Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa alternatora


123 odpowiedzi na ten temat

#81 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 kwiecień 2009 - 18:50

Naprawa alternatora

czerwony kabelek podłożyłem pod śrubę którą przykręcam szczotki, tak na chwile żeby sprawdzić czy działa, kabel ten jest podłączony do kontrolki. Ale dalej kontrolka cały czas pali się. I nie wiem co może być tego przyczyną,


O widzisz z pospiechu nie rozkodowalem wczesniej .

To zle zrobiles. Kontrolka powinna bys podlaczona razem z zoltym przewodem od regulatora!. Nic z tych podlaczen( zolty i zielony przewod) nie moga byc na masie!
Wobec tego to calkiem normalne ze nie dziala
Ja masz kontrolke do masy to zawsze jest wlaczona zaroweczka. To tak jakbys ja podlaczym poprostu miedzy + i -.
Alternator tez nie wystartuje, bo nie ma pradu wzbudzenia od zaroweczki.
Zmien to i pownno byc ok.

Tu podaje link gdzie jest to rozrysowane.\ : http://files.myopera.....eza+RNc12.png

http://my.opera.com/...picture=6058884

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 20:07
  •  

#82 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 10 kwiecień 2009 - 19:01

Naprawa alternatora Jutro tak spróbuje, dzięki za pomoc
Podłączenie poprawione według schematu, alternator działa należycie. Bardzo dziękuje karola44 za pomoc.

#83 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 12 lipiec 2009 - 23:17

Naprawa alternatora Witam,
mam problem z ładowaniem w bizonie, napięcie ładowania zmienia się cyklicznie z 28,5V na 30V z częstotliwością ok 1Hz.
Pewnie uszkodzony jest znowu regulator napięcia i zastanawiam się czy można tam zamontować taki regulator ?
http://allegro.pl/it...nal_okazja.html
Miałem już różne regulatory elektroniczne - Sumry, Jezpol ale długo nie wytrzymują , może ten bosch będzie trwalszy.
Szkoda mi akumulatorów bo są po dwóch sezonach poza tym światła obciachowo migają nocą.
Acha, może ktoś wie czym się różnią regulatory o różnych numerach z tej aukcji?

#84 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 lipiec 2009 - 09:28

Naprawa alternatora Witam. O Sumry i Jezpol jak najszybciej zapomnij. Nic z nimi nie wykombinujesz. Są kiepskiej jakości i będą się psuły. Gdzieś na AF zamieściłem schemat regulatora na 28V, który dobrze się sprawuje. Można przekonstruować regulator Sumry, ale wymaga to wiedzy z elektroniki. Najlepiej zastosować regulator Elmot. Powinien wytrzymać dość długo. Co do tego BOSCHa z aukcji, to ciężko będzie go zamontować w alternatorze A120, bo jest on ze szczotkami. A przerobić alternatora za bardzo się nie da. Można jedynie podłączyć ten regulator przewodami do istniejących szczotek. Będzie to trochę prowizorka, ale powinno działać.

#85 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 13 lipiec 2009 - 23:32

Naprawa alternatora Znalazłem ten Twój regulator 28V Elektrotechnik, jest bardzo prosty.
http://seth1402.wrzu...M47QPuiWK/rn_28
Kiedyś już przerabiałem regulator Sumry, regulował ładnie ale też wysiadł. Sumry to chyba było coś w podobie do tego schematu - też było kilka elementów na krzyż i ten tranzystor w obudowie TO3 . Jak go znajdę to zajrzę jeszcze do niego. Najgorzej jak padnie w sezonie.
Regulatora Elmotu na 24v nigdy nie widziałem. Jezpol jest lutowany powierzchniowo, więc już nie do naprawy.
Chyba zaryzykuję z tym Boscha, obetnę szczotki i wyprowadzę z niego przewody, alternator przerobię na 9 diodowy, mam szczotkotrzymacz od altka poldomirowskiego z odizolowanymi końcówkami szczotek.
Tylko, który regulator wybrać bo nawet w BOSCH-u nic nie wiedzą czym sie różnią, że numery katalogowe są inne.

#86 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 14 lipiec 2009 - 14:36

Naprawa alternatora Z tego co sie orientuje ale jeszcze z czasow jak w omedze mialem alternator boscha.

Oczywiscie co jakis czs zienialem regulator.

Zasadnicze roznice to:

prad jakim maksymalnie mozn aobciazyc regulator. Tzn. prad max jaki moze poplynac przez wirnik. Tu chyba najlatwiej posluzyc sie katalogiem i omomierzem. Sprawdzajac omomierzem opor uzwojenia wirnika mozesz w przyblizeniu okteslic prad jaki moze przeplynac przez wirnik. I wlasni eten prad musi wytrzymac dany regulator. Najczesciej po za szczotkami to ten prad powoduje uszkodzenie regulatora.

Druga sprawa to rozstaw i chyba takze dlugosc szczotek. Chodzi o to, zeby poprawnie pasowaly na pierscienie slizgowe. Ale Ciebie ta sprawa nie bedzie dotyczyc.
Takie jest moje zdanie na ten temat.

#87 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 14 lipiec 2009 - 21:31

Naprawa alternatora Z tego co się dzisiaj dowiedziałem w firmie Bosch to te wszystkie regulatory występują w alternatorach od 45 do 80 amper, w katalogu nie mają a temat parametrów tylko do jakiego altka pasuje i wchodzi na to, że sama kostka regulatora jest we wszystkich identyczna.
Znalazłem stary regulator Sumry i jest taki sam jak ten ze schematu powyżej tyko niektóre oporniki mają inną wartość.
Spróbuję go reanimować i zmienię elementy jak na schemacie.

Oczywiscie co jakis czs zienialem regulator.

To co bosch tez nawalaly?

#88 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 14 lipiec 2009 - 21:36

Naprawa alternatora Tak tez nawalaly, z ta roznica ze one nawet nie lazaly obok boscha <_< . Widziales kiedys oryginalny regulator boscha za mniej niz 30 zl?
Chodzilo mi bardziej o zamienniki. Lepsze gorsze.. . Najczesciej poprostu konczyly sie szczotki. Auto mialo wiecej jak10 lat. Uzytkowalismy je tez 10 lat. Wiec jak raz na 2 lata ymienilem regulator za 30 zl to nic sie nie dzialo <_< .

#89 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 lipiec 2009 - 07:40

Naprawa alternatora Kolego @AF7018 możesz mi powiedzieć co konkretnie (który element) psuło się w regulatorze Sumry? I co w nim przerabiałeś? Pytam, bo konstrukcja ze schematu jest sprawdzona, i pracuje dobrze w ciągnikach i kombajnach z większością typów alternatorów. Jak będziesz robił ten regulator nie zapomnij o dobraniu wartości rezystorów, o których pisałem przy schemacie, bo nie uzyskasz odpowiedniej wartości napięcia ładowania.

#90 Share majes

majes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2012 - 17:31

Naprawa alternatora Witam
Mam problem z alternatorem w 3P, nie ładuje. Rozebrałem go pomierzyłem diory i wygląda na to że są ok. Natomiast bardzo wydarty jest komutator. Wyczyściłem wszystko złozyłem, wymieniłem regulator napięcia RNc-12 i alternator nadal nie ładuje. Nie świeci sie w nim nawet kontrolka ładowania, jak mierze napięcie na szczotkotrzymaczu to jest 0. Jutro spróbuję kupić szczotkotrzymacz. Gdzie szukac jeszcze przyczyny usterki? Czy przy sprawnym alternatorze na szczotkotrzymaczu na którejś z nóżek będzie napięcie?

Zamienię pług 3 x 30,35,40 na 3 x 50. Kontakt na PW


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 20:07
  •  

#91 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 18 październik 2012 - 19:25

Naprawa alternatora A kontrolka jest sprawna (żarówka dobra) bo to jest obowiązkowe aby alternator zadziałał.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#92 Share majes

majes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2012 - 19:42

Naprawa alternatora tak, nawet wpiąłem na krótko drugą żarówkę + do szczotek a masa do karoserii i nie świeci.

Ja chyba źle mam podłączoną ta żarówkę, powinna byc podłączona do szczotki i do stacyjki pod pin 58 zgadza się?

Edytowany przez majes, 18 październik 2012 - 19:58.

Zamienię pług 3 x 30,35,40 na 3 x 50. Kontakt na PW


#93 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 październik 2012 - 20:36

Naprawa alternatora Czym mierzyłeś te diody? Ma nie wyglądać, że są sprawne tylko mają być sprawne. Komutator nie może być wytarty, bo go tam nie ma. Sprawdź rezystancję między szczotkami i prawie wszystko się wyjaśni. Co do żarówki to nic się nie zgadza z tego co napisałeś. Powinna być podłączona do zacisku 54 i do wyjścia wzbudzania, szczotki i regulatora napięcia.

#94 Share majes

majes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2012 - 20:57

Naprawa alternatora Miernikiem, napisałem wydaje się bo miernik wskazywał różne wartości od 570 do 480 a w odwrotną strone zawsze 1. Z tą kontrolka to patrzę że mam jakiś dziwny schemat bo we wiekszości jak teraz przeglądam jest od zacisku 15 na stacyjce, 54 to nigdzie nie znalazłem zeby był do kontrolki. Komutator to nie są dwa walce po których poruszaja się szczotki? Bo ja o tym myslałem. Jutro sprawdzę tą rezystancję. A możesz napisać od razu przy jakich wartościach co zrobić?

Zamienię pług 3 x 30,35,40 na 3 x 50. Kontakt na PW


#95 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 październik 2012 - 21:06

Naprawa alternatora Może być do zacisku 15. Pomiar miernikiem (na dodatek takim z biedronki) możesz o kant d... rozbić. Żarówka 10W, akumulator i mierzysz diody wzbudzania, żarówka H4 do pomiaru diod głównych. Te dwa walce nazywają się pierścienie ślizgowe, komutator jest w prądnicach prądu stałego. Najpierw zmierz tą rezystancję, później przyjdzie czas na działania. Zmierz też rezystancję między pierścieniami ślizgowymi. Generalnie Twój problem jest do zdiagnozowania w kilka minut jeżeli posiada się odpowiedni sprzęt i wiedzę jak go użyć. Zrób te dwa pomiary wtedy może potwierdzą się moje przypuszczenia.

#96 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 18 październik 2012 - 21:48

Naprawa alternatora Warto inwestować w alternator firmy PAL made in 'czechoslovakia'- nie jest to dzisiejszy Magneton?Pochodzi ze skody favorit.Firma warta zainteresowania- chodzi mi o jakość?

#97 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 październik 2012 - 07:20

Naprawa alternatora Do ciągnika możesz zamontować każdy alternator, oprócz Denso i Hitachi, bo z tymi sobie nie poradzisz. Każdy alternator przy prawidłowej obsłudze będzie służył długo.

#98 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 19 październik 2012 - 12:22

Naprawa alternatora Właśnie montujemy alternator w ciapku zamiast prądnicy w ramach laboratorium z maszyn rolniczych na uczelni.Na pewno zdobyte doświadczenia wykorzystam u siebie robiąc podobną zamianę.

#99 Share majes

majes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2012 - 18:53

Naprawa alternatora

Może być do zacisku 15. Pomiar miernikiem (na dodatek takim z biedronki) możesz o kant d... rozbić. Żarówka 10W, akumulator i mierzysz diody wzbudzania, żarówka H4 do pomiaru diod głównych. Te dwa walce nazywają się pierścienie ślizgowe, komutator jest w prądnicach prądu stałego. Najpierw zmierz tą rezystancję, później przyjdzie czas na działania. Zmierz też rezystancję między pierścieniami ślizgowymi. Generalnie Twój problem jest do zdiagnozowania w kilka minut jeżeli posiada się odpowiedni sprzęt i wiedzę jak go użyć. Zrób te dwa pomiary wtedy może potwierdzą się moje przypuszczenia.


Nikt z tą wiedzą się nie rodzi od kogoś trzeba sie tego nauczyć. Rezystancja między szczotkami i pierścieniami wynosi 0, chyba że źle mierzę. Miernik ustawiony na 20om po przyłozeniu końcówek wartość szybko spada od chyba 11 do 0.
Natomiast problem rozwiązałem bo okazało się że jednak źle była podłączona kontrolka. Po właściwym jej podłączeniu alternator działa bez zarzutów.

Zamienię pług 3 x 30,35,40 na 3 x 50. Kontakt na PW


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa alternatora Dzisiaj, 20:07
  •  

#100 Share fobos

fobos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:EPD

Napisany 18 luty 2016 - 19:52

Naprawa alternatora

Mój problem wygląda następująco. Ma on miejsce w ciągniku fendt 311lsa. Maszyna niedawno sprowadzona z zachodu. Ma zamontowany nowy rozrusznik oraz alternator...jednak kontrolka od ładowania nie gaśnie w pełni lecz  tak 50% pomimo że na zaciskach akumulatora pokazuje się napięcie 14.2V dodatkowo wraz z przekręceniem kluczyka słychać pracujący przerywacz oraz migająca kontrolka trójkąta ostrzegawczego <zapewne od świateł awaryjnych> po uruchomieniu silnika ta kontrolka gaśnie lecz przerywacz nadal pracuje. Równolegle kierunkowskazy  jednak działają prawidłowo. Czy winowajcą całego problemu tej kontrolki oraz "cykania" może być przerywacz??


Edytowany przez fobos, 18 luty 2016 - 19:54.


Podobne tematy