melon10641

Fortrerra zmiana WOM z 540 na 1000obr

Polecane posty

melon10641    1211

Tak jak w temacie ;) w tym roku chce to zrobić a w instrukcji czytałem kiedyś że trzeba wykręcić wałek i odwrócić go tak żeby było 21 frezów. Moje pytanie brzmi jak dokładnie to zrobić czy muszę spuszczać olej w skrzyni? W innych ciągnikach jest tak że wajchą zmienia się z 540 na 1000 a wałek nadal jest na 6 frezów. Koledzy podpowiedzcie bo nie wiem jak mam się za to zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

nie jestem do końca pewien, ale oleju chyba nie trzeba spuszczać.

Odkręcasz trzy śruby mocujące flansz z wałkiem (płaska blacha do której przyspawana jest końcówka wałka), po odkręceniu tych trzech śrub wyjmujesz wałek w tył i odwracasz go, przykręcasz znów i gotowe.

Powodzeniawink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1211

tylko się zastanawiam jak to będzie skoro tylko na drugą stronę odwracam to jak z 540 zrobi się 1000 no ale mam nadzieje że inżynier coś wymyślił :D

Martinezo dzięki za podpowiedź może znajdzie się ktoś jeszcze kto już to robił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korks    5

To jest tak oleju nie musisz spuszczać. Tak jak kolega wyżej mówił musisz odkrecic te trzy śruby. Wałek po tej stronie co ma 21 frezów ma patrząc na niego od szczytu takie zagłębienie gdzieś na 2 cm, działa to na takiej zasadzie że w skrzyni przesuną Ci sie lekko wałki. Po zmianie walka znowu na 540 wałek sie cofnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korks    5

a czy konieczne jest to żebyś zmienial na 1000 i czy często bedziesz to robił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6846

Sam miałem ten temat założyć ale mnie uprzedziłeś ;) Właśnie o tym słyszałem ale jakoś nie mogłem tego zrozumieć jak to może tak działać. W innych markach jest chyba wajcha a tutaj myślałem że trzeba dokupować końcówkę wałka z tymi 21 frezami. A wałek WOM będzie wtedy tak samo pasował?

Gdyby nie to przekładanie to tym tym sposobem beczkę pompował ale wtedy musiałbym na wolnych obrotach rozlewać a w tym ciągniku najlepiej jeździć ok 1500-1800obr/min

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1211

Potrzebne mi jest 1000obr bo mam prasę claas rolant 62 i ona nie potrzebuje aż tyle mocy co ma ciągnik i chce zmienić wałek na 1000 bo móc pracować powiedzmy przy 1500obr silnika wtedy mam ok 540 na wałku zaoszczędze paliwo w ten sposób;) i kupię przejściówkę z 21 frezów na 6 i będę miał 540 eko a nie używam wałka do żadnych innych prac :D

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1211

Normalnie 540obr masz przy 2000 na silniku a eko to powiedzmy dodatkowy tryb w skrzyni albo poprostu inne przełożenie które daje Ci 540obr wałka przy 1600-1700 silnika a wałek cały czas ten sam czyli 6 frezów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Co do WOM'u to mam pytanie. Gdy chcę przestawić wajchę (synchronizowany neutral niesynchronizowany) muszę najpierw włączyć przycisk na słupku kabiny wyłączyć i dopiero wtedy mogę wybrać pomiędzy ww trybem. Jak jest u was???


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kynek7    1

Trochę inne pytanie tu zadam żeby nie zaśmiecać; czy ktoś ma fabryczne 540 eco lub jak kto woli 750 obr WOM. Z tego co wiem można zamiast normalnego 540 mieć taką opcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

Co do WOM'u to mam pytanie. Gdy chcę przestawić wajchę (synchronizowany neutral niesynchronizowany) muszę najpierw włączyć przycisk na słupku kabiny wyłączyć i dopiero wtedy mogę wybrać pomiędzy ww trybem. Jak jest u was???

 

tak. musisz najpierw wyłączyć WOM przyciskiem na słupku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    7

@melon10641 forterra z ustawioną końcówką na 1000, uzyskuje 540 obr/min przy prędkości obrotowej silnika ok 1200. Tak wskazuje decha cyfrowa. Również chce przestawić obroty na 1000 do prasowania. Jedyną przeszkodą jest końcówka z drobnym frezem, która nie pasuje do przekaźnika prasy.

Edytowano przez Hvb3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

@martinezo trochę mnie nie zrozumiałeś jak tylko zapalę ciągnik muszę najpierw włączyć i wyłączyć przyciskiem na słupku inaczej tylko mi zgrzyta jak chcę z neutralnego na niezależny


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

ja mam cały czas tę wajchę ustawioną do góry i wałek załączam tym przyciskiem jak potrzeba i nic się nie dzieje a z tym wałkiem do rotacyjnej by się przydało obroty zwiększyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReMeK8250    30

@Slawuss po co włączać i wyłączać WOM przed zmianą położenia dźwigni (zależne/niezależne)? Na wyłączonym WOM poprostu wcisnąć sprzęgło i wajcha w dół czy tam do góry już nie pamiętam po za tym nie zmieniałem tego. Jeżeli źle rozumuje to co piszesz to mnie popraw. Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

ReMeK po prostu jak nie użyję przycisku to nie mogę wajchy przestawić. Więc wgl nie daje na neutrala nigdy tylko przyciskiem wyłączam.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby zmienić obroty z 540 na 1000 trzeba włożyć kawałek druciku o średniej grubości w otwór na środku wałka 540 obr. i wtedy będzie 1000

Edytowano przez bernatziom1996

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    7

@bernatziom1996, jakiej grubości i długości powinien być drucik? Umieścić w zatoczeniu - nie wypadnie ?

Edytowano przez Hvb3000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

ja mam dorobiony taki walek maly ktory akurat wchodzi do tego otwory nasmarowany smarem sie zassie i siedzi na swoim miejscu a do wyjmowania zrobiony jest nagwintowany otwor w ktory wkrecam srubke i mam za co wyciagnac ustrojstwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz20    0

A ja to musze gasić ciągnik żeby przełozyc wałek zależne/niezależne. może byś coś zepsute?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

@Slawuss, u mnie też tak się czasem dzieje. Pewnie tryby nie chcą się skleić i trzeba zmienić ich pozycję.

Dziwne,że Zetor wcześniej nie pomyślał,bo ja teraz mam dwie wajchy i wystarczy,że obydwie do góry pociągnę i mam 1000 ;)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj