Polecane posty

kizak    2149

         Jak zauważyłem alternatory wyglądające tak samo mają inaczej skierowane łopatki chłodzenia,czy jak taki zamontuję gdzie były wcześniej skierowane w inną  stronę ,zacznie ładować czy wręcz odwrotnie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

koledzy posiadam podobny alternator jak z linku https://sklep.mizar.com.pl/alternator-c-330-14v-44a-expom-kwidzyn-ex230000-p-7714.html trochę starsza konstrukcja 

od pewnego czasu przestał ładować, wymieniłem szczotki oraz regulator i  po pomiarach w miejscu wyjścia na aku (śrubka 6mm) napięcie ok 12,6 V nie ważne czy małe czy duże obroty czy światła włączone czy tez nie. W miejscu wyjścia na kontrolkę (wsuwka ze szczotek) napięcie na zgaszonym ok 1,2V odpalonym 5,8V żarówka 2W. Taka sama od początku zainstalowania alternatora w ciągniku ok 7lat. Co może być przyczyną co sprawdzić proszę o każda rozsądną pomoc (nie typu kup nowy alternator)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Bez rozebrania się nie obejdzie, obstawiam diody wzbudzenia.

Dla sprawdzenia odłącz nasówki od szczotek i na szczotki podaj napięcie 12v przez żarówkę np. 45 watt i zobacz czy będzie ładował?

Edytowano przez Sadek
edycja

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak kolega wspomniał muszisz rozebrać i sprawdzić diody w razie potrzeby podmienić. Jeśli chodzi o diody wzbudzenia są tam chyba  w oryginale1A ja u siebie podmieniłem je na 3A 1N5408 i są bardziej odporne... Dodatkowo możesz sprawdzić diody dodatnie i ujemne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

jakieś podpowiedzi co i jak po kolei rozebrać nie chciałbym czegoś popsuć jeszcze bardziej. Kolego sadek rozumiem, że mam tak jakby zamiast kontrolki 2W podpiąć 45Watt by wymusić większy prąd wzbudzenia czy o coś innego chodzi? Bo zewnętrzną żarówkę i inne przewody podpinałem w celu wyeliminowania uszkodzenia przewodów ale nic nie pomogło

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

Kontrolka świeci cały czas po odpięciu wsuwki od alternatora gaśnie. stan pierścieni nie sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115
15 godzin temu, Grzesiek84 napisał:

jakieś podpowiedzi co i jak po kolei rozebrać nie chciałbym czegoś popsuć jeszcze bardziej. Kolego sadek rozumiem, że mam tak jakby zamiast kontrolki 2W podpiąć 45Watt by wymusić większy prąd wzbudzenia czy o coś innego chodzi? Bo zewnętrzną żarówkę i inne przewody podpinałem w celu wyeliminowania uszkodzenia przewodów ale nic nie pomogło

Nie, odłącz wszystko od szczotek, na jeden zacisk daj minus na drugi koniec  podłącz  żarówkę i od żarówki do plusa. Zapal ciągnik i zobacz czy ładuje jeżeli tak to przełącz miernik na AC i jeżeli pokaże więcej jak 0,6V to diody główne też są uszkodzone a jeżeli będzie poniżej to tylko diody wzbudzenia wlutować.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego @Sadek nie pomierzyłem Twoim sposobem bo alternator już rozebrałem. Diody główne po pomiarach wydaje się że są ok ale za to diody wzbudzenia według mnie tylko jedna przenosi na zdjęciu 1 pozostałe w ten sam sposób mierzone i nic . Nie mogę dojrzeć jaki one mają kierunek ale wydaję mi się że wszystkie diody wzbudzenia powinny w tą samą stronę puszczać. Po zamianie kierunku też zero reakcji.

 

diody wzbudzenia.jpg

diody główne.jpg

Ślizgi.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Jak są diody to masz tu w załączniku https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fobrazki.elektroda.pl%2F8385489900_1473766461.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic3248047.html&docid=qJ7H5yWu2gaR0M&tbnid=u8rjsivRyha4vM%3A&vet=10ahUKEwjCpIybkPbZAhUrKcAKHY6VDI8QMwhMKBAwEA..i&w=435&h=372&client=firefox-b&bih=615&biw=1024&q=diody wzbudzenia alternator&ved=0ahUKEwjCpIybkPbZAhUrKcAKHY6VDI8QMwhMKBAwEA&iact=mrc&uact=8

 

W sumie masz winowajcę wlutuj 1n007 lub rl207 jedne 1A drugie 2A, poszukaj w jakimś sprzęcie agd/rtv może odzyskasz.

Oczywiście wiesz to że dioda przewodzi w jedną stronę?

 

Pierścień też nie super, ale jeszcze polata trochę.

Edytowano przez Sadek
edycja

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

Diody oczywiście że wiem że w jedną przenoszą ale na tych nie mogę odczytać kierunku i wydaję mi się że wszystkie trzy powinny być wlutowane w tą samą stronę na Twoim zdjęciu z linku widać że tak ma być biorę się za czyszczenie szukanie diod i lutowanie

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Tak wszystkie 3 diody są tak samo wlutowane, mając jedną masz sytuację uproszczoną jak pozostałe wlutować.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Bardzo dobrze sprawdza się diody przy pomocy żarówki 12 V reflektorowej o mocy 45-60W i oczywiście akumulatora , badając przepływ prądu na diodach w obydwu kierunkach .

Jeśli chodzi o części to pytaj w sklepach motoryzacyjnych , może mają ze starych zapasów do alternatorów stosowanych w FSO 125 i Polonez

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Diody wzbudzenia i żarówka 45-60W nie wróży nic dobrego, diody główne jak najbardziej.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

po wyczyszczeniu wszystkiego sprężarką plus wszystkie styki, znalazłem 2 diody 1A wlutowałem poskładałem i ładowanie wróciło na akumulatorze 13,98V, przy najbliższej okazji kupie diody na zapas 2A i pierścień ślizgowy dziękuje za pomoc. Co do diod wzbudzenia nie sprawdzałbym je tak dużymi żarówkami jak 45W może popłynąć prąd 2 razy większy jak prąd diod pozdrawiam

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj