Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fortschritt 323 i 323A


45 odpowiedzi na ten temat

#21 Share kkk2006

kkk2006

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 28 kwiecień 2009 - 14:16

Fortschritt 323 i 323A podobno wychodzily z silnikami od IFY 6 cylindrowymi te moze mialy 125 km ???????????????????????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fortschritt 323 i 323A Dzisiaj, 19:25
  •  

#22 Share ralfMTX140

ralfMTX140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-Pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki, kombajny i sprzęt do uprawy.
    Zapraszam na GG :)

Napisany 28 kwiecień 2009 - 14:19

Fortschritt 323 i 323A No właśnie przy swoim mieliśmy silnik Ify
New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

#23 Share lukasz27

lukasz27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 28 kwiecień 2009 - 19:18

Fortschritt 323 i 323A one wszystkie mialy silnik IFY. z tego co wiem to raczej większej mocy niż 100KM sprzęglo nie wytrzymywalo. jedynie co można zrobić to mu zwiększyć dawkę paliwa albo zamontować pompę paliwową od kombajnu E-512 . nie wiem ile w tym prawdy z tą pompą gdzies ktos mi tak powiedzial ale może mnie wkręcal.
sprzedam kombajn fortschritt E 517

#24 Share Dadam

Dadam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LRA

Napisany 28 kwiecień 2009 - 19:30

Fortschritt 323 i 323A 6 cylindrowe były chłodzone powietrzem, a 4 garowe to są IFY na licencji MAN-a

#25 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 maj 2009 - 23:40

Fortschritt 323 i 323A chciałem zamienić u1201 na 323 i co o tym sądzicie czy będzie lepsze

#26 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 02 maj 2009 - 07:20

Fortschritt 323 i 323A ubędzie ci mocy ale poprawi ci się przyczepność ale generalnie powinieneś być zadowolony z takiej zamiany

#27 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2009 - 15:14

Fortschritt 323 i 323A

ubędzie ci mocy ale poprawi ci się przyczepność ale generalnie powinieneś być zadowolony z takiej zamiany


a użytkujesz może takiego forszaja bo słyszałem o nich że są bardzo trwałe prawda to i czy do tura by się nadał

#28 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 16:24

Fortschritt 323 i 323A Po pierwsze niemal wszystkie silniki w całym DDR-rze to były silniki IFA.
Po drugie to fabrycznie montowano tam silnik sześciocylindrowy chłodzony wodą o mocy 140 KM i ten typ nazywa się ZT 423 A, ale to była bardzo krótka seria i ich raczej mało jest w Polsce (jeśli w ogóle...).
Po trzecie to wszystkie ciągniki F-ritta z silnikami chłodzonymi powietrzem to już przeróbki prywatne.

Nie wiem czy można zamontować do niego jakiegoś Tura (wątpię...), a jeśli chodzi o awaryjność. to u nas jest opinia, że jeśli ciągnik Fortschritt to raczej ten starszy typ ZT 303, bo 323 ma dość awaryjną skrzynię biegów ze sterowaniem pneumatycznym (nie bez powodu ich ceny są tak atrakcyjne).
No i pozostaje jeszcze problem z dostępnością części zamiennych...

Jeśli chodzi o Fortschritty to u nas wciąż jest dużo tego sprzętu, a wszystkim 'fanom' i zainteresowanym maszynami z byłego 'dedeeru' polecam stronkę: www.ddr-landmaschinen.de

Ale musicie dobrze znać niemiecki!
good God damn and other such phrases...

#29 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2009 - 17:47

Fortschritt 323 i 323A czy to prawda że wyciągają 35 km/h i jakie mają wspomaganie orbitrol czy śmieszne serwo jak ursusy i jeszcze ile palą

#30 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 19:30

Fortschritt 323 i 323A Według prospektu jaki mam skopiowany w kompie (dotyczy on ZT 320/323 pierwszej serii i co ciekawe jest po francusku..!) to prędkość maksymalna wynosi 30,7 km/h na standardowym ogumieniu. Wspomaganie w pierwszej serii to ma być serwomechanizm, potem był chyba orbitrol, a spalanie jednostkowe podają na poziomie 233 g/kWh dla silnika typu 4VD 14,5/12-1 SRW o mocy równych stu koni...
Ale z racji tego, że jest to silnik czterocylindrowy, lecz o pojemności skokowej prawie takiej jak ma U1224 (6560 cm3 w ZT wobec 6842 cm3 w 1224) to należy przyjąć, że będzie palił raczej troszkę więcej od Ursusa przy takim samym obciążeniu.
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fortschritt 323 i 323A Dzisiaj, 19:25
  •  

#31 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2009 - 19:44

Fortschritt 323 i 323A dzięki za informacje a co sądzisz o silniku lejlanda w tym ciągniku (widziałem takiego na allegro) i dlaczego myślisz że nie dało by się założyć do niego tura ?

#32 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 20:34

Fortschritt 323 i 323A Jeśli 'przeszczep' jest wykonany porządnie to z racji podobnej mocy i momentu obrotowego może to nawet fajnie chodzić.
Mój znajomy ma w starszym typie ZT 303 wstawiony silnik IFA 6VD chłodzony powietrzem o mocy 140 KM i już dawno to zrobił i nawet nie narzeka (z tym, że robił to dla siebie...).
Myślę, że raczej ciężko będzie znaleźć ładowacz który będzie pasował do tego ciągnika. Nie słyszałem, aby były jakieś specjalnie do niego dedykowane (do starszego ZT 300 były ładowacze firmy BAAS, ale takiego to widziałem tylko w prospekcie).
U nas jest jeszcze naprawdę dużo tych ciągników i nikt nie ma na nim Tura.
Gdy się dobrze przyjrzysz konstrukcji tego ciągnika to raczej stwierdzisz, że ciężko będzie dopasować do niego ładowacz.
Ale nie twierdzę, że jest to niemożliwe, lecz jak zawsze wszystko rozbija się o pytanie czy to będzie opłacalne...

Poza tym gdy wejdziesz na stronę którą podałem wyżej to zobaczysz, że w NRD było dużo różnych typów ładowarek, tak więc oni chyba po prostu nie potrzebowali zakładać ładowaczy czołowych na ciągniki.
good God damn and other such phrases...

#33 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 02 maj 2009 - 21:00

Fortschritt 323 i 323A david85 miałem przez osiem lat forszaja z zamontowanym silnikiem 6 ct 107 i śmigał aż miło a tury robi do niego pol mot tur8 http://www.polmot.com.pl/index2.htm tylko jest trochę mało zwrotny a skrzynia nie jest sterowana pneumatycznie tylko na powietrze są załączane napend,blokada ,drugi stopień sprzęgła oraz półbieg i naprawdę niema co się w tym zepsuć tylko trzeba mieć pełen stan oleju w skrzyni

#34 Share lukasz27

lukasz27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 02 maj 2009 - 22:03

Fortschritt 323 i 323A ZT 323A jedzie prawie 40km/h. wyprzedzalem niejedną osiemdziesiątkę na nominalnych obrotach. co do palenia to wydaje mi się że spali mniej niż 1224. kuzyn mial taka szóstke i pałila mu więcej niz mój 323. co do skrzyni to jak się pilnuje stanu oleju i nie pracuje w polu na 3 zakresie to raczej będzie ta skrzynia służyła długo.
sprzedam kombajn fortschritt E 517

#35 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 02 maj 2009 - 23:18

Fortschritt 323 i 323A Mówiąc o sterowaniu pneumatycznym miałem na myśli właśnie ten pneumatyczny półbieg. I nie twierdzę, że to się psuje jakoś nagminnie i każdemu, lecz wiem od znajomych, że niektórzy naprawiają te skrzynię średnio raz do roku (ten znajomy od przerobionego ZT 303 jest mechanikiem i razem z bratem jeżdżą do ludzi na usługi - to jest ich opinia, a oni raczej wiedzą co mówią...), poza tym po tylu latach to dużo zależy też od zużycia konkretnego egzemplarza i dbałości poprzednich właścicieli.
Co do prędkości to na pewno nie jeździ on 40 km/h ale ponad pięć kilometrów na godz. różnicy to wystarczy aby spoko wyprzedzić ciągnik ciągnikiem :)

A tak swoją droga to 'koses' widziałeś może jakiegoś ZT 323 z zamontowanym ładowaczem? To byłby ciekawy widok...
Poza tym za tego Tura dasz pewnie dużo wiecej niż za cały ciągnik :)
good God damn and other such phrases...

#36 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 03 maj 2009 - 07:03

Fortschritt 323 i 323A K1ROVEZ widziałem z turem i nawet zgrabnie to wyglądało a co mdo tego półbiega to on jest wpełni mechniczny tylko załącza go malutki siłowniczek zamontowany na zewnątrz o średnicy tłoka 10mm. więc co się tam ma uszkadzać? A ten forszaj co go miałem przy 2400obr/min. ciągną conajmniej 44km/h a zkażdym sprzętem jest tak że wszystko zależy od dbałości operatora

#37 Share jan2130

jan2130

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie

Napisany 03 maj 2009 - 08:57

Fortschritt 323 i 323A Witam panowie prosze zt 323 z turem i to w naszej galeri http://www.agrofoto....image26105.html a tak nawiasem sam mysle o takim sprzecie do gnoju i wozenia bel za ta kase mysle ze nic lepszego do tura nie znajde
Kto nie inwestuje ginie!!!!!!!!!!

#38 Share maciek08 maciek08

maciek08
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 maj 2009 - 09:00

Fortschritt 323 i 323A Znajomy miał 323 do pracy w lesie. Szczerze mówiąc to ciągnik cały czas był katowany i skrzynia sie jakoś nierozleciała.... Pracował z tzw maszyna rabatowa w której czasami sie nawet ukręcała ta przedłużka wałka wom......
a z częściami to już raczej niema problemu :)

#39 Share K1ROVEZ

K1ROVEZ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jeleniej Góry

Napisany 03 maj 2009 - 12:27

Fortschritt 323 i 323A Dobra, koledzy nie chcę się kłócić. Powiedziałem tylko jaka jest o tych ciągnikach opinia w naszym regionie. Do Niemiec mamy blisko i tego sprzętu wciąż jest dużo, ale (niestety) te maszyny są już raczej w odwrocie (POWTÓRZĘ: tak jest u nas w dolnośląskim). To jest trochę tak jak z MTZ-ami: każdy kto go ma wolałby jednak mieć U 914 i podobnie każdy kto ma ZT wolałby jednak mieć U1224, choć nie każdy się do tego przyznaje :)
Jeśli miałeś przerobionego na SW 400 i to na takie obroty to może się tak rozpędzał, ale ja mówiłem o orginalnej kompletacji (prędkość obrotowa silnika 4VD to 1800 obr/min).
To jest link do stronki gdzie znajdziecie orginalny prospekt F-ritta 320/323 i tam są takie dane jakie ja przytaczałem, więc naprawdę nie brałem tego z kosmosu:

http://www.puddingsw...320_and_323.htm

Ten z galerii z ładowaczem wygląda naprawdę fajnie (szacun dla właściciela za dbałość), ale przyznajcie sami, że patrząc na ceny tych ciągników choćby na Allegro to za nowy ładowacz zapłacić trzeba więcej niż za sam ciągnik, a to o czymś świadczy...
good God damn and other such phrases...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fortschritt 323 i 323A Dzisiaj, 19:25
  •  

#40 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 maj 2009 - 13:34

Fortschritt 323 i 323A poprostu te ciągniki nie każdemu się podobają są piękne na swój sposób a na ursusy jest taka fama że za 20000 zł to kupisz zarżniętą c 385 A mam ursusa 1201 który się nie psuje jak stoi pod wiatą :) bo kupiłem nowy ciągnik a forszaja chce do tura bo ursusy za wysokie ceny mają a bez przodu do tura się nie nadaje

Podobne tematy