Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

onczyono    0

No nie zupełnie do końca (oczywiście rozumiem, że wiemy o tej "dziurce" w tuleji zewnętrznej (albo wewnętrznej - już nie pamiętam) co popuszcza (czy tam inne ma zadanie) ciśnienie).

 

To powiem tak, most oczywiście ten stożkowy (oddałem do dobrego zakładu bo tuleje się "zapiekły").

Ten tzw. korek 1\2 cala, albo może 3\8 cala - co tam wlewa się\sprawdza poziom oleju w tej przekładni.

To musze dolewać, hmmm z czestotliwoscia "różną" - ten olej co jest w tej przekładni (co ten mniejszy korek 1\2 czy 3\8 cala) - przelewa się do zwolnicy (a tam jest chyba 1 cal, albo i wiecej) - a stamtąd wybija na koło\obliwa kolo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To w tej małej górnej przekładni kątowej zastosuj smar, Ja tak mam i nie widzę żadnych problemów. W zwolnicy jest olej i susza. Tylko teraz siadła mi jedna strona i na postoju jest tak jakby przodek dociążony. W czasie jazdy amortyzacja działa i jak zapnę coś z tyłu to też się podnosi tak jak być powinno. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie strzeliła bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

Witam!
Zabrałem się dziś za luzy w prawej Zwrotnicy Mtz82, luz prawie pół cm pomiędzy Tulejami, lekki wyciek, kołnierz nie oberwany, natomiast wypracowania i wżery są, tak że oba elementy do wymiany chyba.
Zastanawia mnie jedno, nie mam tej Sprężyny zawieszenia, jedynie taką grubą podkładkę filcową na górze pod "Korpusem Tulei"
Stąd pytanie czy tak ma być?
Jak Coś to brać Tą z grubym kołnierzem? Tu mam jeszcze z cienkim

Tuleje firmy Tara ktoś zakładał?

Edytowano przez rafff24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy ktoś z forumowiczów mógł by wstawić zdjęcia miejsca w którym trzeba wywiercić ten otwór w tulei aby zapobiec tym wyciekom

Doda ze wyciek mam pomiędzy tuleją a korpusem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj