ciśnienie waha się w granicach 1 na rozgrzanym silniku do 1,3 na zimnym czy to nie za małe ciśnienie oleju ;) tak ma od nowości rok budowy to 2000 r. a ma już nabite 1800 mth

#8 Share radzik

radzik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 03 październik 2007 - 20:28

MTZ Belarus 80 ok.
ale ja go miałem kupić bo bym za te pieniądze co on kosztował samego tura nie kupli ale jedzie drugi mtz z dani może ten wypali a jak nie to za jakimś mf albo deutz sie rozglądne.;p ;)

#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 październik 2007 - 22:29

MTZ Belarus 80

u mnie w mtz82 ciśnienie waha się w granicach 1 na rozgrzanym silniku do 1,3 na zimnym czy to nie za małe ciśnienie oleju ;) tak ma od nowości rok budowy to 2000 r. a ma już nabite 1800 mth

Jeśli na rozgrzanym silniku kontrolka nie mruga na czerwono, to nie przejmuj się. Dla pewności podłącz mechaniczny i porównaj z danymi fabrycznymi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Belarus 80 Dzisiaj, 17:31
  •  

#10 Share mariuszonisk

mariuszonisk

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolina Buga

Napisany 04 październik 2007 - 11:45

MTZ Belarus 80

ok.
ale ja go miałem kupić bo bym za te pieniądze co on kosztował samego tura nie kupli ale jedzie drugi mtz z dani może ten wypali a jak nie to za jakimś mf albo deutz sie rozglądne.;p :D

Jeżeli jest taki tani to nie ma się nad czym zastanawiać. ja w 2002 roku kupiłem za 6 000 PLN ruinę po pegeerowską rocznik 88 praktycznie tyle był wart na złomie. nie miał rozrusznika, akumulatorów , siedzenia, instalacji elektrycznej. ze skrzyni tryby wyjełem ręcznie po rozpołowieniu go między skrzynią "główną" a redukcyjną po prostu była zupełnie rozsypana. o hydraulice i oponach nie mówię. opony do wymiany pompa rozdzielacz i połowa rurek też. ciekło z niego spod wtryskiwaczy, z pompy paliwowej, z przedniego mostu oraz na uszczelniaczu na wale pomiędzu silnikiem a sprzęgłem. remont trwał co jesień po troszeczku teraz mam się wziąć za opony (już kupiłem nowe) i hamulce (jak kupiłem były sprawne ale ten ciągnik mimo powyższych po remoncie skrzyni pracował przez te 5 lat u mnie) na dziś dzień z nówkami oponami kosztuje mnie 17500 PLN. Na polu nie dorówna mu nikt z konkurencji o mocy 80 KM. Jak ruszy ten następca SPO to biorę nowego Belerusa tego o mocy 105 KM bo co najmniej tyle mocy trzeba do 5 skib bo osiemdzisiątka w cięższej ziemi na wiosnę gdy jest trochę mokro ma co robić z 4 o pięć nie ma co marzyć.
Co do tura to nie jest najlepszy pomysł bo mosty stożkowe siadają, ale z drugiej strony jak się nie szaleje z tym turem to taki przód po remoncie wytrzymuje ze 4 lata a wymiana podzespołów które siadają przy turze ("goleni" nie wiem jak się ta część nazywa się profesjonalnie bo ja jeszcze tego nie robiłem tylko sąsiad który też ma MTZ 82a z turem, chodzi o tuleje i korpus w stożkach na przednim moście) to około 1000 PLN tak że można sobie pozwolić na remont przodu.
1. CO DO CIśNIENIA OLEJU TO PODOBNIE JAK INNI RADZE SPRAWDZIć JE JAKIMś ZEWNęTRZNYM MANOMETREM BO TEN ZAMONTOWANY W CIąGNIKU . NIE ZAWSZE DZIAłA JAK NALEżY
2. ISTNIEJE SPORA SZANSA żE OLEJU PO PROSTU BRAKUJE BO SE GDZIEś WYCIEKł DOLEJ OLEJU I WTEDY SPRAWDZAJ
3. CO DO WYSOKOśCI CIśNIENIA ZNAMIONOWEGO TO NIGDY W MTZ NIE WIDZIAłEM WIęCEJ JAK 2,5 A NORMALNIE 1,9 DO 2,2

#11 Share MTZserwisant

MTZserwisant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 05 październik 2007 - 16:23

MTZ Belarus 80 Witam.Silniki D240 i 243 mają coś w rodzaju dysz, które siurają olejem na gładź cylindrów, a jak tłok schodzi niżej to również siura na swożeń i tak dalej. W związku z tym ciśnienie oleju nie jest rewelacyjne. Jednakże jest możliwość podciągnięcia ciśnienia. Stań z prawej strony ciągnika i spójż na filtr odśrodkowy. po prawej stronie, na podstawie filtra znajdziesz dwie śruby. Ta bliżej silnika (najczęściej na klucz 27)kryje w swoim wnętrzu regulację ciśnienia. Odkręć tę śrubę,weż śrubokręcik o długości ok.4 cm i szerokości kręciołka ok. 1 cm. Może to być bit od wkretarki z kawałkiem gumy na końcu. Znajdź nacięcie na wkręcie regulacyjnym, włóż tam kręciołek i dokonaj obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zakręć śrubę i pomierz ciśnienie. na zimnym ok.4 do 5, na rozgrzanym nie mniej niż 1,3. jeśli to nie pomoże podkręć jeszcze.Nie za dużo. Zyczę miłej pracy.

#12 Share Bartek7

Bartek7

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów

Napisany 05 październik 2007 - 20:43

MTZ Belarus 80 wielkie dzięki za info ;) oleju ma pod dostatkiem (nie bierze jeszcze, i bardzo dobrze) ale będę musiał sprawdzić zewnętrznym manometrem

#13 Share radzik

radzik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 06 październik 2007 - 18:52

MTZ Belarus 80 Dzięki za fatygę ale go nie kupiłem najbardziej zależało mi na tym turze z 1999r a traktor to tak tylko ale jak już miałem kupować to coś żeby tym trochę porobić w polu traktor był z 1976 roku ale jak na te lata był w bardzo dobrym stanie silnik ładnie chodził wszystko sprawne już go miałem brać tylko mechanik doczepił sie tego cisinienia a on uznał że szkoda go brać a kosztował tylko 15000 tys zł.Ale już go gość sprzedał wiec niema czego żałować. ;)

#14 Share Braian10176030

Braian10176030

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2012 - 10:09

MTZ Belarus 80 jak kupiłem mtz 80 za 4500zł i jakoś lata tylko cholernie nie wygodny jest ale takto dobry sprzęt tylko wkurzają mnie wąskie opony może ma ktoś tutaj mtz 80 z szerszymi laczkami i na oryginalnych felgach?

jak toak to niech napisze rozmiar tych opon

#15 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7570 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 styczeń 2012 - 10:16

MTZ Belarus 80 Dalej męczysz z tymi oponami w trzecim temacie? W dwóch masz napisaną odpowiedz.
KPK Kumurun Team

#16 Share Braian10176030

Braian10176030

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2012 - 10:23

MTZ Belarus 80 no sory ale chciałem pogadać z kimś kto już zakładał opony takie bo nie mam kogo się poradzić może ty mi pomożesz? może wiesz czy oryginalnie felgi w mtz 80 t0 r38

#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7570 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 styczeń 2012 - 10:26

MTZ Belarus 80 Pisz w temacie poświęconym oponom. Nie róbmy bałaganu. Tam wpisze ci odpowiedz.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ Belarus 80 Dzisiaj, 17:31
  •  

#18 Share bolo65

bolo65

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2012 - 22:56

MTZ Belarus 80 pompa oleju raczej w Mtz szybko nie siada regulacja na filtrze coś tam podniesie ale nie za dużo bo się będzie pocił czyli jsk sąmosię panewki OK to przyczyna jest tylko w zegarze albo zapominamy o żółtej podkładce z przodu bloku na rozrządzie która lubi się w Iwanch dość szybko wycierać o obudowę bloku co powoduje zmniejszone ciśnienie .


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy