grego

Pompa wtryskowa MTZ

Polecane posty

radio19966    16
Dnia 16.02.2018 o 07:08, LTZ55a napisał:

Ja muszę sprzedać wał i parę innych części. Ale nie chce na złom..

Radio, do ilu kręcisz na codzień bez przeciwwag.?

kręce ile fabryka dala 

 

Dnia 17.02.2018 o 21:10, new_profil_luki21 napisał:

Wał musi mieć przeciwwagi przy tej prędkości obrotowej. To nie jest zbieg okoliczności, że te przeciwwagi tam są. Dodatkowo dochodzi większa masa koła zamachowego to wszystko razem składa się na duży moment. Silnik nie jest tak podatny na uderzenia od strony odbioru mocy bo większość przejmuje masa wirująca. 

Dziś odebrałem swoją pompę z przeglądu. Koleś wymienił sprężynę w regulatorze i wyregulował dawki na sekcjach. Założyłem i wydaje się ok. Jeszcze nie do końca odpowietrzyłem kilka razy przy wyższych obrotach zabrakło mu paliwa. Po czasie wskoczył na obroty. 

Dlaczego przy tuningu staczają koło zamachowe by było lżejsze i silnik lepiej wkręcał się na oboroty ? lepszy moment oborotowy jest wtedy gdy silnik szybciej osiąga zadane oboroty a nie ile uzyska koni mechanicznych z danego obrotu wałem i nie należy mylić koni mechanicznych z momentem obrotowym 

 

1 godzinę temu, zbyszekbrzuze napisał:

To na jakim silniku było? Bo głos nietypowy...

chyba przez ten tłumik tak go dziwnie słychać albo silnik padaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Obstawiam 552 na długim wydechu. Dla mnie tak to brzmi.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnika się nie tuningu je a w  sporcie są ważne inne kryteria niż w rolnictwie. Mniejsza masa wirująca w sporcie to plus, w rolnictwie minus.  Mieszasz  dziedziny. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
38 minut temu, seweryn20 napisał:

Ciągnika się nie tuningu je a w  sporcie są ważne inne kryteria niż w rolnictwie. Mniejsza masa wirująca w sporcie to plus, w rolnictwie minus.  Mieszasz  dziedziny. 

ruskie już dawno zrobiły tuning mtz w postaci seri 500 w której to udoskonalali silnik D50 jezdziłem mtztami 80/82 i moja 550 lepiej od nich idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co wiem jako tako nic tam tuningowane nie było. Silnik d-60, 67 koni. Nic nadzwyczajnego. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mi się podoba ten przypiernicz w MTZ jak wbije się 9 bieg i pedał w podłoge, rwie lepiej jak w nie jednym aucie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Taa, szczególnie w wykonaniu mojego ojca z 6 na 9. Jeden wielki zgrzyt a jak już jakimś cudem 9 wskoczy to ciągnik prawie stoi więc najpierw musi go jakoś rozpędzić na półsprzęgle żeby silnik nie zgasł. Już nie wiem jak mu to przetłumaczyć bo do chłopa nic nie dociera.
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik 552 w oryginale. Nie taka aż padaka. To jest 3m zestaw sam siewnik waży 570kg :)  Nowy silnik zakładam dopiero na wiosnę.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Robisz i robisz i końca nie widać, jak odpalisz to będzie bajecznie chodzić.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
8 godzin temu, seweryn20 napisał:

Z tego co wiem jako tako nic tam tuningowane nie było. Silnik d-60, 67 koni. Nic nadzwyczajnego. 

mało wiesz silnik w 550 jest składakiem D50 i D240 Blok jest od D240 a od D50 jest głowica  wał itp  tłoki są od D240 a głowica od D50 z komorami wirowymi co daje nam 70KM które nie są takie ospałe jak w 80 tylko rwią odrazu sie do roboty dodatkowo 550 ma trochę inne przełożenia przez co jest szybszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pisałeś o mtz 500 a tam jest stary d-60 z 67 koni o wiele starsza konstrukcja niż d - 240. Zdrowego d-240 nie widziałeś skoro ten składak zrobił na tobie wrażenie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Seria 500 to ogólnie, czyli 500 505 525 550 ... 572 itp.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

550 ma inne przełożenie? Chyba tylko na WOM.

Seweryn, jak nie znasz się na mtz ach to się nie wypowiadaj. xD


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

500, 520 a 550 i552 mają inne lub bardzo podobne  silniki. Pierwszy d-60  zmodernizowany d-50 lub pierwowzór d-240 tego nie jestem pewny. Niższe obroty max. Zanim zaczniesz mądrować trochę ogarnij temat. 

Przełożenie inne womu z racji mniejszych obrotów max silnika i tylko 540, skrzynia pośrednia  bez żółwia znawco. To okrojona, słabsza wersja mtz-ta 80/82 produkowana równorzędne. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
47 minut temu, seweryn20 napisał:

500, 520 a 550 i552 mają inne lub bardzo podobne  silniki. Pierwszy d-60  zmodernizowany d-50 lub pierwowzór d-240 tego nie jestem pewny. Niższe obroty max. Zanim zaczniesz mądrować trochę ogarnij temat. 

Przełożenie inne womu z racji mniejszych obrotów max silnika i tylko 540, skrzynia pośrednia  bez żółwia znawco. To okrojona, słabsza wersja mtz-ta 80/82 produkowana równorzędne. 

obroty maxymalne są te same jeśli chcesz się trochę dowiedzieć o seri 500 to zapraszam do obejżenia filmiku 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Niuniu, obroty maksymalne są mniejsze w 52 itp. niż w 82. A to że 50 wyciśnie 2100 obrotów, to przypadek, bo mniejsze obroty są jedynie zalecane.

Co do przełożenia w skrzyni to nie słyszałem tego.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie nie mają tych samych obrotów dla tego wałek wom ma inne przełożenie i dla tego prędkość maksymalna jest niższa bo wynosi około 28 km/h. Moc starszego z silnikiem d-60 około 67 koni a nowsze z silnikiem d-242 około 62 konie. W każdym silnik   z komorą spalania w głowicy, mniejszymi obrotami max niż d-240 z mtz 80, wałem bez przeciwwag. 

Lata produkcji z blokiem silnika d-240 te same mniej więcej co mtz-80, z blokiem d-60 około 4 lata wcześniej mniej więcej. Ciężko na ruskich stronach się rozczytać. 

Ogólnie silniki w mtz 50, 500, 5xx lecą kolejno d-50, d-60 a potem same jakieś kombinacje silnika d-24x. Aż do dziś.

Edytowano przez seweryn20
  • Thanks 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Panowie mam pytanie bo wlasnie robie przerobke mtz z 550 na 80 i prawie juz koncze wszystko zalozylem od 80 wtryski glowice tloki itd. Tylko narazie zostawilem pompe wtryskowa d 50 i chodzi mi oto czy na tej pompie mi zapali i bedzie pracowal ciagnik? bo  w 80 jest inne cisnienie wtryskow.? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciśnienie wtryskiwania paliwa ustala sam wtryskiwacz nie pompa. Teoretycznie powinien  zapalić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Teoretycznie tak ale jak pompa wyjechania to może nie dać rady

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

No wlasnie pompa jest po regeneracji i ma dobre cisnienie. Jak sie ociepli to bede konczyl remont i sie zobaczy jak odpali a puzniej ja przerobie na 80. Seweryn20 i zbyszekbrzuze dziekuje za szybka odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A wał korbowy został z 50 czy zmieniony?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Wal jest 50 szkoda bylo mi go wywalac bo 4 atm trzymal na cieplym silniku wiem ze trzeba pilnowac obrotow w razie jak bedzie w miare poprawnie chodzil to nie bede ruszal pompy bo ona ma przystosowane obroty do walu a jak beda problemy to sie przerobi ale obroty ustawie mu na dzwigni gazu te same aby nie urwac walu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Nie urwiesz wału, ale na pewno nie osiągniesz takiego momentu obrotowego jak powinien być.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

mi już 2x zdażyło się zadusić mtz 550 z 1800obr/min przez rębak walcowy i wał bez przeciwag nadal dalej się trzyma obrotów nie musisz pilnować bo to że wał nie ma przeciwag nie oznacza że nie jest wyważony myślę że z głowicą od d240 ten wał będzie się wkręcać jak by do 80 turbo zamontował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj