miecho123

Ropa w oleju silnikowym Ursus C-360 3P

Polecane posty

2xandrzej360    66

​Ja to jakiś czas temu przerabiałem w 330 wtryskiwacz się zaciął i ropa była w oleju i mieszanką ropy z olejem pluł przez tłumik poza tym przerywał i chodził na jednym tłoku i stan oleju się podnosił

istniej również prosty sposób sprawdzenia tego czy ci ciągnik dobrze pali na wszystkich końcówkach uruchom silnik weź klucz 17 i wtryskiwacz po wtryskiwaczu zacznij odkręcać króciec doprowadzający paliwo do wtryskiwacza jeśli silnik zmieni odgłosy to znaczy ze dany wtryskiwacz jest sprawny a jeśli nie zmieni głosu to znaczy ze jest nie sprawny

Edytowano przez 2xandrzej360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Wuj miał taki przypadek i przyczyną takiej dolegliwości była zatkana rurka przelewowa ( ta co idzie nad wtryskami) tylko dobrze nie pamiętam jak silnik pracował w tamtym przypadku, pompę, wtryski robił i bez zmian a okazał się przelew niedrożny.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jakby lał wtryskiwacz to kobcił by na biało

Zatkana rurka to nie przyczyna , puszcza ropę prawdopodobnie pompka paliwowa

pyzatym na pewno wypchało uszczelniacz na wałku pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Miałem kiedyś podobny przypadek była pęknięta tulej tłoka , nie pamiętam dokładnie ja k mechanik to stwierdził ale chyba kompresje sprawdzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Po mojemu to jest zimno...mrozy uszczelniacz na wałku w pompie nie trzyma a co za tym idzie......nieszczelna pompka paliwa albo sekcje puszczają paliwo idzie do pompy a z pompy do silnika.

Sprawdz jaki kolor ma olej w pompie o ile jest bo pewnie nic nie ma bo ropa idzie do silnika przez pompe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Od kiedy bierze za dużo paliwo kopci na niebiesko? Jak olej bierze to wtedy jeżeli kopci na biało nie spala dobrze paliwa.Sprawdź pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Jeśli ropa w dużej ilości idzie do silnika to do wymiany jest pompka ręczna, tylko nie sam tłoczek lecz całość przykręcana na trzy śrubki (koszt ponad 100zł) u jednego dościa w 3p padła pompka (jest na obudowie silnika) to zamykał kranik od baku bo przez noc cały silnik pełny, po odkręceniu miarki lała się ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

2 opcje- albo wtryski albo pompa

 

Caps Lock

Edytowano przez murtek3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

co ty za głupoty piszesz, jak by musiały wtryski lać aby ropa szła do oleju, ten ciągnik by nie odpalał. Też przerabiałem ten temat dzwonię do pompiarza (bardzo dobry) a on mówi żebym zmienił samą pompke i bedzie git - powiedział że innej opcji nie ma bo gdyby sekcje lały to ciężko by miał odpalić. Gdy rurka odprowadzająca się zatka to ropa musi gdzieś iść więc idzie do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marmur911    0

Witam serdecznie, mam problem z moim 3P, mianowicei w oleju pojawiła się ropa, bardzo dużo ropy, spuściłem z silnika tą mieszaninę w sobotę,ciągnika nawet nie dotykałem, dziś odkręcam korek, żeby spuścić ewentualne pozostałości i wypłynęło ok 0,5l ropy,  rozebrałem pompkę zasilającą, membrana jest cała, ale może się swobodnie kręcić, tzn. sama membrana (gumowy element) może kręcić się względem taleryków, trzpienia, i w ogóle wszystko może się kręcić bardzo luźno, jak myślicie, to kwalifikuje membranę do wymiany, czy zaglądać do pompy wtrsykowej ?

Edytowano przez Marmur911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cwaniak08    2

U mnie była pompa wtryskowa jak miałem ropę w oleju . lecz była oddana do mechanika i problem znikł samemu nie naprawialiśmy. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    142

Membrama kwalifikuje się do wymiany. Nie może się to ruszać membrama i ten metalowy element musi być sztywno. Przerabiałem to parę razy w swoim MF nowej membramy raczej nie dopasujesz mi nigdy sie nie udało zawszę przeciekało trzeba kupować za każdym razem nowe pompki zasilające.


Massey Ferguson 255
Ursus C-330 + Tur1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

adamc330 ma rację. Na 100% w pompie zasilającej siadła membrana i przepuszcza ropę przez krzywkę napędową do silnika. Przerabiałem to w 3P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Nową pompe ale jakiegoś dobrego producenta bo z tym też może być różnie raz u mnie wytrzymała zaledwie trzy miesiące była pojedyncza membrana a u starej mialem potrójną no i założyłem starą i pracuje już parę lat .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marmur911    0

Kristofer, niestety masz rację, ja pompkę zmieniłem w październiku, kupiłem "polską", a efekty są jakie są, jutro powalczę, zobaczymy, co mi z tego wyjdzie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj